نوشته شده توسط : ساحل

چکیده مطلب : در این مقاله شما را با فرمول کسب درامد اینترنتی به صورت کامل اشنا خواهیم کرد .که چگونه در ماه درامد اینترنتی چند میلیونی داشته باشید . شما دوستان عزیز اگر قصد دارید شغل اینترنتی بدون سرمایه یک پیشه اینترنتی در منزل تاسیس کنید و به درامد اینترنتی میلیونی در ماه دست پیدا کنید این مطلب مناسب شما میباشد . در این مطلب به شما اموزش میدهیم که چگونه با راه اندازی کسب و کار اینترنتی خویش به درامد اینترنتی برقرار و همیشگی در ماه دست پیدا کنید . اگر به راستی به دنبال کسب درامد اینترنتی هستید این مقاله ها را از سایت اکادمی سبز پیگیری کنید .

اگر واقعا میخواهید به درامد میلیونی در ماه برسید من پیشنهاد میکنم که حتما این مقاله را تا خاتمه مطالعه کنید . اگر از کار کردن برای دیگران خسته شده اید و بخواهید یک کار پر درامد با هوده بسیار بالا داشته باشید رهنمود بنده این است که همین اکنون که کسب و کار اینترنتی خود را تاسیس بکنید.

سیستم کسب درامد اینترنتی
سیستمی که من امروز به شما در این مقاله اموزش میدهم سیستم کسب درامد اینترنتی میباشد , سیستم کسب درامد اینترنتی را هرکس میتواند راه اندازی کند و به درامد اینترنتی بالایی در ماه برساند . با تاسیس این سیستم خیلی آسان میتوانید به درامد زیاد بالایی برسید و دگرگونی عظیمی را در حیات خویش ایجاد بکنید .
چگونه میتوان در 30 روز کسب درامد اینترنتی چند میلیونی داشت ؟

برای کسب درامد اینترنتی میلیونی در 30 روز در این مقاله کلیه گام ها و مراحل به شما اموزش دیتا میشود که در پیوستگی به اولین مرحله کسب درآمد از اینترنت میپردازیم .

کسب درآمد اینترنتی چگونه است ؟

سیستم کسب درامد اینترنتی سیستمی است که به هیچ تخصص فنی , به هیچ سرمایه ی اولیه ی بالا و بوجه ی اولیه نیازی ندارد و به تنها چیزی که بیچارگی دارد ان است که شما یک تصمیم جدی بگیرید که این سیستم را برای خویش تاسیس بکنید و بی گمان با راه اندازی این سیستم کسب درامد اینترنتی نتیجه ی دلخواه را میگیرید .

شما باید اماده باشید که با این سیستم سوداگری اینترنتی تغییر و تحول عظیمی در زندگی خود ایجاد کنید . تنها چیزی که شما نیاز دارید تعهد شما میباشد که اگر به این تعهد خود 100 درصد عمل کنید و کسب و کار اینترنتی خویش را راه اندازی کنید قطعا نتیجه ی فوق العاده ای میگیرید . هرکس با هر سبک حیات میتواند از این سیستم کاربرد کند و به درامد میلیونی در ماه برسد و به راحتی عشق و علاقه ی خویش را به سوداگری اینترنتی فایده اور و پولساز تبدیل کند .



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پزشک بوک سامانه‌ای جامع برای سلامت و درمان است که می‌توانید ازطریق این سامانه، از پزشک‌های عضو پزشک‌بوک آنلاین نوبت بگیرید. در گفت‌وگو با اصغر کاظم‌پور، قائم‌مقام مدیرعامل پزشک‌بوک، بیشتر با این سرویس آشنا خواهیم شد.

هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، تعداد مبتلایان به این ویروس در مراکز درمانی بیش‌ازپیش شده و نوبت گرفتن از متخصصان زمینه‌های مختلف به‌دلیل ریسک زیاد حضور در فضای مراکز درمانی و ترافیک کاری فراوان دشوارتر شده است. پزشک‌بوک راهکار جامع نرم‌افزاری برای خدمات‌رسانی در حوزه‌ی سلامت است که با شعار «هوای سلامتی، وقت و پولتان را داریم» به شما در پیداکردن متخصص مناسب و مشاوره‌ی آنلاین و نوبت‌گیری کمک می‌کند تا با کاهش درگیری‌تان در این زمینه، افزون‌بر حفظ سلامتی، در وقت و انرژی و سرمایه خود هم صرفه‌جویی کنید.

امکان دریافت نوبت اورژانسی، لغو نوبت گرفته‌شده، گرفتن نوبت برای شخص دیگر و نداشتن هزینه جزء هزینه ویزیت، از ویژگی‌های برجسته‌ی سرویس پزشک‌بوک است تا به کاربران برای تجربه بهتر کمک کند. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/tech-iran/363559-interview-with-pezeshkbook/



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بیش از ۳۵۰ میلیون سوابق مشتری از جمله اسم، شماره تلفن و فایل‌های تماس‌های تلفنی متعلق به یک شرکت آمریکایی ارائه دهنده سرویس VoiP به نام Broadvoice لو رفت.

بر اساس گزارش محققان امنیتی، بروز خطای پیکربندی در سیستم‌ها، دسترسی آسان به ۱۰ دیتابیس متعلق به شرکت Broadvoice را امکان پذیر کرده است. لو رفتن اطلاعات این شرکت به دو دلیل نگران کننده است؛ نخست اینکه فایل‌های تماس‌های تلفنی حاوی پیام‌های صوتی مشتریان به مراکز پزشکی و بانکی بوده و آن‌ها را در معرض نقض حریم خصوصی قرار داده و دوم، لو رفتن اطلاعات هویتی می‌تواند مشتریان را در معرض حملات فیشینگ قرار دهد.

 

 

 

به گفته محققان امنیتی شرکت Broadvoice به سرعت واکنش نشان داده و حفره امنیتی سیستم‌هایش را پچ کرده، اما هنوز زود است تا با اطمینان در مورد دسترسی هکرها به اطلاعات لو رفته سخن گفت.

«جیم مورفی»، مدیرعامل Broadvoice می‌گوید مقامات حقوقی را در جریان این نقض اطلاعات قرار داده است. وی افزود آن‌ها با همکاری یک شرکت جرم‌شناسی شخص ثالث در حال تحلیل داده‌ها هستند و در آینده نزدیک مشتریان و شرکت‌های همکار را در جریان قرار خواهند داد.

گزارشات اولیه حاکی از آنند که اطلاعات مشتریان به دلیل باز بودن یکی از سرورهای شرکت Broadvoice که دسترسی بدون احراز هویت به آن را امکان پذیر می‌کرده، لو رفته‌اند.

اغلب از تماس‌های VoiP به عنوان جایگزین امن تماس‌های تلفن ثابت یاد می‌شود، اما با رخ دادن حوادثی از این قبیل می‌توان متوجه شد که اطلاعات در هیچ کدام از این دو رویکرد کاملاً در امان نیستند. لو رفتن اطلاعات شرکت Broadvoice نشان می‌دهد که خطای انسانی همچنان نقش مهمی در از دست رفتن اطلاعات بازی می‌کند و با پیچیده‌تر شدن راهکارهای امنیتی نیز خسارت خواهد زد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/20/%d9%84%d9%88-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c-broadvoice/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چقدر خوب هست که در دنیای ماقبل تکنولوژی یا غیرمجازی دو تن می‌توانند اسم و فامیل یکسان داشته باشند بدون نیاز به ثبت از نوع حق مالکیت. یعنی همزمان نام یا فامیل مثل داشته باشند بدون این ‌که نسبت به ازآنش همش آن ادعای بکنند. بحران برگزیدن اسم مناسب برای ثبت سایت ،به ویژه که کسب‌وکار هم باشد، انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی یک سهل و ممتنع تمام عیار است از نوع: چو عشق راحت ارائه کرد اول اما افتاد مشکل‌ها! که البته نوع قدیمی‌تر آن را کسانی که شرکت به ثبت رسانده‌اند تجربه کرده‌اند. جستجو و ثبت اسامی چند بخشی شرکت‌ها در ایران معمولا با همین چالش مواجه هست. با این حساب نمی‌دانیم که نام راستین شرکت اپل همان تک واژه apple هست یا شرکت سیب‌پردازان سیستم‌گستر غرب! البته که هر کشوری قوانین نام‌گذاری خاص خودش را دارد و اینترنت هم در گونه خودش یک کشور مستقل با جغرافیای متفاوت محسوب می‌شود، پس شگفت نیست که قوانین خاص خودش را داشته باشد و علی‌الحساب یکتا از همین قوانین، ثبت اسم حوزه برای یک‌بار و تنها در مالکیت یک شخص در مدت سررسید تعیین شده است.

