نوشته شده توسط : ساحل

فناوری؛ کلمه‌ای که این روز‌ها زیاد به گوش می‌رسد و در هر قسمتی از خانه یا فضا‌های عمومی که قدم می‌زنیم می‌توانیم از آن برای سهولت کارهای‌مان استفاده کنیم.

از تلفن‌های همراه گرفته تا پهپاد‌هایی که دل آسمان را برای یک تصویربرداری عالی می‌شکافند؛ فقط کافی است که در این دنیای پر رمز و راز و پر از اطلاعات مهم سرک بکشید تا با جدیدترین آن‌ها آشنا شوید و از جزئیات و نحوه کارکرد آن‌ها باخبر شوید. پس اگر به‌دنبال اطلاعات جدید درباره اسپیکرهای به‌روز می‌گردید، این مطلب را از دست ندهید.

۱. AV۷۷۰۲MKLL

۱۰ اسپیکر متفاوت سال

شرکت سازنده این اسپیکر با یک آینده‌نگری کلی، از هشت پورت HDMI برای ساخت این محصول استفاده کرده است. این ورودی‌ها با ورژن ۲.۰ هماهنگ بوده و از دقت‌های ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. البته یک موتور ارتقای تصویر (Upscale) هم به‌منظور بالا بردن کیفیت تصاویر خروجی به AV۷۷۰۲ اضافه شده است. هر بخش از خروجی‌های آمپلی‌فایر توانی برابر با ۱۵۰ وات (RMS) خواهند داشت. در نهایت "AV۷۷۰۲MKLL" یک اسپیکر کامل به‌همراه تقویت‌کننده‌های دیجیتالی است که برای افراد حرفه‌ای یک انتخاب مدرن و کامل است.


۲. Asus Lyra Voice

۱۰ اسپیکر متفاوت سال

اسپیکر Lyara Voice یک سیستم وای‌فای AC۲۲۰۰ سه باندی است که نقش اسپیکر هوشمند مبتنی بر دستیار دیجیتال آمازون، موسوم به الکسا را هم ایفا می‌کند.

روتر Voice با برقراری ارتباط با دیگر هاب‌های Lyra از جمله Trio، پوشش شبکه را در خانه گسترش می‌دهد. جالب است بدانید شما می‌توانید از طریق روتر Voice، از سرویس‌های خودکارسازی نظیر IFTTT برای کنترل مستقیم دستگاه‌های هوشمند خانه خود بهره ببرید.


۳. JBL Pulse

۱۰ اسپیکر متفاوت سال

اسپیکر بلوتوث جی‌بی‌ال پالس ۳ قابل حمل بوده و قابلیت پخش ۳۶۰ درجه‌ای صدا و رقص نور قابل تنظیم را داراست. باتری لیتیومی قابل شارژ با قابلیت پخش ۱۲ ساعت موسیقی بدون وقفه، مقاومت در برابر نفوذ آب، امکان برقراری تماس به لطف میکروفون ضد نویز و ضد اکو، امکان متصل شدن به دیگر اسپیکر‌ها با بهره‌گیری از فناوری JBL Connect، پشتیبانی از دستیار‌های صوتی و البته خروجی صدای قوی و بیس عمیق از خصوصیات بارز این دستگاه به‌شمار می‌آید.


۴. APACER ۲۱۱ WS

۱۰ اسپیکر متفاوت سالاین اسپیکر جیبی در دو رنگ مشکی و قرمز به بازار عرضه شده است. یکی از ویژگی‌های ۲۱۱ WS اپیسر این است که گستره وسیعی از دستگاه‌ها را می‌توان به روش‌های متفاوتی به آن متصل کرد. همچنین ماژول NFC در پشت دستگاه قرار دارد که با علامت N مخصوص این فناوری مشخص شده است.


۵. TSCO TS ۲۳۷۲

۱۰ اسپیکر متفاوت سالدر واقع این اسپیکر یک استوانه قرمز یا مشکی رنگ است که روی یک پایه قرار گرفته است. دو بلندگو در دو طرف استوانه و با لوگوی تسکو دیگر بخش‌های اسپیکر ۲۳۷۲TS را شکل می‌دهند. به جز پخش موزیک که وظیفه اصلی این دستگاه است امکان استفاده از رادیو هم برای شما در این اسپیکر فراهم شده. در این شرایط سیم micro USB وظیفه آنتن را بر عهده دارد و می‌توانید تقریباً همه شبکه‌های رادیویی تحت پوشش در منطقه را به‌وسیله این دستگاه دریافت کنید.


۶. Bose ۵۰۰ Home

۱۰ اسپیکر متفاوت سال

این اسپیکر دارای دو باند در دو جهت مختلف است که باعث شده گسترش صدای آن از کیفیت خوبی برخوردار باشد. علاوه بر این، با پشتیبانی این محصول از الکسای آمازون، این دستگاه می‌تواند به‌صورت هوشمند برای شما موسیقی پخش کند یا از وضعیت آب و هوا برای‌تان بگوید. شما می‌توانید از طریق وای فای، بلوتوث و Apple AirPlay۲ به راحتی به آن وصل شوید. این اسپیکر همچنین به نمایشگری در پانل جلویی مجهز است که قادر است اطلاعاتی نظیر زمان و مشخصات ترک در حال پخش اعم از کاور آلبوم آن را به نمایش درآورد.


۷. Bose Revolve Plus

۱۰ اسپیکر متفاوت سال

این اسپیکر فانوسی از جنس آلومینیوم را می‌توان به‌طور هم‌زمان به دو دستگاه متصل کرد و به راحتی بین آن دو دستگاه جابه‌جا شد. عمر باتری این اسپیکر برابر با ۱۶ ساعت است. همچنین دستیار‌های صوتی الکسا و Google Assistant به‌طور کامل از طرف این اسپیکر پشتیبانی می‌شوند. همچنین این اسپیکر قادر به ارائه صدایی ۳۶۰ درجه خواهد بود که صرف‌نظر از فاصله شما از آن، بسیار واضح به گوش‌تان خواهد رسید.


۸. BOSE Sound Link Color II

۱۰ اسپیکر متفاوت سال

این اسپیکر بلوتوث با قابلیت ضد آب و روکش سیلیکونی خود یک دستگاه کوچک، اما قدرتمند برای علاقه‌مندان به موسیقی در سفر است. همچنین ساند لینک قادر است به مدت هشت ساعت مداوم به پخش موسیقی با صدای معمولی بپردازد. کاربران این اسپیکر می‌توانند علاوه بر پخش موسیقی، با استفاده از اسپیکر تعبیه شده در این محصول، تماس‌های تلفنی خود را هم پاسخ دهند.


۹. BOSE Sound Link Micro

۱۰ اسپیکر متفاوت سالاین اسپیکر با اندازه کوچکی که دارد قادر است صدای با کیفیت خوب را تولید کند و در محیط‌های باز به‌راحتی می‌توان از آن به‌عنوان یک اسپیکر با قابلیت پخش صدا استفاده کرد. جالب است بدانید دستیار‌های صوتی مانند Google Assistant با آن هماهنگ شده است.


۱۰. BOSE Series III ۳۰Sound Touch

۱۰ اسپیکر متفاوت سال

این اسپیکر قدرتمند و در عین حال زیبا طراحی شده و قادر به اتصال به وای‌فای و بلوتوث است. این محصول می‌تواند صدایی واضح، شفاف و قدرتمند را در تمامی حجم‌های صدا پخش کند. همچنین این دستگاه به فناوری Wave guide شرکت Bose مجهز بوده و از همین طریق قادر است نوت‌های دارای باس عمیق را به‌خوبی پخش کند.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/918269/%DB%B1%DB%B0-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ساعاتی قبل گوگل با برگزاری یک مراسم در کنار گوشی‌های پیکسل ۴ از چند محصول دیگر هم رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر و مفید به مهم‌ترین خبر‌های این مراسم بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

ویژگی‌های جدید دوربین پیکسل ۴

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

مانند همیشه، این بار هم در مراسم معرفی گوگل پیکسل ۴ بخش قابل توجهی از مراسم به معرفی ویژگی‌های دوربین این دو گوشی اختصاص داده شد. روی هم رفته دوربین پیکسل ۴ این بار از ۴ ویژگی جدید بهره می‌برد. یکی از آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که قبل از ثبت عکس، تاثیر حالت HDR+ را مشاهده کنند. قابلیت دوم امکان تنظیم روشنایی و سایه‌ها به‌صورت جداگانه را امکان‌پذیر می‌کنند تا افراد بتوانند در شرایط نوری مختلف عکس‌های جذاب‌تری ثبت کنند.

