نوشته شده توسط : ساحل

مدیران شبکه در موعد رو در رو شدن با زیرساخت دسکتاپ های مجازی گزینش های زیادی را قبل رو دارند. کشمکش های بین نرم افزارهای مجازی سازی دسکتاپ ها، پروتکل های Remote Display و لایسنس های آنها کاملاً دارای اهمیت هستند.

PCThin Client Zero client2

اولین جستار بعد از راه اندازی VDI این است که دسکتاپ های مجازی پیمان است بر روی چه دشوار افزاری در دسترس کاربران پایانی قرار گیرند. برای این شغل شما گزینش های متفاوتی دارید از دسته Thin Client ،Zero Client و Smart Client و دستگاه های خصوصی مثل تبلت ها و موبایل ها. دستگاه های Thin Client اغلب از طریق شبکه به سرور مرکزی اتصال دارند و پردازش ها اغلب سمت سرور سپریدن می شود. این دستگاه ها برخلاف دستگاه های PCهای سنتی که تمامی دستورات یک سرور را بر روی دسکتاپ خودشان اجرا می کردند، پردازش زیادی بر روی مشکل اسباب خودشان اتمام نمی دهند.

دانستن خرج ها، مزایا و مفاهیم رقابتی درباره این گزینه های دشوار افزار VDI ، به شما در یک گزینش صحیح کمک خواهد کرد. فرمان بدهید اینطور قبل برویم:

:PC

استفاده از رایانه های شخصی (کیس های کامپیوتری) برای مجازی سازی دسکتاپ ها شدنی است؛ ولی خیلی از سازمان ها این کار را انجام نمی دهند به این دلیل که سوژه فقط به مشکل اسباب ختم نمی شود و دربایستن به نرم افزارهای محلی نیز مطرح است. در این حالت شما از بسیاری از مزایای VDI شامل: کاهش مصرف انرژی، مدیریت مرکزی و افزایش امنیت بهره مند نخواهید شد.

PCها با Thin Clientها چگونه مقایسه می شوند؟

از آنجا که اساساً دستگاه های Thick Client، همان PCهایی هستند که از نرم افزارهای Thin Client کاربرد می کنند، از دستگاه های Thin Client گرانتر هستند. علاوه بر این با داشتن هاردها و پورت های متعدد امنیت آن از دستگاه های Thin Client ذیل تر است. دستگاه های Thin Client احتیاج به نگهداری سخت افزاری اقلیت دارند در حالی که برخی مواقع اوقات با خراب شدن یک دستگاه نیاز به جایگزینی کل دستگاه می باشد.

Thin Client

در دستگاه های Thin Client، دسکتاپ های مجازی به عنوان یک میزبان در دیتاسنترها اجرا شده و این دستگاه ها فقط به عنوان یک پایانه در دیتاسنترها عمل می کنند. آسانی در مسیر اندازی، دسترسی ساده به نرم افزارها، افزایش امنیت و کاهش نیازهای سخت افزاری از دلایلی است که مدیران را به سمت تعویض این دستگاه ها با PCهای باستانی می کند.

در تین کلاینت ها به تعقیب چه چیزی هستید؟

تین کلاینت ها ساده تر و حقیر تر هستند اما قابلیت های اضافه شده به آن، سبب گرانتر شدن این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها گردیده است. در زمان گزینش تین کلاینت ها باید در نظر داشته باشید که آیا امکاناتی نظیر 3D، ویدیو کنفرانس و حمایت از چند مانیتور را دربایستن دارید یا خیر.

همچنین از جمله قابلیت های دستگاه های تین کلاینت فراهم کردن امکان مدیریت متمرکز می باشد. به عنوان مثال شما می توانید به راحتی سیاست و یا تنظیمات مشابهی را به یک گروه از تین کلاینت ها اعمال کنید که خیلی آسان تر از مهار و مدیریت دستی است. علاوه بر اینکه در VDI مشکل افزارهای تین کلاینت شما به حدی ساده هستند که حتی کارمندان بدون پیشینه IT و یا مستقر در شعبات بعید به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند.

Zero Clients

Zero Clientها در گویه VDI بازار فروش را به دست خودشان گرفته اند چرا که علاوه بر سادگی اغلب نسبت به تین کلاینت ها مقرون به صرفه تر نیز هستند. این دستگاه ها نه تنها دربایستن به کانفیگ دارند، اطلاعاتی را هم در درون خود ذخیره نمی کنند. فروشندگانی از جملهPano Logi ،Hewlett-Packard ، Fujitsu و Dell Wyse سخت اسباب Zero Client را به فروش می رسانند.

مزایا و معایب Zero Clientها

مزایای این گونه از دشوار اسباب VDI چیست؟ اول از همه، Zero Clientها می توانند بسیار ارزان قیمت تر از تین کلاینت ها و کامپیوتر های شخصی باشند. علاوه بر اینکه مصرف انرژی آنها نیز کمتر است.

با این حال نواقصی هم هستی دارد؛ فروشندگان بیشتر زیرو کلاینت ها را به عنوان یک دستگاهی که بیچارگی به مدیریت و حفاظت ندارد می فروشند که این درست نیست، چرا که اکثر محصولات بیچارگی به نرم افزار، حافظه و یا منابع مشکل افزاری سایر دارند.

دیگر مسیرهای مشکل افزار VDI

اما صبر کنید ... گزینه های دیگری هم برای تامین سخت انگیزه ها پروژه های VDI وجود دارد. در عصر حاضر، بسیاری از ملت از تبلت ها و تلفن های به اتفاق هوشمند برای اجرای دسکتاپ های مجازی بهره‌گیری می کنند.

استفاده از iPad به عنوان یک کاربر VDI

تبدیل کامپیوتر به زیرو کلاینت

با سرعت اغلب شبکه و شفا روشنی صفحه نمایش ها در چند سنه گذشته، تبلت ها وظایف یک دسکتاپ مجازی را به ما ارائه می دهند. برای مثال بسیاری از کاربران موبایل ها و مدیران برای پیوست به VDI به وسیله iPad نامزدهای احسان هستند. با این حال به یاد داشته باشید که تبلت ها با موس کار نمی کنند و بسیاری از برنامه های کاربردی ویندوز برای رابط های لمسی پسندیده نیستند.

تبدیل رایانه های باستانی به عنوان سخت اسباب VDI

اگر شما به اندیشه استقرار VDI هستید، تبلت ها برای شما در این نقطه زیاد فناوری مترقی ای هستند ولی می توانید به بازیافت رایانه های شخصی و قدیمی خویش به عنوان یک Thin Client هم اندیشه کنید، که علاوه بر ذخیره پول باعث صرفه جویی هم می شود.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

فعالیت کارخانه‌های فاکس کان در چین و ویتنام از سر گرفته شد

تری گو مؤسس شرکت فاکس کان اعلام کرد فعالیت کارخانه‌های این شرکت در چین و ویتنام از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از چاینامورنینگ پست، فاکس کان یکی از تولیدکنندگان اصلی انواع محصولات اپل و به خصوص آیفون در شرق آسیا است و از همین رو بازگشتن فعالیت‌های آن به حالت عادی نگرانی‌ها در مورد کمبود آیفون را در جهان تا حد زیادی برطرف می‌کند.

شیوع ویروس کرونا در چین باعث شده بود تا بسیاری از مؤسسات و شرکت‌های فناوری فعالیت‌های خود را در چین متوقف کنند که از جمله آنها می‌توان به فاکس کان اشاره کرد.

فاکس کان بزرگترین پیمانکار تولید قطعات و محصولات الکترونیک در سراسر جهان است و بخش زیادی از فعالیت خود را در چین انجام می‌دهد. اما در برخی کشورهای همجوار چین نیز شعبی دارد.

با تعطیلی شعب و کارخانه‌های فاکس کان در چین از ابتدای فوریه به علت همه گیرشدن ویروس کرونا خسارات مالی زیادی به این شرکت وارد شد و درآمد آن به شدت کاهش یافت. این کارخانه برای پاسخگویی به نیاز مشتریان با انتظارات فزاینده ای روبرو است.

فاکس کان پیش بینی کرده که درآمد آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ تا ۱۵ درصد کاهش یابد. اما افزوده که امکان جبران سریع این خسارت در ماه‌های بعد وجود دارد.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4876993/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

‌

در یک شرکت دانش بنیان داخلی نمونه اولیه ربات پرستار تا پایان سال ساخته می‌شود.

به گزارش مشرق،  یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت ربات پرستاری شده که می تواند کمترین ارتباط بین پرستار و بیمار را در بخش‌های عفونی که ناقل بیماری هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

علی قره‌خانی مدیر فنی یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگویی با بیان اینکه در این شرکت به ساخت انواع ربات‌ها مشغول هستیم، گفت: با توجه به وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا در صدد برآمدیم تا رباتی را برای بیمارستان‌ها طراحی کنیم که کمتر نیاز به حضور پرستار در بخش‌ها باشد.

وی با بیان اینکه ضروری است که کمترین تماس بین بیماران مبتلا به کرونا و پرستاران صورت بگیرد، بیان کرد: رباتی که طراحی کرده‌ایم در بخش‌های بیمارستان‌های مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به این صورت که یک ربات در یک بخش حدود ۶۰ درصد این ارتباط را قطع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تولید دوربین‌های حرارتی ویژه غربال بیماران کرونایی

به گفته مدیر فنی این شرکت دانش بنیان، فاز طراحی ربات پرستاری که طراحی کرده‌ایم به اتمام رسیده و اکنون وارد فاز ساخت شده‌ایم که تا قبل از پایان سال نمونه اول آن، مورد تست نهایی قرار می‌گیرد.

قره خانی با بیان اینکه این ربات دارای ریموت کنترل است، عنوان کرد: ربات پرستار می‌تواند غذای بیماران را ارائه کند و علائم حیاتی همچون دمای بدن، ضربان قلب و اکسیژن خون را اندازه گیری کند و به پرستار بخش به صورت آنلاین اطلاعات را ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه ربات پرستار باعث مراجعه کمتر پرستاران به بخش‌های مبتلایان به کرونا می‌شود، بیان کرد: این ربات قادر است که ارتباط پرستار و بیمار را به صورت آنلاین برقرار کند و سوالات پرستاران را به بیمار و پاسخ بیمار به پرستاران را مخابره کند.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان گفت: این ربات می‌تواند بین ۸-۱۰ بیمار را در طول روز پشتیبانی کند. همچنین ربات پرستار می‌تواند کار ۳-۴پ رستار را انجام دهد.

قره خانی با بیان اینکه نمونه خارجی این ربات وجود دارد ولی تاکنون نمونه داخلی آن ساخته نشده است، خاطر نشان کرد: البته که این ربات کامل‌تر از ربات خارجی است زیرا ربات خارجی تنها غذا را تحویل می‌دهد ولی این رباتی که طراحی کرده‌ایم علاوه بر ارائه غذا و دارو به بیمار، امکان اندازه گیری علائم حیاتی را دارد.

وی با اشاره به دیگر کاربردهای ربات پرستار بیان کرد: این ربات علاوه بر اینکه در شرایط کرونا مورد استفاده بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد می‌تواند در غیر این شرایط در بخش‌های عفونی نیز از آن بهره برد.

به گفته قره خانی، این ربات دارای یک اتاق کنترل با اپراتور است که بیماران را تحت نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده برای کاربردی شدن ربات در بیمارستان‌ها گفت: در حال حاضر ۲۰ قرارداد با یکی از بیمارستان‌های کشور منعقد کرده‌ایم که از این ربات در بخش‌های آن مورد استفاده قرار بگیرد.

این شرکت در زمینه پزشکی، مجموعه‌ای از ربات‌های توانبخشی مانند بازو، مچ و پا طراحی و تولید کرده است همچنین ربات‌های زیادی مانند ربات کارتزین و ربات‌های تحقیقاتی و صنعتی نیز در این شرکت طراحی و تولید کرده است. ماموریت اصلی این مرکز توسعه فناوری الکترونیک چاپی در حوزه جوهر، تجهیزات و ماشین آلات و نیز توسعه کاربرد است.

پیش از این نیز در اردبیل یک نمونه ربات پرستار ساخته شده بود.

منبع:

https://www.mashreghnews.ir/news/1051261/%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی شبکه‌ای ( network marketing ) برگرفته از فرمول تصاعد است که در سده ی سوم ه.ق به واسطه ی اقلیدس و در کتاب ” مقدمات ” به دانشمند معرفی شد . اولین بار، یک کمپانی دوچرخه سازی در روسیه از این طریق کاربرد کرد که باعث شد در روسیه، عبارت «بهمنی» و در فرانسه عبارت «گلوله ی برفی» را به آن لقب دهند و این شیوه را عازم برای تقلب و کلاهبرداری اعلام کنند. سیاستمداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان زیادی به دنبال پیدا کردن رهسپار بودند که بتوانند از این ایده به سود همه استفاده کنند. اولین شرکتی که رسماً تکاپو بازاریابی شبکه ای را نخست کرد، شرکت ویتامین کالیفرنیا بود که نام خویش را در سال ۱۹۳۹ به نوترالایت تغییر عدل و امروزه محصولات خویش را از راه کمپانی اموی به فروش می‌رساند.