بخشی از فرایند ثبت اسم گستره به‌شکل فعلی به ساختار آدرس دهی پروتکل http برمی‌گردد، اما سرگذشت ازآنش اسم فراتر از چیزی است که تصور می‌کنید. گاهی پیشه به بحث‌های سیاسی بین‌المللی هم کشیده می‌شود، مثلا می‌دانید دامنه iran.com هنوز در پسندیدن ایران نیست یا چطور شد که فیسبوک توانست گستره facebook.ir را متعلق به جوان یزدی پس بگیرد در حالی که چند سنه زودتر از زایش فیسبوک آن را ثبت کرده بود! در این وسط وقتی تصمیم به ثبت یک نام پسندیده می‌گیریم با اولین گیر – که این پهنه قبلا ثبت شده است – روبرو می‌شویم. حس کنجکاوی مایه می‌شود دامنه باره تقاضا را در آدرس مرورگر وارد نماییم و اینجاست که به صفحه هدایت می‌شویم مبنی بر فروش پهنه مذکور، آن هم با قیمت‌هایی باورداشت نکردنی لغایت چندصدبرابر خرج اولیه! و این شروع آشنایی با بازار کاذب خرید و فروش پهنه است. اینجاست که باید روی خلاقیت حساب مفتوح کرد و با ترکیب نام‌های متفاوت یا استفاده از کلمات نامترادف یک نام جدید خلق کرد.

سایت‌های زیادی هستی دارند که به کمک پیشوندها و پسونده به کاربران کمک می‌کنند که یک نام جدید ساخته و هم‌زمان آزاد بودن آن را هم چک می‌کنند مثل domainr.com که بدبختانه شوربختانه به دلیل عدم پشتبانی از زبان فارسی عملا برای سایت‌های درونی قابل کاربرد نیست. یک گروه خلاق ایرانی سامانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که همین پیشه را در زبان فارسی انجام می‌دهد. نظام اسم‌ساز به کاربران کمک می‌کند به‌صورت اتوماتیک با بهره‌گیری و ترکیب پسوند‌‌ها و پیشوندها به اسامی جدید زیادی دسترسی پیدا کنند با این قابلیت که اسم‌ساز اسامی ساخته شده را از عقیده آزاد بودن گستره هم ارزیابی می‌کند. اگرچه شدنی است برخی از اسامی پیشنهادی اسم‌ساز، با ساختار فرمان زبان، تلفظ یا نوشتن فارسی مطابقت نداشته باشد، با این حال یک قدم بسیار عالی در جهت رفع چالش برای بنیانگذاران کسب‌وکارهای اینترنتی به‌حساب می‌آید. با قویتر شدن این موتور هوشمند بازارسیاه خرید و فروش دامنه‌ فارسی، روزهای نکوداشتن را پیش‌رو نخواهد داشت.

در مطلبی تحت عنوان اسم‌ و رسم کسب‌‌ و شغل به اصول متداولی که برای برگزیدن اسم حوزه باید مورد توجه قرار گیرد اشاره کردیم. گرد از این اصول جستجوی دامنه‌ای است که حتی‌المقدور چند پسوند متداول آن مانند .ir و .com و .net آن آزاد باشد تا بعدا با رقبا وارد بازی مشابهی مثل آن چه تخفیفان و نت‌برگ آغاز کردند نشوید. رهنمود می‌کنم بخشی از این بازی غیرحرفه‌ای را به به اتفاق نظرات کاربران از اینجا بخوانید. قابلیت ساخت و جستجوی اسم با پسوندهای گوناگون ویژگی خوب دیگری از اسم‌ساز است که در حال حاضر علاوه بر .ir می‌تواند آزاد بودن پسوندهای .net و .com و .org را مورد رسیدگی قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

محققان دانشگاه «استنفورد» با همکاری بخش انرژی آزمایشگاه ملی شتاب‌دهنده «اسلک» کلکتور جریان باتری با ۸۰ درصد وزن کمتر توسعه داده‌اند که آتش نمی‌گیرد.

نویسنده ارشد این مقاله به نام «یی کوی» که استاد SLAC و دانشگاه استنفورد بوده و همچنین محقق موسسه استنفورد برای علوم ماده و انرژی (SIMES) است، در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«کلکتور جریان همیشه وزن زیادی داشته‌ و تا به امروز محققان موفق به افزایش عملکرد باتری با استفاده از آن‌ها نشده بودند. با این حال در پژوهش ما با کاهش ۸۰ درصدی وزن آن، تراکم انرژی باتری‌های لیتیوم یونی افزایش پیدا کرده و ۱۶ تا ۲۶ انرژی بیشتری نسبت به وزن درون آن‌ها ذخیره می‌شود که در مقایسه با رشد ۳ درصدی در سال‌های اخیر یک پیشرفت بزرگ است.»

دانشمندان امیدوارند این فناوری جدید برد خودروهای الکتریکی را افزایش دهد و از آتش‌سوزی لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی جلوگیری کند. این فناوری همچنین می‌تواند تاثیر بزرگی روی بازیافت باتری‌ها داشته باشد. با کاهش وزن باتری‌ها، هزینه انتقال آن‌ها برای بازیافت کاهش پیدا می‌کند.

 

باتری
 

 

این اولین باری نیست که دانشمندان برای کاهش وزن باتری‌ها و همچنین افزایش مقاومت آن‌ها در برابر آتش سوزی تلاش می‌کنند. محققان تا به امروز تکنیک‌های مختلفی را مورد آزمایش قرار داده‌اند که البته تمام آن‌ها شکست خورده‌اند. پژوهشگران حتی به الکترولیت باتری، بخش قابل اشتعال آن نیز مواد بازدارنده آتش اضافه کردند که البته با افزایش حجم آن، یون‌ها به خوبی درون باتری هدایت نمی‌شوند.

در پژوهش جدید دانشمندان برای غلبه بر این مشکل، کلکتورهای مبتنی بر پلیمر سبک وزنی به نام «Polyimide» را تولید و مورد آزمایش قرار دادند. این پلیمر در برابر آتش مقاوم است و همچنین می‌تواند در برابر دمای بالای تولید شده توسط فناوری شارژ سریع نیز از خود مقاومت نشان دهد. محققان برای محافظت از این پلیمر، به آن بازدارنده آتش به نام «تری‌فنیل فسفات» و یک لایه فوق نازک مس اضافه کردند.

محققان برای آزمایش باتری‌های جدید، آن‌ها را در معرض شعله قرار دادند و مشخص شد که آتش پس از چندین ثانیه خاموش شده و دوباره روشن نمی‌شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/19/%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a2%d8%aa%d8%b4/



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دیزایر ۲۰ پلاس، گوشی میان‌رده‌ی جدید اچ تی سی، با باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و تراشه‌ی اسنپدراگون 720G کوالکام معرفی شد. 

اچ تی سی که در سال‌های نه‌چندان دور جزو بهترین برندهای بازار موبایل محسوب می‌شد، امروزه فاصله‌ی زیادی با دوران اوج خود دارد.‌ با‌این‌حال، همچنان به فعالیت در بازار موبایل ادامه می‌دهد و در تلاش است با عرضه‌ی محصولاتی میان‌رده، توجه کسانی را جلب کند که به‌دنبال تهیه‌ی گوشی‌های گران‌قیمت نیستند.