ویژگی سوم مربوط به White Balance یا تعادل رنگ است که دوربین پیکسل ۴ با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی در موقعیت‌های مختلف تلاش می‌کند رنگ‌ها را با دقت بیشتری ثبت کند. به‌عنوان مثال در مناظر برفی، حتی عکس‌های ثبت شده با برخی از دوربین‌های SLR تا حدی مایل به آبی می‌شوند، ولی پیکسل ۴ در این زمینه با دقت بیشتری عمل خواهد کرد.

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

در نهایت باید به بهبود حالت شب دوربین اشاره کنیم که حالا کاربران می‌توانند از ستارگان هم با کیفیت قابل توجهی عکس بگیرند. گوگل برای این کار از ترکیب سخت‌افزار دوربین و قابلیت‌های یادگیری ماشینی استفاده کرده تا نتیجه نهایی جذاب شود. گوگل وعده داده که دوربین پیکسل ۴ به مرور زمان و با دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری بهتر هم خواهد شد.


معرفی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

بعد از گذشت ماه‌ها انتشار اخبار مختلف، بالاخره گوشی‌های پیکسل ۴ رسما رونمایی شدند. گوگل در ابتدا در مورد سیستم رادار «سولی» (Soli) صحبت کرد که به کاربران اجازه می‌دهد بدون دست زدن به گوشی کار‌های مختلفی را انجام دهند. هر دو گوشی مبتنی بر نمایشگر اولد با رفرش ریت ۹۰ هرتز هستند و این یعنی انواع و اقسام محتوا‌ها در این نمایشگر روان‌تر نشان داده می‌شوند. کاربران برای خرید این دو گوشی از بین رنگ‌های سفید، سیاه و نارنجی حق انتخاب دارند.

از دیگر ویژگی‌های پیکسل ۴ می‌توانیم به داشتن سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و اپلیکیشن ضبط صدا با قابلیت تبدیل گفتار به متن آفلاین اشاره کنیم. پیش‌فروش گوشی‌های پیکسل ۴ آغاز شده و در تاریخ ۲۴ اکتبر روانه‌ی بازار می‌شوند.


سیستم روتر گوگل نست وای‌فای

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

نست وای‌فای از یک روتر و یک یا دو گجت یا اکستندر موسوم به Point تشکیل شده که از طریق اتصال به یکدیگر می‌توانند وسعت پوشش وای‌فای را افزایش دهند. در ضمن باید بگوییم که گجت‌های Point می‌توانند به‌عنوان اسپیکر هوشمند هم انجام وظیفه کنند و از قابلیت‌های مرسوم این دسته گجت‌ها پشتیبانی می‌کنند. برای خرید روتر و یک گجت Point باید مبلغ ۲۶۹ دلار پرداخته شود و در صورت تمایل برای خرید یک روتر و دو گجت Point باید ۳۴۹ دلار بپردازید.


اسپیکر هوشمند گوگل نست مینی

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

جدیدترین اسپیکر هوشمند گوگل به نام نست مینی در این مراسم معرفی شد. این محصول شباهت زیادی به گوگل هوم مینی دارد و فقط بخش‌ها و امکانات جزئی تغییر کرده است. در بخش پایینی آن یک حفره تعبیه شده تا کاربران بتوانند آن را به دیوار آویزان کنند و کیفیت پخش صدا هم تا حدی بهبود یافته است. این محصول از تاریخ ۲۲ اکتبر با قیمت ۵۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.


پیکسل‌بوک گو

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

از دیگر محصولات معرفی شده در این مراسم می‌توانیم به پیکسل‌بوک گو اشاره کنیم که یک کروم‌بوک است. با وجود شباهت اسمی با پیکسل‌بوک عرضه شده در سال ۲۰۱۷، به نظر می‌رسد نسل جدید گجت موردنظر محسوب نمی‌شود. در عوض، این بار با گجتی مشابه مک‌بوک مدرن روبرو هستیم که تنها ۱۳ میلی‌متر ضخامت و ۹۰۰ گرم وزن دارد. قیمت مدل پایه آن ۶۴۹ دلار است و پیش‌فروش آن به‌زودی آغاز می‌شود.


نسل دوم ایرباد پیکسل بادز

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

گوگل در مراسم معرفی پیکسل ۴ از نسل جدید ایرباد پیکسل بادز رونمایی کرد که برخلاف نسل قبلی کاملا بی‌سیم است و مانند آن از فرامین صوتی پشتیبانی می‌کند. گوگل مدعی شده که این ایرباد در فضای بسته تا مسافت ۳ اتاق و در فضای باز تا فاصله‌ای به طول یک زمین فوتبال آمریکایی به گوشی متصل می‌ماند.

باتری این ایرباد تا ۵ ساعت دوام می‌آورد و اگر همراه با جعبه مخصوص خود باشد می‌تواند تا ۲۴ ساعت قابل استفاده باشد. این محصول در بهار ۲۰۲۰ با قیمت ۱۷۹ دلاری عرضه می‌شود.


مشخص شدن تاریخ آغاز به کار سرویس گوگل استادیا

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل ۴ چه گذشت؟

گوگل در این مراسم اعلام کرد که پلتفرم گیمینگ مبتنی بر فضای ابری استادیا از تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) کار خود را رسما آغاز می‌کند.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/919100/%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B4-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

این هفته گوشی‌های پرچم‌دار گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال معرفی شدند. این پرچم‌دار‌ها دارای چندین ویژگی پیشرفته مانند بازگشایی قفل صفحه‌نمایش با تشخیص صورت پیشرفته، موشن سنسور و لنز دوربین دوم تله‌فوتو هستند.

اما آیا گوشی‌های پیکسل ۴ گوگل می‌توانند به پای آیفون‌های ۱۱ اپل برسند؟

این دو سری گوشی‌ها تقریبا در مشخصات سخت‌افزاری مشابه هم هستند، اما هنوز در برخی از بخش‌ها آیفون ۱۱ پرو از پیکسل‌های ۴ جدید گوگل بهتر عمل می‌کنند. در ادامه، به ۵ دلیل برتری آیفون ۱۱ پرو یا روش‌هایی که گوشی اپل در بازار گوشی گوگل را شکست می‌دهد؛ اشاره می‌کنیم:

۵. کارایی

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

وقتی می‌خواهیم درباره کارایی این گوشی‌ها صحبت کنیم؛ اعلام گوشی برنده زیاد سخت نیست.

گوگل پیکسل ۴ مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ است. این پردازنده قابل احترام و ستایش است، ولی ابدا به پای تراشه A۱۳ Bionic اپل نمی‌رسد.

نتایج محک‌زنی نشان می‌دهد هنوز اپل سریع‌ترین اسمارت‌فون‌های جهان را می‌سازد؛ حتی اگر گوگل پیکسل ۴ ایکس‌ال ۲ گیگابایت رم بیشتر نسبت به آیفون ۱۱ پرو داشته باشد. آیفون‌های ۱۱ با اندازه رم پایین‌تر، سرعت و کارایی بالاتری از خود بروز می‌دهند.


