نوشته شده توسط : ساحل

اگر شما هم یک کسب و کار کوچک و یا نوپا داشته باشید می‌دانید که تبلیغ کردن در رسانه هایی مثل تلویزیون و یا بیلبورد های شهر کار عاقلانه‌ای نیست چون زیاد گران قیمت هستند. بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ (Guerilla Marketing) روشی نا به سامان و نامتعارف در سپریدن فعالیت‌های تبلیغی بر پایه یک بودجه زیاد مختصر است.

چنین تبلیغاتی گاه به گونه‌ای طرح می‌شود که بیننده حتی از هستی آن‌ها بی اطلاع است و احتمالاً بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع گوریلا مارکتینگ نوعی بازاریابی نامنظم برای کسب بیشینه نتایج با بکارگیری کمینه منابع است و متضمن ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای همتا برای روش‌های بازاریابی سنتی است.

بازاریابی چریکی نوعی استراتژی تبلیغاتی است که بر تاکتیک‌های غیرمرسوم و کم‌هزینه برای رسیدن به بیشترین بازدهی متکی است.

بازاریابی چریکی:

استفاده از استراتژی‌هایی ارزان و خلاقانه و با استفاده از ابزارهایی غیر معمول، در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی‌مان.

guerilla marketing
عکس از ایران اکسپورتال
داستان بازاریابی چریکی
بازاریابی پارتیزانی را جی کنراد لوینسون در سال ۱۹۸۴ در کتابی با عنوان گوریلا مارکتینگ کالبدشناسی کرد که در آن کارآفرینان و کسب و کارهای حقیر را هدف خویش قرار داد. متعلق به بعد لوینسون ۲۰ کتاب سایر در این باره نوشت و در آن همچنان کسب و کارهای کوچکی را که دارای منابع و بودجه زیاد محدود نسبت به کسب و کارهای بزرگ‌تر بودند، مورد پروا قرار داد و از مزیت تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی برای این طور شرکت‌ها نوشت. پرسش وی بسیار ساده بود: چگونه یک مؤسسه حقیر با بودجه زیاد اندک می‌تواند با شرکت‌های بزرگ‌تر چشم وهمچشمی کند؟

تلویزیون، رادیو و بیلبورد، رسانه‌های زیاد گرانی هستند که در باره محصول، به مشتری اطلاعات می‌دهند. ولی کسب و کارهای حقیر توانا به به کارگیری آن‌ها نیستند. بعد چه عازم برای این طور شرایط هستی دارد؟ بهترین راه‌حل، استفاده از گوریلا مارکتینگ است.

بازاریابی چریکی یا Guerrilla Marketing، به کسب و کارهای مختلف یاد میده که چگونه با صرف خرج کمتر، بازاریابی مؤثرتری سپریدن تن و هوده بیشتری کسب کنند.

با مدیر فروش به اتفاق باشید

بازاریابی چریکی تازش تشبیه کرده است؛ که مراحل زیر باید گام به گام به صورت یک فرایند گردشی اجرا شود:

گام ۱ – جست‌و‌جوی ریزبین بازار:
«در این گام باید بازار را از حیث شدت رقابت، سخیف مشتریان و تکنولوژی، بررسی نمایید تا مزیت‌هایی که می‌توانند حاصل شوند را کشف کنید.»

گام ۲ – شناسایی مزیت های رقابتی:
«لیستی از مزیت‌های رقابتی کمپانی تعبيه نمایید لغایت در اتخاذ تصمیمات و سیاست‌گذاری اصلی برنامه بازاریابی یاری‌رسان شما باشد.»

گام ۳ – تعیین اهداف تبلیغات پارتیزانی:
«باید اهداف بازاریابی دقیقاً مشخص شوند لغایت در مراحل پس امکان سنجیدگی آن‌ها میسر گردند.»

گام ۴ – طراحی راهبرد خلاق:
«یا تمرکز روی اهداف ویژه بازاریابی شرکت، استراتژی‌های خلاقی که برای ارسال پیام به بازارهای هدف به شغل گرفته می‌شوند را مشخص نمایید.»

گام ۵ – همگام‌سازی برنامه با شرکای بازاریابی:
«همگام شدن با شرکای بازاریابی از یک‌سو باعث تقویت تبلیغات شده و از سوی سایر هزینه‌های بازاریابی را تفریق می‌دهد.»

گام ۶ – برگزیدن و اولویت‌بندی اقدامات بازاریابی:
«حربه‌های بازاریابی را به دقت انتخاب نمایید و در مورد ترتیب به‌کارگیری، مسئولیت اجرا و تاریخ اجرای آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.»

گام ۷ – اجرای بازاریابی پارتیزانی:
«حمله را باید با سرعتی پسندیده آغاز کرد لغایت منجر به هیجان عمومی‌شود.»

گام ۸ – پشتیبانی عملیاتی:
«در هر مرحله از اجرا، باید از اقدامات بازاریابی پشتیبانی کنید الی دشواری ها قبل رو سریع‌تر حل شوند.»

گام ۹ – مقایسه اثربخشی بازاریابی پارتیزانی:
«سنجش های دوره‌ای اقدامات بازاریابی باعث بازدارندگی از تکرار عملیات بیهوده و تقویت فعالیت‌های مؤثر می‌شوند.»

گام ۱۰ – بهسازی تلاش‌های بازاریابی پارتیزانی:
«با بازخورد اخذ از کلیه اقدامات انجام شده مواردی چون پیام، رسانه و حربه‌ها را بهبود بخشید.»

بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی پارتیزانی فیلم گریز از حبس مراجعت گریز از حبس 19 نوامبر از TV3 (نوشته روی عکس)
بازاریابی چریکی در کسب‌وکارهای بزرگ
به‌طورکلی بازاریابی چریکی برای کسب‌وکارهای حقیر و کمتر شناخته‌شده، بیشتر رهنمود می‌شود لغایت کسب‌وکارهای بزرگ، چراکه ممکن است تصویر شکل‌گرفته از برند را مخدوش کند و در نهایت به ازدست‌دادن بسیاری از مشتریان فعلی منجر شود. بارها دیده شده شیرین‌کاری‌های چریکی در پایان به شکستی پرسروصدا منجر شده که روابط مشتریان بالقوه و حتی بالفعل را با کمپانی خدشه‌دار کرده است. درصورتی‌که برندهای کبیر هدف بهره‌گیری از این روش را دارند، بهتر است روی صرفه‌جویی تمرکز نکنند و زمان زیادی را صرف تحقیقات کنند؛ حتی با اینکه ممکن است پس از انجام تحقیقات به این نتیجه برسند که اجرای این روش برایشان امکان‌پذیر نیست و باید متعلق به چشم‌پوشی کنند.

بازاریابی چریکی در کسب‌وکارهای کوچک
بازاریابی چریکی به‌طورکلی یک طریق اثربخش برای کامیابی کسب و کارهای کوچک به ‌شمار می‌رود، چراکه هنوز تصویری از آن‌ها در ذهن بیننده شکل نگرفته که شایستن ازدست‌دادن آن را در نظر بگیرند. برای کسب‌وکارهای حقیر و نوظهور هر تعداد مخاطبی که با صرف هزینه‌ا‌ی اندک جذب کنند، صرف‌نظر از بخشی از مخاطبان که استحصال نکویی از برنامه‌ی چریکی نداشته‌اند، باز هم یک پیروزی محسوب می‌شود.

بازاریابی چریکی در ایران
درست است که در به‌کارگیری این شیوه در ایران باید محتاط بود، ولی بعضی از برندهای ایرانی که سعی در استفاده از این روش تبلیغاتی داشته‌اند،‌ به دلیل احتیاط بیش‌ازاندازه،‌ در پایان تبلیغاتی بی‌معنی و بدون پیام که جایگاه برندشان را ذیل سؤال برده است، به مخاطبان ارائه کرده است.

تبلیغات چریکی
تبلیغات چریکی شیپور در ایران
در نتیجه اگر برندهای بزرگ با تحقیقات به این نتیجه می‌رسند که ریسک انجام این شیوه برایشان بالاست و یا توانا به طراحی حرکت‌های چریکی مناسبی نیستند، پس بهتر است از سپریدن آن صرف‌نظر کنند. وانگهی رهنمود می‌شود با توجه به سوظن‌های موجود، از تبلیغاتی که تِم انسان‌دوستانِ یا کمک به کسان را دارند تا کران زیادی صرف‌نظر شود، چون امکان اینکه مخاطبین برداشتی وارونه داشته باشند و آن رفتارها را دلیلی برای ریاکاری و مواردی از این دست برداشت کنند، بسیار است..

انواع بازاریابی پارتیزانی
انواع مختلفی از بازاریابی چریکی عبارت‌اند:

محیطی (Ambient Media)
کمینی مخفی (Ambush Marketing)
ویروسی (Viral Marketing)
بازاریابی خیابانی (Street Marketing)
بازاریابی محیطی (Ambient Media)
به تبلیغات غیر متعارف در محل هاي Ambient Media. اين اصطلاح در دهه 1990 شناخته و متداول شد عمومي اطلاق می‌شود. در شرایطی که بازاريابان خارج از خانه، بر روي بیلبوردهاي بزرگ تبلیغ می‌کنند، بروي درپوش هاي فاضلاب در خیابان، جعبه هاي پیتزا، کارت ها و نشانه هاي کتاب اتمام Ambient تبلیغات می‌شوند. تمامي اين موارد، ويترين هاي کمابیش غیر متعارفي هستند. امروزه رسانه هاي محیطي جديدتري همانند صفحه هاي تلويزيوني با، ابعاد کبیر در متروها يا دسته هاي چرخ دستي در سوپر مارکت ها به وجود آمده اند. کوتاه سخن، آنکه در اين نوع بازاريابي، هیچ محدوديتي در اندازه و شکل رسانه هستی ندارد.

بازاریابی کمینی یا غافلگیری (Ambush Marketing)
بازاریابی کمینی یک شیوه‌ی جدید و سرشناس بازاریابی است که آگاهی از یک برند را، از راه روش‌های پنهانی افزایش می‌دهد.