بازاریابی شبکه ای
بازاریابی چند سطحی (MLM) چیست؟
بازاریابی چند سطحی ( Multi-Level Marketing ) یک استراتژی بازاریابی فروش مستقیم است که در آن، بازاریاب به غیر از پادادشی که از فروش سر راست فرآورده کسب می کند، از فروش محصول توسط افرادی که به واسطه او استخدام شده اند هم کسب درآمد می کند . افرادی که توسط بازاریاب استخدام شده اند ” ذیل مجموعه ” او نامیده می شوند که می توانند الی چندسطح هم ادامه داشته باشند. فرد بازاریاب با داشتن زیرمجموعه های بیشتر، می تواند هوده بیشتری کسب کند.

برای دریافت مشاوره رایگان با شرکت آوش تک در ارتباط باشید.

بازاریابی شبکه ای چگونه کار می کند؟
در این روش، شخص بازاریاب علاوه بر این که مستقیماً محصول را با به کارگیری مثال گونه ها و خدمات به مشتری پایانی می فروشد، باید مشتریان دیگر را هم در فروش خود دخیل کند. بدر واقع باید سایرین را به تبلیغ کالای مورد نظر دلگرمی کنند. پای بست، کار بازاریابی شبکه ای، فروش و ارائه فرآورده بدست مشتریان راضی از محصول است. مهم ترین مسئله در بازاریابی شبکه ای، خوشنودی مشتری از محصول و تبلیغ دهانی و شفاهی محصول بدست مشتری است. در بازاریابی شبکه ای، برای خوشنود نگه داشتن همیشگی مشتریان، لازم است محصولاتی که به فروش می رسند کیفیت فوقانی داشته باشند. از لحاظ تئوری، اگر یک کمپانی در بازاریابی شبکه ای موفق باشد، می تواند با استفاده از خوشنودی مشتریان، فروش زیاد فوقانی را تجربه کند.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مدتی پیش، اولین اطلاعات غیررسمی از اسمارت‌فون جدید آنر 30S به عنوان عضوی از خانواده تلفن‌های آنر 30 به بیرون درز کرد. این تلفن در اواخر ماه جاری میلادی در کشور چین رونمایی خواهد شد. اما هم‌اکنون اطلاعات بیشتری در رابطه با تلفن جدید برند آنر به دست ما رسیده است که در ادامه مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تلفن جدید آنر 30S به لطف اولین چیپست 5G میان‌رده هواوی با نام Kirin 820 از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. این هندست از فناوری شارژ سریع 40 وات نیز بهره خواهد برد. موضوع سرعت شارژ این دستگاه را می‌توان از تاییدیه 3C دریافت شده توسط آنر 30S متوجه شد.

آنر 30S

علاوه‌بر موارد ذکر شده، تصویر جدیدی از رندر این تلفن به بیرون درز کرده است که به راحتی می‌توان مجموعه چهارگانه دوربین آن را مشاهده کرد. طراحی جایگاه دوربین‌های این تلفن همانند اسمارت‌فون آنر V30 است، اما در قسمت پایین فلاش LED یک ماژول دوربین اضافه قرار دارد.

آنر 30S

سنسور اثرانگشت این تلفن همانند مدل آنر 20S در سمت چپ تلفن قرار گرفته است. با بررسی بیشتر این رندر می‌توان متوجه شد که یک سنسور اضافی در مجموعه دوربین چهارگانه این تلفن وجود دارد.

هنوز هیچ صحبتی درباره قیمت این تلفن نشده است، اما می‌دانیم که اسمارت‌فون آنر 20S در سپتامبر سال گذشته با قیمت 265 دلار روانه بازار شد. بنابراین، قیمت آنر 30S نیز در همین حدود خواهد ماند. انتظار می‌رود که طی روز‌های آتی اخبار و اطلاعات بیشتری درباره تلفن جدید آنر منتشر شود.

منبع: 

https://itresan.com/294085/%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%aa%e2%80%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a2%d9%86%d8%b1-30s-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-kirin-820-%d9%85%d8%ac%d9%87%d8%b2-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d9%88-%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت اپل در وب‌سایت خود اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی فروشگاه‌های خود را که درخارج از چین قرار دارند، تعطیل می‌کند. این اقدام اپل در راستای همکاری با دولت‌های کشورهای درگیر با ویروس کرونا صورت گرفته است تا تجمعات افراد به حداقل ممکن برسد.

تعطیل فروشگاه‌های اپل

فروشگاه‌های اپل حداقل تا تاریخ 27 مارس (8 فروردین) بسته می‌شوند. البته، فروشگاه‌های این شرکت آمریکایی در روز گذشته در چین بازگشایی شدند. دلیل این امر نیز روند کاهشی شیوع COVID-19 در چین بوده که دولت و مردم این کشور موفق شدند که اوضاع را به آرامی کنترل کنند.

در این میان، فروش آنلاین محصولات اپل هم‌چنان ادامه خواهد داشت. بنابراین اگر شما نیز امکان دسترسی و خرید از این فروشگاه را دارید، می‌توانید به وب‌سایت اپل مراجعه کنید.

منبع: 

https://itresan.com/294080/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سئو همانند لیگ در فوتبال است! هر کلمه کلیدی ارزشی همانند جام قهرمانی دارد که اگر امتیازات را نادیده بگیرید و از دست بدهید از کورس قهرمانی (رتبه ۱ تا جایگاه سئو

در این مقاله از آرتا وردپرس با عنوان سئو چیست و چرا باید سایتمان را سئو کنیم به معنی و مفهوم سئو و اهمیت ان در کامیابی یک وبسایت میپردازیم و تکنیک های اثر گذار و انواع شیوه های سئو که دربرگیرنده کلاه سیاه , کلاه سفید , سئو درونی و سئو بیگانه و سئو تکنیکال میباشد توضیحاتی ارائه میدهیم. و در پسین یک فهرست کاملی برای بهینه سازی سئو سایتتان در گزین کردن شما برای دانلود پیمان میدهیم.

با لیستی که در پسندیدن شما قرار دیتا ایم میتوانید آز ان به عنوان منبع برای بهینه سازی دسته های مختلف سایت استفاده کنید.

سئو به چه معناست ؟
SEO یا به اصطلاح سئو مخفف Search engine optimization است و به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو. ولی در مفهوم به مجموعی از تکنیک ها گفته میشود که اگر رعایت شوند به رتبه گیری وبسایت در نتایج جستجو کمک میکنند و مایه دریافت ترافیک میشوند.

هدف اصلی موتور های جستجو نمایش استجابت سودمند به جستجو کاربر است و رضایت کاربر از محتوایی که نگریستن میکند بسیار برای گوگل پر اهمیت است. با خوشنودی کاربر از وبسایت گوگل از وبسایت راضی خواهد شد و قطعا رتبه و جایگاه بهتری را میتوانید کسب کنید.

Seo یک کمپین تبلیغاتی نیست که با یک هزینه مشخصی در یک بازه زمانی مشخصی بتوانید ترافیک و بازدید جذب کنید. بر خلاف این قضیه سئو یک فرایند طولانی و طویل مدت است به خصوص برای وبسایت هایی که پسین آغاز کرده اند و به اصطلاح صفر کیلومتر هستند.

دروغ ابهت به اسم سئو تضمینی!
گوگل بارها به این اشاره کرده است که کسب رتبه ۱ در گوگل هیچ گاه تضمینی نیست و کسی این ادعا را نمیتواند بکند! اما باز هم کمپانی هایی هستند که با عنوان هایی مثل ” کسب رتبه ۱ گوگل در کوتاهی ترین زمان ” و “سئو تضمینی در هر واژه کلیدی ” ادعا سئو تضمینی میکنند ولی کل اینها جنبه تبلیغاتی دارند و هیچ صحتی ندارند.

شرکت هایی هستند که به شما تضمین میدهند وبسایتتان را در واژه کلیدی که مشخص میکنید در کمتر از چند هفته در صفحه اصلی و ۳ جایگاه اول بیاورند! این گونه کمپانی ها از طریق هایی که گوگل آنهارا ممنوع کرده است و شدنی است جریمه گوگل را متعاقب داشته باشد کاربرد میکنند که به اصطلاح به این گونه تکنیک کلاه سیاه گفته میشود که در پیوسته توضیحات بیشتر راجب آن ارائه میدهیم.

چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ قصد از سئو چیست؟
وبسایت ها ۸۰ درصد بازدیدکنندگانشان را از راه موتور های جستجو (گوگل) کسب میکنند. اغلب از ۹۵ درصد افرادی که در گوگل جستجو میکنند توجهی به لینک های تبلیغاتی (گوگل ادوردز) نمیکنند حتی اگر رتبه ۱ را تصاحب کرده باشد!

تبدیل مشتری بازدید کننده ای که از طریق موتور های جستجو وارد وبسایت شده اند نسبت به کاربری که به چهره مستقیم و از راه تبلیغات وارد وبسایت شده است بسیار آسانتر است و خرج زیاد اقلیت ای احتیاج است!

از شیوه شبکه های اجتماعی و تبلیغات هم میتوانید بازدید بسیار جنجال جذب کنید اما موتور های جستجو اولین ابزاری است که کاربران برای رفع دربایستن هایشان سراغ آن میروند و میزان هدفمندی جذب شدامد از موتور های جستجو زیاد بیشتر از نسبت به جذب شدامد از رسانه های دیگر مشابه تبلیغات است.

ترافیکی که منشا ورود آن سئو یا همان موتور های جستجو است دقیقا همان چیزی را میخواند که جستجو کرده اند! مثلا کاربری که “خرید پادری طرح گلدار” را جستجو میکند به راستی به تعقیب تعبيه پادری است و با هزینه کمی میتوان این بازدید کننده را به مشتری تبدیل کرد ولی در رسانه های دیگر مشابه شبکه های اجتماعی این چنین نیست!

سئو یا بهینه سازی سایت با چه هدفی باید صورت بگیرد؟
سئو یعنی در هر واژه یا عبارتی که باعث سبقت دریافت از رقبا , فروش بیشتر , برندسازی , جذب مخاطبان اغلب و جذب مشتریان هدفمند میشود رتبه و جایگاه مناسبی داشته باشیم.

از دلایلی که باید به فکر بهینه سازی سئو وبسایتتان باشید !

جذب مشتریان هدفمند
اعتماد سازی
افزایش بازدید
یک شیوه مجانی برای حذب بازدید کننده
هزینه کمتر نسبت به سایر طریق های بازاریابی
برندسازی
افزایش رتبه الکسا
چطور رتبه ۱ را در کلمه فاکتور های سئو

برای کسب رتبه ۱ باید همگی فاکتور های موجود در سئو به خصوص انهایی که کارایی گذاری فوقانی دارند را باید رعایت کنید! تنها نباید روی یک یا چند فاکتور متمرکز شوید و بیش از بی گمان روی فاکتور های محدود مانور دهید. مثلا سئو تنها ساخت بک لینک نیست! سئو تنها فرآوری درونمایه هم نیست! همگی فاکتور ها باید کنار هم پیمان بگیرند الی بتونید رتبه ۱ رو کسب کنید. درست مثل پازل در کناره هم نتیجه حاصل میشود.

انواع تکنیک های سئو وبسایت : با کلاه ها آشنا شوید.
سئو با پروا به اهداف مختلف به سه بخش کلی تقسیم شده است. سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری!

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید به تمام اقدام هایی برای بهینه سازی سایت که در مدار قوانین موتور های جستجو باشد! به طور کلی سئو کلاه سفید نه خبری از لینک بیلدینگ هست و طولانی ترین شیوه برای سئو هست که فقط باید فرآوری درونمایه کنید و تدریجا لینک جذب کنید بدون اینکه نقشی در لینک بیلدینگ داشته باشید ! هیچ اقدام دستی برای سئو نباید بکنید مانند لینک بیلدینگ. اگر بخواهید معاش برای درمان وبسایتتان لینک بیلدینگ کنید قوانین موتور های جستجو را نقض میکنید و این سئو کلاه سفید نیست!