۴. دوربین

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

دوربین گوشی‌های سری پیکسل گوگل همیشه به قدرت پردازشی خود می‌بالند، ولی اکنون دوربین آیفون ۱۱ پرو در این زمینه بهتر عمل می‌کند. دوربین گوشی‌های جدید اپل بهبود‌های بزرگی نسبت به مدل‌های قبلی تجربه می‌کنند.

برای مثال، حالت عکاسی در شب آیفون ۱۱ پرو به وضوح بهتر از قابلیت عکاسی در شب پیکسل ۴ است. اپل در آیفون ۱۱ پرو از سه لنز دوربین استفاده کرده است، ولی گوگل برای اولین بار لنز دوم تله‌فوتو را به سیستم دوربین پشتی گوشی‌های پیکسل افزده است.


۳. طراحی

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

اگرچه طراحی و زیبایی گوشی‌ها سلیقه‌ای است و هر کسی می‌تواند نظری متفاوت با دیگران داشته باشد، ولی هنوز هم معیار‌هایی برای مقایسه طراحی گوشی‌ها وجود دارد.

پنل پشتی گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو و گوگل پیکسل ۴ ایکس‌ال مشابه هم هستند. هر دو از جنس شیشه با سیستم دوربین مربعی ساخته شده‌اند، ولی قاب گوگل پیکسل ۴ آلومینیومی است در حالی‌که اپل برای آیفون ۱۱ پرو از فولاد ضدزنگ استفاده کرده است.

وقتی این گوشی‌ها را به دست می‌گیرید؛ اگرچه هر دو تا حدود زشت هستند، ولی باز هم آیفون ۱۱ پرو زیباتر و بهتر به نظر می‌رسد.


۲. عمر باتری

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

در سال‌های گذشته، گوشی‌های هر دو شرکت اپل و گوگل از عمر باتری نسبتا کمی برخوردار بوده و جزو بالاترین‌های فهرست نبودند. عمر باتری برای کاربران یک آیتم بسیار مهم و ضروری است و جزو اصلی‌ترین آیتم‌های مدنظر در هنگام خرید یک گوشی است.

اما اپل امسال با تغییراتی که در گوشی‌های آیفون ۱۱ ایجاد کرده است؛ باتری‌های با ظرفیت بزرگ‌ترین در آن‌ها استفاده کرده و وضعیت عمر باتری این گوشی‌ها را بهبود داده است. به صورت تئوری، عمر باتری گوشی آیفون ۱۱ پرو بیشتر از گوگل پیکسل ۴ است؛ مگر اینکه گوگ به صورت نرم‌افزاری کارایی دستگاه را ارتقا داده باشد.


۱. صفحه‌نمایش

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

هر دو سری گوشی‌های آیفون ۱۱ و پیکسل ۴ از نظر اندازه صفحه‌نمایش مشابه هم هستند. آیفون‌های ۱۱ در اندازه‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچ عرضه شدند و گوگل پیکسل‌های ۴ دارای اندازه نمایشگر ۵.۷ و ۶.۳ اینچ هستند. پنل این نمایشگر‌ها هم اولد با کیفیت ساخت بالا است. بنابراین، احتمالا عملکرد هر دو نمایشگر گوشی‌ها مشابه هم باشد.

اما تفاوت‌های کوچکی وجود دارد که باعث برتری یک صفحه‌نمایش به دیگری می‌شود. در حالی‌که گوشی‌های پیکسل ۴ از صفحه‌نمایشی با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی سود می‌برند؛ کنتراست نمایشگر‌های آیفون ۱۱ اپل بالاتر و ۲ میلیون به یک است. کنتراست نمایشگر‌های پیکسل ۴ فقط ۱۰۰ هزار به یک است.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/920773/%DB%B5-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%E2%80%8D%E2%80%8D%DB%B1%DB%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B4



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی ال جی با وجود اینکه روزی روزگاری از مهم‌ترین سازندگان گوشی‌های محسوب می‌شد، اما روند نزولی سهم بازار گوشی‌های این شرکت سال به سال بدتر از گذشته می‌شود. ال جی از شرکت‌هایی است که دست از نوآوری برنداشته و همواره ایده‌های جدیدی را عملی می‌کند، اقداماتی که البته نتوانسته‌اند فروش گوشی‌های این شرکت را افزایش دهند.

در حقیقت، بخش موبایل ال جی در چند مورد زودتر از رقبا دست به کار شده و برخی از آن‌ها خیلی زود مورد استقبال شرکت‌های زیادی قرار گرفته‌اند؛ ولی این نوآوری‌ها تا حد زیادی نادیده گرفته شده‌اند. در ادامه، به ۵ مورد از نوآوری‌های گوشی‌های ال جی می‌پردازیم که پیش از رقبا، به بهره‌گیری از مشخصه‌های مذکور روی آورده‌اند.

دوربین اولترا واید

مروری بر ۵ مورد از نوآوری‌های گوشی‌های ال‌جی

این مورد، مهم‌ترین نوآوری گوشی‌های ال جی است. در سال ۲۰۱۵، ال‌جی V10 با دوربین سلفی دوگانه معرفی شد که مبتنی بر دوربین معمولی و یک دوربین اولترا واید بود. سال بعد، ال‌جی G5 دوربین مذکور را به پنل پشتی منتقل کرد و به کاربران اجازه داد با بهره‌گیری از دوربین‌های اصلی، زوایای جدیدی را در عکس‌های خود ثبت کنند.

این قابلیت چندان مورد توجه قرار نگرفت. اما حالا در سال ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد تقریبا تمام کاربران به بهره‌گیری از دوربین‌های اولترا واید علاقمند شده‌اند. این علاقه به حدی زیاد شده که وقتی گوشی هوشمندی مانند پیکسل ۴ بدون دوربین اولترا واید عرضه می‌شود، این موضوع مورد انتقادات زیادی قرار می‌گیرد.


رزولوشن QHD

مروری بر ۵ مورد از نوآوری‌های گوشی‌های ال‌جی

ال جی G3 اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر مبتنی بر رزولوشن QHD (1440 در ۲۵۶۰) بود که در بازار کشورهای مختلف در سرتاسر جهان به دست مشتریان رسید. البته در این زمینه اگر منصفانه نظر بدهیم، باید بگوییم که ال‌جی در مورد G3 مرتکب اشتباه مهمی شد. این شرکت برای افزایش رزولوشن آنقدر عجولانه عمل کرد که نتیجه نهایی، یک نمایشگر نه‌چندان روشن بود که انرژی زیادی از باتری را مصرف می‌کرد. علاوه بر این، چنین رزولوشنی در یک نمایشگر ۵.۵ اینچی تفاوت قابل توجهی ارائه نمی‌دهد و به همین خاطر قابلیت شفاف‌سازی محتوا به‌صورت نرم‌افزاری را ارائه کرد که این موضوع نارضایتی‌های زیادی به همراه داشت. به همین خاطر رزولوشن QHD به نقطه قوت این گوشی بدل نشد.


فریم‌های فولاد ضدزنگ

مروری بر ۵ مورد از نوآوری‌های گوشی‌های ال‌جی

اپل در مورد آیفون X، آیفون XS و حالا آیفون ۱۱ پرو بر استفاده از فریم مبتنی بر فولاد ضدزنگ تا حد زیادی تاکید می‌کند. اگرچه این آلیاژ از فلز دوام زیادی برای بدنه گوشی به ارمغان می‌آورد و حس خوبی به کاربران منتقل می‌کند، ولی نباید فراموش کنیم که ال جی V10 در سال ۲۰۱۵ از چنین مشخصه‌ای بهره می‌برد. البته متاسفانه در کنار این قابلیت، ال‌جی از پنل‌های پشتی پلاستیکی استفاده می‌کرد. در آن زمان، بسیاری از گوشی‌ها همچنان از باتری‌های قابل تعویض بهره می‌بردند و بهره‌گیری از پنل‌های پشتی فلزی کار راحتی نبود.