به استراتژي هاي بازاريابي چریکی در ترويج يک برند در رويدادهاي مهم اجتماعي و ورزشي، بدون دربایستن به پرداخت هزينه ي اسپانسري اطلاق می‌شود. یکتا از متمایزترین ویژگی‌های بازاریابی کمینی این است که وضعیت عملکرد آن پیش‌بینی‌نشده است. به عنوان مثال، برای میزبانی و توزیع رویدادهای ورزشی منابع مالی موردنیاز است و شرکت‌ ها برای تدارک و میسر تشکیل سرمایه‌گذاری، وارد فرایند رسمی اسپانسری می‌شوند. این در حالی است که شرکت‌ های کوچکتر از عهده‌ی مشارکت در این سطح از سرمایه‌گذاری بر نمی‌آیند؛ با این حال آن‌ها از تدابیر خلاقانه‌ای برای جلب توجه جمعیت کاربرد می‌کنند. هر چقدر آن‌ها پروا اکثریت بدست بیاورند، بهتر است.

تبلیغات پارتیزانی
تبلیغات پارتیزانی نایک
نايک يکي از موفق‌ترین نمونه هاي بازاريابي حمله از کمین گاه است. در جام جهاني 2010، آديداس يکي از اسپانسرهاي اصلي اين رويداد ورزشي در آفريقاي جنوبي بود. شرکت آديداس توانسته بود حق اسپانسري چشم وهمچشمی ها را با فاصله‌ی اندکي در چشم وهمچشمی با نايک توسط آورد. در روبرو نايک نیز با به‌کارگیری استراتژي بازاريابي تازش از کمین گاه، کمپیني “آينده را بنويسید ” اجرا کرد.

کمپین از تیزرهاي تلویزیونی‌ای برپایی شده بود که ستاره هاي فوتبال مشابه روني و رونالدو در آن هنرنمايي می‌کردند. تیزرها 3 هفته قبل از آغاز رقابت هاي جام جهاني پخش شدند. نتیجه آن شد که نايک حتي قبل از آغاز چشم وهمچشمی ها، کامیابی چشم‌گیری در جلب پروا پیروان بدست آورد. در نظرسنجی منتشر شده بدست موسسه نیلسون، نايک هوده بیشتري از اين رويداد مهم ورزشي در مقايسه با سرمایه گذار رسمي رقابت ها يعني آديداس برد! کمپین آن قدر موفقیت‌آمیز بود که بسیاري از مردم، به اشتباه، نايک را اسپانسر رسمي چشم وهمچشمی ها شناختند.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ی های تاشو زیاد کاربردی اند، فرقی نمی کند خانه تان بزرگ باشد یا کوچک، کل طراحان درونی توصیه می کنند از صندلی تاشو چوبی یا فلزی در خانه خود کاربرد کنید. این صندلی ها در اطاق های حقیر کاربردی چندگانه خواهند داشت که گاهی اوقات گره از مشکلات ما باز می کند. ولی اگر برای خرید صندلی های تاشو به بازار بروید بردباری اینکه با مدل های معمولی و مرسم مقابل شوید خیلی بسیار است، چنین مدل هایی اگر چه بد نیستند ولی در دکوراسیون خانه چندان تظاهر نخواهند کرد. در این پست مدل هایی را شناسایی خواهم کرد که علاوه بر طراحی زیبا، زیاد کاربردی بوده و به زیبایی با دکوراسیون منزل های شیک و معاصر ست می شوند.

گاهی برای تغییر در دکوراسیون خانه باید دست به دگرگونی ها اساسی زد و بسیاری از طرح ها را از آغاز ساخت اما برخی مواقع می نا با استفاده از وسایل بسیار زیبا و کاربردی مثل همین صندلی تاشو چوبی دکوراسیون منزل را به خوبی دگرگون کرد، هزینه آن نیز بسیار مقرون به صرفه تر از تغییرات اساسی در دکوراسیون خانه خواهد بود. تنوع در طرح و رنگ، گوناگونی در اندازه و ابعاد، استفاده از متریال گوناگون چوبی و البته فلزی در آن و دهها مزیت دیگر را می طاقت اسم برد که در اینگونه صندلی های چوبی تاشو و همچنین صندلی فلزی تاشو وجود داشته و همین مزایا سبب محبوبیت و استفاده فراوان آنها شده است.

در مطالب پیشین محیط گونه ها صندلی ها، از صندلی ناهارخوری گرفته لغایت صندلی های معلق در هوا و صندلی بار آشپزخانه مطالب زیادی منتشر کرده ام. در درستی تعداد زیاد این مطالب اثر دهنده اهمیت سوژه صندلی در دکوراسیون درونی است. علی رغم اهمیت بسیار این صندلی ها، توجه زیادی به آنها نمی شود و به همین خاطر طرح های خلاقانه عموما از حیث نهان هستند. اخیرا طرح های جالبی در گویه صندلی ها از جلمه صندلی تاشو چوبی و فلزی شناسایی شده است که مناسب دیدم آنها در این پست به شما عزیزان معرفی کنم.

صندلی-تاشو-چوبی (36)
ابتدا با چند مدل صندلی ساده الهام گرفته شده از طرح های کلاسیک صندلی تاشو شروع می کنیم. شکل نخست طراحی خیلی ساده ای دارد، در درستی نخستینگی اصلی این صندلی وزن پایین و الی شدن آسان آن است. کفی و پشتی صندلی از جنس چوب طبیعی ساخته شده و فریم بدنه از جنس آلومینیوم است. شکل دوم یک صندلی تاشو چوبی زیاد باکیفیت از محصولات کمپانی ایکیا است که نیازی به معرفی ندارد. محصولات ایکیا از لحاظ رنگ بندی کامل بوده و می توانید برای جذابیت بیشتر از چند رنگ گوناگون در یک محیط‌ همانند طباخ خانه بهره‌گیری کنید.


سعی کنید الویت اول خریدتان در زمینه صندلی های تاشو، تنها سادگی و راحتی آن باشد. شکل اول در پایین احد از همین مدل های زیاد ساده را اثر می دهد، بخاطر طراحی ساده و جمع و جورش، وقتی صندلی را الی کنید شبیه به یک تخته چوب باریک دیده می شود اما وقتی هم مفتوح می شود کاملا استوار و راحت است. در واقعیت خاصیت اصلی صندلی های مدرن همین سادگی و تاثیر بالای آنهاست. صندلی های تاشو عمدتا تمرکز اصلی شان بروی الی شدن است و برخی مدل ها چندان به راحتی شخص اثناء نشستن اهمیت نمی دهند اما مدلی که در شکل دوم مشاهده می کنید دقیقا وارونه عمل می کند، یعنی هم راحت است و هم طراحی ارگونومیک دارد.
درست است که در خرید هر وسیله ای نخستین چیزی که اغلب برای تمامی ما مهم است ظاهر و طراحی ظاهری و زیبایی آنهاست ولی در اینجا با صندلی هایی مقابل هستیم که قرار است مدتی را برای استراحت، غذا خوردن و مصارف سایر بر روی آنها بشینیم پس می باید نخستین منظور و چشمداشت ما از آنها راحتی و پسندیده بودن برای نشستن بوده و در مرحله بعد نسبت به زیبایی و جذابیت آن نیز حساسیت پسندیده داشته باشیم. طرح دومی که در پایین به شما معرفی شد یکی از مناسبترین مدل های صندلی تاشو فلزی ست که می تواند هم راحتی در نشستن و هم زیبایی در استفاده کردن را برای شما به به اتفاق داشته باشد.


از آنجایی که اغلب میز و صندلی تاشو فلزی هنگام جمع شدن هیچ تاثیر دیگری ندارند بعضی از طراحان خلاق به این فکر افتادند لغایت این صندلی ها را حتی در حالت جمع شده نیز قابل استفاده کنند. مدلی که در شکل اول مشاهده می کنید یک صندلی تاشو چوبی است که بعد از جمع شدن شبیه یک تابلو نقاشی دیده می شود. بنابراین می نا اثناء جمع شدن صندلی آنرا روی حصار نصب کرد یا ساحل دیوار تکیه داد. شکل دوم صندلی دیگری است که تقدیر پشتی آن بجای چوب از چرم بهره‌گیری شده اما بخاطر اینکه رنگش همانند چوب است کل صندلی یکپارچه دیده می شود.

مدل های جالب و شیک صندلی نیمکتی ناهارخوری در گونه ها طرح ها

۲۰ مدل صندلی نا خور راحتی پسندیده حیاط و فضای بیرون

صندلی چوبی ساده و شیک پسندیده اطاق های خانه و پیرامون کار

مدل های بسیار خلاقانه صندلی تک چوبی و فلزی همراه با قفسه

شکل نخست در ذیل یک طرح بی اندازه خلاقانه را نشانه می دهد. همانطور که تماشا می کنید شکل این صندلی تاشو امثال یک چوب لباسی طراحی شده لغایت زمانی که به صندلی ها نیازی نیست خیلی ساده آنها را داخل کمد جامه تهیه کرد. آنهایی که حتی جا برای نگهداشتن صندلی تاشو ندارند، با این ترفند خلاقانه مشکلشان به همه حل خواهد شد. صندلی تاشو چوبی بخاطر وجود چوب طبیعی می تواند نقش یک عنصر دکوراتیو را بخوبی ایفا کند. شکل دوم نوعی صندلی تاشو را نشانه می دهد که همراه یک هوک برای نصب شدن به بارو عرضه می شود. با این راهکار هم حصار تزیین می شود و هم فضایی اشغال نمی شود.