جدیدترین گوشی اچ تی سی با نام دیزایر ۲۰ پلاس (+HTC Desire 20) به‌تازگی معرفی شده است که در دسته‌ی دستگاه‌های میان‌رده جای می‌گیرد. دیزایر ۲۰ پلاس از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G کوالکام استفاده می‌کند. این تراشه‌ی ۶۴ بیتیِ مبتنی‌بر لیتوگرافی هشت‌نانومتری، به هسته‌های قدرتمند کورتس A76 و هسته‌های کم‌مصرف کورتکس A55 مجهز است. از دیگر ویژگی‌های اچ تی سی دیزایر ۲۰ پلاس دوربین چهارگانه و نمایشگری با وضوح HD پلاس و تراکم پیکسلی ۱،۶۰۰ در ۷۲۰ و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

رنگ بندی گوشی اچ تی سی دیزایر ۲۰ پلاس / HTC Desire 20+ نمای جلو و عقب

پنل جلویی میان‌رده‌ی جدید HTC میزبان نمایشگری ۶٫۵ اینچ از نوع LCD است که در بخش بالایی آن بریدگی قطره‌ای‌شکل مربوط ‌به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. پنل پشتی اچ تی سی Desire 20 پلاس شامل پوششی از برجستگی‌های مورب است که زیبایی خاصی دارد و میزبان حسگر اثرانگشت است. در پنل پشتی، مجموعه‌دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی فوق‌عریض جای گرفته است، دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین چهارم ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج است.  

۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ قابل‌ارتقا ازطریق درگاه میکرو SD، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و سیستم‌عامل اندروید ۱۰ از دیگر ویژگی‌های دیزایر ۲۰ پلاس اچ تی سی است. این گوشی ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ (۱ آبان ۱۳۹۹) با قیمت ۸،۴۹۰ دلار جدید تایوان (۲۹۵ دلار آمریکا) در رنگ‌های نارنجی و مشکی به بازار عرضه می‌شود. در‌حال‌حاضر، مشخص نشده است که اچ تی سی قصد دارد ‌محصول جدیدش را در بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کند یا خیر.

منبع:

https://www.zoomit.ir/mobile/364046-htc-desire-20-plus-snapdragon-720%d9%84-quad-camera-5000mah-battery/



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ما قبلاً در مقالۀ «دامنه چیست و چگونه ثبت می‌شود؟» راجع به ماهیت دامنه و نحوۀ ثبت آن گفتگو کرده بودیم، امروز قصد داریم لغایت شما را در انتخاب اسم پهنه راهبری و نکات مهمی را یادآوری کنیم.

دامنه یا دامین اسمی است که کاربران را به وب‌سایت شما منتقل می‌کند. نکات انتخاب نام دامنه نام پهنه سایت شما، مشابه عنوانی است که سردر یک فروشگاه می‌بینید. بعد برگزیدن یک پهنه خوب، امری مهم و حتی سخت است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم قبل از گزینش نام و ثبت گستره وب‌سایتتان، به نکاتی که در این مقاله به آنها می‌پردازم توجه کنید:
1. نگارش نام پهنه باید راحت باشد

یافتن سرشناس که تایپ آن، به خصوص در زبان انگلیسی (یا فینگیلیش) راحت باشد، امری ضروری است. الی جایی که امکان دارد از برگزیدن کلمه هایی که می تاب آن ها را به چند شکل تایپ کرد امتناع کنید.

همچنین، سعی کنید اسم گستره ای که برگزیدن می کنید به حرف"هـ" ختم نشود، زیرا تایپ کردن آن به چهره انگلیسی کاربران را دچار دشوار می کند. کاربر نمی داند آیا باید در انتهای نام گستره شما از حرف h بهره‌گیری کند یا نه!
2. دامنه سایت باید کوتاه باشد

اگر نام گستره شما طولانی و پیچیده باشد، مطمئناً کاربران در هنگام وارد کردن آن در مرورگر خویش با مشکل روبرو می شوند. لغایت جایی که امکان دارد پهنه خویش را کوتاهی کنید. پهنه های کوتاه نه فقط به راحتی قابل نگارش هستند، بلکه به نکوداشتن در یاد کاربران می مانند.
3. در اسم پهنه سایت از واژه ها کلیدی استفاده کنید

سعی کنید از واژه ها کلیدی پیوسته با مقوله تکاپو خود در نام دامنه‌تان، بهره‌گیری کنید. انتخاب چنین نام دامنه‌ای چند مزیت دارد:

از نظر سئو و رتبه بندی، به نفع وب سایت شماست.
برای کاربران مفهوم و قابل درک است.
به برند سازی تجارت شما کمک می کند.

سعی کنید از واژه ها کلیدی بهره‌گیری کنید که کاربران در موتورهای جستجوگر به دنبالشان هستند. برای مثال، اگر در صنعت شیشه و بلوریجات فعالیت دارید، اسم گستره ای مثل iranglass.com یا glass.ir می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در ضمن اگر واژه کلیدی شما در ابتدای اسم دامنه‌تان بیاید تاثیر آن اغلب از وقتی خواهد بود که کلمه کلیدی موردنظرتان در ابتدای حوزه نباشد.
4. منظور گیری جغرافیایی

اگر خدمات و امکاناتی که ارائه می دهید مختص به یک شهر یا منطقه است می توانید از نام آن شهر در گستره خویش کاربرد کنید. همانند tehranglass.com.
5. در حوزه سایت از اعداد و خط طایفه استفاده نکنید

تا بی گمان امکان از اعداد در نام پهنه خود بهره‌گیری نکنید. زیرا هنگامی که کاربران اسم وب سایت شما را می شنوند نمی دانند که شما در اسم گستره از عدد استفاده کرده اید (5) یا اینکه آن را به صورت حروف (five یا Panj) نوشته اید. همچنین، استفاده از خط طایفه نیز مشکلات مشابهی را به همراه خواهد داشت. به کارگیری خط ویس در دامنه می تواند شما را به عنوان اسپم به موتور جستجوگر بشناساند. لغایت جای امکان، تنها از یک خط ویس در پهنه خود استفاده کنید.
6. دامنه سایت باید بسهولت در یاد بماند

هم اکنون، بیش از میلیون ها گستره در سراسر جهان به ثبت واصله است. بسیاری از این حوزه ها، تنها شامل یک واژه کلیدی مهم هستند و معمولاً با بها های فوقانی به فروش می رسند. ولی این نکته نباید مانع خلاقیت شما شود.

پیشنهاد می کنیم با یکی کردن چند واژه کلیدی مهم از تجارتتان، اسم حوزه ای را انتخاب کنید که به راحتی در اذهان بماند. پیش از ثبت گستره کوشش کنید آن را با رفقا و آشنایان خود مطرح کنید و نظرشان را در ارتباط با آنها بدانید. این پیشه باعث می شود با ذهنیت کاربران خویش آشنا شوید.
7. قبل از گزینش دامنه سایت، دربارۀ آن تحقیق کنید

اگر اسم گستره ای را برای سایت خویش در عقیده گرفته اید، مرز پیش از اقدام به ثبت دربارۀ آن تحقیق کنید. به این ترتیب خواهید دانست که هیچ کمپانی دیگری این اسم را تحت انحصار خود ندارد. حتی گاهی اوقات ممکن است اسم پهنه انتخابی شما، زیاد خوب باشد اما به دلیل تشابه آن با شرکتی کهن تر، کاربران نام شما را با ایشان اشتباه بگیرند. پس حتماً در ارتباط با نام دامنه انتخابی خود پژوهش کنید.
8. استفاده از پسوند مناسب در پهنه سایت

پسوند ها، همان واژه ها اختصاری هستند که در انتهای نام گستره پیمان می گیرند، مثل .com، .net و ... . هر کدام از این پسوند های دامنه، بهره‌گیری خاص خود را دارند و مربوط به بازرگانی خاصی می شوند. هم الان .com که مخفف عبارت company (یا Commercial) است، دوست داشتنی ترین پسوند گستره در دانشمند به شمار می آید، ولی به دلیل ثبت دامنه های .com بسیار، پیدا کردن اسم گستره ای کوتاه و خوب با این پسوند، سخت است.