نمایشگر خمیده

مروری بر ۵ مورد از نوآوری‌های گوشی‌های ال‌جی

سال‌ها قبل از اینکه گوشی‌های گلکسی فولد سامسونگ و هواوی میت ایکس روانه‌ی بازار شوند، ال‌جی مشغول بررسی و توسعه نمایشگرهای اولد خمیده بود. این کمپانی برای گوشی‌های ال‌جی Flex و Flex 2 از چنین نمایشگرهایی استفاده کرد. نکته قابل توجه در مورد این گوشی‌ها این بود که به لطف نمایشگرهای اولد پلاستیکی و نوع باتری و بدنه استفاده شده، در برابر فشار وارد شده از خود انعطاف نشان می‌دادند و بعد از حذف فشار، گوشی دوباره به حالت اولیه برمی‌گشت. ال‌جی G4 آخرین گوشی این شرکت بود که از چنین نمایشگری استفاده می‌کرد و بعد از آن بهره‌گیری از نمایشگرهای خمیده را کنار گذاشت.


تعامل بدون لمس

مروری بر ۵ مورد از نوآوری‌های گوشی‌های ال‌جی

در حال حاضر، سیستم راداری پیکسل ۴ سروصدای زیادی راه انداخته است و این مشخصه به کاربران اجازه می‌دهد بدون دست زدن به گوشی و فقط با حرکت دادن دستان خود، کارهای مختلفی را با پیکسل ۴ انجام دهند. در همین زمینه، می‌توانیم به ال‌جی G8 اشاره کنیم که با بهره‌گیری از دوربین ToF به کاربران اجازه می‌دهد مثلا با حرکت دادن دستهای خود، کارهایی مانند تعویض آهنگ و کم یا بلند کردن صدای گوشی را انجام دهند. در ضمن سامسونگ هم سال‌ها قبل تلاش کرد چنین قابلیتی را ارائه کند که به دلیل اتکا صرف بر دوربین سلفی، عملکرد خیلی بدی داشت.

البته باید خاطرنشان کنیم که هم پیکسل ۴ و هم ال‌جی G8 در این زمینه عملکرد خیلی خوبی ندارند. این مشخصه در هر دو گوشی برای اینکه بتواند به‌عنوان یک مشخصه قابل توجهی جدی گرفته شود، باید بهینه‌سازی‌های زیادی را پشت سر بگذارد. در این زمینه ال‌جی نخستین شرکتی نیست که این قابلیت را ارائه کرده، ولی نخستین شرکتی است که این ویژگی را به‌عنوان یکی از مشخصه‌های کلیدی گوشی مطرح کرده است.


در نهایت تمام این تلاش‌ها اهمیت چندانی نداشته‌اند

مروری بر ۵ مورد از نوآوری‌های گوشی‌های ال‌جی

«نوآوری» از جمله لغاتی است که در هر مراسم معرفی از گوشی‌های جدید بارها مطرح می‌شود. اما، شرکتی مانند ال جی به خوبی نشان می‌دهد که داشتن مهندسان خبره و عملی کردن ایده‌های مختلف، نمی‌تواند جای بازاریابی گسترده و دیگر ضعف‌ها را پر کند. این کمپانی طی سال‌های گذشته محصولات جذابی را ساخته ولی در نهایت بیشتر ایده‌ها را رها کرده است و مواردی مانند دوربین‌های اولترا واید که حالا به این محبوبیت رسیده‌اند، برای ال‌جی چندان مثمر ثمر نبوده است.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/922911/%DB%B5-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D8%AC%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با ورود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های متنوع به بازار، تب خرید لپ‌تاپ تا حدود زیادی کاهش یافت و تنها کاربرانی به سراغ خرید این گجت کم‌وبیش سنگین می‌روند که در عمل به آن نیاز دارند. بااین‌حال هنوز هم یک لپ‌تاپ را می‌توان به‌عنوان یک وسیله تخصصی بازی، یک نمایشگر کوچک مولتی‌مدیا و یک گجت اداری و تخصصی مورد استفاده قرار داد.

هرچند اگر در بازار فعلی فناوری قصد خرید یک لپ‌تاپ ۱ تا ۵ میلیونی را دارید، باید انتظارات خود را به محصولاتی متوسط و حتی ضعیف محدود کنید یا سراغ لپ‌تاپ‌های استوک و دست‌دومی بروید که چندین سال از عمر مفید آن‌ها گذشته و آینده آن‌ها نامشخص است.

با این اوصاف ما در برترین‌ها سعی داریم تا با این بودجه نیز یک خرید مناسب را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید استفاده لازم و هماهنگ با خواسته‌های خود را از لپ‌تاپ موردنظر داشته باشید.

لپ‌تاپ‌های یک میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

با یک نگاه ساده در سایت‌های فروش لپ‌تاپ متوجه خواهید شد که در بازار فعلی، کمتر لپ‌تاپی را می‌توانید با قیمت یک میلیون تومان خریداری کنید. با این اوصاف تنها شانس خرید در این بازه قیمت، لپ‌تاپ‌هایی هستند که به‌عنوان گجت‌های دست‌دوم در بازار ارائه می‌شوند.

با توجه به این شرایط در این بازه قیمت تنها می‌توانیم پیشنهاداتی را برای یک خرید مناسب دست‌دوم، در اختیار شما قرار دهیم تا خریدی مطمئن‌تر را داشته باشید. در نظر بگیرید که اولین موضوعی که باید مورد توجه شما قرار بگیرد، زمان استفاده و عمر مفید دستگاه است. لپ‌تاپی که ۶ ماه از زمان خرید آن گذشته، از شانس بیشتری برای سلامت و عدم بروز مشکلات برخوردار است.

در بررسی‌های برترین‌ها از تعمیرگاه‌های تخصصی لپ‌تاپ به این نتیجه رسیدیم که محصولات قدیمی Acer تا حدود زیادی از عمر مفید بیشتری در برابر محصولات Asus و Lenovo برخوردار هستند. مهلت تست ۴۸ ساعته در هنگام خرید محصولات دست‌دوم را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید و سعی داشته باشید در این مدت، کارت گرافیک، هارد و صفحه‌نمایش را به خوبی موردبررسی قرار دهید.

سایت‌های واسطه فروش در محصولات دست دوم، بهترین گزینه پیش روی یک خرید ارزان قیمت یک میلیون تومانی هستند که مدت تست مناسبی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. بهتر است حتی در این سایت‌ها نیز پیش از خرید از فروشنده درخواست ویدیو محصول را داشته باشید تا یک هزینه بازگرداندن محصول روی دست شما نیفتد.


لپ‌تاپ‌های دو میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

با افزایش بودجه به دو میلیون تومان، شانس خرید یک لپ‌تاپ نو و کم‌وبیش کارآمد، افزایش پیدا می‌کند. محصولات پایه لنوو، ایسر و ایسوس را می‌توانید با قیمتی حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان تا سه میلیون، خریداری کنید.

اگر به محصولات ایسر علاقه دارید، Aspire A۳۱۵ می‌تواند گزینه‌ای مناسب و امن برای خرید باشد. در نظر داشته باشید که با این هزینه باید پردازنده‌های Core i را فراموش کنید و به سی‌پی‌یو‌های سلرون بسنده کنید.

ایسوس نیز در این بازه قیمت، VivoBook X۵۴۰YA را ارائه داده که خصوصیاتی کم‌وبیش مشابه با Aspire A۳۱۵ ایسر دارد. هرچند قیمت پیشنهادی کمی بالاتر از محصول ایسر است.

