نوشته شده توسط : ساحل

به نظر می‌رسد برنامه نویسان به زبان برنامه نویسی پایتون علاقمند شده‌اند و این زبان برنامه نویسی محبوب توانسته است از جاوا پیشی بگیرد. اکنون این زبان برنامه نویسی پس از جاوا اسکریپت از سال 2014 در رده دوم قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از گیت‌هاب (GitHub)، سایت متعلق به مایکروسافت برای به‌اشتراک‌گذاری کدهای متن‌باز، در ماه اکتبر سال 2019 پایتون توانسته رتبه دوم را کسب کند. زبان برنامه نویسی پایتون عمری 30 ساله دارد و توسط خیدو فن‌روسوم (Guido van Rossum) ساخته شد.

از دیگر آمارهای گیت‌هاب می‌توان به رشد چشم‌گیر دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی اشاره کرد. به عنوان مثال می‌توان زبان برنامه‌نویسی دارت گوگل و فریم‌ورک فلاتر که رابط‌های کاربری برنامه‌های تحت اندروید و IOS را تولید می‌کند را نام برد. بنظر می‌رسد این دو در میان کاربران در سال های 2018 و 2019 بیشترین رشد را داشته‌اند. پس از آنها زبان راست (Rust) موزیلا نیز با رشد چشمگیر روبرو بوده است. این برنامه نیز به جهت برطرف کردن باگ‌های امنیتی حافظه در نرم افزارهای مایکروسافت طراحی شده بود.

آمارهای سال گذشته گیت هاب رشد چشمگیر زبان برنامه‌نویسی کاتلین را اعلام کرده بود که برای تولید برنامه‌های اندرویدی به کار میرفت. اما در سال 2019 در بین 10 زبان برتر دیده نمی‌شود. علت اصلی علاقه به پایتون را نیز می‌توان در بین علاقمندان به علوم داده جستجو کرد. زیرا علاقه‌مندان به سرگرمی و  علوم داده‌ای کدهای پایتون را برای امور مربوط‌ به یادگیری ماشین استفاده کرده اند. همچنین نوت‌بوک‌های ژوپیتر نیز با توجه به محیطی که برای نوشتن و اجرای کدهای پایتون فراهم می‌کنند، از علل دیگر علاقمندی به پایتون به‌شمار می‌رود.

گیت‌هاب پیش از این دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده و پیشنهاد کرده بود تا از سرور تجاری گیت‌هاب استفاده کنند. زیرا گیت‌هاب دیگر نمی‌تواند میزبان کشورهای تحریم شده باشد و تنها می‌تواند مخازن عمومی خود را به این کشورها بفروشد. در این گزارش همچنین آمده است که برنامه نویسان ایرانی جزو دومین گروه با نرخ رشد بالا در پروژه‌های متن باز مخازن عمومی گیت‌هاب به شمار می‌روند

منبع:

https://tech-news.ir/python-is-the-second-most-popular-user-programming-language-at-github.html



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت هواوی اعلام کرده که مبلغ 286 میلیون دلار جایزه به کارمندانی که برای جایگزینی قطعات آمریکایی در این شرکت تلاش کنند تعلق می‌گیرد. 190 هزار کارمند هواوی اکنون برای دریافت این جایزه در تلاش برای ارتباط با شرکای تجاری جدید هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Reuters، شرکت هواوی به عنوان بزرگترین شرکت تولید‌کننده قطعات زیرساخت‌های ارتباطی در دنیا تمام تلاش خود را برای جایگزینی قطعات ساخت کشورهای دیگر در خط تولید خود را آغاز کرده است. هواوی به دلیل انجام تحریم‌های دولت آمریکا از تجارت با شرکت‌های آمریکایی منع شده است. مدیر بخش منابع انسانی این شرکت موضوع پرداخت پاداش به کارمندانی که تلاش کنند تا تحریم‌ها را دور بزنند را تایید کرده است.

دولت آمریکا چندی پیش تحریم‌های سنگینی را علیه این شرکت وضع کرده و معتقد بود که قطعات استفاده شده در زیرساخت هواوی و بخصوص مربوط به تکنولوژی 5G برای امنیت آمریکا خطرناک بوده و به نوعی جاسوسی برای دولت چین را در پی دارد. بدین ترتیب هواوی به دلیل وابستگی به شرکت‌های آمریکایی در تولید قطعات متحمل ضررهای زیادی شده است. البته هواوی این دلایل را بی اساس خوانده و مدعی شده که آمریکا از این کمپانی در جهت فشار به دولت چین استفاده کرده است.