سئو کلاه سفید طریق محبوبی برای سئو نیست چرا که بسیار زمانبر هست و منطقی نیست دربرابر رقبایی که هر روز تکنیک های گوناگون را برای بهینه سازی سایتشان به پیشه میگیرند , تنها روی فرآوری محتوا تمرکز کنیم. ولی سئو کلاه سفید مزایایی هم دارد. سئوئی کاملا طبیعی است که یک عمر از جایگاهی که کسب کرده اید آسان هستید و گوگل یا هر موتور جستجو دیگری آن را به یک صفحه دیگر نخواهد بخشید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو کلاه خاکستری به تاکتیک های سئوی گفته میشود که از قوانین موتور های جستجو تبعیت کاملی نمیکند اما طوری رفتار میکند که موتور های جستجو متوجه رفتار های غیر قانونی برای بهینه سازی نشوند و وبسایت را جریمه نکند. بر خلاف سئو کلاه سفید در سئو کلاه سیاه به چهره دستی اقدام به بهینه سازی صفحاتمان میکنیم. به عنوان مثال بخشی از نوشتار مان را در شبکه های اجتماعی منتشر میکنیم و بک لینگ میگیریم! اما باید طوری رفتار کنید که طبیعی باشد و انگاشت این اقدامات بدست ملت عادی چهره گرفته اند نه مدیر سایت.

مثال :
یک نمونه برای طبیعی بودن نمونه میزنم . طرز اندیشه ملت باهم متفاوت است و وقتی در صفحه ای کامنت میگذارند با هم تفاوت میکنند. بعضی ها از لینک در کامنت بهره‌گیری میکنند بعضی ها در ابتدای کامنت و بعضی ها اصلا از لینک استفاده نمیکنند. کل آنها عبارت کلمه کلیدی را در کامنتشان تکرار نمیکنند!
پس باید خیلی حواسمان باشد تا اگر خواستیم سئو کلاه خاکستری که دوست داشتنی ترین طریق برای بهینه سازی سایت در گیتی هست برای بهینه سازی سایتمان به کار بگیریم توسط گوگل جریمه نشویم.

در سئو کلاه خاکستری باید با ساختار و نحوه کارکرد الگوریتم های مموتوی های جستججو کاملا آشنا باشید و به اصطلاح هوش سئو کسب کنید و این نیاز مند این هست که اطلاعات خودرا راحب سئو و بهینه سازی دائم به روز کنید لغایت اگر خواستید از روشی برای بهینه سازی استفاده کنید دچار جریمه گوگل نشوید. در سئو کلاه خاکستری بر خلاف کلاه سفید نیاز به فرایند طولانی نیست و در مدت اختصار تری نسبت به کلاه سفید جایگاه های گوگل را کسب میکنید.

اما همانگونه که گفتیم در این طریق باید طوری رفتار کنید که گوگل یا هر موتور جستجو دیگری متوجه نشود و باعث آفت زدن به سایت نشوید و این لازمه این هست که با همه الگوریتم ها آشنایی داشته باشید و تجربه کافی در سئو را کسب کرده باشید.

سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه کاملا بلعکس و پشت روی قضیه سئوی کلاه سفید است! تمام تاکتیک های استفاده شده برای بهینه سازی سئو کلاه سیاه غیر قانونی میباشند و با یکسری روش ها موتور های جستجو را فریب میدهیم. کلاه سیاه به معنی سایر خودنمایی به محبوب بودن و خوب بودن محتوا است ولی به دروغ! در سریعترین موعد شدنی با کلاه سیاه میتوان نتیجه گرفت ولی گوگل هم بیکار ننشسته است که ما اورا فریب بدهیم!

سئو چیست دائم در حال اپدیت و بروز رسانی هستند و شیوه های مختلف کلاه سیاه را در هر صورت کشف میکنند و وبسایت هایی که از این تکنیک ها بهره‌گیری کرده اند جریمه میشوند و از لیست نتایج حذف میشوند و به همان سرعتی که در نتایج رتبه گرفته اند به همان سرعت هم از نتایج حذف میکنند و اصلا روش کلاه سیاه روش ماندگاری برای بهینه سازی سئو نیست.

در چند وقت پیش میتوانستید محتوایی را کپی کنید و در وبسایتتان پیمان دهید و هر کس که محتوای بیشتری داشت طبیعتا رتبه بهتری در نتایج میگرفت اما با به شغل امدن الگوریتم گوگل پاندا گوگل وبسایت های کپی کار را شناخت و آن هارا از نتایج حذف کرد.

سئو خارجی یا سئو داخلی چیست؟ فرق بین سئو بیگانه و سئو داخلی
اگر بخواهیم سئو را در دو مرحله خلاصه نماییم میتوانیم فرایند سئو را به دو تقسیم On page seo : سئو داخلی و off page seo : خارجی بخش کنیم.

آموزش سئو داخلی سایت : تکنیک های On Page SEO
به فاکتور های گفته میشود که مربوط به تو سایت است لغایت در گوگل رتبه و جایگاه بهتری داشته باشیم و گوگل شناخت کاملتر و بهتری به محتوای ما داشته باشد و بتواند با ساختاری که رعایت میکنیم درونمایه را درک کند. با رعایت کردن سئو داخلی ربات های گوگل به راحتی به محتوای ما دسترسی دارند . برای موفق بودن در سئو داخلی باید با استاندارد های لازم آشنایی داشته باشید و آن هارا رعایت کنید.

ساختار های تاثیر گذار در بهینه سازی سئو داخلی سایت
در این بخش توضیخاتی راحب شماری از تکنیک های کارایی گذار سئو داخلی را ارائه میدهیم که با رعایت کردن این نکات میتوانید ساختار بهینه تری داشته باشید و این نکات به روز ترین نکات در سال ۲۰۱۹ است.

بهینه سازی ساختار لینک های صفحات :

بخشی که اکثر وبمستر ها اهمیتی نمیدهند و ساده از روی ان رد میشوند لینک ها و یا همان URL ها هستند. URL ها هر چقدر کوتاه تر باشند و واژه کلیدی در ان به پیشه گرفته شده باشد و کلمه کلیدی در ابتدای لینک باشد , آن وقت میتوانیم بگوییم از عقیده ساختار بهینه است.

بهینه سازی توضیحات متا و عنوان :

در این دسته از عنوان منظور ما عنوانی است که در نتایج گوگل ان را میبینیم و توضیحات متا توضیحات اختصار است که در زیر عنوان مشخص است. از نکات پایین برای بهینه سازی عنوان ها و متا ها کاربرد کنید.

عنوان باید طوری نوشته شود که برای کاربر جذاب باشد .
کلمه کلیدی را سعی کنید در ابتدای عنوان قرار دهید و پس پیوسته عنوان.
طول عنوان بهتر است حداقل ۵۰ کاراکتر باشد.
در توضیحات متا همچنین از کلمه کلیدی استفاده کنید اما نه بیش از حد!
توضیحات متا لغایت ۳۲۷ کاراکتر ظرفیت دارد اما بهتر است بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد.
از پیشنهادات گوگل هم میتوانید در عنوان بهره‌گیری کنید.
بهینه سازی ساختار محتوا در on page SEO

تصاویر عامل اصلی در کاهش سرعت سایت دارد . سایتی که کند است مایه از بین رفتن حوصله کاربر میشود و ممکن است حتی منتظر بارگذاری کامل صفحه شما نماند و صفحه را سریعا ببندد! پس سرعت لود تصاویر یک عامل مهم در بهینه سازی درونی است. برای بهینه سازی تصاویر افزار های بسیاری هستی دارد که بدون افت کیفیت , حجم تصویر را لغایت حتی ۷۰ درصد بهینه میکنند.! گرد از این آلت ها Compress io است. برای بهینه سازی حجم عکس ها وارد وبسایت شوید و عکس ها را اپلود کنید و سپس روی دکمه دانلود کلیک کنید .

کاهش حجم تصاویر

مرحله بعدی در بهینه سازی عکس ها تگ Alt است. قبل ها موتور های جستجو تنها از راه دست موزه تصاویر متوجه سوژه آن میشدند ولی اکنون موتور های جستجو پیکسل به پیکسل تصاویر را تحلیل میکنند و متوجه موضوع تصویر میشوند. ولی این از اهمیت ابزار ناچیز نکرده است و کارایی ان همچننان پابرجاست. رهنمود ما در تنظیم الت تصاویر این است که کوتاهی باشد و با یکبار مشاهده سوژه تصویر قابل فهم باشد. برای مثال بهترین تگ الت برای تصویر پایین میتواند ” پیتزا مخلوط خانگی با فلفل سریع ” باشد. در بهینه سازی الت عکس ها کوشش کنید نه بسیار اختصار باشد نه زیاد طولانی .

 

 

بهینه سازی ساختار درونمایه در سئوی درونی :

یکی دیگر از فاکتور های مهم بهینه سازی ساختار درونمایه در سئو درونی است . استفاده درست از تگ های هدینگ و بخش محتوا به دسته های مختلف یک مهارتی است که هر نویسنده ای برای چیره دست جلوه دادن محتوای خویش و البته درک بهتر خواننده از محتوا و بازداری از سردرگمی به شغل گرفته میشود.

در نوشتار ها تنها یکبار از تگ ۱ بهره‌گیری کنید. عنوان های مهم را با تگ h2 و پایین عنوان هرکدام را هم با تگ های h3 و h4 به شغل بگیرید. اینکار باعث میشود موتور جستجو فهم بهتری از محتوا و اهمیت هر دسته از درونمایه را داشته باشد. سعی کنید در عنوان ها کلمه کلیدی را به شغل بگیرید. در هر عنوان دست کم یک تصویر بهره‌گیری کنید تا از خستگی کاربر بازدارندگی شود.

ساختار هدینگ تنها در مقالات نیست. در صفحات سایر مانند صفحات صالی هم باید رعایت شود . عنوان سایت با هدینگ ۱ و مقالات و محصولات با هدینگ ۲ و هر کدام از پایین مجموعه ها با هدینگ ۳ و هر کدام از دسته های مرتبط را لینک سازی داخلی کنید . به نمونه پایین توجه کنید.سئو چیست؟ خارجی سایت : تکنیک های Off page SEO
نیمه دیگری از تکنیک های سئو , سئوی خارجی یا همان off page SEO است. به تمام اقدامات خارج از سایت مشابه بک لینک , توزیع و باز نشر محتوا , تکاپو در شبکه های اجتماعی و… سئوی بیگانه میگویند.

دریافت بک لینک یا لینک بیلدینگ خارجی :بک لینک در بهینه سازی سئو

دریافت بک لینک به این معنی است که از سایت ها و صفحات دیگر به وبسایت ما لینک دیتا شود که به اصطلاح بک لینک یا لینک سازی خارجی گفته میشود. لینک ها اهمیت گزیده تر ای برای موتور های جستجو دارند. در مقاله نحوه کارکرد موتور های جستجو روشنگری دادیم که موتور های جستجو از لینک ها مشابه ایستگاه در مترو برای راه یابی و کشف محتوای جدید کاربرد میکنند. وقتی یک صفحه لینک خارجی میگیرد اعتبار آن صفحه افزایش میبابد البته با یکسری شروط که در نوشتار چگونه بک لینک بسازیم کامل روشنگری ارائه خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در تماس باشید.

میزان محبوبیت در شبکه های اجتماعی :

گوگل به وبسایت هایی که دوست داشتنی هستند و اعتبار دارند و دربایستن کاربر را رفع میکنند رتبه بی اندازه ای میدهد. محبوبیت در شبکه های اجتماعی با لینک هایی که از صفحات دریافت میکنید مشخص میشود. بنابراین با تکاپو در شبکه های اجتماعی با یک تیر دونشان میزنید. هم محبوبیت خودرا افزایش میدهید و هم وبسایت خودرا شناخته تر میکنید.

رفتار کاربران در صفحات شما تعیین کننده جایگاهتان در نتایج! :

مفید بودن درونمایه و محبوبیت همانطور که گفتیم اهمیت گزیده تر ای برای گوگل دارد. اما گوگل محتوای بی کیفیت را چگونه تشخیص میدهد؟ با رفتار کاربران در صفحات و یکسری آمارگرفتن هایی که به هم ربط دارند مشابه بانس ریت. بانس ریت یعنی میزان افرادی که وارد صفحه تان شده اند و بدون هیچ واکنشی خارج شده اند و این اثر دهنده این است که کاربر از محتوا خوشنود نبوده است. اگر میزان بانس ریت بالا باشد بی شک جایگاهتان را از دست میدهید و یا میزان ماندگاری کاربران در سایت یکی دیگر از فاکتور های محبوبیت وبسایت در نزد کاربران است. کاربری که مدت طولانی در یک صفحه را سپری میکند , به این معنی است که کاربر از درونمایه راضی است.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

این هفته وب‌سایت 9to5Mac گزارش‌هایی را منتشر کرده که در آن‌ها تقریبا به اکثر چیزهایی که اپل قرار است در بخش نرم‌افزار در کنفرانس WWDC معرفی کند اشاره کرده است. این وب‌سایت دیروز اطلاعاتی را درباره قابلیت‌های جدید watchOS 7 داده بود و امروز هم گفته است که iOS 14 دارای یک لیست “همه اپلیکیشن‌ها” خواهد بود. در کدهای این نسخه جدید، همچنین جزییاتی درباره دستگاه‌های جدید اپل پیدا شده است.