اخیراً پسوند های پهنه جالبی، مختص به یک سوداگری خاص ایجاد شده اند، همانند .photography که مخصوص عکاسان است. صحیح است که به کارگیری این نوع حوزه ها مرسوم نیست، ولی می طاقت گستره احسان با آنها برپایی کرد.

در ذیل به برخی از پسوند های حوزه نامدار اشاره می کنیم:

.com : این پسوند مخفف عبارت Company یا Commercial (تبلیغات) است.
.net : مخفف واژه Network است که بیشتر سایت های اینترنتی و مسائل فنی پیوسته با آن، از این پسوند استفاده می کنند.
.org : مخفف واژه Organization است و اغلب سازمان های غیر انتفاعی و غیر تبلیغاتی از آن بهره‌گیری می کنند.
.biz : مخفف واژه Business است که بیشتر برای کار و جنبش های تجاری و تبلیغاتی استفاده می شود.
.me : از این پسوند برای تارنما های شخصی و رزومه مثل کاربرد می شود.
.ir : این پسوند مخصوص تارنما های ایرانی است. همۀ کشورهای جهان یک پسوند برای خویش دارند که برای ایران پسوند .ir کاربرد شده است.

نکته: صحیح است که استفاده از پسوند .ir مشابه .com مرسوم نیست. اما اگر تکاپو بازرگانی شما محدود به ایران است، استفاده از این پسوند می تواند برای جستجوهای گوگل پیوسته با ایران و زبان فارسی کارساز باشد و رتبه سایت شما را افزایش دهد.

نکته مهم‌تر: اگر اندیشه می‌کنید که شدنی است معاش از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنید، در عقیده داشته باشید که حوزه ir. تحریم است و برای این گونه تبلیغات نمی‌توانید از آن بهره‌گیری کنید. راه‌حل این است که در کناره پسوند ir. پسوند دیگری مشابه com. نیز برای نام دامنه‌تان تعبيه کنید.

باز هم اگر سوالی در باره پسوندهای دامنه‌ها دارید، مطلب دیگر ما را با عنوان «پسوندهای مختلف حوزه ها را بشناسید!» بخوانید.
9. محافظت و ساخت برند

برای آنکه از اسم تجاری خود محافظت کنید، باید شکل های گوناگون نوشتاری نام حوزه خویش را نیز خریداری کنید. به این ترتیب، رقبایتان نمی توانند دامنه ای همانند به حوزه شما را ایجاد کنند و مشتریان شما را به سمت خویش هدایت کنند.
10. تمدید دامنه

و به عنوان آخرین نکته، موعد تمدید دامنه وب‌سایتتان را فراموش نکنید! البته شرکت‌های معتبر ثبت دامنه، یک یا دوماه پیش از زمان انجام اشتراکتان این جستار را به شما آگاهی می‌دهند. اشتراک‌های نام دامین معمولاً یک لغایت ده ساله هستند. اگر برایتان شدنی است یک اشتراک طولانی جاسازی کنید و مهم‌تر از آن، با یک شرکت معتبر شغل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

حمله سرقت نشست (Session Hijacking) که تحت عنوان حمله سرقت کوکی نیز شناخته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که نشست شما درون یک وب‌سایت توسط مهاجم ربوده می‌شود. هنگامی که شما درون یک سرویس لاگین می‌کنید، یک نشست ایجاد می‌شود، مثلا زمانی که وارد اپلیکیشن بانکداری می‌شوید. و وقتی هم از آن بیرون می‌آیید، نشست به پایان می‌رسد. این دست از حملات به دانش مهاجم راجع به کوکی نشست شما متکی هستند و به همین خاطر سرقت کوکی هم نامیده‌ می‌شوند. اگرچه هر نشستی در کامپیوتر را به می‌توان به سرقت برد، سرقت نشست معمولا در مرورگر و وب اپلیکیشن‌ها اتفاق می‌افتد.

در اکثر مواقعی که شما وارد یک وب اپلیکیشن می‌شوید، سرور یک کوکی نشست موقت درون مرورگرتان قرار می‌دهد تا یادش بماند که شما وارد سرویس شده‌اید و هویت‌تان نیز احراز شده. HTTP پروتکلی بدون حالت است و اتصال کوکی‌ها به هدر HTTP، یکی از محبوب‌ترین روش‌های شناسایی مرورگر یا نشست فعلی شما از سوی سرور به حساب می‌آید.

برای سرقت نشست، مهاجم باید آی‌دی نشست (یا کلید نشست)‌ قربانی را بداند. این کار یا از طریق سرقت کوکی نشست انجام می‌شود یا ترغیب کاربر به کلیک روی لینکی آلوده که شامل یک آی‌دی نشست از پیش آماده خواهد بود. در هر دو مورد، بعد از اینکه کاربر توسط سرور احراز هویت می‌شود، هکر می‌تواند با استفاده از همان آی‌دی، برای سرقت نشست و اجرای آن در نشست مروگر خودش استفاده کند.

هکرها بعد از سرقت موفقیت‌آمیز نشست چه می‌کنند؟

 

سرقت نشست
 

 

اگر مهاجم موفق باشد، قادر به انجام هر کاری خواهد بود که کاربر اصلی در جریان نشست فعال خود قادر به انجام‌شان بوده است. بسته به اپلیکیشن هدف، چنین چیزی می‌تواند به معنای انتقال پول از حساب بانکی قربانی، جعل هویت قربانی برای خرید از فروشگاه‌ها، دسترسی به اطلاعات شخصی برای جعل هویت، سرقت اطلاعات شخصی کاربر از سیستم‌های یک کمپانی، رمزنگاری اطلاعات ارزشمند و درخواست باج برای رمزگشایی آن‌ها و چیزهایی از این دست باشد.

یک خطر برجسته برای سازمان‌های بزرگ اینست که از کوکی‌ها برای شناسایی کاربران احراز هویت شده روی سیستم‌های شناسایی یگانه نیز استفاده می‌شود. این یعنی یک سرقت نشست موفقیت‌آمیز در چنین سیستم‌هایی به مهاجم اجازه خواهد داد که به وب اپلیکیشن‌های متعددی دسترسی بیابد، از سیستم‌های مالی گرفته تا سیستم‌های حاوی سوابق مشتری و همه این‌ها می‌توانند شامل اطلاعات بسیار ارزشمند باشند.

هر کاربر نیز هنگام استفاده از سرویس‌های خارجی برای لاگین درون اپلیکیشن‌ها با خطراتی مشابه مواجه شده است، اما به خاطر تدابیر امنیتی موجود هنگام لاگین با اکانت‌های فیسبوک یا گوگل، سرقت کوکی نشست برای سرقت خود نشست کافی نخواهد بود.

تفاوت میان سرقت نشست و جعل نشست چیست؟

 

سرقت نشست
 

 

اگرچه هر دو ترفند شدیدا به یکدیگر شباهت دارند، اما تفاوت میان جعل و سرقت نشست در زمان‌بندی حمله ظاهر می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، سرقت نشست به حمله به کاربری اشاره می‌کند که هم‌اکنون لاگین کرده و احراز هویت کرده. بنابراین از نقطه نگاه قربانی، حمله معمولا به کرش کردن اپلیکیشن هدف یا رفتارهای عجیب از سوی آن منجر می‌شود. هنگام جعل نشست، مهاجم از اطلاعات ربوده شده برای ایجاد یک نشست جدید و جعل هویت کاربر اصلی (که شاید اصلا از حمله باخبر نباشد) استفاده می‌کند.

متدهای سرقت نشست چیست؟

 

سرقت نشست
 

 

هکرها هنگام سرقت یک نشست، گزینه‌های زیادی پیش روی خود می‌بینند و این گزینه‌ها وابسته به وکتور حمله و جایگاه مهاجم هستند. اما رایج‌ترین نوع حمله، با تمرکز بر تداخل در کار کوکی‌ها انجام می‌شود:

اسکریپت‌نویسی بین سایتی (XSS): این احتمالا خطرناک‌ترین و رایج‌ترین متد سرقت نشست وب باشد. با اکسپلویت کردن آسیب‌پذیری‌های سرور یا اپلیکیشن، مهاجمان می‌توانند اسکریپت‌های سمت مشتری (معمولا جاوا اسکریپت) را درون وب پیج‌ها تزریق کنند و مرورگر هم به صورت خودسرانه کدها را به اجرا در می‌آورد. اگر کوکی‌های نشست از قابلیت HTTPOnly بهره‌مند نباشند، اسکریپت‌های تزریق شده می‌توانند به کلید نشست شما دسترسی یافته و اطلاعات لازم برای سرقت نشست را در اختیار هکرها قرار دهند.