صندلی-تاشو-چوبی (9)
صندلی-تاشو-چوبی (10)
صندلی-تاشو-چوبی (8)
صندلی-تاشو-چوبی (24)
صندلی-تاشو-چوبی (19)
صندلی-تاشو-چوبی (20)
صندلی-تاشو-چوبی (21)
صندلی های تاشو را برای موقعیت های متفاوتی می طاقت کاربرد کرد. همین سوژه است که کارایی آنها را بشدت افزایش می دهد. مثلا برای اتاق خوابی که خیلی کوچک است، صندلی در کناره میز تحریر و کار فضای زیادی از اطاق اشغال می کند. در چنین حالتی وقتی صندلی تاشو گزینش شود، مواقعی که به صندلی نیازی نیست آنرا جمع کرده و در یک زاویه قرار می دهید الی جلوی رفت و آمد آزادانه در اتاق گرفته شود. علاوه بر محیط داخل، برای پیرامون بیرون مشابه حیاط نیز چنین صندلی هایی استعمال فوقانی خواهند داشت.
داخل حیاط و حتی برای آلاچیق های حقیر و یا بزرگ هم بهترین گزینه می تواند در بسیاری موارد به کارگیری گونه ها طرح های صندلی تاشو چوبی و فلزی باشد. این صندلی ها به سبب راحتی در بهره‌گیری و سرعت در جمع شدن می تواند در مواردی که دربایستن به جمع و جور کردن فوری صندلی ها در حیاط دارید به شدت پسندیده باشد.
به هر چهره می طاقت گفت: صندلی تاشو چوبی و وانگهی صندلی فلزی تاشو را می طاقت در فضاهای محدود و کوچک و البته در فضاهایی بزرگ و جادار به راحتی بکار برد و از آنها در شرایطی بسیار گوناگون کاربرد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

ساخت لوگو, نرم افزار طراحی لوگو

لوگو طراحی کنید

طراحی دنیای پیچیده‌ای دارد! گاهی اوقات احتیاج به مهارت بسیار زیادی دارد و گاهی نیز فقط یک ایده می‌تواند طرحی نو را ایجاد کند! این روزها ​لحظه به لحظه شرکت‌های جدیدی به ثبت می‌رسند، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی جدید تاسیس می‌شوند، افراد مختلف در حرفه‌های متفاوت مشغول به‌کار می‌شوند و در بسیاری از این موارد نیز، این کسب‌وکارها نیازمند نشان، علامت تجاری و هرگونه نماد دیگری برای معرفی خود به بازار و مشتریان هستند.

 

برای طراحی لوگو دو شرط لازم است:
ـ شرط اول برخورداری از فکر خلاقانه و توانایی خلق ایده‌های نو است.

 

ـ شرط دوم نیز توانایی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی برای پیاده‌سازی ایده‌های شماست.

 

آیا دوست دارید هر دو شرط را یک‌جا در اختیار داشته باشید؟ نرم‌افزار قدرتمند AAA Logo به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی و در کم‌ترین زمان ممکن، ایده‌های خود را به لوگوهای باکیفیتی تبدیل کنید. با استفاده از این نرم‌افزار مشکلی برای ذهن خلاق نیز نخواهید داشت چرا که بیش از 8000 تصویر و موضوع در اشکال مختلف در این نرم‌افزار وجود دارد و شما می‌توانید با کمک آنها خلاقیت خود را چند برابر کرده و لوگوهایی را که هیچ‌گاه به ذهنتان نمی‌رسیده طراحی کنید.

 

قدم اول نصب و اجرا
شاید بسیاری از طراحان برای طراحی لوگو ابتدا یک کاغذ و قلم در دست بگیرند و ایده‌های خود را روی کاغذ رسم کنند تا در نهایت ایده نهایی خود را با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی به طرح رایانه‌ای تبدیل کنند، اما AAA Logo شما را از کاغذ نیز بی‌نیاز می‌کند!

 

اولین اقدام برای طراحی نشان و لوگوی اختصاصی توسط این نرم‌افزار، دانلود و نصب نسخه‌ای از آن روی رایانه است. این نرم‌افزار در تمام نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز (اکس‌پی، ویستا، 7 و 8) قابل اجراست و می‌توانید با مراجعه به لینک زیر نسخه‌ای از آن را دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌www.aaa-logo.com‌/‌files‌/‌10929‌/aaalogo320.zip

 

قدم دوم آغاز پروژه
با اجرای نرم‌افزار AAA Logo صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که مملو از لوگوهای مختلف است. شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای کنترلی در این صفحه به سمت چپ و راست حرکت کرده و لوگوهای از پیش طراحی شده توسط این نرم‌افزار را مشاهده کنید.

 

در این مرحله می‌توانید با انتخاب هریک از این لوگوها (کلیک روی لوگوی موردنظر) آن را در برنامه فراخوانی کرده و نسبت به ویرایش و اعمال تغییرات روی آنها اقدام کنید. همچنین اگر می‌خواهید طراحی لوگوی منحصر‌به‌فردتان را از پایه آغاز کنید، می‌توانید کلید Esc را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا محیط کاربری نرم‌افزار برای شما نمایش داده شود.

 

قدم سوم گرفتن ایده
پس از ایجاد پروژه جدید، یک صفحه خالی در محیط کاربری برنامه قابل مشاهده است. این صفحه مانند کاغذ سفیدی است که طراحان در اختیار می‌گیرند و ایده‌های ذهن خود را روی آن به تصویر می‌کشند. شما نیز در این مرحله ‌باید ایده‌های ذهنتان را به تصویر بکشید و برای آن‌که ایده‌ها سریع‌تر به ذهن شما خطور کنند نیز می‌توانید از بانک موضوعات و تصاویر نرم‌افزار کمک بگیرید.

 

در بخش سمت چپ این نرم‌افزار پنجره‌ای قابل مشاهده است که تصاویر مختلفی را در خود جای داده است. شما می‌توانید با مرور این تصاویر و کلیک روی هرکدام از آنها، تصویر موردنظرتان را به صفحه منتقل کرده و در نهایت با ترکیب چند تصویر و اعمال تغییرات روی آنها، نشان جدیدی را طراحی کنید.

 

تصاویر: شما می‌توانید برای مشاهده تصاویر موجود در نرم‌افزار به منوی Object مراجعه کنید و پس از آن New Image را کلیک کنید.در این مرحله با کلیک روی گزینه Select Shape From Library می‌توانید به مجموعه تصاویر موجود در نرم‌افزار دسترسی یافته و با مرور تصاویر موجود و کلیک روی تصویر موردنظر، آن را به صفحه طراحی اضافه کنید.
توجه داشته باشید که اندازه، زاویه چرخش و رنگ موضوع انتخابی نیز در این بخش قابل تغییر است.

 

متن: نشان‌ها گاهی فقط از تصاویر تشکیل می‌شوند و گاهی نیز فقط یک متن با شکل نوشتار خاص می‌تواند یک نشان را خلق کند. گاهی نیز لوگوی پایانی حاصل از ترکیب متن و تصویر است. چنانچه قصد دارید در لوگوی موردنظرتان، از حروف و کلمات نیز کمک بگیرید می‌توانید با مراجعه به منوی Object و کلیک روی گزینه New Text متن موردنظرتان را نیز به صفحه اضافه کنید.در این بخش می‌توانید نوع فونت، اندازه، فاصله حروف از یکدیگر و رنگ متن را مشخص کنید.

 

قدم چهارم ویرایش و اعمال تغییرات
در این مرحله از کار مطمئنا شکل‌های موجود در برنامه ایده‌های خوبی را در اختیار شما قرار داده‌ و تصاویر موردنیاز را نیز به صفحه اضافه کرده‌اید. حالا ‌باید به کمک ابزارهای ویرایش و شخصی‌سازی، به رنگ‌بندی، جابه‌جایی، تغییر اندازه و... بپردازید. روش اعمال هریک از این فرآیندها به این شرح است:

موضوعات تصویری: پس از کلیک روی هریک از موضوعات تصویری به‌کار گرفته شده در پروژه، گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این گزینه‌ها عبارت است از:

 

ـ اندازه و زاویه تصویر (Image): با کلیک روی این گزینه می‌توانید اندازه تصویر و زاویه چرخش آن را تغییر دهید.


ـ تغییر تصویر (Shape): برای تغییر یک موضوع از تصویری به تصویر دیگر می‌توانید از این گزینه کمک بگیرید.

ـ افکت و سایه (Effects): افزودن هاله‌ای نورانی به دور تصویر، اضافه کردن سایه به آن و مشخص کردن رنگ افکت‌های مربوطه و زاویه قرارگیری سایه، از جمله گزینه‌های قابل دسترسی در این بخش است.

 

ـ طیف رنگ (Gradient): تصویر شما می‌تواند یک رنگ یا طیفی از رنگ‌ها را به خود اختصاص دهد. چنانچه می‌خواهید طیف رنگ را برای تصویرتان انتخاب کنید ‌باید پس از کلیک روی این گزینه و فعال کردن گزینه Gradient Overlay، رنگ‌های موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

ـ مجموعه رنگ‌ها (Colors): رنگ ثابت تصویر، طیف رنگ، رنگ مربوط به هاله اطراف تصویر، رنگ سایه و رنگ زمینه پروژه شما از این بخش مدیریت می‌شود.

 

موضوعات متنی: انتخاب هریک از موضوعات متنی نیز گزینه‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. برخی از این گزینه‌ها با گزینه‌های معرفی شده در بخش موضوعات تصویری مشابه است، اما برخی دیگر عبارتند از:

 

ـ مشخصات متن (Text): تغییر متن، تغییر فونت و تغییر اندازه قلم از جمله خصوصیات قابل دسترس در این بخش است.

 

 

ـ زاویه و پیچش (Transform): چنانچه بخواهید زاویه نمایش متن یا حرف موردنظر را در صفحه تغییر دهید یا آن را روی محیط یک دایره بچرخانید ‌باید از این گزینه کمک بگیرید. گزینه Transform برای تغییر زاویه و گزینه Blend برای پیچ دادن به متون شما به‌کار می‌روند.

 

ابزارهای عمومی: برخی از ابزارهای این نرم‌افزار، برای ویرایش و مدیریت انواع موضوعات کاربرد دارند. این ابزارها و روش دسترسی به آنها عبارتند از:

 

ـ افزودن تصاویر دلخواه: با استفاده از گزینه Import Custom Bitmap از منوی Object می‌توانید تصاویر موردنظرتان را از روی هارد‌دیسک رایانه خود در برنامه فراخوانی کرده تا علاوه بر تصاویر موجود در برنامه، آنها را نیز در ترکیب با دیگر موضوعات برای خلق لوگوی جدید مورد استفاده قرار دهید.