هواوی اکنون تصمیم نهایی خود را برای قطع همکاری با شرکت‌های آمریکایی گرفته و به دنبال راه حلی منطقی برای ادامه فعالیت‌های خود است. این غول چینی برای قدردانی از کارمندان خود پاداش و دوبرابر شدن حقوق را در نظر گرفته است

منبع:

https://tech-news.ir/huawei-award-to-its-employees-in-exchange-for-sanctions-relief.html



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بنابر ویدئویی که یکی از کاربران فیسبوک در توئیتر منتشر کرده است بنظر می‌رسد که فیسبوک از طریق دوربین گوشی‌های آیفون اقدام به جاسوسی از کاربران می‌کند. البته هنوز مشخص نشده است که این آسیب پذیری مربوط به فسبوک است یا به IOS مربوط می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از The Next Web، یک کاربر به نام جاشوا مدو ویدئویی را در اکانت توئیتر خود منتشر کرد که نشان می‌داد فیسبوک از دوربین فعال شده آیفون استفاده می‌کند. این اتفاق زمانی می‌‌افتد که کاربر در حال مشاهده عکس باشد. این کاربر همچنین بیان کرده که این مشکل را در 5 گوشی آیفون دیگر که همگی از iOS 13.2.2 استفاده می‌کرده اند نیز مشاهده کرده است. اما این مشکل در iOS 12 دیده نشده است. بعد از انتشار این ویدئو بسیاری از کاربرنی که از نسخه iOS 13.2.2 استفاده می‌کردند توانستند این باگ را ببینند اما دیگر کاربران آخرین نسخه IOS و کاربران اندروید چنین مشکلی را گزارش نکردند.

احتمالا با یک باگ دیگر در سیتم عامل IOS مواجه هستیم و دیگر کاربران به دیدن این باگ‌ها در سیستم عامل عادت کرده‌اند. از طرفی امکان دارد فیسبوک قصد جاسوسی از کاربران را داشته است. فیسبوک در رابطه با اطلاعات خصوصی کاربران سابقه خوبی ندارد و بارها از سوی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است. احتمالا فیسبوک پس از این موضوع اعلام خواهد کرد که این مشکل یک باگ بوده و به زودی برطرف خواهد شد.

کاربران تا زمان رفع این باگ توسط فیسبوک و یا اپل میتوانند ارتباط دوربین و برنامه را قطع کنند و یا همچون مارک زاکربرگ روی دوربین را با چیزی بپوشانند.

منبع:

https://tech-news.ir/spy-facebook-by-activating-iphone-phone.html



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر کاربر آیفون هستید و از فیسبوک استفاده می‌کنید، بهتر است کمی نگران باشید، زیرا به نظر می‌رسد اپلیکیشن فیسبوک به صورت فعال از دوربین گوشی شما استفاده می‌کند. البته هنوز معلوم نیست که این مشکل از سوی iOS است یا برنامه فیسبوک.

این باگ در ابتدا توسط یک کاربر به نام جاشوا مدو (Joshua Maddox) کشف شد که ویدیو آن را در توییتر منتشر کرده است. در این ویدیو به خوبی می‌توان دید که فیسبوک از دوربین گوشی به صورت فعال استفاده می‌کند. اگر کمی دقت کنید، می‌توانید نمای دوربین گوشی وی را در گوشه سمت راست صفحه مشاهده کنید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کاربر در حال اسکرول فید خود یا مشاهده عکس است.

جاشوا مدو می‌گوید که این مشکل را در ۵ آیفون دیگر که همگی iOS 13.2.2 داشتند هم تست کرده است. وی همچنین در توییت خود گفته است که مشکل اپ فیسبوک را در iOS 12 مشاهده نکرده است. البته معلوم نیست که نمایش ندادن فید دوربین رابطه مستقیمی با استفاده نکردن از آن دارد یا خیر. در ادامه می‌توانید ویدیو این کاربر را مشاهده کنید:

 
 

 

افراد دیگری نیز سعی کرده‌اند تا شرایط دیده شده در ویدیو را بازسازی کرده و خود شاهد این باگ باشند. اما تنها افرادی که از آخرین نسخه iOS استفاده می‌کنند توانسته‌اند این باگ را ببیند. افراد دیگر با iOS 13.1.3 و همچنین کاربران اندورید، موفق نشده‌اند. به همین دلیل این مشکل دو حالت بیشتر ندارد؛ یا با باگ دیگری از سری باگ‌های بی‌پایان iOS طرف هستیم یا این که فیسبوک قصد شیطنت داشته و از کاربران جاسوسی می‌کند.