برای مثال هکرها ممکن است در ایمیل‌ها یا پیام‌های شخصی گروهی، لینکی دست‌ساز را منتشر کنند که به یک سایت شناخته شده و قابل اعتماد منتهی می‌شود. اما این لینک می‌تواند شامل پارامترهای HTTP باشد که از یک آسیب‌پذیری برای تزریق کد اسکریپت استفاده می‌کند.

حمله طرف نشست (Session Side Jacking): این نوع از حمله نیازمند مشارکت فعال مهاجم است. با استفاده از تکنیک پکت اسنیفینگ (استراق سمع پکت‌های شبکه)، مهاجمین می‌توانند ترافیک شبکه کاربر را پایش و بعد از احراز هویت کاربر در سرور، در کار کوکی‌ها تداخل ایجاد کنند. اگر وب‌سایت تنها از رمزنگاری SSL و TLS صرفا برای صفحات لاگین استفاده کرده باشد و نه تمام نشست، مهاجم می‌تواند از کلید نشست اسنیف شده برای سرقت نشست استفاده کند. از آن‌جایی که هکرها در این متد به شبکه قربانی نیاز دارند، رایج‌ترین سناریوها شامل هات‌اسپات‌های وای‌فای می‌شوند. یعنی هکر یا قادر به پایش ترافیک در یک شبکه عمومی است یا اکسس پوینت مخصوص به خودش را راه می‌اندازد تا قادر به انجام یک حمله مرد میانی باشد.

سرقت کوکی با بدافزار یا دسترسی مستقیم: یک راه بسیار رایج برای به دست آوردن کوکی‌های نشست، نصب بدافزار روی کامپیوتر کاربر است تا به صورت خودکار، نشست‌ها را اسنیف کند. به محض نصب شدن، مثلا بعد از اینکه کاربر به یک وب‌سایت آلوده رفت یا روی یک لینک آلوده در میان ایمیل‌های اسپم کلیک کرد، بدافزار شروع به اسکن ترافیک شبکه کاربر می‌کند تا قادر به یافتن کوکی‌های نشست و ارسال‌شان برای مهاجم باشد. یک راه دیگر برای به دست آوردن کلید نشست، دسترسی مستقیم به فایل کوکی در فضای ذخیره‌سازی موقت مرورگر کاربر است. این حمله هم می‌تواند توسط بدافزار و هم مهاجمی که دسترسی محلی یا از راه دور به سیستم دارد انجام شود.

حمله جستجوی فراگیر (Brute Force): در نهایت در این متد حمله، مهاجم می‌تواند خیلی آسان کلید نشست در نشست فعال یک کاربر را حدس بزند. این متد تنها در اپلیکیشن‌هایی قابل اجرا است که از شناسه‌های کوتاه و قابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند. در گذشته دور، کلیدهای تابع یک نقطه ضعف رایج بودند، اما اپلیکیشن‌ها و شناسه‌های نشست مدرن طولانی بوده و به صورت رندوم تولید می‌شوند. برای اطمینان از مقاومت در برابر حملات بروت فورس، الگوریتم تولید کلید باید مقادیری واقعا غیر قابل پیش‌بینی تحویل دهد تا حملاتی که با حدس انجام می‌شوند، غیر قابل انجام باشند.

چطور می‌توان از سرقت نشست جلوگیری کرد؟

 

سرقت نشست
 

 

خطر سرقت نشست ناشی از محدودیت‌های پروتکل بدون حالت HTTP است. کوکی‌های نشست راهی برای فائق آمدن بر این محدودیت‌ها هستند و به وب اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهند که سیستم‌های کامپیوتری را شناسایی و اطلاعات‌شان را در وضعیت کنونی نشست ذخیره کنند. مثلا سبد خرید شما در یک فروشگاه آنلاین.

برای کاربران عادی مرورگرها، پیروی از چند قانون ساده می‌تواند ریسک این حملات را کاهش دهد، اما از آن‌جایی که سرقت نشست با سوء استفاده از مکانیزم‌های بنیادین تعبیه شده از سوی گستره وسیعی از وب اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد، هیچ راهی برای تضمین امنیت در برابر این متد وجود دارد. برخی از رایج‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد به شرح زیر است:استفاده از HTPPS برای حصول اطمینان از اینکه تمام ترافیک نشست رمزگذاری می‌شود. این باعث می‌شود هکرها قادر به دستیابی به آی‌دی نشست در قالب متنی آشکار نباشند، حتی در صورتی که ترافیک قربانی را پایش کنند.

استفاده از HttpOnly در هدر HTTP تا از دسترسی به کوکی‌ها از طریق اسکریپت‌های سمت مشتری جلوگیری شود. این باعث می‌شود XSS و دیگر حملات وابسته به تزریق جاوا اسکریپت در مرورگر، قابل انجام نباشند.

به جای ساخت ابزار مدیریت نشست جدید خودتان، بهتر است از وب فریم‌وورک‌هایی استفاده شود که آی‌دی‌های قابل اعتماد برای نشست می‌سازند

می‌توان بعد از احراز هویت اولیه کاربر، یک کلید نشست جدید ساخت. به این ترتیب بعد از احراز هویت، کلید نشست فورا تغییر کرده و هکر حتی با در دست داشتن آی‌دی ابتدایی دیگر قادر به انجام هیچ کاری نخواهد بود.

انجام احراز هویت اضافی، فراتر از کلید نشست هم کارآمد خواهد بود. این یعنی نه‌تنها باید از کوکی‌ها استفاده کرد، بلکه باید فاکتورهای دیگر مانند آی‌پی آدرس همیشگی کاربر و الگوهای مصرف از اپلیکیشن را نیز مد نظر قرار داد. نقطه ضعف این رویکرد آن است که هرگونه هشدار اشتباه می‌تواند باعث آزار رسیدن به کاربر واقعی شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/12/%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%da%a9%d9%88%da%a9%db%8c-%db%8c%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد در پیداکردن محل غذاهای مختلف، پردازش فضایی در مغز انسان به‌سمت غذاهای پرکالری سوگیری دارد.

وقتی به‌دنبال غذایی برای خوردن می‌گردیم، به‌نظر می‌رسد چیزی در مغز ما را به‌سوی غذاهای ناسالم می‌کشاند. این همان چیزی است که برخی دانشمندان آن را تئوری جست‌وجوی بهینه‌ی غذا می‌خوانند و بیانگر آن است که حافظه‌ی فضایی یا نقشه‌های شناختی ما برای ترجیح‌دادن غذاهایی با بیشترین پاداش کالری تکامل پیدا کرده است. احتمالا برای اجداد شکارچی‌گردآورنده‌ی ما که هرگز نمی‌دانستند زمان وعده‌ی غذایی بعدی آن‌ها چه موقع است، این علامت‌های ذهنی مفید بوده‌اند. اگرچه براساس پژوهش جدید، چنین گرایشی برای انسان امروزی گاهی می‌تواند دردسرساز باشد که آشپزخانه را جست‌وجو می‌کند.

آزمایشی از حافظه‌ی فضایی ۵۱۲ شرکت‌کننده شواهد دست‌اولی ارائه داده است که نشان می‌دهد پردازش فضایی انسان به‌سمت غذاهای پرکالری سوگیری دارد. وقتی شرکت‌کنندگان در مارپیچی از موادغذایی مختلف قرار می‌گرفتند، احتمال اینکه مکان شکلات‌ها و چیپس‌های سیب‌زمینی را به‌خاطر بیاورند، درمقایسه‌با مکان غذاهای سالمی مانند سیب و گوجه‌فرنگی بیشتر بود.