از سوی دیگر لنوو را می‌توان پادشاه محصولات ۲ میلیون تومانی بازار دانست. در بازار ایران می‌توان بیش از ۵ لپ‌تاپ مختلف را در این بازه قیمت، از شرکت لنوو خریداری کرد. Ideapad ۱۳۰، Ideapad ۳۳۰، Ideapad ۱۱۰ و Yoga ۳۰۰ N۳۰۶۰، از محصولات قدیمی و جدید این شرکت هستند که با قیمتی پایین‌تر از ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

تمامی این محصولات تنها در اندازه صفحه‌نمایش و مقدار هارد، با هم تفاوت دارند و از نظر قدرت پردازنده و میزان رم، می‌توان آن‌ها را در یک سطح برابر دانست.

به‌هرحال اگر قصد داشته باشیم تا یک لپ‌تاپ ۲ میلیون تومانی منتخب را به شما پیشنهاد دهیم، انتخاب ما لنوو Ideapad ۳۳۰ - C خواهد بود که حداقل از پردازنده جدیدتر N۴۰۰۰ بهره می‌برد. هرچند در عمل شما شاهد تفاوت خاصی با هیچ‌کدام از دیگر محصولات معرفی‌شده در این بخش نخواهید بود.


لپ‌تاپ‌های سه میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

لپ‌تاپ‌های سه میلیون تومانی بازار فناوری ایران باز هم شاهد استفاده از پردازنده‌های سلرون و پنتیوم هستند که در عمل تنها در وب و مولتی‌مدیا قابل‌استفاده است. بیشتر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لپ‌تاپ از جمله ایسر، ایسوس، لنوو و اچ‌پی، محصولاتی را در این بازه قیمت در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

لنوو، کانفیگ‌هایی از لپ‌تاپ محبوب Ideapad ۱۲۰ را در این محدوده قیمتی به فروش می‌رساند. Ideapad V۱۳۰، Ideapad V۳۱۰ و V۱۱۰ نیز از دیگر محصولات لنوو هستند که می‌توان نسخه‌هایی از آن‌ها را در بازه قیمت ۳ میلیون تومانی خریداری کرد.

اچ‌پی نیز در ادامه نام‌گذاری‌های عجیب‌وغریب خود، لپ‌تاپ‌های RA۰۰۸ و ۱۵-ra۰۰۳nia را در محدوده زیر ۴ میلیون تومانی‌ها به بازار ارائه کرده است که تفاوت چندانی با محصولات لنوو در این بازه ندارند.

با بررسی دقیق محصولات سه میلیون تومانی بازار متوجه خواهید شد که تنها لپ‌تاپ Core i۳ زیر چهار میلیون، Aspire A۳۱۵ است که می‌توان آن را بهترین خرید ۳ میلیونی بازار دانست.

هرچند باید به این موضوع اشاره کنیم که این لپ‌تاپ، یکی از ضعیف‌ترین لپ‌تاپ‌های Core i۳ بازار است، اما در عمل یک سر و گردن از پردازنده‌های پنتیوم و سلرون بالاتر است و می‌تواند حتی بازی‌های سبک را نیز پشتیبانی کند.


لپ‌تاپ‌های چهار میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

چهار میلیون تومانی‌های بازار را می‌توان عادی‌ترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار دانست که خصوصیاتی مشترک در بین تمامی شرکت‌ها دارند. پردازنده‌های Core i۳ و چهار گیگابایت رم، خصوصیتی است که در اغلب این لپ‌تاپ‌ها قابل‌مشاهده است.

در واقع از نظر کانفیگ تفاوت چندانی بین محصولات ایسوس، اچ‌پی، ایسر و لنوو در این قیمت وجود ندارد و خرید یکی از این محصولات به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد.

البته Ideapad ۳۳۰ - AP شرکت لنوو را می‌توان تنها محصولی دانست که راهی متفاوت را در بین چهار میلیونی‌های بازار پیش‌گرفته و درواقع می‌توان آن را به‌عنوان برنده این بخش انتخاب کرد.

Ideapad ۳۳۰ - AP از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد، یک ترابایت حافظه داخلی دارد به پردازنده AMD Bristol Bridge مجهز شده است. البته تنها ایراد این لپ‌تاپ را می‌توان عدم ارائه سیستم‌عامل با آن دانست که یک هزینه اضافه بر قیمت چهار و نیم میلیونی این لپ‌تاپ خواهد بود.

از سوی دیگر اگر به لپ‌تاپ‌های لمسی علاقه دارید، ممکن است با کمی جستجو در بازار بتوانید ۱ Spin شرکت ایسر را با قیمتی زیر ۵ میلیون تومان خریداری کنید. این لپ‌تاپ از پردازنده پنتیوم بهره می‌برد و چهار گیگابایت رم دارد، اما حداقل به یک صفحه‌نمایش لمسی مجهز شده است. هرچند در عمل شما به‌ندرت از این توانایی استفاده خواهید کرد، اما حضور تاچ‌اسکرین در یک لپ‌تاپ ممکن است برای بعضی از خریداران جذاب باشد.


لپ‌تاپ‌های پنج میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

جنگ پنج میلیون تومانی‌های بازار، یک مقابله مستقیم بین دو محصول ایسوس و لنوو است که با تفاوت قیمت ۵۰۰ هزارتومانی در بازار ایران به فروش می‌رسند.

VivoBook R۵۴۲BP ایسوس با حدود قیمت پنج میلیون و پانصد هزار تومان و Ideapad ۳۲۰ - AQ شرکت لنوو، با قیمت پنج میلیون و نه‌صد هزار تومان، در بازار فناوری ایران قابل سفارش و خرید هستند. هرچند خرید با گارانتی این محصولات، هزینه‌ای ۳۰۰ هزارتومانی را به این لپ‌تاپ‌ها اضافه می‌کند.

Ideapad ۳۲۰ - AQ تنها لپ‌تاپ زیر ۶ میلیون تومان است که از پردازنده Core i۵ بهره می‌برد. این لپ‌تاپ به چهار گیگابایت رم نیز مجهز شده و صفحه‌نمایشی ۱۵/۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ دارد. صفحه‌نمایشی که می‌توان آن را ناامیدکننده دانست. از لنوو انتظار می‌رود که حداقل در این قیمت، خساست را کنار گذاشته و PPI صفحه‌نمایش را افزایش دهد.

در سوی دیگر لپ‌تاپ ارزان‌تر شرکت ایسوس قرار دارد که به پردازنده ضعیف‌تر Bristol Bridge مجهز شده، اما در عوض هشت گیگابایت رم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نکته مثبت VivoBook R۵۴۲BP که باعث شده ما این لپ‌تاپ را به‌عنوان لپ‌تاپ منتخب زیر ۶ میلیون تومانی انتخاب کنیم، صفحه‌نمایش با کیفیت VivoBook R۵۴۲BP است.

برخلاف تمامی محصولات ارائه‌شده در این لیست، VivoBook R۵۴۲BP از یک صفحه‌نمایش ۱۵/۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. صفحه‌نمایشی که هرچند قابل‌مقایسه با محصولات گران‌قیمت بازار نیست، اما حداقل چشمان شما را خسته نخواهد کرد.

قیمت ارزان‌تر VivoBook نیز نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. این لپ‌تاپ با گارانتی یک‌پارچه و سه‌ساله تنها با قیمت ۵ میلیون و هفت‌صد هزار تومان قابل سفارش است.پ

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/922843/%D8%A8%D8%A7-%DB%B1-%D8%AA%D8%A7-%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%84%D9%BE%E2%80%8C%D8%AA%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مدتی است که گوگل دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال را به بازار معرفی کرده است. این دو گوشی قرار است تا به‌صورت مستقیم با محصولات سامسونگ، اپل و وان‌پلاس مقابله کنند و بازار گوشی‌های هوشمند را به‌دست بگیرند.

درهرصورت اگر قصد خرید یک پرچم‌دار قدرتمند را دارید، انتخاب شما به یکی از محصولات این چند شرکت محدود می‌شود. مقایسه مستقیم این پنج محصول در کنار هم می‌تواند به انتخابی دقیق‌تر برای کاربران منجر شود.