 

ـ حذف و کپی‌برداری: برای حذف یک موضوع از صفحه پروژه باید پس از کلیک روی موضوع موردنظر، گزینه Remove Object را از منوی Object کلیک کنید. (کلیدهای میان‌بر Ctrl+R)، همچنین در صورتی‌که می‌خواهید یک موضوع را کپی کنید نیز می‌توانید از گزینه Duplicate Object در همین منو کمک بگیرید. (کلیدهای میان‌بر CTRl+D)

 

ـ ترتیب قرارگیری: اعمال تغییر در ترتیب قرارگیری موضوعات روی صفحه از دیگر امکانات موردنیاز برای طراحی به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های Bring Closer Send Farther Bring to Front Send to Back، موضوعات مختلف را زیر و رو کنید!

 

ـ افکت انعکاس: با انتخاب هریک از موضوعات دلخواه و کلیک روی گزینه Has Reflect از منوی Object، افکت انعکاس تصویر روی موضوع انتخابی شما فعال می‌شود.

 

توجه: دسترسی به مجموعه موضوعات از پیش طراحی شده از سمت چپ نرم‌افزار امکان‌پذیر است، مجموعه‌ای از رنگ‌بندی‌های پرکاربرد را می‌توانید از بخش زیرین محیط کاربری مورد استفاده قرار دهید، در بالا ـ سمت چپ محیط کاربری کادری وجود دارد که پیش‌نمایشی از موضوعات انتخاب شده را نمایش می‌دهد. در صورتی‌که کلیک چپ ماوس خود را در این کادر نگه‌دارید و آن را به سمت چپ یا راست حرکت دهید، موضوع انتخابی شما تغییر اندازه خواهد داد، شما می‌توانید با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن هریک از موضوعات، آنها را روی صفحه پروژه حرکت دهید.

 

قدم پنجم ذخیره و انتشار
در پایان پس از اعمال تغییرات موردنظر و کامل شدن مرحله طراحی می‌توانید فایل پروژه مربوط را روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کنید تا در صورت نیاز، بتوانید به اعمال تغییرات در آن بپردازید.

 

برای انجام این کار ‌باید از منوی File، روی گزینه Save Project as کلیک کنید.
همچنین شما می‌توانید لوگوی طراحی شده در پروژه خود را برای انتشار روی صفحات وب یا چاپ روی کاغذ نیز در فرمت‌های استاندارد تصویری روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کنید. برای این کار گزینه‌های مختلفی از منوی فایل قابل دسترسی است که هر کدام از آنها عبارتند از:

 

ـ Save Logo Image: قابلیت ذخیره‌سازی در فرمت‌های مختلف با رزولیشن 72dpi و بزرگ‌نمایی قابل تغییر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

ـ Export Logo for the web: ذخیره‌سازی در فرمت‌های مختلف با قابلیت کاهش کیفیت فایل نهایی در فرمت Jpg را در اختیار شما قرار می‌دهد. (این گزینه برای استفاده از لوگو در صفحات وب مناسب است)

 

ـ Export Logo for Printing: تعیین فرمت فایل خروجی، مدیریت کیفیت فایل خروجی، تغییر اندازه و بزرگ‌نمایی فایل خروجی به میزان دلخواه از جمله امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید براحتی فایل نهایی را در اندازه دلخواه ذخیره کرده و با بیشترین کیفیت ممکن آن را به چاپ برسانید. (این گزینه برای ذخیره نسخه با کیفیت لوگو برای چاپ روی بنر، سربرگ، کارت ویزیت و... کاربرد دارد)

منبع:https://www.beytoote.com/computer/graph/logo-design1-computer.html



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

ابتدا ، یک لایه برای بافت باران ایجاد می کنیم. برای ایجاد بافت باران ، از فیلتر Noise استفاده می کنیم تا به تصویر خود کمی نویز به صورت تصادفی بدهیم . سپس این نویز ایجاد شده را به کمک  motion blur ، کدر کنید . اگر تصویر رزلوشن بالایی دارد ، پس باران به صورت ضخیم ترو کدرتر  باید باشد ، تا به صورت واقعی به نظر برسد . در آخر بافت باران را میبینید که به خوبی خود را نشان می دهد.  

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۱:
ابتدا فوتوشاپ را باز کنید . در این آموزش ما از این تصویر استفاده می کنیم شما می توانید از هر تصویر دیگری که خواستید استفاده کنید .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۲ :
برای شروع ، یک لایه جدید درست کنید ( بهLayer> New> Laye بروید ) و سپس حالت blending لایه جدید را به Screen تغییر دهید . این لایه جدید در جایی قرار می گیرد که بافت باران آنجا قرار گرفته است .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۳ :
با انتخاب لایه جدید ، Ctrl+F5 را فشار دهید تا ابزار Fill باز شود و یا منوی ویرایش را باز کنید و Fill را انتخاب کنید . در ابزار Fill ، ۵۰% Gray را از منوی پایین صفحه انتخاب و بر روی ok کلیک کنید .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۴:
منوی Filter> Noise را باز کنید و Add Noise را انتخاب کنید ، در ابزار Add Noise ، تنظیمات پیش فرض را رها کنید و بر روی Monochromatic کلیک کنید و OK کنید .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۵:
Shift+Ctrl+L را فشار دهید تا Auto Levels  اجرا شود یا اینکه به منوی  Image> Adjustments رفته و Auto Levels را انتخاب کنید . این کار باعث می شود که قطرات باران واضح تر شوند و همینطور به ما در قدم بعدی کمک بیشتری می شود .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۶:
منوی Filter> Blur را باز کنید و Motion Blur را انتخاب کنید . در ابزار Motion Blur ، زاویه را تنظیم کنید و همینطور فاصله کار را به طور مناسب درآورید. این زاویه در واقع زاویه باریدن باران است و این فاصله بر روی طولی که باران تاثیر گذار است موثر می باشد .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۷:
حالا باید غلظت باران را تنظیم کنیم .برای این کار ، ابزار Levels را باز کنید ( یا Ctrl+L را فشار دهید یا اینکه به Image> Adjustments> Levels ) . در ابزار Levels ، اسلایدر های چپ و راست را به سمت مرکز بکشید . سپس در حالی که به تصویر که در پشت ابزار Levels قرار دارد ، نگاه می کنید ، رنگ سیاه را به اسلایدر بکشید و غلظت باران را زیاد کنید تا جایی که حس کنید به اندازه کافی شده است .

 

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۸ :
اگر بر روی عکسی با رزلوشن بالا کار می کنید ، ممکن است باران به شدت نازک و تیز به نظر برسد . برای اینکه باران را ضخیم تر کنید ، باید از فیلتر teh Maximum استفاده کنیم. اگر نمی خواهید باران را ضخیم کنید می توانید از این مرحله بگذرید . منوی Filter> Other را باز کرده و Maximum را انتخاب کنید . کمی تا آنجایی که به ضخامت مورد نظرتان برسید ، شعاع را زیاد کنید .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۹ :
ممکن است که کمی باران حالت پیکسلی داشته باشد ، برای رفع این مشکل کمی آن را با استفاده از  فیلتر Gaussian Blur آن را کدر می کنیم. منوی Filter> Blur را باز کرده و Gaussian Blur را انتخاب کنید . در ابزار Gaussian Blur ، تا آنجایی که حالت پیکسله شدن از بین برود .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

قدم ۱۰ :
اگر به لبه های تصویر نگاه کنید ، می توانید یک درخشش سفید را مشاهده کنید . برای از بین بردن این حالت ، این حالت ، به سادگی از ابزار Transform Scale با فشردن کلید های میان بر Ctrl+T و یا باز کردن منوی Edit> Transform و انتخاب scale ، استفاده کنید . گوشه های باکس scale را به سمت خارج بکشید و این کار را تا جایی که این درخشش سفید محو شود، ادامه دهید .

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

 

آموزش افکت باران, نرم‌افزار فتوشاپ

قدم ۱۱ :
برای اینکه افکت را نهایی کنید ، شفافیت لایه را کاهش دهید .

در اینجا می توانید نتیجه نهایی را مشاهده کن

 منبع:https://www.beytoote.com/computer/graph/rained-window2-photoshop.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی بعد از طراحی وب سایت خویش برای آغاز بهینه‌سازی و سئو سایت‌شان نیازمند استراتژی محتوای قدرتمند و اصولی هستند. اولین و مهم‌ترین قدم برای پیاده‌سازی این راهبرد پیدا کردن واژه ها کلیدی سایت است. در این نوشتار شما را با بهترین ابزارهای پیدا کردن واژه کلیدی وب‌سایت در سنه ۲۰۱۹ آشنا خواهیم کرد.


اساس عملکرد سئو بر اساس واژه ها کلیدی جستجو شده است. در مرحله بعدی فاکتورهایی مشابه بهینه‌سازی صفحات، فرآوری محتوا باکیفیت، تجربه کاربر از سایت (UX)، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور سایر اهمیت دارند. کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب می‌نمایید برای کامیابی سایت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. گزینش کلمات کلیدی درست و مناسب همیشه راحت نیست. برای اینکه متوجه شوید یک واژه کلیدی برای شما مفید است احتیاج به اطلاعات زیادی دارید. اگر با ابزار پیدا کردن واژه کلیدی آشنایی ندارید. در پیوسته برای کمک به شما جهت درک بهتر اصول اولیه در ارتباط با آن روشنگری خواهیم داد. اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف به‌حدی است که تا به حال بسیاری از شرکت‌ها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌کنند. خوشبختانه ابزارهای زیادی هستی دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید با کدامیک از واژه ها کلیدی بهترین پیشه را برای استراتژی وب‌سایت خود سپریدن دهید.