در دنیای طبیعی، حیوانات معمولا اول به‌دنبال غذاهای پرانرژی هستند؛ اما اینکه آیا انسان‌ها نیز همین انگیزه را دارند و این رفتار شامل سطح بیشتری از پردازش شناختی است یا واکنشی غیرارادی، هنوز جای بحث دارد. در مطالعات گذشته، شرکت‌کنندگان به‌سرعت تصاویر غذاهای پرکالری و کم‌کالری را دسته‌بندی می‌کنند و به‌خاطر می‌سپردند و تصویربرداری مغز نشان می‌دهد که غذاهای پرکالری مناطق پردازش پاداش در مغز را درگیر می‌کند.

در سال ۲۰۱۳، مطالعه‌ی کوچکی روی زنان نشان داد که حافظه‌ی فضایی برای تصاویر میان‌وعده‌هایی پرکالری در‌مقایسه‌با تصاویر میوه و سبزیجات تقویت شده بود. همچنین، این سوگیری پیش‌بینی‌کننده‌ی شاخص توده‌ی بدنی (BMI) شرکت‌کنندگان بود و موجب شد نویسندگان چنین نتیجه‌گیری کنند که حافظه‌ی مکانی ما که مدت‌ها پیش تکامل یافته‌، ممکن است در غذاخوردن ناسالم و افزایش وزن امروزی‌مان نقش داشته باشد. پژوهش جدید این ایده را تقویت می‌کند و شواهدی را از وجود سیستم شناختی بهینه‌شده برای جست‌وجوی غذای پربازده ازنظر انرژی فراهم می‌کند.

شرکت‌کنندگان مطالعه در اتاق مارپیچ‌مانندی مسیر مشخصی را دنبال کردند و ۱۶ نوع غذا هم شیرین و هم نمکی و هم پرکالری و هم کم‌کالری را بو کشیدند و چشیدند. برای نیمی از نمونه‌ها، شرکت‌کنندگان فقط می‌توانستند فقط غذا را بو کنند؛ درحالی‌که در مواقع دیگر می‌توانستند هم غذا را بو کنند و هم مقداری از آن را بخورند. نکته‌ی مهم این است که به هیچ‌کس گفته نشد بعدا روی حافظه‌ی فضایی آن‌ها آزمایش خواهد شد.

نتایج نشان می‌داد یادآوری شرکت‌کنندگان درباره‌ی غذاهای بی‌کیفیت تقریبا ۲۷ تا ۲۸ درصد بهتر از یادآوری آن‌ها درباره‌ی غذاهای سالم بود و این مورد حتی پس از آن نیز وجود داشت که پژوهشگران نقش عوامل احتمالی دیگر مانند آشنایی فرد با غذا و طعم غذا و تمایل آشکار او برای مصرف آن را در نظر گرفتند. نسبت‌های پروتئین و چربی این غذاها نیز متعادل شده بود تا از تصمیم‌گیری تغذیه‌ای افراد مانع شود. حتی زمانی‌که تنها بو وجود داشت، شرکت‌کنندگان در دانستن ضمنی محتوای کالری نمونه به‌طور درخورتوجهی موفق بودند. درواقع، آن‌ها در نقشه‌یابی مکان غذاهای پرکالری درمقایسه‌با کسانی که از آن غذا می‌چشیدند، ۱ درصد دقیق‌تر بودند.

تصور می‌شود که بو و حافظه ارتباط نزدیکی در مغز داشته باشند؛ اما حس بویایی انسان معمولا درمقایسه‌با سایر پستانداران جست‌وجوکننده‌ی غذا ضعیف‌تر در نظر گرفته می‌شود. نویسندگان در مطالعه‌ی خود نوشتند:

مشاهده‌های ما نمایانگر توانایی دست‌نخورده‌ی انسان برای تمایز میان بوهای مختلف و استنتاج ویژگی‌های کالری غذاها از روی بو و مکان‌یابی اشیای بودار در فضا است. درواقع، تصور می‌شود که حس بویایی کاملا پیشرفته به بقای اجداد شکارچی‌گردآورنده‌ی ما کمک کرده باشد.

حافظه‌ی ما ممکن است به‌وسیله‌ی نیاز انسان‌های گذشته به غذا در زمان شکار و جست‌وجوی پیش‌بینی‌نشدنی غذا شکل گرفته باشد؛ اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این فرایندهای شناختی روی رفتار و انتخاب‌های غذایی امروزه‌ی ما اثر می‌گذارند. پژوهش‌های بیشتری نیاز است؛ زیرا درحال‌حاضر، کمبود آثار علمی درزمینه‌ی حافظه‌ی فضایی پرکالری و اثرهای رفتاری آن در محیط‌های امروزی وجود دارد. برای مثال، مطالعه‌ی کوچکی از برخی از همین پژوهشگران نشان‌دهنده‌ی سوگیری حافظه‌ی فضایی برای غذاهای پرکالری بود؛ اما یافته‌های آن‌ها هیچ تأثیر واضحی روی رفتار واقعی غذاخوردن نشان نداد. با‌این‌حال، اگر تئوری جست‌وجوی بهینه‌ی غذا در انسان‌ها ثابت شود، ممکن است بتواند توضیح دهد که چرا تصمیم‌گیری‌های غذایی سالم در دنیای امروزی این قدر دشوار است. نویسندگان می‌نویسند:

حافظه‌ی تقویت‌شده برای مکان‌ غذاهای پرکالری می‌تواند دستیابی به غذاهای پرکالری را در محیط غذایی متنوع، خصوصا برای کسانی تسهیل کند که سوگیری بیشتری نشان می‌دهند. بدین‌ترتیب، سوگیری شناختی ممکن است با بهره‌برداری از گرایش افراد برای ترجیح موادغذایی دردسترس‌تر، هنگام تصمیم‌گیری‌های غذایی به انتخاب غذاهای پرکالری کمک کند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/health-medical/363759-brain-remembers-place-junk-food-easier/



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اینستاگرام این روز ها به برنامه دوست داشتنی ایرانی ها تبدیل شده الی حدی که هر شخصی میخواهد به هر دلیلی برنامه حذف فالوور فیک اینستاگرام فالوور های پیج خود را افزایش دیتا تا بازدید کننده های زیادی را برای پست و استوری های خویش جمع کرده باشد. در این وسط بعضی از کسان اقدام به خرید فالوور میکنند که از این رو فالوور های فیک اینستاگرام خودشان را به صورت ناخواسته افزایش خواهند داد.

البته افزایش فالوور فیک یک پیج فقط مربوط به خرید فالوور نبوده و اگر برای نمونه شما از کهن های اینستاگرام باشید قطعا درون پیج خود فالوور هایی را دارید که پرکار نیستند و یا از آخرین آنلاینی آن ها ماه ها میگذرد.

در کل به اکانت هایی که فعال نبوده و از پسینیان آنلاین بودن آنها ماه ها میگذرد میتوان آن ها را فالوور فیک نامید. برای حذف فالوور فیک چند گذرگاه هستی دارد که طی آپدیت جدید اینستاگرام این امکان فراهم شد که به سادگی هر چه تمام با ورود به قسمت فالوور ها در پیج خود، اقدام به حذف آن ها از پیج خود کرده باشید.

ما در این نوشتار هم نحوه حذف فالوور فیک را به صورت دستی آموزش خواهیم داد و هم اینکه با ربات اینستاگرام اینبو شما را آشنا میکنیم که میتوانید به راحتی هر چه تمام، حذف فالوور فیک های خویش را دست ربات بسپارید تا ربات اقدام به حذف فالوور فیک در پیج شما کرده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اپل می‌خواهد از فروشگاه‌های فیزیکی خود به عنوان مراکز توزیع کالاها استفاده کند تا سرعت تحویل آن‌ها به مشتریان را افزایش دهد.