صفحه‌نمایش

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

روی کاغذ صفحه‌نمایش پیکسل ۴ ایکس‌ال از دیگر گوشی‌های موجود در این لیست قوی‌تر است. هرچند در عمل می‌توان صفحه‌نمایش گلکسی S۱۰E را، بهترین صفحه‌نمایش موجود در پرچم‌دار‌های مقایسه شده در این مقاله دانست.

گلکسی یک صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی دارد که از فناوری AMOLED بهره می‌برد. همین موضوع باعث شده تا در گلکسی، ترکیب رنگ‌ها و پردازش فریم‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.

ایکس ال نیز یک صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی OLED دارد که تراکم پیکسلی بسیار مناسب ۵۳۷ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید که تمامی پنج گوشی مقایسه شده از تراکم‌های بالای ۳۰۰ بهره می‌برند که عملاً برای چشم انسان قابل مشاهده نیست و تنها هزینه تمام شده گوشی را افزایش می‌دهد.

وان‌پلاس ۷T نیز به صفحه‌نمایش AMOLED مجهز شده است، اما کیفیت صفحه‌نمایش در صورت مقایسه مستقیم، از گلکسی پایین‌تر است. صفحه‌نمایش ناامیدکننده لیست ما نیز به آیفون ۱۱ اختصاص دارد که از نوع ال‌سی‌دی است و تراکم ضعیف ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ را به خود اختصاص داده است.


وزن گوشی

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

وزن گوشی یکی از مواردی است که کمتر به آن توجه می‌شود، اما در استفاده بلندمدت از گوشی بسیار تأثیرگذار است. یک گوشی سبک‌تر می‌تواند انتخابی مناسب‌تر برای کاربرانی باشد که مدت‌زمان زیادی را به فعالیت با گوشی اختصاص می‌دهند.

استفاده یک دسته از گوشی نیز در گوشی‌های سبک‌تر و با ارگونومی مناسب، بسیار ساده‌تر و لذت‌بخش است. در مقایسه وزنی نیز گلکسی با وزن بسیار مناسب ۱۵۰ گرم، برنده موفق این بخش است. پیکسل ۴، حدود ۱۶۲ گرم وزن دارد، اما وان‌پلاس، آیفون و پیکسل ایکس‌ال، وزنی بالای ۱۹۰ گرم را به خود اختصاص داده‌اند.


دوربین اصلی

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

دوربین اصلی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال، از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فوتو و یک لنز ۱۲.۲ مگاپیکسلی واید تشکیل شده است. آیفون نیز یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی التراواید دارد.

گلکسی از لنز اصلی ۱۵ مگاپیکسلی التراواید بهره می‌برد که در عمل، از کیفیت بالایی برخوردار است. هرچند برنده این بخش را باید وان‌پلاس دانست که یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۱۶ مگاپیکسلی التراواید و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو را در کنار هم قرار داده است.

تصاویر ثبت‌شده با وان پلاس آن‌قدر با کیفیت است که در عمل می‌توان آن را با دوربین‌های حرفه‌ای و شبه حرفه‌ای مقایسه کرد. پیکسل ۴ و گلکسی و آیفون ۱۱ نیز با فاصله‌ای نه‌چندان زیاد در رده‌های بعد از وان پلاس قرار می‌گیرند.


دوربین سلفی

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

استفاده از دوربین سلفی در سال‌های اخیر و با محبوبیت بالای شبکه‌های اجتماعی، افزایش یافته است. یک دوربین سلفی خوب در انتخاب بسیاری از کاربران جوان گوشی‌های هوشمند تأثیرگذار است. موضوعی که به نظر می‌رسد وان پلاس به آن توجه ویژه‌ای داشته است.

دوربین سلفی به‌کاربرده شده در وان‌پلاس ۷T، یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی بسیار با کیفیت است که بهترین وظیفه خود یعنی ثبت تصاویر را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. درواقع وان‌پلاس سعی کرده تا از امکانات جدیدتر مثل Face ID فاصله بگیرد و تنها تمرکز خود را بر روی کیفیت بگذارد.

دوربین سلفی در گلکسی ۱۰ مگاپیکسلی است، اما کیفیتی بهتر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون دارد. گوگل نیز از یک لنز ۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های پیکسل ۴ استفاده کرده که کیفیتی متوسط دارند.


سخت‌افزار

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

استفاده از پردازنده Qualcomm Snapdragon ۸۵۵ Plus در گوشی وان‌پلاس باعث شده تا عملاً این گوشی را بتوان قوی‌ترین پرچم‌دار بازار در زمان نوشتن این مقاله دانست. سه گوشی گلکسی و پیکسل نیز به نسخه قدیمی‌تر این پردازنده یعنی Qualcomm Snapdragon ۸۵۵ مجهز شده‌اند که کمی از پردازنده وان‌پلاس ضعیف‌تر است.

اپل در آیفون ۱۱ از پردازنده اختصاصی خود با نام Apple A۱۳ Bionic بهره برده است که به ادعای این شرکت، قوی‌ترین پردازنده موبایل است. هرچند در عمل می‌توان Qualcomm Snapdragon ۸۵۵ Plus را با ۸ گیگابایت رم اختصاصی همراه شده در وان‌پلاس ۷T، قدرتمندتر دانست.

این موضوع را در نظر داشته باشید که این تفاوت‌ها بیشتر در بنچ‌مارک و بازی‌های بسیار سنگین، نمایان می‌شوند و در استفاده روزمره شما شاهد تفاوتی خاص در سرعت باز شدن برنامه‌ها و بازی‌ها نخواهید بود. هرکدام از این پنج گوشی به نحوی طراحی شده‌اند که بهترین تجربه ممکن از سیستم‌عامل انتخابی را در اختیار شما قرار دهند.


باتری

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

گوگل در پیکسل ۴ از یک باتری ۲,۸۰۰mAh استفاده کرده و در مدل ایکس‌ال باتری را به ۳,۷۰۰mAh ارتقا داده است. گلکسی نیز یک باتری ۳,۱۰۰mAh دارد و وان‌پلاس هم به یک باتری ۳,۸۰۰mAh مجهز شده است.

اپل، اطلاعات مربوط به باتری آی‌فون ۱۱ را مخفی نگه داشته و نمی‌توان به‌درستی حدس زد که از چه مقدار باتری در این گوشی استفاده شده است. هرچند در عمل این اپل است که عملکرد بهتری را در مدت‌زمان استندبای و استفاده از گوشی به خود اختصاص می‌دهد.

عملکردی که بدون شک، بیشتر از باتری، به سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت مربوط است. اندروید در نسخه ۱۰ هم نتوانسته مشکلات باتری را به‌طور کامل پشت سر بگذارد و همین موضوع به نقطه‌ضعفی اساسی در گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده است.


درگاه شارژ و هدفون

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

اپل در آیفون ۱۱ از درگاه Lightning استفاده کرده که تا حدود زیادی یک درگاه منسوخ است. اصرار اپل به استفاده از درگاه‌های انحصاری شرکت خود، هیچ دلیل عقلانی ندارد و تنها به مشکلاتی از جمله نبود شارژر در مواقع نیاز منجر می‌شود.

چهار گوشی دیگر به درگاه استاندارد USB-C مجهز هستند که در دو سال اخیر در بیشتر گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال برنده این بخش را باید گلکسی دانست که به یک درگاه هدفون نیز مجهز شده است. درگاهی که برای بسیاری از کاربران کلاسیک گوشی‌های هوشمند، پر اهمیت است.


امکانات جانبی

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

مقایسه امکانات جانبی این پنج گوشی تا حدود زیادی جذاب است، زیرا همه این پرچم‌داران قصد دارند تا با ارائه بهترین امکانات، کاربران بیشتری را به خود جذب کنند. از نظر امنیتی سه گوشی پیکسل ۴، ایکس‌ال و آی‌فون، به حسگر اثر انگشت مجهز نشده‌اند و تنها از طریق Face ID، کاربر اصلی را تشخیص می‌دهند.