اغلب دو نوع ابزار پژوهش کلمات کلیدی هستی دارد:

جستجوی واژه کلیدی مادر: از گروه “مادر کلید واژه‌ها” برای پیدا کردن کلید واژه مفید بهره‌گیری کنید. به طور مثال، گروه مادر: کفش و کلید واژه‌های مفید : کفش مردانه، کفش زنانه، کفش بچه‌گانه و…
جستجوی واژه ها کلیدی رقابتی: پیدا کردن واژه ها کلیدی که به سایت‌های سایر کمک می‌کند الی شدامد را مدیریت کنند.
پیشنهاد وب رمز: ۹ افزار آنالیز و تحلیل سایت در سنه ۲۰۱۹

پیدا کردن واژه ها کلیدی که چشم وهمچشمی بر روی آن بسیار است (کلمات رقابتی) موثرتر می‌باشد زیرا هدف تحقیق در ارتباط با کلید واژه‌ها یافتن کلمات کلیدی سودآور است. حال تنها چیزی که باید اتمام دهید ایجاد یک صفحه می‌باشد که واژه ها کلیدی که یافته‌ایم را در آن قرار دهیم و از مزایای آن‌ها بهره‌گیری کنیم. در این راهنما هر دو نوع کلمات کلیدی را پوشش داده‌ایم. اکثر این ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی با گرفتن خرج شغل می‌کنند و تنها تعداد کمی از آن‌ها مجانی می‌باشد. فهرستی از ابزارهای بیان شده در ذیل آمده است:

Google Keyword Planner
SEMRUSH (این لینک با پرداخت مبلغ 199 دلار پیشه می‌کند)
Ahrefs (برای 7 روز پرداخت مبلغ 7 دلار)
LongTailPro
KWFinder
SpyFU
SERPStat
بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای سئو در سال ۲۰۱۹:

۱. Google Keyword Planner
پیدا کردن واژه ها کلیدی - keyword planner

 

ابزار Google Keyword Planner یکی از ابزارهای محبوب و کلیدی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت می‌باشد. تنها انگیزه محبوبیت این آلت مجانی بودن آن است و به طور مستقیم با Google AdWords یکپارچه کردن شده است. برای به کارگیری این آلت باید یک حساب AdWords داشته باشید (که می‌توانید آن را به صورت رایگان برپایی کنید ولی برای به کارگیری این اکانت باید آن را شارژ نمایید) گرد از ویژگی‌های آلت Keyword Planner این است که اطلاعات دقیق آن در Google (بزرگترین موتور جستجو) هستی دارد که از نتایج جستجوی این کلمات در گوگل به دست آمده است. یکتا از محدودیت‌های این افزار این است که میزان جستجوی کلید واژه موردنظرتان را در موتورهای جستجوی دیگر نمایش نمی‌دهد. این ابزار احد از ابزارهای خوب و کلیدی برای شروع و برپایی راهبرد سئو و محتوا است. برای استفاده از دست موزه گوگل کیورد پلنر به این لینک مراجعه کنید.

۲. SEMRUSH
پیدا کردن کلمات کلیدی - semirush

ساده‌ترین دست موزه یافتن واژه ها کلیدی برای یک وبلاگ‌نویس SEMRUSH می‌باشد. برخلاف دیگر ابزارهایی که در آن شما نیاز به اضافه‌کردن گروه کلیدواژه مادر، برای آغاز تحقیقات خود دارید، (فقط باید URL خود را اضافه کنید یا URL رقیب‌تان را وارد نمایید)، سپس تمام واژه ها کلیدی که برای آن سایت رتبه‌بندی شده را پرتو می‌دهد. این مایه می‌شود که شما واژه ها کلیدی هم خانواده طولانی‌تر و کوتاه‌تر کلیدواژه‌ی موردنظرتان را انتخاب نمایید.

به طور نمونه :

کلیدواژه مادر: خرید هاست

long-tail : خرید هاست لینوکس ، خرید هاست ویندوز و…

short-tail: هاست.

شما می‌توانید جزئیات ریزبین در مورد احصاء ترافیک، گزارش موتور جستجو، ADSENCE CPC و بسیاری جزئیات سایر را که برای مدیریت کمپین خویش به آن‌ها نیاز دارید را در آلت SEMRUSH نگریستن نمایید.

برای دسترسی به دست موزه SEMRUSH به این لینک مراجعه کنید.

۳. Ahrefs
پیدا کردن کلمات کلیدی - ahrefs

Ahrefs یگانه از محبوب‌ترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است. مطلبی که درباره Ahrefs قابل توجه است، جزییات ریز آن مخصوصا در ارتباط با کلمات کلیدی می‌باشد. Ahrefs از اطلاعات clickstream بهره‌گیری می‌کند تا اثر دهد چه شمار کلیک از موتور جستو داشته‌اید. با بکارگیری این اطلاعات در نمودار‌های دانش، کمک زیادی به ما می‌شود، زیرا پرتو می‌دهد بعضی واژه ها از ترافیک زیادی برخوردارند اما شمار کلیک آن‌ها از سمت موتور جستجو بسیار مختصر می‌باشد. دلیل این است که افراد می‌توانند استجابت بعضی از سوالات خود را مستقیما از نتایج جستجو دریافت کنند. مثلا جستجو کردن در خصوص تاریخ زایش کسان مشهور. برای دسترسی به افزار Ahrefs به این لینک مراجعه کنید.

۴. LongTailPro
پیدا کردن کلمات کلیدی - longtail

LongTailPro یک نرم‌افزار تحت کلود (ابری) برای تحقیقات و یافتن واژه ها کلیدی و یکتا از محبوب‌ترین افزار در این لیست می‌باشد. این نرم‌افزار یگانه از ابزار‌های تحقیقاتی دربرگیرنده هزینه می‌باشد که می‌تواند به شما برای جستجوی واژه ها کلیدی برای سایت‌های خاص و با محصولات اختصاصی کمک کند. با استفاده از ورژن «پلاتینیوم» می‌توانید آنالیزهای دقیق و جزیی زیاد عالی برای کلمات کلیدی گوناگون گرفتن کنید. در ضمن افزار زیاد کاربردی جهت پژوهش درباره رقیبان دارد که می‌تواند به انتخاب واژه ها کلیدی کمک زیاد مهمی کند. برای دسترسی به ابزار LongTailPro به این لینک مراجعه کنید.

۵. KWfinder
پیدا کردن کلمات کلیدی - kwfinder

اگر شما به پیگیری یک دست موزه کاملا اختصاصی برای جستجوی واژه ها کلیدی هستید KWFinder برای شما بهترین گزینه می‌باشد. این آلت با رشد زیاد تند در زمینه سئو اخیرا به بازار پیوسته است. KWFinder به شما کمک می‌کند واژه ها کلیدی را جهت هدایت هدفمند ترافیک پیدا کنید. با به کارگیری سوالات مبتنی بر جستجوی واژه ها کلیدی، شما می‌توانید به سرعت واژه ها کلیدی دلخواه را بیابید. KWFinder هم پلن‌های مجانی و هم پلن‌های هزینه‌دار را به شما رهنمود می‌دهد. برای اغلب کاربران پلن اولیه (پلنی که باید برای آن هزینه بپردازید) مناسب‌تر می‌باشد. با این حال برای دیدن اثربخشی ابزار KWFinder از حساب مجانی کاربرد نمایید.

برای دسترسی به دست موزه KWFinder به این لینک مراجعه کنید.

۶. SpyFu
پیدا کردن کلمات کلیدی - spyfu

SpyFu گرد از بهترین محصولات نرم‌افزاری سئو تارنما در بازار می‌باشد. اگر شما برای آنالیز سایت خود در تلاش هستید و می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید این آلت بسیار سودمند و کاربردی است.

مواردی که لازم است در ارتباط با SpyFu بدانید:

کاربردها
SpyFu برای دو انگیزه مهم زیاد مفید است.

افزایش دانش شما از شناخت واژه ها کلیدی قصد و پلت فرم‌های کلمات کلیدی رقابتی seo
کشف بازارهای نوظهور و یا بازارهایی که هنوز به آن ورود نشده است.
خصوصیات
SpyFu چندین ماژول دارد.

ماژول مقایسه وب‌سایت‌ها
ماژول تاریخچه کلید واژه
ماژول تاریخچه ثبت دامنه
ماژول کلمات کلیدی مرتبط
محدودیت‌ها
این برنامه در سنجش با برخی از رقبا، اصطلاحات خیلی عمیقی ندارد و می‌توان گفت محدودتر می‌باشد، هر چند که این باره در حال بهبود است. در ضمن اطلاعات آن به صورت ماهیانه آپدیت می‌شود و به صورت real-time نیست.

هزینه‌ها
پیشنهادات SpyFu به دو صورت، طرح قیمت‌گذاری اولیه و طرح آژانس می‌باشد.

طرح‌های اولیه
79 دلار و 99 دلار در ماه (اگر یک دوره یکساله خرید نمایید بیش از 40% تخفیف می‌گیرید)

طرح آژانس
999 دلار در ماه می‌باشد. SpyFu یک محصول جامع سئو است. می‌تواند جهت پژوهش در خصوص رقبا و همچنین پیدا کردن بازارهای جدید بسیار سودمند باشد.

برای دسترسی به افزار SpyFu به این لینک مراجعه کنید.

۷. Serpstat
پیدا کردن واژه ها کلیدی - serpstat

Serpstat گرد سایر از آلت پژوهشی برای جستجوی واژه ها کلیدی می‌باشد که در سال 2019 کشف شده است. این افزار در تعیین و شناسایی کلمات کلیدی مهم و اصلی به ما کمک می‌کند.