البته گزارش امروز هیچ شگفتی خاصی ندارد، برای اینکه به محصولاتی اشاره کرده که ما انتظار معرفی آن‌ها را در بهار امسال داریم. این دستگاه‌ها شامل یک آی‌پد پرو جدید، آیفون 9 و احتمالا یک ریموت کنترل جدید اپل تی‌وی می‌شوند. طبق گزارش‌های قبلی، آیپد پرو جدید دارای سه لنز دوربین خواهد بود. همچنین در کنار لنزهای واید، اولتراواید و تله‌فوتو (مانند آیفون 11 پرو)، یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) نیز وجود خواهد داشت. این سنسور برای کاربردهای واقعیت افزوده استفاده می‌شود. آیفون 9 نیز گرچه قرار است ظاهری شبیه آیفون 8 داشته باشد، اما سخت‌افزار داخلی آن، ارتقا یافته و از فناوری‌های Touch ID و Express Transit پشتیبانی خواهد کرد.

این گوشی قرار است که کاربران آیفون 6 را نسبت به ارتقا هندست‌شان تحریک کند، چراکه Express Transit بر روی این دستگاه پشتیبانی نمی‌شود. ضمن اینکه آیفون 6 به دلیل آنکه iOS 13 را دریافت نکرد، با جدیدترین مدل اپل واچ و قابلیت‌های متنوع دیگر کار نمی‌کند.

و مورد آخر و شاید کمی جالب‌تر اینکه یک ریموت کنترل جدید اپل تی‌وی نیز وجود خواهد داشت. غیر از این، چیز دیگری درباره آن معلوم نیست، اما ما می‌دانیم ریموت کنترل فعلی اپل تی‌وی در زمینه تاچ‌پد و ژست‌های سوایپ‌اش، تاحدودی بحث‌برانگیز شده است.

شایعات اخیر نشان می‌دهند که اپل به خاطر شیوع ویروس کرونا، رویداد سخت‌افزار خود را در بهار امسال آن‌گونه که ما در ابتدا انتظار داشتیم برگزار نخواهد کرد.

منبع: 

https://itresan.com/293697/%da%a9%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-ios-14-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-9%d8%8c-%d8%a2%db%8c%e2%80%8c/



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

طبق اخبار غیررسمی و شایعات منتشر شده، اسمارت‌فون جدید شیائومی ردمی نوت 9 پرو از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده خواهد کرد. اما در این میان، وب‌سایت گیک‌بنچ اطلاعات مفیدی را یک روز قبل از معرفی تلفن‌های جدید شیائومی در اختیار ما قرار داده است، البته درباره نسخه معمولی این تلفن، یعنی ردمی نوت 9.

یک تلفن جدید شیائومی با اسم رمز Xiaomi Merlin در گیک‌بنچ رویت شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به نسخه معمولی ردمی نوت 9 باشد. این تلفن از تراشه مدیاتک Helio G70 بهره می‌گیرد. طبیعی است که امتیاز این تراشه نباید بیشتر از مدل پرو باشد. زیرا همانطور که گفته شد، مدل پرو از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند.

البته، تراشه‌های موجود در هردو مدل تلفن‌های جدید شیائومی دارای دو هسته بزرگ هستند، اما مدل اسنپدراگون (Pro) به جای هسته A75 از Cortex-A76 استفاده می‌کند. در بخش تراشه‌های گرافیکی نیز Adreno 618 عملکرد بهتری (در فاصله بسیار نزدیک) نسبت به Mali-G52 MC2 دارد.

این رو هم بخون:

نکته جالب نیز مجهز شدن تلفن‌ ردمی نوت 9 به یک رم 6 گیگابایتی است. براساس آخرین شایعات، مدل پرو در دو پیکربندی مختلف حافظه رم و حافظه داخلی (4/64 و 6/128 گیگابایت) به بازار عرضه خواهد شد. در نتیجه، فعلا به غیر از تراشه‌ها، نمی‌توان از تفاوت‌های مدل معمولی و پرو مطلع شد. هرچند، استفاده ردمی نوت 9 از چنین مقداری برای حافظه رم بعید به نظر می‌رسد.

شاید این مسئله نیز شما را متعجب کند که اسنپدراگون 720G موجود در ردمی نوت 9 پرو از تراشه Helio-G90T ردمی نوت 8 پرو سریع‌تر است، اما این مورد درباره تراشه Helio-G70 صدق نمی‌کند، زیرا استفاده از یک تراشه قدیمی در تلفن جدید یک امر غیرمعقول به نظر می‌رسد.

به علاوه، انتظار می‌رود که هندست ردمی 9 نیز از تراشه Helio-G70 بهره گیرد. تراشه اسنپدراگون 720G اخیرا در تلفن ریل‌می 6 پرو و تراشه Helio-G70 نیز در تلفن ریل‌می C3 مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، به راحتی می‌توان حدس زد که هندست‌های سری ردمی نوت 9 با چه تلفن‌هایی رقابت خواهند کرد.

منبع: 

https://itresan.com/293705/%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

طبق اخبار غیررسمی و شایعات منتشر شده، اسمارت‌فون جدید شیائومی ردمی نوت 9 پرو از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده خواهد کرد. اما در این میان، وب‌سایت گیک‌بنچ اطلاعات مفیدی را یک روز قبل از معرفی تلفن‌های جدید شیائومی در اختیار ما قرار داده است، البته درباره نسخه معمولی این تلفن، یعنی ردمی نوت 9.

یک تلفن جدید شیائومی با اسم رمز Xiaomi Merlin در گیک‌بنچ رویت شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به نسخه معمولی ردمی نوت 9 باشد. این تلفن از تراشه مدیاتک Helio G70 بهره می‌گیرد. طبیعی است که امتیاز این تراشه نباید بیشتر از مدل پرو باشد. زیرا همانطور که گفته شد، مدل پرو از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند.

البته، تراشه‌های موجود در هردو مدل تلفن‌های جدید شیائومی دارای دو هسته بزرگ هستند، اما مدل اسنپدراگون (Pro) به جای هسته A75 از Cortex-A76 استفاده می‌کند. در بخش تراشه‌های گرافیکی نیز Adreno 618 عملکرد بهتری (در فاصله بسیار نزدیک) نسبت به Mali-G52 MC2 دارد.

این رو هم بخون:

نکته جالب نیز مجهز شدن تلفن‌ ردمی نوت 9 به یک رم 6 گیگابایتی است. براساس آخرین شایعات، مدل پرو در دو پیکربندی مختلف حافظه رم و حافظه داخلی (4/64 و 6/128 گیگابایت) به بازار عرضه خواهد شد. در نتیجه، فعلا به غیر از تراشه‌ها، نمی‌توان از تفاوت‌های مدل معمولی و پرو مطلع شد. هرچند، استفاده ردمی نوت 9 از چنین مقداری برای حافظه رم بعید به نظر می‌رسد.

شاید این مسئله نیز شما را متعجب کند که اسنپدراگون 720G موجود در ردمی نوت 9 پرو از تراشه Helio-G90T ردمی نوت 8 پرو سریع‌تر است، اما این مورد درباره تراشه Helio-G70 صدق نمی‌کند، زیرا استفاده از یک تراشه قدیمی در تلفن جدید یک امر غیرمعقول به نظر می‌رسد.

به علاوه، انتظار می‌رود که هندست ردمی 9 نیز از تراشه Helio-G70 بهره گیرد. تراشه اسنپدراگون 720G اخیرا در تلفن ریل‌می 6 پرو و تراشه Helio-G70 نیز در تلفن ریل‌می C3 مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، به راحتی می‌توان حدس زد که هندست‌های سری ردمی نوت 9 با چه تلفن‌هایی رقابت خواهند کرد.

منبع: 

https://itresan.com/293705/%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که در مقاله پیشین اشاره شد موتورهای جستجو پس از خزیدن در صفحات وب محتوای آنها را با کلمات کلیدی بستگی داده و از راه الگوریتم های یادگیری ماشین میزان وابستگی صفحات با کلمات کلیدی را استخراج می کنند. منظور از واژه ها کلیدی همان عباراتی است که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند. اولین گام در سئو شناسایی واژه ها کلیدیِ منظور برای وب سایت است. یعنی باید از بین جنجال از واژه ها کلیدی، وب سایت خویش را برای طیف مشخصی از واژه ها کلیدی بهینه کرده و سعی کنید در صفحه اول نتایج جستجو در گوگل جایگاهی پیدا کنید.
دقت داشته باشید که برای یک موتور جستجو تشخیص بسیاری از واژه ها سخت است و این به خاطر ماهیت زبان است. به عنوان نمونه یک مثال راستین نوشتار ای در همین تارنما تحت عنوان «طراحی تارنما فروشگاهی را پس از مطالعه این 20 نکته نخست کنید» وجود دارد.همه ما می دانیم که کلمه های «نکات» با «نکته ها» به یک معنا هستند ولی اگر در گوگل عبارت «نکات طراحی وب سایت فروشگاهی» را سرچ کنید نوشتار ی یادشده جایگاهی در چند صفحه نخست گوگل ندارد اما بس است واژه ی «نکات» را به «نکته ها» تبدیل کنید و مشاهده خواهید کرد که نوشتار ی این سایت در صفحه اول در رتبه های میان قرار دارد.(نتایج برای خرداد ماه 1390 گزارش شده است). فلذا هنگامی که از شناسایی کلمات کلیدی برای سئو گفتگو می شود، شما باید به شکل های مختلف یک کلمه، مترادف ها و هم خانواده های آن نیز اندیشه کنید.
اما الی اینجا متوجه شدیم که منظور از واژه ها کلیدی چیست. هم چنین متوجه شدیم که اگر بدون در عقیده گرفتن کلمات کلیدی اقدام به برپایی محتوا برای تارنما نماییم بخت ما برای دیده شدن در صفحات اول گوگل از بین می رود. ولی چطور واژه ها کلیدی را معرفی کرده و آنها را برای بهره‌گیری در محتوای سایت گزینش کنیم؟ شناسایی و انتخاب واژه ها کلیدی را می توان در دو گام سپریدن داد:
1- ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بالقوه

منظور از کلمات کلیدی چیست


2- اولویت بندی واژه ها کلیدی
دقت کنید که وقتی گفتگو از معرفی واژه ها کلیدی می شود شما یک صفحه از تارنما و محتوای آن را در نظر بگیرید و برای تک تک صفحات و مطالب همین مراحل را طی کنید. این شغل احتمالاً در پیش درآمد مشکل به نظر برسد اما کم کم به یک هنر و فن در شما تبدیل خواهد شد. پروا داشته باشید که در فضای رقابتی وب بدون پیمودن اصول این شغل شما در گویه های رقابتی (و پر ترافیک) جایگاهی در نتایج جستجو نخواهید داشت. در ادامه به کالبدشناسی این دو گام خواهیم پرداخت.
ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی
در این گام شما باید با طوفان مغزی و کمک گرفتن از ابزارهای سئو اقدام به تعبيه لیستی از تمام کلمات کلیدی مربوط برای محتوای نوشتار خویش کنید. اسم برند، اسم فرآورده یا خدمت، موقعیت جغرافیایی، ترکیب های کلمه با واژه ها دیگر، چهره های جمع و مفرد کلمه، هم خانواده ها و همچم های کلمه و ... کل و همه می تواند به شما در طوفان مغزی کمک کرده و مایه شود آسان تر واژه ها کلیدی خویش را بیابید. به عنوان نمونه فرض کنید شما وب سایتی برای یک وکیل در طهران با نام محمد علوی طراحی کرده اید و او از شما برای فرآوری درونمایه رایزنی می گیرد. فرض کنید می خواهیم برای صفحه نخست وب سایت او کلمات کلیدی را شناسایی کرده و برای آن درونمایه ایجاد کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بر اساس خبری که رویترز مخابره کرده است، شرکت اپل برای افزایش سود فروش محصولاتش در چین، دو فروشگاه رسمی دیگر در دو شهر صنعتی چنگدو  و شنژن را افتتاح کرد. باز شدن این دو فروشگاه باعث ایجاد کسب و کار در آن مناطق میشود.