 

فیسبوک
 

 

البته پاسخ فیسبوک بسیار قابل انتظار خواهد بود. احتمالا فیسبوک می‌گوید که این یک باگ بوده و در اسرع وقت آن را برطرف می‌کنیم. البته این کمپانی ید طولایی در این زمینه داشته و در عین حال سابقه مناسبی در رابطه با داده‌های خصوصی کاربران هم ندارد. از طرفی اپل نیز با باگ عجین شده و کاربران به دیدن باگ‌های عجیب و غریب در سیستم‌عامل‌های این کمپانی عادت کرده‌اند.

با این حال راه‌حل‌هایی هم وجود دارد که به صورت کجدار مریز با این باگ کنار بیایید تا به صورت رسمی توسط اپل یا فیسبوک برطرف شود. برای این کار می‌توانید دسترسی برنامه به دوربین را قطع کنید یا این که حتی جلوی دوربین خود را بپوشانید؛ کاری که مارک زاکربرگ هم انجام می‌دهد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/12/استفاده-مخفیانه-اپ-فیسبوک-از-دوربین/



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سال 2018، سال خوبی برای برخی از ثروتمندترین افراد دنیا نبود و افراد متمول با وجود تلاش زیادی که برای ثروت اندوزی کردند، ارزش کل دارایی هایشان بیش از یک پوند افت کرد. با این وجود بین سال های 2013 تا 2018 میزان کل دارایی های میلیاردرهای جهان افزایش داشته است.

گزارش جدید بانک سوییسی و شرکت خدمات مالی «یو‌بی‌اس» (UBS Group AG)، نشان می دهد در حال حاضر بیش از 2101 نفر میلیاردر در سطح جهان وجود دارد. تعداد میلیاردرها در سال گذشته 1512 نفر بوده که با اضافه شدن 589 نفر، به 2101 نفر رسیده که افزایش 38.9 درصدی را نشان می دهد.

 

تعداد کل میلیاردرهای جهان
 

 

بانک سوییسی در ادامه گزارش خود اشاره می کند که ثروت میلیاردرهای دنیا بین سال های 2013 تا 2018 با افزایش 34.5 درصدی، در مجموع به 8.5 تریلیون دلار رسیده است. تعداد میلیاردرهای زن جهان نیز در این بازه زمانی از 160 نفر به 233 نفر رسیده که با 46 درصد افزایش نسبت به افزایش تعداد میلیاردرهای مرد (39 درصد)، برتری محسوسی نشان می دهد.

سال 2018، میزان دارایی های کل میلیاردرهای جهان برای اولین بار از سال 2013 کاهش پیدا کرد. بانک سوییسی ترس از عدم رشد یا کاهش رشد اقتصادی، ناتوانی در بازارهای مالی و همچنین تنش های اقتصادی را از عوامل کاهش ثروت میلیاردرها گزارش کرده است. البته با وجود این افت، ارزش کل ثروت های آنان در بازه پنج ساله از 2 تریلیون دلار عبور کرد.

با وجود اینکه میلیاردرهای جهان از کاهش ثروت های خود دچار ضرر شدند، میلیاردرهای آمریکایی از این کاهش سرمایه در امان ماندند و در حقیقت هیچ ضرری نکردند. میزان دارایی های میلیاردرهای آمریکایی با افزایش 0.1 درصدی مواجه شد. علاوه بر این از تعداد کل میلیاردرهای جهان، 749 نفر از آنها آمریکایی بوده و 3.6 تریلیون دلار از 8.5 تریلیون دلار از کل سرمایه های میلیاردرهای جهان را به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

منطقه آسیا-اقیانوسیه اما با عبور از بقیه، 36 درصد از کل میلیاردرهای جهان را به خود اختصاص داد. تعداد میلیاردرهای این منطقه 754 نفر بوده که بیشتر آنها چینی (43 درصد) هستند و ارزش کل دارایی های آنان 2.5 تریلیون دلار گزارش شده است. هند با 14 درصد، هنگ کنگ با 9 درصد و ژاپن با 4 درصد، بیشترین میلیاردرهای این منطقه را در خود جای داده اند.

«Julia Leong»، یکی از شرکای بانک UBS با اشاره به اینکه تعداد میلیاردرهای زن در منطقه آسیا-اقیانوسیه در حال افزایش است، می گوید:

«در حالی که از آسیا بیشتر به عنوان قاره ای مردسالار یاد می شود، افزایش بیش از دو برابری تعداد میلیاردرهای زن در پنج سال گذشته بسیار دلگرم کننده است.»

شانس چندان با میلیاردرهای کشورهای خاورمیانه، آفریقایی و اروپایی یار نبوده چون سال 2018 تعداد میلیاردرهای این کشورها روی هم رفته 598 نفر بوده و مجموع دارایی های آنان با احتساب کاهش 5 درصدی، 2.4 تریلیون دلار محاسبه شده است.