ابزار Serpstat جزئیات ذیل را به ما نشان می‌دهد:

میزان جستجو یا شدامد جستجو (Search volume)
رقابت
هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
امتیاز معضل واژه کلیدی (Keyword difficulty score)
شما می‌توانید براساس کشور خود در موتورهای جستجوی Google.com و یا Yandex جستجو نمایید. بخشی شامل نتایج درخصوص دشوار بودن کلمات کلیدی وجود دارد که ۱۰ صفحه وب اولیه که رده‌بندی شده‌اند را به همراه رتبه صفحه، ‌بک‌لینک‌های خروجی، و دامنه‌های بازگردانیدن شونده نشانه می‌دهد. وقتی مایل هستید رتبه واژه خاصی را ارزیابی کنید این گونه اطلاعات می‌توانند زیاد سودمند باشند. برای کلماتی که در PPC قرار دارند، صفحه واژه ها کلیدی SERPstat تمام دامنه‌هایی که برای واژه ها کلیدی شما در حال تبلیغ هستند را اثر می‌دهد. گرد از مواردی که غیرمعمول است، لیستی از بهترین ابزار‌ها برای پژوهش در ارتباط با واژه ها کلیدی می‌باشد. Serpstat برای تحقیق در باره کلمات کلیدی کسب وکارهای کوچک، ایجاد لینک‌های جدید و گسترش یک پلت فرم راهبردی کاربرد می‌شود.

قیمت‌گذاری
Serpstat جهت ثبت نام اطلاعات رایگان در اختیارتان پیمان می‌دهد، ولی بها آن ماهانه 19 دلار می‌باشد.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

میز 6 نفره مستطیل تاشو با پایه فلزی کد 217
میز 6 نفره مستطیل تاشو با پایه فلزی کد 217 گرد از محصولات زیبا و کارامد است که باره پروا هموطنان و مشتریان عزیز کالاپلاست پیمان گرفته است ، این اشتیاق برای تعبيه میز 6 نفره تاشو مستطیل با پایه فلزی کد 217 به علت وجود ویژگی ها مثبت فرآورده است که در پیوستگی تماشا می کنید.

همانطور که می دانید یکی از طریق های جذب مشتری به رستوران و ... محیطی قشنگ و ارامش تقسیم است ساز و برگ و محصولات با کیفیت موجود در پیرامون کار، آن را به چنین محل آرامش بخشی تبدیل می کنید، تبدیل می شود.بنابراین با برگزیدن میز 6 نفره مربع تاشو با پایه فلزی کد 217 فضایی زیبا و متفاوت برای خود و اطرافیانتان ایجاد کنید.

ویژگی های میز 6 نفره مستطیل تاشو با پایه فلزی کد 217
مهم ترین ویژگی میز 6 نفره مستطیل تاشو با پایه فلزی کد 217 سادگی و زیبایی آن است که در نخستین مرحله به چشم می خورد ، کیفیت محصول و طول عمر بالای آن از دیگر خاصیت های مهم به آمار می رود که دوام فرآورده را تضمین می کند.

استفاده از این فرآورده به دلیل رعایت استاندارد های موجود (ارتفاع و ابعاد) ساده و راحت است.

بسته بندی مناسب و جابجایی آسان ،سایز مناسب و از کل مهم تر قابلیت تاشو شدن سریع میز و مختصر جا بودن آن پدیدار ترین خصوصیت فرآورده است.

امکان سفارش در رنگ های سفید و قهوه ای وجود دارد.

اناوع میز تحریر تاشو چوبی اگر منظور خرید میز 6 نفره مستطیل تاشو با پایه فلزی کد 217 را دارید با کالاپلاست تماس بگیرید و با اطمینان از کیفیت محصول آن را سفارش دهید، در ادامه مشخصات این فرآورده را تماشا می کنید.

مشخصات محصول
کد : 217

ظرفیت : 6 نفر

ابعاد : درازا 115 و پهنا 60 و ارتفاع 72 سانتی متر



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سیگنال در ادامه‌ی تلاش‌ها برای بهبود چگونگی حریم خصوصی در سرویس، ابزاری را برای محو کردن صورت در عکس ها شناسایی کرد.


اپلیکیشن‌هایی همچون سیگنال که تمرکز فوقانی روی حریم خصوصی دارند، با استقبال مناسب کاربران روبه‌رو شده‌اند. توسعه‌دهنده‌های این اپلیکیشن مفتوح هم کوشش می‌کنند الی ابزارهایی برای حفظ هرچه اکثریت حریم خصوصی کاربران معرفی کنند. آن‌ها ابزارهای جدید را گسترش می‌دهند تا امنیت اطلاعات حساس به اشتراک گذاشته در پلتفرم، بیشتر شود. دراین‌میان قطعا کاربران هم از هر حرکتی، حتی ساده، پیشباز می‌کنند.

سیگنال در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن خود، ابزاری برای محو کردن چهره در عکس‌های کاربران معرفی کرد. کاربران با استفاده از این آلت می‌توانند چهره‌ی هر فرد آماده در عکس را در سررسید ارسال ازطریق سیگنال، محو کنند. حرکت جدید سیگنال، هم‌مسیر با ناآرامی‌هایی اتمام شد که در اقصی نقاط دنیا و به ویژه ایالات متحده دیده می‌شود. ماکسی مارلین‌اسپایک، بنیان‌گذار سیگنال پس از پشتیبانی از تظاهرات، در یک پست وبلاگی نوشت: «ما همچنین مشغول پیشه بوده‌ایم الی راه‌های اضافه‌ای را برای حمایت از ملت آماده در خیابان‌ها توسعه دهیم. گرد از ابزارها و راهکارها کاملا مشخص و الزامی به‌نظر می‌رسد: در سنه ۲۰۲۰، پوشاندن چهره اهمیت زیادی دارد».

ابزار جدید سیگنال به دو چهره دستی و خودکار، چهره را محو می‌کند
امروزه ابزارهای نرم‌افزاری متعددی هستی دارند که امکان شناسایی چهره در یک تصویر و مات کردن آن را به‌راحتی ارائه می‌کنند. ترکیب آن‌ها تدبیر زیاد نکوداشتن را در اپلیکیشن ارائه کرده که به‌راحتی و با یک اشاره، همگی چهره‌های حاضر در عکس را محو می‌کند. به گمان کردن بسیار این جلوه‌ها غیر قابل بازگشت خواهند بود. درواقع اگرچه سیگنال اطلاعات کاملی درباره‌ی غیر قابل بازگشت بودن جلوه‌ها ارائه نمی‌کند، اما باتوجه‌به رویکردهای پیشین و حساسیت بالای آن‌ها، می‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت.

مات کردن چهره سیگنال

مقاله‌های مرتبط:
تعطیلی فروشگاه‌های حضوری اپل درپی اشاعه دامنه‌ی اعتراضات در آمریکا
اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال ترسانیدن کرد که از بازار ایالات متحده بیرون می‌شود
قابلیت جدید سیگنال برای کاربرانی که از آن در جهت ارسال اطلاعات حساس کاربرد می‌کنند،‌ کاربرد زیادی دارد. چهره‌ی اشخاص در عکس‌ها نیز در دسته‌بندی اطلاعات دلنازک قرار می‌گیرد. کاربرانی که نسبت به داده‌ها حساس هستند، عموما از یک اپلیکیشن ویرایش عکس دیگر برای محو کردن چهره‌ها بهره‌گیری کرده و فایل نهایی را ازطریق پیام‌رسان ارسال می‌کنند. چنین رویکردی لزوما امن نیست، چون بعضی از اپلیکیشن‌های ویرایش،‌ زیرساخت‌های قوی پردازشی ابری دارند. چه بسا آن اپلیکیشن، نسخه‌ای بدون ویرایش از عکس را در سیستم خویش اندوخته کند و سیاست‌های کاری آن نیز، اجازه‌ی دسترسی را به مقام‌های قانونی بدهد. درنهایت اگر اطلاعات زیاد حساس هستند، بهتر است آن‌ها را در گوشی خویش یا در اپلیکیشن‌های باره اطمینان نگه‌داری کنید. سیگنال نیز از باره اطمینان‌ترین اپلیکیشن‌های فعلی به شمار می‌رود.

مارلین‌اسپایک در روشنگری قابلیت جدید اپلیکیشن می‌گوید که همگی مراحل شناسایی صورت و مات کردن آن در درون گوشی هوشمند سپریدن می‌شود. البته کل می‌دانیم که سیستم تشخیص صورت کاملا دقیق نیست و به همین علت قابلیتی برای مات کردن دستی یک بخش یا تغییر سطح مات شده در اپلیکیشن دیده می‌شود.

قابلیت جدید اپلیکیشن سیگنال به‌زودی و پس از تأیید به‌روزرسانی بدست گوگل و اپل، در نسخه‌های جدید به دست کاربران خواهد رسید. بنیان‌گذار سیگنال در پسین پست وبلاگی خود هم از تصمیم کمپانی برای پخش رایگان پوشش‌های صورت در میان معترضان گفتگو کرد. او تصویری از پوشش مدنظر را هم در پست وبلاگی منتشر کرد که همانند به ماسک‌های مرسوم پوشش گردن و صورت به‌نظر می‌رسد.

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359300/signal-now-has-built-in-face-blurring-for-photos/



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بسیاری از کاربران در دنیای عکاسی این سؤال را مطرح می‌کنند که پالایه UV اصولا چه کاربردی دارد؟ قصد از فیلتر UV، فیلتری برای مسدودسازی اشعه‌های UV است که امروزه به‌عنوان یکتا از مرسوم‌ترین فیلترهای لنز دوربین شناخته می‌شود. تقریبا هر کیت نوآموز لنز، با چنین فیلتری عرضه می‌شود که درکنار فیلترهای پلاریزه و ND قرار می‌گیرد. حتی برخی از دوربین‌ها به‌صورت پیش‌فرض با پالایه UV فروخته می‌شوند.