با اضافه شدن این دو فروشگاه، تعداد مراکز رسمی عرضه اپل در کل کشور چین به ۵ فروشگاه رسید که یکی در شانگهای و دو تا در پکن است. بر اساس گزارش اپل در سه ماه نخست سال جاری میلادی، فروش آی‌فون یک جهش داشته و میزان آن تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

 

منبع: 

https://itresan.com/837/%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d8%af%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%da%86/



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نام محصول جدید مایکروسافت یعنی ویندوز هشت (8) امروز با عرضه پیش‌نمایشی آن در رسانه‌ها پر رنگ شد. این نام نشان سیستم‌ عاملی است که روزگاری عاشقانی سینه‌ چاک داشت ولی امروزه شاید به نوعی بدنام شده است، شاید هم نه! جدای از همه این جریان‌ها ویندوز 8 ارزشی حیاتی برای غول نرم‌افزار دارد. این تلاش جسورانه مایکروسافت با المان‌های نوین بصری با رابط نوین و گمنام مترو (Metro) در پدید آوردن سیستم‌ عاملی ضد سیب اما خوش‌ نام یعنی اپل ستودنی است. اقدام مایکروسافت به مانند شلیک توپی در یک جنگ نفس‌گیر می‌ماند که در این میان تلاش کرده سیاست خود را بیشتر به سوی بازار تبلت‌ها، صفحه‌های لمسی (تاچ) و در نهایت تیر خلاصی برای ویندوزفون معطوف کند. برای اینکه مایکروسافت با نورچشمی محبوبش روی همه پلـتفرم‌ها به مقصود خویش یعنی صدرنشینی برسد، بنا بر اعتقاد بسیاری در حوزه فن این ویندوز 8 است که خواهد توانست این آرزوی بزرگ‌مرد کهنه‌کار سیلیکون وَلی (Silicon Valley) را جامه عمل بپوشاند.

با همه این تفاصیل از این نکته نمی‌توان چشم پوشید که عرضه نسخه نمایشی (اولیه) ویندوز هشت باعث به وجود آوردن خواهان زیادی شده و مردم شوق و ذوق بسیاری برای آن داشته‌اند. طبق آمار مایکروسافت ارایه پیش‌ نمایش اولیه آخرین نسخه ویندوز که در فوریه سال جاری میلادی در کنفرانس جهانی موبایل (MWC) کلید خورد بیشترین تعداد مورد آزمایش قرار گرفتن را در خانواده ویندوزهای این شرکت داشته است؛ چیزی در حدود یک میلیون بار دانلود در 24 ساعت اولیه عرضه عمومی آن.

در زیر با زبان تصویر به بیان برخی از ویژگی‌های برجسته و جدید ویندوز 8 پرداخته‌ایم:

رابط‌کاربری و امکانات بهبودیافته

برنامه‌های از پیش نصب شده

پشتیبانی از تاچ‌پد مولتی‌تاچ با حرکات گوناگون (همانند مکینتاش)

منبع: 

https://itresan.com/580/%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی پارتیزانی یا بازاریابی چریکی روشی نا به سامان و نامتعارف در انجام فعالیت‌های تبلیغی بر پایه یک بودجه
بسیار کم است که اولین بار توسط جی کنراد لوینسون مطرح گردید. ارزان تر باشد و بیشینه نتایج
را به ارمغان آورد تمرکز می کند. شاید برای شما هم سوال باشد که چرا بازاریابی پارتیزانی به
گوریلا مارکتینگ(guerrilla marketing) معروف می باشد!

در واقع کلمه گوریلا که در فارسی، چریکی ترجمه می شود به معنی جنگجوی غیر نظامی است
و مفهوم بازاریابی چریکی
از جنگ چریکی که یک نوع جنگ نامنظم و مربوط به استراتژی های کوچک تاکتیکی می باشد، بطوریکه
توسط شهروندان مسلح بکار گرفته می شود، الهام گرفته شده است.

بسیاری از این تاکتیک ها بر این پایه اند کمین، خرابکاری، حملات و عناصری از تعجب!
بطور مشابه، بازاریابی چریکی
نیز امثال جنگ چریکی، از تاکتیک های یکسانی در صنعت بازاریابی استفاده می کند.

 

چنین تبلیغاتی گاه به گونه‌ای مطرح می‌شود که بیننده حتی از هستی آن بی آگاهی است و احتمالاً بتوان گفت این
نوع بازاریابی از انواع بازاریابی مخفی یا بازاریابی بر پایه هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی
نامنظم برای کسب بیشینه نتایج با بکارگیری حداقل منابع است، ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و
جستجوی راهکارهای بدیل برای روش‌های بازاریابی سنتی است.

بازاریابی چریکی که به گوریلا مارکتینگ نیز سرشناس می باشد، یک نوع ویژه از استراتژی‌های
تبلیغاتی است که بر روی تاکتیک‌های بازاریابی غیر‌متعارف و متفاوت بطوریکه نسبت به سایر
تبلیغات کم هزینه‌تر باشد و حداکثر نتایج
را نیز به ارمغان آورد تمرکز می‌کند.

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟
تارخچه بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی

بازاریابی پارتیزانی را جی کنراد لوینسون در سال ۱۹۸۴ در کتابی با عنوان بازاریابی پارتیزانی کالبدشناسی کرد که در
آن کارآفرینان و کسب و کارهای حقیر را هدف خویش قرار داد.

 

از آن بعد لوینسون ۲۰ کتاب سایر در این مورد نوشت و در آن همچنان کسب و کارهای کوچکی را که دارای منابع و
بودجه بسیار محدود نسبت به کسب و کارهای بزرگتر بودند، باره توجه پیمان داد و از مزیت تاکتیک‌های بازاریابی
پارتیزانی برای اینگونه شرکت‌ها نوشت.

 

یک عقیده بسیار رایج و مرسوم درباره تبلیغات پارتیزانی آن است که این گونه از تبلیغات فقط مختص کسب
و کارهای کوچک و نوپا که به لحاظ مالی بودجه کمی در کمر بستن دارند، می باشد. اما این یک تفکر غلط بوده و
چه زیاد کسب و کارهای کبیر و شناخته شده‌ایی که به سراغ بازاریابی چریکی رفته و موفق هم بوده‌اند.
از جمله این برند‌های مطرح می‌توان به کوکا کولا اشاره کرد.

مطلب مرتبط
بازاریابی وابسته یا مشارکت در فروش چیست و راز کسب درآمد اغلب از آن

برند کوکا کولا در سنه 2010 برای اولین بار تبلیغات چریکی را بکار گرفت و با قراردادن یک ماشین وندینگ
در یک دانشگاه که جز دادن نوشیدنی سرد، کارهای جذاب دیگری از قبیل دادن پیتزا، ساندویچ، تعداد زیادی
نوشیدنی، نوشیدنی به اتفاق با لیوان یخ، عینک فانتزی و … هم اتمام می‌داد، دانشجوها رو شگفت‌زده
و فضای نشاط را برای آنها فراهم کرد. به همین علت نام این کمپین یا تبلیغ چریکی “ماشین شادی” گذاشته شده است.

 

با هستی آنکه برند کوکا کولا برندی بزرگ و شناخته شده می‌باشد، اما بازاریابی چریکی برای آن بسیار اثر
بخش و سود ده عمل کرده و بدلیل بالا بودن نرخ برگشت سرمایه (ROI)، کوکا کولا تصمیم گرفت
تا سوژه “شادی” را با انتشار چندین فیلم همانند سایر ادامه دهد.

 

 

بازاریابی چریکی چیست؟
ریشه های جنگ
وقتی که ما اصطلاح “بازاریابی چریکی” را می شنویم، مشکل است که به جنگ چریکی اندیشه نکنیم – که بخردانه است؛
زیرا این نوع بازاریابی اسم بازرگانی آن است. در زمینه جنگ، تاکتیک های چریکی عمدتا به عنصر تعجب
بستگی دارد. اندیشه می کنم: “Ambushes، خرابکاری، حملات،” با توجه به بازاریابی خلاق چریکی.

 

اما چگونه این پیشه را به کارهایی که هر روز اتمام می دهیم ترجمه می کنیم؟ در بازاریابی، تکنیک های
چریکی اغلب در همان سان شگفت انگیزی بازی می کنند. این مجموعه برای ایجاد کمپین های بسیار غیر
متعارفی است که به طور غیرمنتظره در درازا روزهای روز بهکار می آیند. در مثالهایی که در زیر آمده،
خواهید دید که چه چیزی به عقیده می رسد.

 

این اصطلاح در اوایل دهه 1980 بوسیله مؤلف جیم کنراد لوینسون، نویسنده ای که اخیرا
نوشته شده بود، چندین کتاب در باره تاکتیک های چریکی در تعدادی از مناطق حرفه ای نوشته است
البته، در آن زمان، بازاریابی به طور کلی بسیار متفاوت بود، و در حالی که بازاریابی چریکی
همچنان از امروز بهره‌گیری می شود، چشم انداز دیجیتالی در حال افزایش است که به
نظر می رسد تغییر می کند. مفتوح هم – شما خواهید دیدن که در برخی از مثال های پایین به عقیده می رسد.

مطلب مرتبط
بازاریابی تلفنی چیست و چگونه یک آغاز اعجاب انگیز داشته باشیم

انواع مختلف بازرایابی چریکی
بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی

یکی از ویژگی‌های بارز و کلیدی که هر تبلیغ چریکی باید دارا باشد غیر منتظره و خلاق بودن است
در واقع همین خاصیت یا بهتره بگیم مزیت غیره منتظره بودن است که منجر به عکس
العمل‌های عاطفی چون خنده، شوک و ناراحتی می‌شود. میتوان با به کارگیری گوریلا مارکتینگ
یا به راستی همان بازاریابی پارتیزانی، کاملاً به سود یک کسب و کار بهره‌گیری کرد وبه ارتقاء
یک برند ویژه کمک شایانی نمود.

آژانس‌های تبلیغاتی از راه ایده‌های خلاق و غیره منتظره که بطور بزرگی یک محصول
خاص را به حیات روزمره مردم مرتبط می‌کند، عکس العمل‌هایی چون گریستن، خندیدن،
تعجب کردن و … را در مخاطب برپایی و از این واکنش‌های طبیعی به سود یک برند خاص استفاده
می کنند. تبلیغات پارتیزانی از تنوع زیاد زیادی برخوردار است که در پیوستگی به رسیدگی تمام گونه ها آن می‌پردازیم.

 

 

1- بازاریابی پارتیزانی محیطی(Ambient marketing)
بازاریابی پارتیزانی محیطی نوعی از تبلیغات چریکی بوده و برای کسب و کارهایی که در مرحله
آگاهی برند به سر می بردند بسیارمناسب است. از طریق بازاریابی محیطی می‌توان یک برند
خاص را بدون آنکه بطور اخص ومستقیم به تبلیغ محصول پرداخته شود، معرفی کرد.

 

2- بازاریابی پارتیزانی مردمی(Grassroots marketing)
همانطور که از عنوان آن پیداست، این نوع از بازاریابی پارتیزانی کاملاً مبتنی بر ملت است.
در واقع باید حس محبوبیت و علاقمندی نسبت به یک برند، از طریق کمپین‌های مردمی منتقل شود.
برخی از کمپین‌های مردمی یا بازاریابی پارتیزانی مردمی، حائز ویژگی‌های بازاریابی
حضوری (مانند ارسال پیام‌های تبلیغاتی مربوط به سوداگری شما) و یا بازاریابی ویروسی
(مانند تبلیغ سونی فرآوری شده توسط کاربر) می‌باشند. در واقع بازاریابی مردمی موفق، مبتنی
بر برپایی و شکل گیری روابط با مخاطبین است که فقط بر بستگی شخصی تأکید دارد، نه انتشار
پیام و امید به آنکه مشتریان خفته حتماً آن را ببینند.

 

3- بازاریابی پارتیزانی ویروسی (viral marketing)
یکی از پرکاربردترین و قابل توجه‌ترین شیوه‌های بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی ویروسی است.
بازاریابی ویروسی قابلیت آنکه برنامه‌ریزی یا پیشبینی شود را ندارد. یک تبلیغ ویروسی
موفق از شبکه‌های ارتباطی موجود (شما به دو نفر از رفقا خود می‌گویید، آن دو به چند نفر
دیگر و به همین صورت پیام بین ملت منتقل می‌شود) بدون دربایستن به منابع بسیار دیگری کاربرد می‌کند
و تقریباً می‌توان گفت غیر‌قابل توقف است و تا مدت‌های دور نیز می‌تواند بین مردم دست به دست شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی محصول چیست و اصول پیاده سازی آن در استارتاپ ها

4- بازاریابی پارتیزانی حضوری (Presence marketing)

حتماً این زبانزد که هر “آنکه از دیده رود از دل برود” را شنیده‌اید! به راستی می‌توان گفت
بازاریابی پارتیزانی حضوری از این مثل گرفته شده است و الی حدودی هم می‌توان گفت مشابه
بازاریابی محیطی است. بطور‌کلی شایستن به فراموشی سپردن برندهایی که حضور مداوم در

بین مخاطبین دارند و همواره در معرض چشم آنها هستند بسیارکم می‌باشد.