تنها حوزه ای که میلیاردهای آن دچار ضرر نشدند، حوزه تکنولوژی بوده که دارایی های میلیاردرهای آن در سال 2018 با افزایش 2.4 درصدی مواجه شده و مجموعاً به 13 تریلیون دلار رسیده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/12/افزایش-40-درصدی-میلیاردرهای-جهان-پنج-سال/



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مطالعات جدیدی که در رابطه با مصرف انرژی کامپیوتر‌های گیمینگ در آمریکا صورت گرفته، نشان می‌دهد که این کامپیوتر‌ها چندان علاقه‌مندان به محیط‌زیست را خوشحال نخواهد کرد. بر اساس داده‌های این تحقیقات، کامپیوتر‌های گیمینگ سالانه بیش از ۳۴ تراوات ساعت انرژی مصرف می‌کنند.

بر اساس گزارشی که ژورنال کامپیوتر گیمینگ منتشر کرده است، مصرف انرژی کامپیوتر‌های گیمینگ معادل ۲.۴٪ کل مصرف انرژی ایالات متحده است. به عبارت دیگر، این دستگاه‌ها از کل فریزر‌های آمریکا بیشتر انرژی مصرف می‌کنند و مقدار آلایندگی‌های کربنی آن‌ها معادل ۵ میلیون خودرو است که هزینه‌ای در حدود ۵ میلیارد دلار روی دست دولت می‌گذارد.

این تحقیقات که روی مصرف انرژی در سال ۲۰۱۶ تمرکز کرده است، مشخص کرده که کنسول‌ها مسئول بیش از ۶۶ درصد از مصرف انرژی هستند که آن‌ها را PC ها با ۳۱ درصد دنبال می‌کنند. لپ‌تاپ‌ها هم سهم ناچیز ۳ درصدی دارند و باقی انرژی مصرف شده مربوط به دستگاه‌های پخش محتوا مانند اپل تی‌وی و انویدیا شیلد است.

کامپیوتر‌های گیمینگ
 

مصرف انرژی دستگاه‌های مختلف در سال ۲۰۱۶ آمریکا

با این حال PC ها هم به دلایل اورکلاکینگ، مانیتور‌های 4K و بهینه نبودن سیستم‌های مدیریت انرژی آن‌ها، میزان مصرف بیش‌تری دارند. در بدترین حالت اگر خانواری دو کامپیوتر گیمینگ رده بالا با مانیتور‌های 4K داشته باشد، سالانه حدود ۲۵۶۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کند. بیش‌ترین دلیل بروز این مشکل هم به انتخاب کاربر بر می‌گردد.

ژورنال کامپیوتر گیمینگ می‌گوید، منبع تغذیه هر کامپیوتری که تست کرده است، بیش از مصرف مورد نیاز بوده و همین باعث می‌شود که انرژی بیش‌تری مصرف شود. همچنین این ژورنال، سازندگان این منبع‌های تغذیه را سرزنش کرده و مدعی شده است که بیش‌تر آن‌ها فاقد بهینه‌سازی‌های لازم در مصرف انرژی هستند و همواره هدر رفتن انرژی را شاهد هستیم.

هدست‌های واقعیت افزوده نیز وضعیت مناسبی ندارند و مصرف انرژی بالایی در این دستگاه‌ها وجود دارد. همچنین اگر این دستگاه‌ها به مانیتور خارجی وصل شوند، اوضاع از این هم بدتر می‌شود و مصرف برق به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. با این حال به نظر می‌رسد که آینده این صنعت جای امیدواری داشته باشد.

این ژورنال پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۱ مصرف انرژی کامپیوتر‌های گیمینگ به عدد ۳۳.۶ تراوات ساعت کاهش می‌یابد. اما در دو حالت بسیار بد یا بسیار خوب هم مصرف انرژی در حدود ۷۶.۹ تراوات ساعت و ۲۹.۴ تراوات ساعت خواهد بود که بسیار به بهینه شدن قطعات کامپیوتری بستگی دارد.

 

کامپیوتر‌های گیمینگ
 

 

این گزارش علاوه بر اعلام مصرف انرژی، راه‌کارهایی را هم برای کاهش آن ارائه داده است. یکی از آن‌ها می‌تواند عیب‌یابی داخل بازی‌ها باشد که به کاربر بگوید چقدر انرژی مصرف می‌کند با بهتر است که فریم ریت خود را روی چه عددی قفل کند. همچنین این ژورنال از نبود آموزش مناسب در سطح کشور گلایه دارد و امیدوار است که در آینده برنامه‌هایی برای آموزش گیمر‌ها در رابطه با کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شود.