حسگر اثر انگشت در گلکسی بر روی دکمه پاور تعبیه شده که یک فناوری کهنه به حساب می‌آید. بااین‌حال می‌توان برنده امنیتی را نیز وان پلاس دانست که حسگر اثر انگشت را در زیر صفحه‌نمایش تعبیه کرده است.

هر پنج گوشی مقایسه شده در این مقاله، ضد آب هستند، اما وان‌پلاس تنها گوشی این لیست است که هزینه لازم را برای خرید لیسانس IP۶۸ پرداخت نکرده است. این شرکت ادعا کرده که عدم پرداخت این هزینه باعث شده تا قیمت تمام شده گوشی کاهش پیدا کند.


قیمت

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

اگر در هرجای دنیا غیر از ایران زندگی می‌کردید، بدون شک خرید وان‌پلاس را با قیمت ۶۰۰ دلاری ارائه شده توسط این شرکت به شما پیشنهاد می‌کردیم. هرچند زندگی در ایران باعث شده تا این گوشی عملاً به یک کالای نایاب در بازار فناوری تبدیل شود و در نتیجه قیمتی بالاتر از قیمت واقعی را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ نیز قیمت ۷۵۰ دلاری را برای پرچم‌دار خود انتخاب کرده که قیمتی منطقی، اما گران است. اپل را می‌توانید در نسخه‌های مختلف با قیمت ۶۹۹، ۷۴۹ و ۸۴۹ دلاری خریداری کنید.

پیکسل نیز در مدل ساده، ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده، اما ایکس‌ال ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار قیمت دارد. با این اوصاف از نظر قیمت نیز در سطح جهانی، وان‌پلاس با فاصله‌ای مناسب، برنده این بخش است. هرچند در ایران پیدا کردن محصولات سامسونگ با گارانتی مناسب، ساده‌تر از خرید محصولات اپل، گوگل و وان‌پلاس است.


برنده نهایی

پیکسل ۴، آیفون ۱۱، گلکسی S ۱۰ E یا وان‌پلاس ۷ T؟

گوگل سعی کرده در پیکسل ۴، مشکلات گوشی‌های قبلی خود را پشت سر بگذارد. موضوعی که این شرکت تا حدود زیادی به آن دست پیدا کرده و پیکسل ۴ و ایکس‌ال را می‌توان محصولاتی با کیفیت، اما کم‌وبیش گران دانست.

سامسونگ نیز رویه خود را تغییر نداده و بهترین صفحه‌نمایش بازار را در کنار بهترین سخت افزار در دسترس، به شما ارائه می‌دهد. هرچند هیچ‌گونه تخفیفی در قیمت گذاری‌های این شرکت وجود ندارد.

آیفون نیز که در ایران با تحریم‌های دو طرفه روبرو است و عملاً نمی‌توان به‌عنوان یک گوشی عادی از آن یاد کرد. هرچند در سطح بین‌المللی این گوشی از بهترین خرید‌های بازار به حساب می‌آید.

با این اوصاف وان‌پلاس ۷T را می‌توان یک خرید اقتصادی مناسب دانست که روی کاغذ، از چهار گوشی دیگر قدرتمندتر است و عملاً هیچ‌گونه نقطه‌ضعفی ندارد. پشتیبانی نرم‌افزاری شرکت وان‌پلاس از گوشی‌های خود بسیار مناسب است و علاوه بر این از بهترین مواد اولیه در تولید گوشی‌های این شرکت استفاده می‌شود.

البته این موضوع را باید در نظر داشت که محصولات وان‌پلاس از پشتیبانی سخت‌افزاری ضعیفی در ایران برخوردار هستند. هرچند میزان خرابی در محصولات این شرکت بسیار پایین است، اما باز هم نمی‌توان بازار تعمیرات وان‌پلاس را چندان امیدوارکننده در نظر گرفت.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/924346/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B4-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s%DB%B1%DB%B0e-%DB%8C%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DB%B7t



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مصر ماهواره دولتی خود به نام «طیبه 1» (Tiba-1) را به مدار زمین پرتاب کرد. مقامات مصر می گویند این ماهواره سرمایه گذاران را جذب می کند و زیرساخت های ارتباطی و اینترنت را بهبود می بخشد.

ماهواره 5.6 تنی طیبه 1 به کمک راکت شرکت اروپایی آریان اسپیس (Arianespace) از مرکز فضایی گویان فرانسه به فضا پرتاب شد. این ماهواره توسط ایرباس و شرکت هوافضای تالس آلینا اسپیس (TAS) ساخته شده و دست کم به مدت 15 سال در فضا می ماند تا به قول مقامات دولتی مصر، اینترنت و تلفن را در سرتاسر این کشور به ارمغان بیاورد.

ماهواره مخابراتی مصر به نام طیبه 1
 

ماهواره طیبه 1

به گزارش خبرگزاری Egypt Today، پرتاب ماهواره طیبه 1 علاوه بر بهبود وضعیت اینترنت و تلفن، به توسعه سلامتی، آموزش و بخش انرژی این کشور نیز کمک خواهد کرد و به خدمات دهی بهتر در بخش های دولتی منتهی خواهد شد.

به گفته کابینه مصر، ماهواره مورد بحث قرار بوده جمعه هفته قبل پرتاب شود اما به دلایل فنی چنین اتفاقی رخ نداد. آژانس فضایی مصر کنترل این ماهواره را از مرکزی در قاهره، پایتخت این کشور به دست خواهد گرفت.

«عمرو طلعت» (Amr Talaat)، وزیر ارتباطات مصر در بیانیه ای گفت که ماهواره طیبه 1 جهشی چشم گیر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور مصر است. این ماهواره برخی از کشورهای آفریقایی و عربی همسایه مصر را نیز پوشش خواهد داد و این کشور می تواند در آینده خدمات ماهواره ای را به این کشورها بفروشد.

نام ماهواره طیبه 1 از شهر تِبای یا تبس (Thebes) در مصر باستان گرفته شده است که خرابه های آن اکنون در جنوب شهر اقصر واقع شده اند.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/28/مصر-ماهواره-مخابراتی-طیبه-1-پرتاب-کرد/



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

روشی جدید توسط محققان دانشگاه الیکانته اسپانیا برای از بین بردن بوی نامطبوع مواد پلاستیکی پیش از بازیافت ابداع شده که گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست محسوب می شود. با ثبت اختراع این فناوری تجاری سازی آن در آینده نزدیک انتظار می رود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، زمانیکه مواد شیمیایی ، غذایی و … درظروف پلاستکی برای مدت طولانی باقی می مانند بوی ایجاد شده با شستشوی معمولی از بین نمی رود ، این موضوع بازیافت این دسته از ظروف را غیر ممکن می کند . روش ابداعی شامل مراحل مرتب سازی ، جداسازی و پیش آماده سازی می باشد که طی آن پلاستیکها خرد شده ، شسته می شود و بعد از خشک شدن جهت حذف بو عمل تقطیر بخاری روی مواد پلاستیکی صورت می گیرد. عبور بخار از کنار یک ماده در ستون تقطیر ترکیبات آلی فرار ( VOC) ها را با خود به درون یک فلاسک می کشاند و سپس جداسازی این ترکیبات از مایع درون محفظه به آسانی انجام می شود. تقطیر بخاری که معمولا برای مواد حساس به دما کاربرد دارد همچنین می تواند برای روغن گیری از برگ گیاه مورد استفاده قرار بگیرد

منبع:

https://tech-news.ir/امکان-بازیافت-پلاستیک-های-بدبو-با-افزو.html



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خطر برخورد سیارکها با کره زمین همواره سیاره آبی را تهدید می کند. ناسا اعلام کرده طی ماه آینده دو سیارک با اندازه متوسط از فاصله نزدیک زمین عبور خواهند کرد. این دو که به اصطلاح در گروه سیارکهای آپولو قرار می گیرند ، WN1 2019  و WH2 2019  نامگذاری شده اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، ناسا قصد دارد در آینده نزدیک یک تلسکوپ جدید برای مقابله با تهدید سیارکها برای کره زمین بسازد. مرکز مطالعات اشیاء در نزدیکی زمین (CNEOS) اطلاعات مهمی در اینباره منتشر کرده است. سیارک WH2 2019 با قطری در حدود 79 پا و با سرعت 23 هزار مایل در ساعت و WN1 2019 با عرض 98 فوت و سرعت 22 هزار مایل در ساعت پیش از این شناسایی شده بودند. سازمان هوانوردی آمریکا از مرکز فضایی خواسته تا موقعیت این دو سیارک را برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی تحت نظر داشته باشد.