یکی از مزیت‌های بازاریابی پارتیزانی حضوری زنده نگه داشتن اسم یک برند و یا کمک به یک کسب‌و‌کارجدید
برای ورود به بازار می‌‌باشد. از جمله مثال‌های بازاریابی محیطی می‌توان به پیمان دادن محصولات
در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، گفتمان در جشنواره‌ها و بازار‌های محلی، به روز رسانی
به طور منظم توییتر یا هر فعالیت دیگری که مایه شود اسم فرآورده به طور روزانه و مکرر دیده
شود و یا تکرا شود، اشاره کرد. کسب‌و‌کا‌رهای کوچک و کارآفرینان با بودجه‌های بازاریابی
پایین معتقدند، مراجعت سرمایه بازاریابی حضوری زیاد قابل پروا می‌باشد.

 

5- بازاریابی پارتیزانی پوستری (Wild postings)
این سخیف از بازاریابی پارتیزانی قدیمی بوده و تقریباً میتوان گفت از بین رفته است. با این هستی تعداد
محدودی از گروه‌ها و محصولات ایندیه (indie) همچنان برای آنکه تصویر ایندیه بودن خویش را حفظ
کنند به آن مشغول هستند. از آنگونه تبلیغات پارتیزانی پوستری(وحشی) می‌توان به نصب
پوستر‌های متفاوت و بزرگ بر روی دیوا‌رها به قصد تبلیغ کنسرت یا تئاتر و یا طراحی‌های
بسیار ویژه بر روی دیوار‌های شهر، اشاره کرد.

 

6- بازاریابی از طریق بسته دستمال کاغذی (Tissue-pack advertising )
این شیوه از بازاریابی پارتیزانی زیاد ساده ولی هوشمندانه است و اولین بار توسط ژاپنی ها با این عقیده
که ” چه کسی دست رد به سینه یک چیز رایگان خواهد زد؟” بکار گرفته شد. در واقع ارائه یک
آیتم به‌صورت رایگان به مردم، در حالیکه تبلیغات برند شما روی جلد آن باشد، مایه خواهد شد
تا واپسین لحظه مصرف، نام برند شما دیده و تکرار شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی برند چیست و چگونه میتوان مشتری بیشتر جذب کرد
بازاریابی از راه بسته دستمال کاغذی، یک ایده خلاق و گیرا بود که بعده ها با تغییر شکل
به پاکت بسته بندی سایرمحصولات همانند قوطی کبریت نه فقط دستمال کاغذی، از مرزهای کشور
ژاپن خارج و وارد کشو‌ر‌های سایر شد. جلب است که بدانید، اکنون در سرتاسر ژاپن بسته
های دستمال کاغذی بطور رایگان به منظور تبلیغات، همواره در گزین کردن ملت می‌باشد.

 

7- بازاریابی پارتیزانی مخفی (Undercover marketing/ buzz marketing)
یکی از جالب‌ترین و موثرترین گونه‌های بازاریابی چریکی، بازاریابی پنهان که به بازاریابی دهان
به دهان نیز معروف است، می‌باشد. به راستی بازاریابی مخفی تماماً به معنی فروش یک محصول/خدمات
به شخصی بدون آنکه خویش فرد متوجه شود که الی چند لحظه پیش از ترغیب شدن به خرید،
شاهد پیچ فروشی بوده است، می‌باشد. بازریابی نهان تقریباً مشابه بازاریابی محتوایی است.
یک مثال پسندیده از این نوع بازاریابی چریکی، تبلیغ جاروبرقی برند ابزارها خانگی Miele می‌باشد.

 

8-بازاریابی چریکی ویرسی Astroturfing
این گونه از بازاریابی پارتیزانی مثل بازاریابی ویروسی بوده با این تفاوت که در نشر تبلیغ،
مردم دخیل نمی‌باشند و مجموعه‌ایی از بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی منوط به صاحب برند،
بطور غیر‌مستقیم به نشر و وایرال کردن آن می‌پردازند.

 

9- بازاریابی پارتیزانی جایگزین (Alternative Marketing)

بازاریابی پارتیزانی جایگزین، وقتی رخ می‌دهد که با برپایی یک اتفاق غیر منتظره برای سوداگری خود
باعث شویم لغایت راز صدا به پا شود و در نتیجه منجر به فروش بیشتر یا دیده شدن شویم.

باید توجه داشت که در این نوع از بازاریابی پارتیزانی، اگر مردم متوجه شوند که خویش سازمان بطور
مستقیم در این کمپین دخیل بود، کمپین تبلیغاتی جایگزین تبدیل به یک فاجعه خواهد شد.

از جمله نمونه های بازاریابی پارتیزانی جایگزین می‌توان به هک شدن برند Paris Hilton’s Sidekick و
در نتیجه، افزایش فروش قابل توجه آن اشاره کرد.

 

بازاریابی و فروش چریکی یا پارتیزانی چیست؟

 

10- بازاریابی پارتیزانی تجربه‌ایی(experiential advertising)
در این نوع از بازاریابی، فرصتی را برای مخاطبین فراهم می کنیم که حس به کارگیری محصول را فهم کنند.
تقریباً می‌توان گفت، این نوع از بازاریابی پارتیزانی در همگی شرکت ها پذیرفتنی بوده.
از جمله نمونه‌های بازاریابی پارتیزانی تجربه‌ایی می‌توان به برند IKEA اشاره کرد که با پیمان دادن
مبل‌های خود در ایستگاه‌های اتوبوس هم به مخاطبین فرصت آزمودن محصولات خویش را داد
و هم مایه وایرال شدن این تبلیغ شد.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پس از عرضه موفقیت آمیز آخرین پرچم‌دار اندرویدی کمپانی htc یعنی M8، صحبت‌ها و شایعات در خصوص نسخه بعدی این محصول زیبا شروع شد. از چند ماه پیش این گمانه‌زنی‌ها افزایش یافته و کم کم همه منتقدین و علاقه‌مندان به حوزه اسمارت فون‌ها، منتظر معرفی رسمی این محصول هستند، دستگاهی که به احتمال زیاد با نام M9 وارد بازار خواهد شد (البته نام Hima نیز هنوز بر سر زبان‌هاست و از سوی این کمپانی رد نشده است).

با توجه به مشخصات این روزها، این دستگاه با قدرتی بالا و امکاناتی خاص معرفی می‌شود. در کنار این مشخصات، طبیعی است که M9 از طراحی خاص htc برای پرچم‌دارانش نیز بهره خواهد برد. اگرچه به هیچ وجه انتظار نمی‌رود که این کمپانی، محصولی با ظاهری متفاوت از M8 روانه بازار کند، اما امیدواریم باز هم شاهد یک دستگاه تمام آلومینیومی مجلسی باشیم!

اما به نظر شما، M9 باید چه گونه دستگاهی باشد که بتواند با پرچم‌داران معرفی نشده رقبا توان مقابله داشته باشد؟

این محصول که در همین سال میلادی معرفی خواهد شد، قرار است تا بازار هدف بزرگی داشته و طیف وسیعی از علاقمندان را به خود جذب کند. دقیقا همان کاری که M8 با حضورش در بازار انجام داد و پس از یک سال هنوز هم علاقه‌مندان زیادی دارد.

اما تصمیم داریم تا این شایعات را جمع کرده و به یک باره تکلیف آن‌ها را مشخص کنیم. پس با ما باشید

  • دوربینی قدرتمند در پشت

احتمالا وصف دوربین M8 را شنیده‌اید! محصولی که از سوی htc با فناوری ultra pixel عرضه شد، اما به هیچ وجه نتوانست نظر منتقدین را به خود جلب کند. همین موضوع کافی است تا این کمپانی به سوی یک دوربین قوی و قدرتمند برای فرزند تازه‌اش برود.

شایعات زیادی در این خصوص وجود دارد، اما محکم‌ترین آن‌ها می‌گوید که htc حداقل یک دوربین 16 مگاپیکسلی و حداکثر یک نمونه 20 مگاپیکسلی را برای پرچم‌دارش در نظر خواهد گرفت.

htc_one_m8_0

  • پردازنده قدرتمند و 64 بیتی اسنپدراگون 810

اسنپدراگون 810 معرفی شده و ال‌جی برای اولین از این غول کوالکام بر روی یکی از محصولات خاصش نیز بهره برده است. پس به هیچ وجه نمی‌توان پردازنده دیگری را برای این محصول متصور بود! مگر اینکه htc بخواهد کمی با اعصاب ما بازی کند و از اسنپدراگون 805 برای این محصول خاصش بهره گیرد.

Qualcomm_snapdragon

  • صفحه‌نمایش QHD

خب، اگر کمی به عقب برگردیم، می‌فهمیم که صفحه نمایشی با وضوح FHD به اوایل سال 2013 باز می‌گردد. در سال 2014 با اولین نسل صفحات نمایشی که وضوح QHD داشتند آشنا شدیم! با توجه به اینکه این وضوح هم اکنون در حال تبدیل شدن به استانداردی برای پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف است، پس باید از این کمپانی تایوانی نیز انتظار داشت تا از همین وضوح برای صفحه نمایش M9 بهره گیرد. بدترین اتفاق ممکن این است که htc، همانند جریان دوربین که پیش‌تر گفتیم، به یک فناوری جدید دست پیدا کند و دست به نوآوری بزند!

Pros-VS-cons-of-QHD-1440-x-2560-pixel-displays

  • فناوری جدیدی برای صدای M9

پرچم‌داران htc همگی دارای صدایی رسا و با کیفیت هستند و M9 می‌تواند گل سرسبد آن‌ها باشد! جدیدترین شایعات نشان می‌دهد که M9 احتمالا به سوی فناوری دالبی خواهد رفت و آخرین محصولش را با پشتیبانی از فناوری صدای Dolby 5.1 عرضه می‌کند.

باید دید که آیا htc به دنبال همکاری با شرکت هایی چون Beats یا Boom Sound خواهد رفت یا خیر.

htc_one_m8_featured-590x330

  • رم بیش از 2 گیگابایت

در بازار اسمارت فون‌ها هرچه جلوتر می‌رویم با رم بیشتری مواجه می‌شویم! سال 2015 را باید سالی دانست که پرچم‌داران با رم 4 گیگابایتی وارد بازار می‌شوند. M8 با 2 گیگابایت رم عرضه شد. پس طبیعی است که پرچم‌دار بعدی این کمپانی با رم بیشتری عرضه شود. 4 گیگابایت رم انتظار بیهوده‌ای نیست. درست است؟

HTC-One-M8

  • دوربین سلفی قدرتمند

اگرچه دوربین M8 با فناوری خاصش، قابل رقابت با رقبای هم‌ردیفش نبود، اما می‌توان از آن برای دوربین دوم به راحتی استفاده کرد! یکی از آخرین محصولات htc که Desire EYE نام دارد با یک دوربین قدرتمند 13 مگاپیکسلی عرضه شده است. شاید این کمپانی ناگهان دست بر روی دلش گذاشت این محصول را با همان دوربین 13 مگاپیکسلی روانه بازار کرد.

htc-one-m8-front-camera-bezel-official

  • اندروید 5، رابط کاربری Sense 7.0

انتظار وجود آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید برای این پرچم‌دار، کمترین انتظار ممکن است و حتی تصویر اینکه این محصول با کیت کت وارد بازار شود کمی سخت است!

از سوی دیگر htc از نسخه 7 رابط کاربری خاص خود یعنی Sense برای M9 استفاده خواهد کرد که باید ترکیب این دو را باهم دید و کمی لذت برد!

newsense

به نظر شما آیا M9 ویژگی خاص دیگری خواهد داشت که از قلم ما افتاده باشد؟

منبع: 

https://itresan.com/58633/what-do-we-expect-from-one-m9/



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مشکلات خواب یکی و دو تا نیست. از بی‌خوابی‌های شبانه و غلت زدن‌های گاه‌به‌گاه گرفته تا کابوس‌هایی که دست از سرمان برنمی‌دارند. این موارد اغلب نمی‌گذارند خوابی آرام در طول شب داشته باشیم و صبح‌ها سرحال از خواب برخیزیم؛ همین می‌شود که ساعت خود را مدام پنج دقیقه، پنج دقیقه کوک کرده و آخرسر هم خواب می‌مانیم!