در حال حاضر این کمپانی محصولات خود را از انبارها یا به صورت مستقیم از چین برای خریداران ارسال می‌کند که طبق گزارش اخیر، این موضوع تغییر خواهد کرد. محصولات موجود در انبار هم اکنون می‌توانند از شبکه‌ای نزدیک به ۳۰۰ فروشگاه در سراسر ایالات متحده آمریکا و کانادا برای مشتریان ارسال شوند و اپل به کارکنان اعلام کرده چنین رویه‌ای باعث تحویل سریع محصولات به مشتریانی می‌شود که در نزدیک فروشگاه‌ها زندگی می‌کنند:

«ارسال کالا از فروشگاه‌ها در سال‌های اخیر توسط برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی انجام می‌شود و سایر خرده‌فروشان نیز از چنین استراتژی استفاده می‌کنند. این روش هزینه‌ها را کاهش داده و برای محیط زیست مفید است.»

بنابر کالایی که خریداری می‌کنید، برخی از آن‌ها تنها یک روز پس از سفارش در اختیار شما قرار می‌گیرند و اپل برای دستیابی به این هدف با «FedEX» در ایالات متحده آمریکا و «United Parcel Service» در کانادا همکاری خواهد کرد.

قابلیت ارسال کالا از فروشگاه‌ها در اختیار خریدارانی قرار می‌گیرد که حداکثر ۱۶۰ کیلومتر از فروشگاه فاصله داشته باشند، البته مشتریان نمی‌توانند گزینه ارسال از فروشگاه را انتخاب کرده یا از این موضوع که دستگاه از فروشگاه برای آن‌ها ارسال شده، اطلاع پیدا کنند. انتخاب محل ارسال فروشگاه برعهده تیم عملیاتی این غول دنیای فناوری خواهد بود.

طبق گزارش اخیر، اپل به همراه شمار کمی از فروشگاه‌ها شروع به آزمایش این روش کرد که به تدریج تعداد آن‌ها افزایش پیدا کرد، البته تمام فروشگاه‌ها در این طرح مشارکت ندارند.

تنها چند روز دیگر اپل در مراسم «Hi, Speed» از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به همراه محصولات دیگری مانند نسخه کوچکتر هوم پاد و ایرپاد استودیو رونمایی خواهد کرد و با استراتژی جدید، برخی کاربران سریعتر به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

اپل ماه گذشته میلادی از اپل واچ سری ۶ و SE رونمایی کرد، با این حال بسیاری از سفارش‌های اولیه مستقیما از چین برای کاربران ارسال شدند که زمان تحویل آن‌ها را افزایش داد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/10/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%aa%d8%ad%d9%88%db%8c%d9%84-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87/



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مدیر سابق اپ‌استور اپل در گفت‌وگو با کمیته‌ی ضدانحصاری کنگره گفت که کوپرتینویی‌ها از قوانین پیچیده‌ی خود مانند سلاح علیه رقبا استفاده می‌کنند. او از پلتفرم اپل آرکید (Apple Arcade) به‌عنوان مدرکی دال‌بر این ادعا یاد کرد. وی درادامه گفته است اپل اشتراک سرویس بازی اپل آرکید را ارائه می‌کند؛ درحالی‌که سرویس‌هایی نظیر Xbox Game Pass را مسدود کرده است.

فیل شومیکر، مدیر اسبق اپ‌استور، گفته است که اپل قوانین خودسرانه‌ای می‌سازد که با دستاویز قراردادن آن‌ها، بتواند سرویس‌های رقبا را مسدود کند و این سرویس‌ها در اپلیکیشن‌های او دردسترس کاربران قرار نگیرند.

بنابر گزارش Business Insider، شومیکر در اظهارات ۴۵۰ صفحه‌ای خود گفته است که اپ‌استور اپل در گوشی‌های آیفون و تبلت آیپد سرویس‌های بازی مبتنی‌بر پرداخت حق اشتراک مانند Xbox Game Pass مایکروسافت و Stadia گوگل را ارائه نمی‌کند. براساس سخنان مدیر سابق اپ‌استور اپلیکیشن‌هایی که در رقابت با سرویس‌های ارائه‌شده‌ی اپل قرار می‌گیرند، معمولا در فرایند بررسی ورود به اپ‌استور دچار مشکلاتی می‌شوند.

شومیکر به این نکته اشاره کرده است که اپل آرکید، پلتفرم سرویس اشتراکی بازی اپل، مهم‌ترین دلیل برای دردسترس‌نبودن سایر سرویس‌های اشتراکی بازی در دستگاه‌های آیفون و آیپد است. وی درادامه تشریح کرد:

اپل آرکید ازجمله اپلیکیشن‌هایی است که وقتی توسعه‌دهندگان دیگر آن را به اپ‌استور ارائه می‌کنند، اپل به آن تأییدیه نمی‌دهد؛ اما اپل اپلیکیشن خود را با اینکه برخلاف دستورالعمل‌های وقت اپ‌استور بود، وارد فروشگاه اپلیکیشن خود کرد.

شومیکر گفت:

اپل دستورالعمل‌های تأیید یا رد خودسرانه و قابل‌بحثی در اپ‌استور اجرا می‌کند و با سوءاستفاده از کنترلش بر اپ‌استور، آن را به سلاحی علیه رقبا تبدیل کرده است.

ناگفته نماند که اپل برای حل این مشکل راهکاری ارائه کرده است. بدین‌ترتیب، اپلیکیشن‌هایی که فهرستی از بازی‌ها را ارائه می‌کنند، باید هر بازی موجود در سرویس را جداگانه به‌منظور تأیید به اپ‌استور ارسال کنند. این دقیقا رویکردی است که GameClub به‌کار گرفته و درحال‌حاضر در اپ‌استور دردسترس است.

اپلیکیشن GameClub مجموعه‌ی وسیعی از بهترین بازی‌های موبایلی تاریخ را ارائه می‌کند که همچنان در حال افزایش است. این برنامه بدون تبلیغات اضافی یا پرداخت‌های مازاد دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. تمام بازی‌های موجود در هر زمان و مکانی می‌توانند آفلاین اجرا شوند و هر هفته بازی‌های جدید نیز به مجموعه اضافه می‌شوند.

گیم‌کلاب امکان خرید اشتراک با پرداخت درون‌برنامه‌ای را نیز فراهم می‌کند؛ بنابراین، کاربران درصورت تمایل می‌توانند اشتراک ۳۰ روزه‌ی این اپلیکیشن را بخرند و به تمام بازی‌ها دسترس داشته باشند یا اینکه با انتخاب اشتراک خرید درون‌برنامه‌ای، فقط برای برخی بازی‌های انتخابی مبلغ اشتراک را بپردازند.

این بدین‌معنا است که اپل در سال نخست سهم ۳۰ درصدی و بعد از آن ۱۵ درصدی دریافت خواهد کرد. منظور شومیکر با ایجاد ممناعت برای رقبا در همین التزام بی‌مورد به تأیید تک‌به‌تک اپلیکیشن‌ها برای ورود به اپ‌استور نهفته است. به‌عقیده‌ی او، برخورد متفاوت با بازی‌ها درمقایسه‌با سایر محتواهای قابل‌دانلود ازجمله قوانین ساختگی و خودسرانه‌ای است که اپل از آن‌ها استفاده می‌کند. شومیکر برای مثال می‌گوید:

باتوجه‌به این موضوع که اپل سرویس‌هایی مثل نتفلیکس و اسپاتیفای را بدون بررسی تک‌به‌تک تمام محتواهای موجود در آن‌ها مجاز می‌داند، چرا نمی‌تواند همین سیاست را درقبال سرویس‌های ارائه‌کننده‌ی بازی به‌کار گیرد؟

اپل در پاسخ اولیه به این پرسش گفته است که بازی‌ها به‌دلیل ماهیت تعاملی‌شان متفاوت از فیلم و موسیقی تلقی می‌شوند. همچنین، مصرف‌کنندگان انتظارات متفاوتی از این دو گروه دارند. با‌این‌همه، درادامه باید منتظر ماند تا ببینیم اپل چگونه پاسخ رسمی این پرسش‌ها را خواهد داد. همه‌ی کاربران انتظار پاسخ‌های کامل‌تری از اپل دربرابر گزارش‌های ضدانحصاری دارند. علاوه‌براین، قرارگرفتن مدیر سابق اپ‌استور علیه اقدامات شرکت و ارائه‌ی مدارک کار را برای اپل دشوارتر خواهد کرد. مایکروسافت نیز گفته است که همچنان منتظر دستیابی به توافق بر سر مشکل برای سرویس Xbox Game Pass با اپل است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/software-application/363674-ex-apple-app-store-head-says-app-store-rules-anti-competitive/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