فیلتر UV تعریف و استعمال ساده‌ای دارد: از عبور روشنایی UV یا همان فرابنفش ممانعت می‌کند. الان این سؤال مطرح می‌شود که فیلتر کردن نور مذکور چه فایده‌ای دارد و چرا باید چنین عملکردی را احتیاج داشته باشیم؟ لنزها اصولا دارای المان‌های شیشه‌ای انبوه و پوشش‌های هستند که روشنایی فرابنفش را مسدود می‌کنند. به‌علاوه، هر دوربین دیجیتال با یک قطعه‌ی شیشه‌ای سبز-آبی از کارخانه بیرون می‌شود که روی حسگر قرار دارد و نورهای UV و IR را مسدود می‌کند. آیا این قطعه‌ی شیشه‌ای عملکرد کافی ندارد؟ آیا باز هم به قطعه‌ای اضافه دربایستن داریم الی آلودگی و مزاحمت نور فرابنفش را از بین ببرد؟

همان‌طور که گفته شد، درصورت به کارگیری دوربین‌ها و قطعات اپتیکی مدرن، احتیاج چندانی به لنز UV نخواهید داشت. علوم نورشناسی در مدل‌های متنوع دوربین و حسگر، بیش از همگی المان‌های سایر روی تفاوت‌های جزئی روشنایی و کیفیت در عکس‌ها تأثیر دارند. درواقع امروزه اکثر افرادی که از فیلترهای UV کاربرد می‌کنند، نمی‌توانند تفاوت چندانی بین عکس‌های ثبت‌شده با و بدون پالایه تشخیص دهند.

فیلتر UV

بسیاری از کاربران می‌گویند فقط برای محافظت از لنزهای خود از پالایه UV استفاده می‌کنند که توجیهی محسوس‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال به کارگیری یک لایه‌ی شیشه‌ای بدون رنگ به‌عنوان محافظی بین عالم پیرامون و لنز و دوربین گران‌قیمت یک عکاس، کاری بخردانه به‌نظر می‌رسد. البته تولیدکننده‌ها چنین اعتقاد و باوری برای حفاظت با پالایه UV ندارند. درواقع اگرچه هنوز بسیاری از عکاسان، حفاظت از لنز را بالاترین برتری فیلترها می‌دانند، تولیدکننده‌ها می‌‌گویند که لنز تنها برای ممانعت از عبور نور UV کاربرد دارد و محافظت، به‌عنوان کاربر ثانویه مطرح می‌شود. درنهایت هنوز با این سؤال روبه‌رو هستیم که ریشه-بن-بیخ علمی برای استفاده از یک شیشه‌ی شفاف به قصد ازبین‌بردن تأثیر نور فرابنفش در دوربین‌های نوین چیست؟

شرکت‌هایی همچون Kolari Vision، دوربین‌ها و لنزهایی را برای عکاسی طراحی و بهینه‌سازی می‌کنند که برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری در شرایطی ورای طیف روشنایی مرئی استعمال دارند. تجهیزاتی که برای طول موج‌های مادون قرمز و فرابنفش کاربرد می‌شوند. تحلیل طیفی یگانه از بخش‌های اصلی چنین فرایندهایی محسوب می‌شود. آن‌ها در جریان طراحی رسیدگی می‌کنند که کدام طول موج‌ها به تصویر نهایی منتقل می‌شوند و با چه مقیاسی باید انتقال را چهره داد. در همین فرایندها می‌توان رسیدگی کرد که چه مقدار از نور فرابنفش به حسگر یک دوربین امروزین منتقل می‌شود و آیا این نور به اندازه‌ای هست که بیچارگی به مسدودسازی داشته باشد؟

دوربین‌های امروزین مجهز به لایه‌ی مسدودساز UV روی حسگر هستند
تمامی دوربین‌های با این قصد ساخته می‌شوند که طیف نور مرئی (بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر) را بازسازی کنند. بااین‌حال، انتقال طیفی در مدل‌های متفاوت دوربین با هم تفاوت دارد و به ویژه در بین برندها، تفاوت عمده‌ای را اثر می‌دهد. در یک بررسی، انحنای انتقال نور در ۸۲ دوربین بررسی شد که در ۱۰ تا ۱۵ سنه ماضی ساخته شده‌اند. این دوربین‌ها از آن شرکت‌های کانن، نیکون، سونی، فوجی‌فیلم و پنتاکس بودند. محققان در رسیدگی خود به‌دنبال آن بودند که کدام دوربین‌ها بیشترین فایده را در استفاده از فیلتر UV می‌برند.

طیف فرابنفش، از ۴۰۰ نانومتر آغاز می‌شود و به سمت چپ نمودار و ما فوق آن پیوسته پیدا می‌کند. یک فیلتر مناسب UV، باید هر بخشی از خطوط پیمان گرفته پایین‌تر از ۴۰۰ نانومتر را مسدود کند. نمودار زیر، مثال شهودی مناسبی از انتقال روشنایی از فیلتر UV است.

فیلتر UV

بررسی‌ها و مقاله‌های متعدد و معتبر اثر می‌دهند که فیلترهای UV، نقاط قطع روشنایی فرابنفش را در سرتاسر سطح خویش دارند که امواج از ۳۳۰ تا ۳۹۵ نانومتر را مسدود می‌کنند. شیشه‌های استاندارد بدون پوشش، انتقال نور فرابنفش را در نزدیک طول موج ۳۵۰ نانومتری مختل می‌کنند. ازطرفی حتی اگر یک فیلتر بهتر کاربرد کنیم که UV را در طول موج ۳۹۵ نانومتری مسدود می‌کند، مفتوح هم در نمودار، پایین‌تر از نقطه‌ای هستیم که دوربین‌های مدرن به‌صورت پیش‌فرض روشنایی UV را مسدود می‌کنند. در جدول زیر، نقطه‌ی قطع میانگین را در هریک از برندهای دوربین باره رسیدگی مشاهده می‌کنید.

همان‌طور که در جدول دیدیم، تمامی برندها روشنایی UV را بیش از فیلترهای استاندارد مسدود می‌کنند. نیکون و فوجی و پنتاکس عملکرد قوی‌تری دارند و روشنایی را در درازا موج ۴۲۰ نانومتر مسدود می‌کنند. کانن با مسدودسازی در نقطه‌ی ۴۱۶ نانومتر، عملکرد کمی ضعیف‌تر دارد و سونی با مسدودسازی در ۴۰۹ نانومتر، تقریبا اکثر روشنایی UV را عبور می‌دهد. به‌هرحال هر دوربین عملکرد متفاوتی دارد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند دوربین‌های جدید احتمالا به‌صورت پیش‌فرض با مسدودسازی از طول موج ۴۲۰ نانومتر ساخته شوند.

آیا فیلتر UV فایده‌ای برای عکس‌های شما دارد؟
به‌صورت کلی اکثر فیلترهای UV نور اضافه‌ای را از رسیدن به حسگر دوربین شما مسدود نمی‌کنند. درواقع حسگر دوربین به‌تنهایی روشنایی فرابنفش را بیش از فیلترهای مرسوم مسدود می‌کند. درنتیجه می‌توان مجددا همان عبارت «قطعه‌ی شیشه‌ای ساده‌ی شفاف» را برای فیلترها به کار برد.

برخی ترکیب‌های خاص می‌توانند تأثیری جزئی روی عکاسی شما داشته باشند. به‌عنوان نمونه یک پالایه UV قوی با نقطه‌ی مسدودسازی ۴۲۰ نانومتر در ترکیب با دوربین‌های سونی و کانن، تأثیر مثبتی خواهد داشت. به‌علاوه، بسته به دوربینی که کاربرد می‌‌کنید، شاید دستگاه شما با برند نیکون یا فوجی یا پنتاکس هم مسدودسازی ضعیف‌تری داشته باشد. پس در چنین شرایطی هم یک فیلتر قوی UV کاربردی خواهد بود.

فیلتر UV قدرتمند برای دوربین‌های سونی کمی کاربردی به‌نظر می‌رسد
در محتوای بازاریابی بعضی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی لنز، محصولاتی با عبارت UV Haze Filter دیده می‌شوند. تولیدکننده‌ها مدعی هستند که این فیلترها توانایی اکثریت در مسدودسازی روشنایی فرابنفش دارند. هرچند آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها نیز در اکثر موارد مسدودسازی در حدود ۴۰۰ نانومتر دارند.

شاید توضیحات بالا این سؤال را برای شما برپایی کند که آیا اساسا، فیلترهای UV کاربردی داشته‌اند یا همیشه یک بهانه برای بازاریابی و فروش اغلب بوده‌اند. پاسخ را باید در عکاسی بر پایه فیلم نگریستن کرد. نور UV در چنین سبکی از عکاسی یک چالش مهم محسوب می‌شود و مسدودسازی آن، مفید و حتی در بعضی موارد الزامی خواهد بود. حتی در روزهای ابتدایی دوران عکاسی دیجیتال هم بسیاری از دوربین‌ها توانایی فیلتر کردن UV را در سطح حسگر نداشتند و به کارگیری فیلتر، الزامی بود.

دوربین ای او اس آر کانن / Canon EOS R

بررسی دوربین‌های کهن دیجیتال از اکثر برندها نشان می‌دهد که فیلتر کردن طول موج در آن‌ها، در محدوده‌ی ۳۵۰ نانومتر بود. دوربین‌های باستانی تنوع و تفاوت زیادی در فیلتر کردن روشنایی داشتند و در بیشتر آن‌ها، ۴۰۰ نانومتر به‌عنوان یک محدوده‌ی دست‌نیافتنی مشاهده می‌شد. به‌هرحال با نگاهی به انحنای انتقال نور دوربین‌های مذکور، به لزوم به کارگیری فیلتر UV پی می‌بریم. تولیدکننده‌های دوربین به‌مرور راهکارهایی را برای این سخت گسترش دادند و نخستین دستاوردها در دوربین نیکون D40x، نسخه‌ی بهبودیافته‌ی D40 دیده شد.

دوربین نیکون D40 در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. کمپانی ژاپنی یک سنه پس نسخه‌ای ارتقا یافته را به‌نام D40x به بازار عرضه کرد که درکنار بهینه‌سازی‌های دیگر، دارای یک فیلتر قوی‌تر UV روی حسگر بود. حتی دوربین قدیمی‌تر D200 که در سال ۲۰۰۵ عرضه شده بود هم از چنین فیلتری سهم می‌برد. به‌هرحال پیاده‌سازی فیلتر روی حسگرها به‌‌مرور در دوربین‌های حرفه‌ای بیشتر شد الی اینکه امروز به‌عنوان استانداردی در میانی دوربین‌های دیجیتال شناخته می‌شود.