برنامه‌های زیادی به مشکلات خواب پرداخته‌اند. برخی از آن‌ها سعی در تغییر عادات فرد دارند تا به‌وسیله آن خواب آرام‌تری را تجربه کند. برخی، آلارم‌های دوست‌داشتنی‌ای برای زنگ ساعت در نظر می‌گیرند تا فرد با لبخندی بر لب از خواب برخیزد و برخی با نواها و موسیقی آرامش‌بخش شب‌ها برای من و شما لالایی می‌گویند.

در این میان، Runtastic که اغلب، برنامه‌هایی ورزشی ارایه می‌کند؛ این بار برنامه‌ای مختص به خواب عرضه کرده است. این برنامه همان‌طور که از نام آن پیدا است قرار است خوابی آرام را برایتان به ارمغان آورد. اما چگونه؟

برخلاف باقی برنامه‌های این دسته که اغلب به قبل از خواب و یا بعد از برخاستن می‌پردازند، این مورد هنگامی‌که خواب هستید آغاز به کار می‌کند. کافی است قبل از اینکه به خواب بروید، آن را فعال کرده، محدوده زمانی‌ای که می‌خواهید بیدار شوید را مشخص کرده و بر روی تشک خود قرار دهید. در این زمان، برنامه با بهره‌گیری از الگوریتم‌هایی که حاصل ماه‌ها مطالعه و بررسی‌های آزمایشگاهی است؛ آغاز به برداشت الگوی خواب شما می‌کند و صبح بر مبنا چرخه خواب شما، در بهترین زمان ممکن که ذهن و بدنتان آمادگی بیدار شدن را دارد، بیدارتان می‌کند. دیگر خبری از چرت زدن‌های پنج دقیقه به پنج دقیقه نیست.

خوابی آرام با Runtastic

این‌که این برنامه چطور می‌تواند تا این اندازه اطلاعات دقیقی از خواب را ارائه کند واقعا عجیب است. در رابط کاربری زیبای آن می‌توانید ببینید چقدر خوابیده‌اید، در چه بازه‌های زمانی در خواب سبک بوده‌اید در چه بازه‌هایی خواب شما سنگین بوده، در کل چقدر عمیق خوابیده‌اید، و حتی ببینید چند درصد خوابی که دیده‌اید خوب یا بد بوده است.

خوابی آرام با Runtastic

برای این مطالعات حقیقتا نیاز به بررسی‌های آزمایشگاهی و ابزارهای پیچیده مختص به خود است و اینکه یک دستگاه موبایل بتواند تنها با قرارگیری بر روی تشک فرد تمام آن‌ها را ثبت کند جای سؤال دارد. اما امتیاز 4 در گوگل پلی و بازخوردهای مثبت، حاکی از کارآمد بودن برنامه است. به‌علاوه این اپ در طول روز مواردی را نیز از خود کاربر می‌پرسد که بی‌شک در دقت آنالیز خواب بی تاثیر نیست. ازجمله اینکه آیا کافئین مصرف کرده‌اید یا نه و یا اینکه آیا فعالیت بدنی داشته‌اید.

خوابی آرام با Runtastic

به‌علاوه در زمان بیداری می‌توانید در بخشی از برنامه علامت بزنید که چقدر خوب خوابیده‌اید و اینکه حس خوبی دارید یا نه، می‌توانید یادداشتی را هم ضمیمه آن کنید.

خوابی آرام با Runtastic

تاریخچه الگو خواب شما به شکل یک نمودار هفتگی نمایش داده خواهد شد که با مراجعه به آن می‌توانید بر روی بهبود وضعیت خواب خود کنترل و نظارت داشته باشید.

خوابی آرام با Runtastic

چه مشکل خواب داشته باشید و چه نه، داشتن برنامه‌ای که بتواند تا این اندازه جزئیات در مورد چرخه و روند خواب شما ارائه کرده و صبح‌ها به‌موقع بیدارتان کند خالی از لطف نیست. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان هم برای دستگاه‌های iOS و هم برای اندروید موجود است. نسخه اندروید آن را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.

منبع: 

https://itresan.com/58612/download-runtastic/



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
تولید محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در حال حاضر بهترین ابزار برای بستگی با مخاطبین محسوب می شود و شما برای حفظ این ارتباط باید به طور پیوسته در این شبکه ها حضور داشته باشید، با رعایت این نکات می توانید روند رو به رشدی را برپایی کرده و نتایج بهتری در فرآوری محتوا برای شبکه های اجتماعی توسط آورید. مشکل است که همیشه با پسینیان تکنیک‌های مطلب نویسی در شبکه‌های اجتماعی پیش برویم. ولی دائم نکاتی هست که برای مطلب گذاشتن باید آن‌ها را بدانیم و رعایت کنیم:

1. مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری فوقانی دارند:
باید مطالبی منتشر نماییم که ازنظر دیگران و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج مطلب به این موضوع دقت کنید که چرا باید این مطلب را سایرین به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد بدست تعقیب کنندگان شما بشود، به راحتی بدست دیگران خودتان را شناسایی می کنید.

2. با هدف و منظور مطلب بگذارید:
به مخاطبان خود با گذاشتن مطالب هدفمند تغییر ناپذیر کنید شما اگرچه احتمالاً خیلی حرفه ای نباشید ولی به اصول حرفه ای این کار اهمیت می‌دهید. فقط تولید محتوا کافی نیست، شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.

3. سرتیترهای عالی و مهم گزینش کنید:
چه مطلب شما کوتاهی باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم کاربرد کنید الی در شبکه‌های اجتماعی گزینه ای پسندیده برای به اشتراک گذاری گزینش شوید. چرا که نخستین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای کل مهم‌ترین تقسیم به حساب می‌آید، سرتیتر یا سوژه اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

4. عملکرد کلی خویش را درمان بدهید:
ثابت شده است هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر می‌شود. کوشش کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن ریشه-بن-بیخ نیست بلکه کیفیت ریشه-بن-بیخ می‌باشد. بعد کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی پسندیده و ثابت قدم بودن در فرآوری درونمایه یک ریشه-بن-بیخ مهم است که باید به آن متعهد باشید.

5. برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها پست‌های بلند هم بگذارید:
مطالب بلند بالا نیز برخی مواقع برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها در متن‌های طولانی نیاز است. در نکته پیش اشاره به کیفیت شد ولی می نا با تولید محتوای ارزشمند و طولانی البته با فاصله های زمانی بسیار به کیفیت واژه ها کلیدی مطالب و وانگهی ارزش مطالب تان بیافزایید.

6. درونمایه طولانی تر بک لینک‌های بهتری می‌سازند
همانطور که می دانید فرآوری محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و در ضمن اغلب به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به تعقیب برپایی کردن بک لینک های مستحکم برای سایت خویش هستید فرآوری محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.

7. برای مطالب وبلاگ خود از سررسید بندی بهره‌گیری کنید و آن‌ها را بازبینی کنید:
زمانی که مقالات طولانی تر می‌نویسید، آن را به چهره موعد بندی شده باره مرور و ویرایش قرار دهید. با این کار نه تنها مطالب خود را به روز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار ویرایش، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. وانگهی می توانید با تعیین سررسید پسندیده برای انتشار مطالب در آینده در وب سایت خودتان و در شبکه های اجتماعی همیشه سایت و شبکه های اجتماعی خود را بروز نگه دارید.

8. از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، اغلب استفاده کنید:
اگر خواهان جلب پروا اغلب خوانندگان مطالب خویش هستید، اگر می‌خواهید آن‌ها از احضار مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آن‌ها را با عکس‌ها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکس‌های جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آن‌ها می‌کنند. نه فقط عکس‌ها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.


نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به برپایی ارتباط می‌کند. نتایج تحقیقات اثر می‌دهد، به کارگیری تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53 درصدی اشتراک گذاری‌ها منجر شده است. در ضمن به کارگیری تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.

9. از تکرار اجتناب کنید:
اگر می‌خواهید روی یک واژه کلیدی تمرکز کنید و متعلق به در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای مرتبط با آن واژه پرهیز کنید. هیچ وقت کوشش نکنید با تکرار زیاد کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.

10. از دکمه‌های اشتراک گذاری در پایین هر مطلب استفاده کنید:
با پیمان دادن دکمه‌های به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکه‌های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت تر کنید. به گزیده تر برای مطالب طولانی، این برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و پیگیری رهسپار برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت 90% از عقیده خویش منصرف می‌شوند.

فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت آن‌هاست. بعد این نخستینگی برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، پیمان دادن دکمه‌های اشتراک گذاری در پسین هر متن حرکتی عاقلانه و آرمانی می‌باشد و خوانندگان به محض اینکه متن را تا آخر خواندند می‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

لپ تاپ یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در دنیای امروز است. در هنگام خرید هر کالایی باید ویژگی‌های خاص آن را در نظر گرفت و پروسه خریدن لپ تاپ هم از این قاعده جدا نیست.

شاید شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که قصد خرید یک لپ‌تاپ یا رایانه شخصی همراه را دارید اما تصمیم‌گیری درباره خرید یک از مدل از میان برندهای متنوع لپ‌تاپ برایتان بسیار سخت و دشوار شده است

 

اگر سری به بازار لپ‌ تاپ‌ها بزنید، با مدل‌های مختلفی مواجه می‌شوید که هر کدام مشخصات سخت‌افزاری خاص خودشان را دارند و همین موضوع، تصمیم گیری برای انتخاب مدل مناسب را برای کاربر دشوار می‌کند. 

 

در این مطلب قصد داریم به نکاتی که باید قبل از خرید یک لپ تاپ توجه داشته باشید ، اشاره کنیم:

 

بدون گارانتی یا با گارانتی:

پیشنهاد ما خرید کالای با گارانتی است، شرکت های خدمات دهنده گارانتی معمولا خودشون هم در واردات لپ تاپ دست اندر کار هستند و گاهی اصلاً همون وارد کننده اصلی خودش گارانتی کننده هم هست و اگر قرار باشه جنس بدی وارد کنند و یا کالا هاشون مشکلی داشته باشه بیشتر از همه برای خودشون مشکل درست میشه چون بعد یه مدت تعداد مشتریهای ناراضی، لپ تاپ های تعمیری و مرجوعی و ... سر به فلک میزند و باعث ضرردهی شرکت میشود در صورتیکه مدل های قاچاق و بدون ضمانت چون بدون گارانتی فروخته میشوند و قرار نیست فروشنده بعد از فروش کالاش به شما مسئولیتی داشته باشه معمولا توصیه نمیشود. توجه داشته باشید کالای قاچاق و ارزان و بدون گارانتی که جنسش از هر لحاظ بدون ایراد و مشکل باشه خیلی سخت گیر میاد و تقریبا نایابه... 

 

راهنمایی برای خرید لپ تاپ, مشاوره برای خرید لپ تاپ

هر لپ تاپی که در بازار وجود دارد از یک پردازنده برخوردار است

 

قدرت پردازنده:

هر لپ تاپی که در بازار وجود دارد از یک پردازنده یا به اصطلاح «قلب تپنده» برخوردار است. عمده‌ی قدرت لپ تاپ به همین پردازنده بستگی دارد. اگر لپ تاپ را برای کارهای معمولی می‌خواهید، به عوان مثال کتاب خواندن، وب گردی و موسیقی، نیازی به یک لپ تاپ قدرتمند ندارید، اما اگر استفاده‌ی شما از لپ تاپ بیش‌تر از این کارهای معمولی است بهتر است که به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند باشید.

 

پردازنده یکی از اصلی ‌ترین قطعاتی است که باید در انتخاب آن توجه کرد. به طور معمول پردازنده‌های Core i5 ساخت شرکت اینتل انتخاب خوبی از نظر قیمت و کارایی است. این پردازنده برای دانشجویان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. خرید پردازنده بالاتر یعنی Core i7 برای کسانی لازم است که کاربری حرفه‌ای‌تر دارند و می‌خواهند نرم‌افزارهای سنگین‌تری روی لپ‌تاپ خود اجرا کنند.

 

پردازنده پایین‌تر یعنی Core i3 نیز برای کاربری روزانه و سبک ساخته شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم به خاطر قیمت سراغ پردازنده‌هایی مانند سری Celeron، Atom ،Penttium نروید، چون قدرت پردازشی پایینی دارند. در حال حاضر آخرین نسل پردازنده شرکت اینتل با معماری KabyLake در بازار ایران موجود است.