عرفه طراحی سایت وردپرسی با نرخ های طراحی سایت هایی که از پایه برنامه نویسی می شوند بسیار متفاوت بوده و ذیل تر هستند. بها طراحی سایت های وردپرسی با پروا به ماهیتی که دارند و هسته نیرومند که وردپرس گزین کردن می دهد، زیاد کمتر از دیگر سایت ها هستند. علاوه بر آن طراحی سایت وردپرسی ، بعلت داشتن قالب های حاضر و بیچارگی به ادیت های کمتر ، از خرج اقلیت برخوردار است . بنابراین بها طراحی سایت در این گونه طراحی سایت بسیار کمتر از سایر خدمات طراحی است که با پایه برنامه نویسی نوشته میشو
سادگی سایت ورد پرس: cms های پیچیده در سایت بر بها طراحی آن کارایی گذار است، به راستی هرچه cms ها پیچیده تر باشند؛ هزینه های طراحی آن نیز بالا تر است.
افزونه ها: از دیگر فاکتور های تاثیر گذار بر هزینه سفارش سایت با ورد پرس، استفاده از افزونه هاست. به این چهره که هر چه تعداد و نوع افزونه هایی که بر روی سایت ورد پرس نصب می شوند بر بها طراحیسایت با ورد پرس تاثیر سر راست دارد و هر چه افزونه ها کاربردی تر ومهم تر باشند، بی گمان بها بالاتری دارند. خرج طراحی سایت با وردپرس زیر است.
سئو: همچنین بها سفارش سایت با ورد پرس به سازگاری با موتورهای جستجو و بهینه تعرفه های طراحی سایت با وردپرس سازی پسندیده سایت بستگی دارد. سئو SEO یا همان بهینه سازی سایت های طراحی شده در ورد پرس بسیار راحت تر از دیگر سایت ها صورت می گیرد.همچنین سایت های طراحی شده با ورد پرس را می نا سئو درونی و بیگانه کرد و این قابلیت را دارند که به شکلی منظم محتواهای گوناگون را روی آن ها پیمان داد. به همین انگیزه با کمترین قیمت طراحی می توان جایگاه های اول گوگل را دریافت کرد. بها طراحی سایت با وردپرس به صرفه است و از بهترین برگزیدن ها.
دامنه های مختلف: یگانه سایر از عوامل کارساز در هزینه سفارش سایت با ورد پرس ،هزینه های مربوط به حوزه هاست. برای انواع مختلف گستره ها باید سالیانه هزینه هایی پرداخت شود، که بها سفارش سایت طبق حوزه های ملی و یا بین المللی متفاوت است و معمولا دامنه های ir یا همان ملی هزینه های کمتری را نیاز دارند. دامنه ی بین المللی همانند .com است که هزینه ی قابل توجهی را شامل می شود که کم و بیش حدود ۱۰ برابر پهنه های ملی است. خرج طراحی سایت با وردپرس ارزان چقدر است با کارشناسان ما مشورت نمایید.
خرید هاست یا میزبان وب: هاست ها فضاهایی هستند که اطلاعات موجود روی سایت را حفاظت می کنند. هاست ها یا میزبان وب را باید در زمان ساخت سایت از کمپانی های ارائه دهنده ی هاست تهیه کرد.هزینه های مربوط به هاست ها سالانه است که بعد از پایان هر سال نیاز به تمدید دارد و بها آن وابستگی به کیفیت آن دارد، هرچه کیفیت بالاتر باشد؛ بها آن نیز بالاتر می رود. هاست ها در دو نوع درونی و خارجی هستی دارند که امروزه با وجود تحریم ها پیشنهاد می شود از هاست های درونی بهره‌گیری شود. دراین صورت در اثناء شکل گیری تحریم جدید، خللی در سایت برپایی نمی شود. به همین دلیل است که در ایران هاست های درونی بیشتر مورد بهره‌گیری هستند.
خرید قالب: خرید قالب یگانه از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بها طراحی سایت با ورد پرس است. استفاده از قالب در ساخت سایت مایه می شود سایت قشنگ و شیک به چشم بیاید، و هرچه خرج ی بیشتری برای قالب سایت شود، نما سایت شکیل تر است. برخی از این قالب ها سفارشی و مطابق سلیقه ی کاربر است که هزینه ی بسیار زیادی هم دارند. البته برای کاهش بها طراحی سایت با ورد پرس می تاب از قالب های رایگان که کیفیت چندان بالایی هم ندارند نیز استفاده کرد. فلذا قیمت طراحی سایت با ورد پرس تغییر ناپذیر نیست؛ هرچه ساخت سایت ساده تر باشد، دربایستن به صرف خرج های اضافی ندارند و کاربرانی هم که سایت های کاربردی و با هزینه های بالا را سفارش می دهند، در مدت کوتاه می توانند با کسب و کار اینترنتی خود، این خرج ها را الی چند برار جبران کنند



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اما محققان به تازگی چمدان‌هائی را طراحی کردند که از چرخش چرخ‌های  مخصوص خود برای شارژ پاوربانک خود استفاده می‌کنند.در حال حاضر چمدان هایی که باتری‌های بزرگ را حمل می‌کنند،

چندان غیرمعمول نیستند؛چمدان‌هایی که برق تولید می‌کننداین چمدان‌ها در حالی که در حال حرکت هستید می‌توانند باتری‌های کوچکتر مانند گوشی‌های هوشمند را شارژ کنند، اما باید به طور دوره‌ای شارژ شود.


اما محققان به تازگی چمدان‌هائی را طراحی کردند که از چرخش چرخ‌های  مخصوص خود برای شارژ پاوربانک خود استفاده می‌کنند.

هر چهار چرخ متصل به غلتک چمدان‌ها به یک ژنراتور وصل شده‌اند که در هنگام چرخش، برق را به یک پاوربانک پلیمر- لیتیوم ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تحویل می‌دهند.

کاربران می‌توانند از طریق پورت USB تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت خود، از آن پاور بانک جریان الکتریکی دریافت کنند.

به گفته طراحان این ایده، فقط ۱۰ دقیقه چرخیدن چرخ‌ها، برای حدود ۱.۲ ساعت زمان مکالمه با یک تلفن هوشمند معمولی کافی است.

علاوه بر این، بلوتوث پاوربانک به آن اجازه می‌دهد تا با برنامه iOS یا Android تلفن کاربر ارتباط برقرار کند؛ علاوه بر این، در صورت عدم جابجایی، برنامه مکانی را که آخرین بار در محدوده بلوتوث بوده است نشان می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

3 را منتشر کرده است؛ اما این نسخه با مشکلاتی همراه است که قرار است با عرضه نسخه iOS 13.1  اصلاح شود.

 

این شرکت اکنون اعلام کرده است که مشکلات کاربران یک هفته زودترتاریخ عرضه سیستم عامل‌های اپل جلو افتاد!از چیزی که اعلام شده بود، حل خواهد شد.

 

این شرکت گفته است که نسخه‌های iPadOS و iOS 13.1 را در تاریخ ۲۴ سپتامبر یعنی تقریبا یک هفته زودتر از چیزی که قبلا اعلام شده بود (۳۰ سپتامبر) عرضه می‌کند.

 

در حالی که اپل هیچ اشاره‌ای به دلیل این عرضه زودتر نکرده است، ممکن است ناشی از دلیل ثبات نرم‌افزاری این سیستم عامل باشد.

 

برخی از تحلیگران آیفون ۱۱ متوجه اشکالات و نواقصی در iOS 13.0  شده‌اند و عرضه سریع‌تر نسخه به‌ روزرسانی می‌تواند جلوی نارضایتی بیش از حد کاربران را بگیرد.

 

اپل برای نرم‌کردن دل کاربران سیستم عامل جدید در نسخه جدید برخی از ویژگی‌های جدید را تعبیه کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()