همان‌طور که در بررسی‌ها مشاهده شد، دوربین‌های سونی با پایین‌ترین سطح مسدودسازی UV، عملکردی ضعیف‌تر از سایرین دارند. این محصولات همیشه به‌خاطر سستی در پیاده‌سازی فیلترهای نوری به ویژه در رنگ پوست، باره انتقاد بودند، اگرچه جدیدترین مدل‌ها از کمپانی ژاپنی، شفا زیادی را در فیلتر کردن نور تجربه کرده‌اند.

در دسته سایر بازار، کانن پیمان دارد که به‌خاطر مسدودسازی عالی روشنایی فرابنفش، دائم با کیفیت بالای رنگ در عکس‌ها تحسین می‌شود. آن‌ها از مدت‌ها قبل عملکردی عالی در طراحی و ساخت فیلتر برای حسگرها داشته‌اند. از میانی دوربین‌های بررسی شده،‌ کانن و پنتاکس به‌صورت میانگین عملکرد بهتری داشته‌اند. نیکون رویکردی محافظه‌کارانه دارد و پایین‌تر از طول موج ۴۰۰ نانومتر قرار می‌گرد. فوجی هم عملکرد احسان دارد و در بخش مسدودسازی نور مادون قرمزهم حساسیتی بالاتر از میانگین را نسبت به مدل‌های سایر نشان می‌دهد.

مجددا باتوجه‌به نمودارهای منتشرشده به این نتیجه می‌رسیم که شاید دوربین‌های سونی بیش از همگی مدل‌های موجود در بازار،‌ از مزایای یک پالایه UV نیرومند بهره‌مند شوند. البته آزمایش‌های سپریدن شده، لنز را در محاسبات لحاظ نکرده‌اند. آزمایش‌های دیگر نشانه می‌دهند که بیشتر لنزها، نور UV زیادی را عبور نمی‌دهند.

فیلتر UV

کارشناسان اعتقاد دارند بهینه‌سازی انتقال طیفی نور در یک دوربین، تأثیر مستقیمی بر دقت رنگ عکس پایانی ثبت‌شده با آن دارد. ازطرفی اگر چنین دستاوردی را مدنظر داشته باشیم، کیفیت عکس به همان اندازه که از طیف UV تأثیر می‌گیرد، از طیف مادون قرمز در محدوده‌ی ۶۰۰ لغایت ۷۰۰ نانومتر نیز تأثیر خواهد پذیرفت.

مقاله‌های مرتبط:
فیلتر‌ ویژه لنز دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری چیست و چه کاربردی دارند
با دو ماژیک، نوارچسب و یک موبایل، روشنایی سیاه بسازید
محدوده‌ی مادون قرمز در بررسی‌ها و تحلیل‌های کیفیت رنگی یک دوربین، اهمیت زیادی دارد. فراموش نکنید که بسیاری از این تحلیل‌ها با هدف بهینه‌سازی طیف رنگ پوست انجام می‌شوند که بیشتر از نور قرمز ساختن شده است. تنظیم حساسیت نور قرمز یک دوربین، تأثیر قابل‌توجهی روی رنگ پوست موضوع دارد. سونی و نیکون (خطوط نارنجی و قرمز در نمودار)، رنگ قرمز را در طیف‌سنجی نشانه می‌دهند، درحالی‌که کانن (خط آبی) جذب نور قرمز بیشتری دارد. دوربین فوجی‌فیلم (خط قرمز) در سوی دیگر دیاگرام پیمان می‌گیرد و حساسیت بالایی به نور قرمز و حتی مادون قرمز اثر می‌دهد. به همین علت برخی از مدل‌های دوربین فوجی در چهره ستفاده از فیلترهای IR، توانایی جذب و اکسپوژر سریع‌تری نسبت به مادون قرمز دارند.

درنهایت برررسی نمودارها نشانه می‌دهد هرگونه تحلیل و پردازش نور در دوربین‌های متنوع از تولیدکننده‌های متنوع باید با تحلیل لایه‌ی مسدودسازی IR/UV در حسگر هریک از آن‌ها و قبل پردازش داخلی بررسی شود. در دوربین‌های حرفه‌ای در سطح سینمایی، چند گزینه‌ی پالایه UV/IR در سطح حسگر دراختیار کاربر پیمان دارد که در موقعیت‌های گوناگون، از مدل پسندیده استفاده می‌شود. درواقع بسته به موقعیت ثبت تصویر، باید روشنایی بیشتر یا اقلیت در محدوده‌ی مادون قرمز و فرابنفش جذب شود. درنهایت تأثیر این فیلترها بسیار زیاد خواهد بود و رنگ را به‌گونه‌ای اصلاح می‌کند که بی گمان نرم‌افزار توانایی اصطلاح در آن سطح را ندارد.

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359296/why-uv-filters-basically-useless-modern-cameras/



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نقد و بررسی تخصصی
راحتی چیزی است که همه‌ی افراد در هر شرایطی به پیگیری آن هستند و فرقی ندارد در سفر باشند یا در محیط خانه. راحتی برای هر آدم تعاریف متفاوت و جداگانه‌ای دارد؛ ولی درعین‌حال، برای افراد گوناگون با تعاریف مختلف از راحتی، وسایلی ساخته می‌شود که بتوانند تضمین‌کننده‌ی آسایش اغلب باشند. صندلی راحت‌نشین «اف آی تی» نیز از جمله وسایلی است که به منظور راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان ساخته و طراحی شده است.


نحوه صحیح نشستن بر روی زمین

 

برای اینکه به شکلی درست روی زمین بنشینید، باید پیش درآمد به این نکته توجه داشته باشید که وزنتان نباید روی استخوان دنبالچه پیمان گیرد یا به تعبیر دیگر، نباید روی استخوان دنبالچه بنشینید. در شیوه‌ی درست‌نشستن، وزن باید بر استخوان نشیمن‌گاه پیمان گیرد و البته در چنین حالتی باید کوشش شود که اغلب خپگی بر عضلات و ماهیچه‌ها باشد. کسان در حالت عادی و برای نشستن روی زمین، چند حالت را انتخاب می‌کنند: چهارزانو، دوزانو و درازکردن پا. در بین این سه حالت، نشستن به صورت دوزانو بدترین حالت ممکن است که مایه خواهد شد خفقان زیاد زیادی به زانو و کمر وارد شود و بهتر است برای نشستن، دو حالت چهارزانو یا دراز‌کردن پا را انتخاب کنید. در این دو حالت، خفگی زیاد اقلیت به زانو و کمر می‌آید و پرماسیدن راحتی بیشتری خواهید داشت.


طراحی

با توجه به اصول و شیوه‌ی درست‌نشستن، این صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد لغایت در دو حالت چهارزانو یا دراز‌کردن پا از آن بهره‌گیری کنید. از نکات بسیار مهم در اثناء نشستن، زاویه‌ی قرارگرفتن کمر به نشیمن‌گاه است. در چنین حالتی بهتر است کمر به چهره عمود بر نشیمن‌گاه پیمان نگیرد؛ زیرا نشستن در این حالت، باعث افزایش خپگی به کمر و ستون فقرات خواهد شد. همچنین بعضی افراد در موعد درازکردن پا از تکیه‌گاه استفاده نمی‌کنند که همین امر در درازمدت، در ستون فقرات، کمان و انحنا برپایی خواهد کرد. صندلی راحت‌نشین اف آی تی با پروا به این مطلب، به گونه‌ای ساخته شده است که با تنظیم زاویه‌ی پشتی، بتوانید به شکلی آسان بر آن بنشینید و استراحت کنید.

 

 

در سرنوشت پشت نشیمن‌گاه این صندلی، دو زائده هستی دارد که با توجه به آن می‌توانید زاویه‌ی تکیه‌گاه را به پشتی صندلی تغییر دهید. در ضمن در دسته انتهایی تکیه‌گاه این صندلی، کشی قرار گرفته است که به کمک آن می‌توانید بالشی کوچک را به صندلی خویش وصل کنید و تکیه‌گاهی نرم‌‌تر و راحت‌تر داشته باشید.


ساخت

ستون‌بندی این صندلی تماما از قطعات فلزی و مستحکمی ساخته شده است که دوام و استقامت زیادی دارد. شاید در ابتدا به عقیده آید که ستون‌بندی فلزی مایه افزایش اغلب وزن این صندلی خواهد شد؛ اما باید توجه داشت که مدلی همچون این صندلی‌ باید قابلیت تحمل وزن زیادی را داشته باشد تا کسانی که متعلق به استفاده می‌کنند، بابت خراب‌شدن صندلی‌شان نگرانی نداشته باشند. وانگهی ستون‌بندی فلزی این صندلی به‌صورت یکپارچه است؛ طوری که بدنه‌ی آن به‌صورت جداگانه به هم جوش نخورده است و این جستار مایه افزایش استحکام آن خواهد شد. دو سرنوشت صندلی (قسمت تکیه‌گاه و تقدیر نشیمن‌گاه) به وسیله‌ی پیچ‌ به یکدیگر متصل شده‌اند.
جنس بدنه‌ی صندلی تاشو پلاستیکی کودک هوم کتاز پلی‌اتیلن است که با پهنای ۳۸ و ارتفاع ۲۸ سانتی‌متر، برای کودکان زیر سن دبستان پسندیده است. عمق نشیمنگاه آن ۲۸ سانتی‌متر است که با اطاعت مناسب از ارگونومی تن کودک، احساس تسکین و راحتی را به او ارائه می‌دهد. این صندلی بردباری وزن الی ۸۰ کیلوگرم را دارد که برای یک صندلی تاشو پلاستیکی بردباری نکوداشتن محسوب می‌شود.

در حال آماده تنها رنگ سبز این محصول در فروشگاه ۶خونه موجود است که رنگی جذاب برای کودکان محسوب می‌شود. به‌زودی رنگ‌های گوناگون دیگری نیز از این صندلی در فروشگاه اینترنتی ۶ خونه موجود خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()