 

رم (RAM) :

به طور ساده، هرچه رم یک لپ تاپ بیش‌تر باشد سرعت آن لپ تاپ بیش‌تر است و برنامه‌های بیش‌تری را می‌تواند همزمان اجرا کند. باز هم اگر از لپ تاپ توقع خاصی ندارید و صرفاً کارهای معمولی را با آن انجام می‌دهید، خیلی به رم توجه نکنید اما اگر قرار است با لپ تاپ کارهای سنگین انجام دهید باید به دنبال لپ تاپی باشید که رم بالایی داشته باشد. در راهنمای خرید لپ تاپ باید گفت که رم‌های DDR4 و 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی رم‌های بالایی محسوب می‌شوند. رم‌ 1 و 2 گیگابایتی رمی ضعیف است و رم 4 گیگابایتی نیز به عنوان رمی معمولی و قابل قبول شناخته می‌شود.

 

راهنمایی برای خرید لپ تاپ, مشاوره برای خرید لپ تاپ

هرچه رم یک لپ تاپ بیش‌تر باشد سرعت آن لپ تاپ بیش‌تر است

 

‏هارد دیسک: 

امروزه تقریبا همه لپ تاپ ها حداقل ۱۶۰ یا ۱۸۰ گیگابایت گنجایش اطلاعات را دارند. اما شاید شما به مقداری بیش از این نیاز داشته باشید. ولی قبل از خرید یک لپ تاپ با هارد بالاتر به این نکات هم توجه کنید: شاید خرید یک هارد اکسترنال در کنار یک لپ تاپ با هارد پایین، کاربردی تر و به صرفه تر باشد. همچنین ممکن است استفاده از یک درایو اس اس دی ۱۲۸ در مقایسه با یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی بهتر باشد، البته اگر به دنبال سرعت بالاتر هستید. ‏

 

شارژدهی :

مورد دیگری که باید برای خرید لپ تاپ به آن دقت زیادی داشته باشید، قدرت نگه داری شارژ دستگاه است. یک لپ‌ تاپ باید به طور معمول حداقل چند ساعت برای وب گردی و دیگر کارهای سبک، شارژ نگه دارد. البته استفاده از باتری بزرگ‌تر باعث افزایش ابعاد و حتی وزن لپ تاپ شده که برای برخی کاربران مشکل بزرگی تلقی می‌گردد؛ بنابراین برای خرید لپ تاپ حتما موضوع شارژدهی را در نظر داشته باشید و اولویت خود را درباره قدرت باتری و ابعاد دستگاه مشخص کنید.

 

راهنمایی برای خرید لپ تاپ, مشاوره برای خرید لپ تاپ

موردی که باید برای خرید لپ تاپ به آن دقت زیادی کنید قدرت نگه داری شارژ دستگاه است

 

گرافیک : 

به طور معمول در لپ تاپ‌ها یا از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه استفاده شده و یا پردازنده‌ی گرافیکی مجزا. پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه قوی نیستند و فقط برای انجام کارهای خیلی معمولی مانند ویرایش ویدئو مناسب هستند، اما اگر قرار است کارهایی بیش‌تر با لپ تاپ انجام دهید باید به دنبال لپ تاپی باشید که از تراشه‌ی گرافیکی مجزا برخوردار باشد. در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ باید گفت برای ارزیابی پردازنده نیز به مدل پردازنده دقت کنید و نه به میزان حافظه‌ی آن. به عنوان مثال پردازنده‎ی NVIDIA 820M ضعیف‌تر از پردازنده‌ی NVIDIA 940M است و پردازنده‌ی NVIDIA 940M نیز ضعیف‌تر از پردازنده‌ی NVIDIA 970M است و به همین ترتیب.

 

اندازه نمایشگر :

سایز کلی لپ تاپ با اندازه نمایشگر رابطه مستقیم داشته و در این صورت اگر به دنبال صفحه نمایش با اندازه بزرگ هستید، باید با بیشتر شدن سایز کلی دستگاه کنار بیایید. لپ‌ تاپ‌های 13 تا 15 اینچی، ایده‌آل‌ترین نمونه‌های موجود برای کاربران مختلف هستند و معمولا از محبوبیت بالایی هم برخوردارند.

در صورتی که لپ تاپ جدید خود را برای اجرای برنامه‌هایی می‌خواهید که به فضای زیادی از صفحه نیاز دارند، حتما به فکر اندازه‌های بزرگ نمایشگر باشید. در این حالت اگر سایز کلی لپ تاپ برای‌تان مهم نیست، می‌توانید نمونه‌هایی را که از نمایشگر‌های 17 اینچی استفاده می‌کنند، خریداری کنید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که لپ تاپ 17 اینچی علاوه بر سایز بزرگ، وزن بالایی هم خواهد داشت. علاوه بر این‌ها ویندوز هم قابلیت‌هایی را در این زمینه برای استفاده از بیشترین فضای کاربری در صفحات بزرگ به کاربر ارایه می‌دهد.

 

راهنمایی برای خرید لپ تاپ, مشاوره برای خرید لپ تاپ

سایز کلی لپ تاپ با اندازه نمایشگر رابطه مستقیم دارد

 

پورت‌های جانبی:

مجهز نبودن یک لپ تاپ به پورت‌های جانبی دلیلی قانع کننده‌ای برای نخریدن آن دستگاه نیست. با این حال وجود داشتن این ابزارهای جانبی اتصال لپ تاپ شما به دستگاه‌های دیگر را راحت‌تر می‌کند و علاوه بر این باعث می‌شود که شما وابستگی کمتری به کابل‌های رابط اضافی داشته باشید.

بیشتر لپ تاپ‌های معمولی با استفاده از پورت‌های یو اس بی نوع ۳ و HDMI فایل‌های ویدیویی را پخش می‌کنند با این حال سازندگانی هم وجود دارند که لپ تاپ‌های خود را به پورت‌های یو اس بی نوع سی یا تاندربولت ۳ مجهز می‌کنند. خریدن دستگاهی که به پورت یو اس بی نوع C مجهز شده باشد، یک اقدام مثبت است، زیرا این پورت‌ها امکان اتصال دستگاه شما به شارژرها و پایه‌های مختلف را نیز فراهم می‌کنند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/laptop-buying2-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

iTunes عالی است برای مدیریت فایل های موسیقی، اما همه چیز کمی پیچیده تر می شود زمانی که بخواهید فایل ویدیو را باز کنید. iTunes تنها چند فرمت را پشتیبانی می کند، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از اضافه کردن آنها فیلم ها را تبدیل کنید. در نسخه های 12 و جدیدتر iTunes، فیلم هایی که اضافه می کنید در بخش Home Videos (کتابخانه فیلم ها) خود قرار می گیرند.

 

قسمت 1

تبدیل فایل های ویدیویی شما:

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

نحوه اضافه کردن فیلم های شخصی به آیتونز

 

فرمت فایل فیلم که می خواهید اضافه کنید را بررسی کنید. iTunes تنها از فرمت های MP4 (M4V) و MOV پشتیبانی می کند. از بسیاری از فرمت های محبوب، از جمله AVI، MKV، و WMV پشتیبانی نمی کند. اگر فایل های ویدئویی شما فرمت مناسب نیست، شما قادر نخواهید بود آنها را به کتابخانه iTunes اضافه کنید. قبل از شروع، فرمت ویدیوی خود را بررسی کنید. اگر این فرمت ناسازگار است، به این بخش بروید تا آن را به یک سازگار تبدیل کنید. اگر این ویدئو در حال حاضر در فرمت MP4، M4V، یا MOV باشد، به بخش بعدی بروید.

 

ویندوز - راست کلیک بر روی فایل ویدئویی و "Properties" را انتخاب کنید. خط " Type of file" را در برگه General برای فرمت فایل بررسی کنید.

مک - Ctrl را بگیرد و روی فایل کلیک کنید و "Get Info" را انتخاب کنید. خط "Kind" را در قسمت General پنجره Show Info بررسی کنید.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

اضافه کردن فیلم به آیتونز

 

Adapter را دانلود و نصب کنید: این یک برنامه تبدیل ویدئو رایگان از Macroplant است که می تواند به سرعت فایل های ویدئویی خود را به یک فرمت سازگار با iTunes تبدیل کند. این برای ویندوز و مک در دسترس است. تا زمانی که آداپتور را از macroplant.com/adapter/ دانلود کنید نباید نگران نرم افزارهای تبلیغاتی باشید.

 

در حین نصب، مطمئن شوید دکمه "Download and install FFmpeg" را نگه داشته باشید. این برای روند تبدیل مورد نیاز است.

 آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

فایل های ویدئویی خود را به پنجره آداپتور بکشید. شما می توانید تمام فایل هایی را که می خواهید تبدیل کنید را بکشید یا فایل ها را تک تک اضافه کنید. شما همچنین می توانید بر روی دکمه "Browse" در پنجره آداپتور کلیک کنید و به فایل هایی که می خواهید تبدیل کنید بروید.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

روی منوی Output در پایین پنجره کلیک کنید. این به شما این امکان را می دهد که فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

"Video" را انتخاب کنید → "General" → "Custom MP4. " این Adaptor را برای تبدیل فایل های خود به فرمت MP4، سازگار با iTunes، تنظیم می کند.

اگر شما این فیلم ها را به iTunes اضافه می کنید تا بتوانید آنها را با دستگاه iOS خود همگام سازی کنید، پیش فرض برای آی فون، iPad یا iPod خود را در قسمت Apple در منوی Output انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

روی دکمه چرخ دنده کلیک کنید تا تنظیمات بیشتر مشاهده شود. این منو به شما اجازه می دهد برخی از تنظیمات خود را قبل از تبدیل تنظیم کنید.

شما می توانید مقصد را برای فایل های تبدیل شده خود در بالای منو تغییر دهید.

منوی "Quality" در بخش Resolution  به شما این امکان را می دهد که کیفیت تصویر پس از تبدیل را تنظیم کنید. "Medium" تنظیم پیش فرض است که در نتیجه یک فایل کوچکتر با کاهش جزئی کیفیت ایجاد خواهد شد. اگر می خواهید کیفیت اصلی ویدیو را حفظ کنید،  "Very High (Lossless)" را انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

برای شروع تبدیل ویدیوها روی "Convert" کلیک کنید. برای تکمیل این کار ممکن است کمی طول بکشد، خصوصا برای فیلمهای طولانی و رایانه های قدیمی تر.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

فایل های تبدیل شده خود را پیدا کنید به طور پیشفرض، ویدیوهای تبدیل شده در همان مکانهای اصلی قرار میگیرند. آنها را پیدا کنید تا بتوانید آنها را به راحتی به iTunes اضافه کنید.

 

قسمت 2

اضافه کردن فیلم به iTunes 

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

نرم افزار iTunes را باز کنید. اگر فایل های ویدئویی شما فرمت مناسب هستند، می توانید آنها را به کتابخانه iTunes اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که iTunes به روز است تا بهترین تجربه پخش را تضمین کند.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

یک فایل ویدئویی را به کتابخانه خود اضافه کنید. روند برای این کمی متفاوت است برای ویندوز و مک: 

ویندوز - برای نمایش نوار منو، دکمه Alt را فشار دهید . روی «منوی فایل» کلیک کنید و «Add File to Library» یا «Add Folder to Library» را انتخاب کنید. برای فایل یا پوشه ای که حاوی فایل های چندگانه ای است که می خواهید اضافه کنید.

Mac - روی منوی آیتونز کلیک کنید و "Add to Library" را انتخاب کنید. برای فایل یا پوشه ای که میخواهید اضافه کنید.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

بخش Movies از iTunes را انتخاب کنید. شما می توانید این را با کلیک روی دکمه فیلم ( filmstrip ) در بالای پنجره باز کنید. نگران نباشید اگر فایل های جدید اضافه شده شما ظاهر نشوند آنها در زیر مجموعه پنهان هستند.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

برگه «Home Videos» را انتخاب کنید. شما این را در ردیف بالا iTunes مشاهده خواهید کرد. 

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

ویدیوهای اضافه شده خود را پیدا کنید فیلم هایی که خودتان اضافه کرده اید در بخش Video ظاهر می شود. اگر این ویدیو نمایش داده نشود، در فرمت سازگار نبوده. فرمت فایل ویدیویی را دوباره چک کنید وبا استفاده از مراحل بخش قبلی آن را به یک سازگار تبدیل کنید.

 

آموزش برنامه آیتونز, راهنمای استفاده از آیتونز

 

فیلم ها را از «Home Videos» به «Movies» یا «TV Shows» انتقال دهید. شما می توانید فیلم های جدید خود را به دسته های مناسب مرتب کنید تا بتوانید آنها را در آینده راحت تر پیدا کنید:

راست کلیک بر روی ویدئو در بخش ویدئو خانه و انتخاب "Get Info".

روی تب "Options" کلیک کنید و از منوی "media kind" برای تغییر نحوه مرتب سازی ویدیو استفاده کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/personalized-videos2-itunes.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()