منبع:

https://tech-news.ir/هشدار-ناسا-درباره-عبور-دو-سیارک-از-نزدی.html



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طی چند سال گذشته استفاده از مانیتورها در اتاق کودکان به منظور نظارت و حفظ ایمنی از جانب والدین رواج یافته است. مانیتور “Sim Cam” که قابلیتهای فراوانی در این زمینه دارد در حال حاضر به قیمت 79 دلار آمریکا در سایت کیک استارتر پیش فروش می شود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، برای استفاده از این مانیتور هوشمند کافی است والدین نرم افزار مربوطه را روی تلفن همراه خود با سیستم عامل Android  و iOS نصب کنند. در اینصورت بدون حضور در منزل پدر و مادر می توانند به راحتی نقش مراقبتی خود را ایفا کنند. در صورت ایستادن کودک در تختخواب هشدار پرت شدن فعال می شود و پیامی به تلفن همراه کاربر فرستاده می شود. اسکن دائمی صورت نوزادان خطر خفگی را زمانیکه سر نوزاد در وضعیت بدی قرار گرفته اطلاع می دهد. در زمان گریه موسیقی ملایمی توسط این سیستم هوشمند در اتاق پخش می شود بعلاوه وقتی کودک در محیط رفت و آمد می کند مناطق خطرناک شناسایی و پیام هشدار ارسال می شود. همچنین قابلیت اسکن دائمی صورت توسط  Sim Cam  گرفتن عکس و فیلم در حالتهای مختلف کودک را امکان پذیر کرده است.

منبع:

https://tech-news.ir/باsim-cam-هوشمندترین-مانیتور-دنیا-از-کودک-خ.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

“گوگل” غول اینترنتی جهان قصد دارد با بروز رسانی “گوگل فیت” نرم افزار مربوط به تناسب اندام در سال جدید میلادی به کاربران کمک کند تا به اندام دلخواه خود دست یابند. چالش 30 روزه گوگل بر مبنای “دقایق فعالیت بدنی” و “فعالیت قلب” پس از تعطیلات سال نو آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، یادآوری ماهانه در این سرویس به منظور انگیزه دادن به کاربرانی که از برنامه گوگل فیت تخطی می کنند بعلاوه راه اندازی هشتک Get Fit with Google # جهت اشتراک نظرات و تجربیات کاربران از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. این برنامه رایگان روی اندروید ، آیفون و فناوریهای پوشیدنی مجهز به سیستم عامل “وییراواس” قابل استفاده می باشد. متخصصین انجمن قلب آمریکا (AHA) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این طرح که با هدف ارتقاء سلامت عمومی جامعه برنامه ریزی شده شرکت داشتند. از جمله اپلیکیشن های رایج مربوط به تناسب اندام می توان به “فیت کمپ” و “فلکسیت اپ” اشاره کرد . دستگاه هوشمند ” ویتینگز موو” نیز با در نظر گرفتن شرایط فردی برنامه دقیقی برای رسیدن به تناسب اندام به کاربر ارائه می دهد. پیش بینی می شود با رواج استفاده از این نوع برنامه های کاربردی و سودمند در آینده نزدیک طرفداران رژیم های لاغری سنتی روز به روز کمتر شون

منبع:

https://tech-news.ir/چالش-30-روزه-لاغری-گوگل-فیت.html



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اخیرا کمپانی اپل به طور مشترک با دانشگاه استنفورد نتایج پژوهشی را با استفاده از داده های بدست آمده از اپل واچ کاربران در مورد ضربان قلب نامنظم منتشر کرده است. طبق گفته مدیران اپل بزودی این شرکت با کمک برنامه  Research  جمع آوری داده را در حوزه های شنوایی ، قلب و حرکت و سلامت زنان آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در زمینه سلامت زنان که بلندپروازانه ترین بخش این مطالعات نیز محسوب می شود دانشگاه چان هاروارد T.H و موسسه ملی سلامت NIH با اپل همکاری خواهند داشت. اطلاعات پایه مورد نیاز در این تحقیق از طریق برنامه Cycle Tracking در watchOS6 درباره رابطه چرخه قاعدگی با ناباروری ، یائسگی ، پوکی استخوان و سندرم تخمدان پلی کیستیک جمع آوری شده است. مطالعه مربوط به قلب با همکاری بیمارستان بریگام ، بیمارستان زنان و انجمن قلب آمریکا انجام خواهد شد. داده های جمع آوری شده مربوط به میزان تحرک و وضعیت سلامت قلبی از طریق آیفون و اپل واچ انجام تحقیقات علمی جامعی را در این زمینه امکان پذیر خواهد کرد. دانشگاه میشیگان نیز قرار است با اپل در زمینه مطالعات شنوایی همکاری کند ، تاثیر صدای بلند بر سلامت شنوایی فرد بعلاوه تاثیر صدا بر استرس و سلامت قلب در نظر گرفته خواهد شد. جمع آوری داده های مذکور بوسیله این برنامه با حفظ حریم خصوصی کاربران همراه است. افرادی که آیفون و اپل واچ (سری 1 به بالا) دارند و ساکن ایالات متحده هستند می توانند به آسانی از فروشگاه اپل برنامه Research را دانلود کنند.

منبع:

https://tech-news.ir/تحقیقات-گسترده-اپل-در-حوزه-سلامت-و-پزشک.html



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پژوهشگران موسسه رویان با همکاری محققان دانشگاه جواهر لعل نهرو هند آزمایشی را طراحی کردند که طی آن 30 بیمار مبتلا به آزوسپرمیا و 30 مرد سالم به عنوان گروه هدف جهت بررسی تفاوت های نوکلئوتیدی در ژنی خاص مرتبط با این بیماری تحت مطالعه قرار گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، آزوسپرمیا به شرایطی گفته می شود که در مایع منی مرد اسپرم یافت نشود و این اختلال به عنوان یکی از علل مهم ناباروری مردان شناخته شده است. در این آزمایش ژنی موسوم به EIE1AY که در محل ژنهای مربوط به آزوسپرمیا قرار گرفته و از جمله ژنهای اصلی تولید اسپرم طبیعی می باشد زیر ذره بین محققان قرار گرفت. با مقایسه نواحی اگزون 3 و اگزون 5 ژن مورد نظر مشخص شد تنها سه اختلاف نوکلئوتیدی در ژن  EIE1AY بین بیماران مبتلا به آزوسپرمیا و افراد سالم وجود دارد ، یکی در منطقه اینترونیک اگزون ۳ ، یکی در ناحیه غیر کدشونده اگزون و یکی در منطقه اگزونیک اگزون ۵ . به گفته دانشمندان این اختلاف معنی دار نمی باشد ، به عبارتی ارتباطی بین جهش در این ژن و بیماری آزوسپرمیا یافت نشد. جزئیات این پژوهش در مجله Current Urology به چاپ رسیده است

منبع:

https://tech-news.ir/بررسی-تاثیر-نوعی-جهش-ژنتیکی-در-بروز-ناب.html



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آذر 1398 | نظرات ()