اما اگر گیمر نگرانی هستید، می‌توانید از مانیتور‌های 4K استفاده نکنید یا از چیدمان تک مانیتوره برای بازی کردن بهره بگیرید. همچنین به گیمر‌ها توصیه می‌شود که از تنظیمات V-Sync استفاده کرده و فریم ریت بازی‌های خود را روی عدد مشخصی قفل کنند. این گونه حدود ۳۹ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهند کرد

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/12/گیمرهای-آمریکایی-دی‌اکسید-کربن-تولید/



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سئو چیست

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO 

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time  نامیده میشود. اگر دوست دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست پیشنهاد میکنیم مقاله RankBrain چیست را مطالعه کنید.

آکادمی وبسیما با برگزار دوره های حضوری در زمینه دوره آموزش سئو، آموزش گوگل وبسمتر و آموزش سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از دانش و تجربه را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.

اهمیت سئو در چیست

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به بخش آموزش سئو در سایت مراجعه نمایید.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. برای دید بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.



:: برچسب‌ها: سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چرا سئو و رتبه اول گوگل؟

عبارت "کسب رتبه اول گوگل" یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین عبارات دنیای وب است. اینکه سایت شما در بزرگترین مرجع جستجوی اینترنتی دنیا یعنی گوگل جایگاه مناسبی داشته باشد یک نقطه قوت محسوب میشود. احتمالا برای شما به عنوان مدیر یک سایت مهم است که جزء اولین پیشنهادات گوگل و یا در بهترین حالت اولین پیشنهاد گوگل به کاربری باشید که عبارتی مرتبط با حوزه کاری شما را جستجو کرده است، این بدین معناست که سئو وبسایت شما در وضعیت مناسبی قرار دارد.

طبق آمار، جایگاه اول گوگل حدود 35 تا 55 درصد بازدیدکنندگان را به خود جذب میکند. این عدد شگفت انگیز در تعداد مخاطب، میتواند برای هر کسب و کار یا خدمات اینترنتی، مشتریان زیادی را به ارمغان آورد. درواقع حضور شما در رتبه اول گوگل میتواند حجم زیادی از بار تبلیغات و بازاریابی را از روی دوشتان بردارد.

سئو

خوشبختانه کسب این جایگاه در گوگل دست نیافتنی نیست، اما سئو چندان آسان هم نیست. رعایت یک سری اصول و قواعد مشخص و همچنین آشنایی با الگوریتم ها و سیاست های گوگل در رتبه دهی سایت ها، مواردی ضروری برای موفقیت در این زمینه است. از طرفی این سیاست ها دائما در حال تغییر و بهینه شدن هستند، لذا بروز ماندن در این حوزه و آگاهی از آخرین تصمیمات گوگل امری حیاتی به شمار می آید.

سئو از کجا آمده است؟

پشت این کلمه سه حرفیِ سئو (SEO) دنیایی از حرف های گفته و ناگفته وجود دارد.اگر می خواهید بدانید سئو چیست؟ باید بگوییم در واقع SEO در محیط عمومی اینترنت، مخفف عبارت search engine optimization به معنی بهینه سازی برای موتور جستجو شناخته میشود. اما به گفته مدیران گوگل با علمی شدن و تخصصی شدن این حوزه، عبارتsearch experience optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو ترجمه مناسب تری از لغت سئو SEO است.

بهینه سازی تجربه جستجو یعنی فراهم کردن بستری که کاربر، نتیجه جستجوی خود را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل ممکن مشاهده کند. بخشی از این بستر توسط گوگل فراهم میشود، اما قسمت قابل توجهی نیز بر عهده خود وبسایت هاست. به این معنی که شما میتوانید با رعایت اصول و قواعد سئو که به بهتر شدن تجربه جستجو منجر میشود، هم به فراهم کردن این بستر کمک کرده و هم اعتبار مناسبی نزد گوگل پیدا کنید. و برای یک سایت، چه چیزی بهتر از داشتن تایید گوگل؟!

 

عوامل موثر در کسب جایگاه مناسب در گوگل

در متن بالا دوبار عبارت "اصول و قواعد" سئو را مطرح کردیم که نشان از اهمیت این امر دارد. اصولی که تسلط بر آن نیازمند مطالعه، آزمون و خطا، بررسی لحظه ای اخبار گوگل و دانش فنی کافی در این حوزه است. نتیجه بررسی ها، چندین عامل موثر در کسب جایگاه گوگل ( سئو ) را نشان میدهد که برخی از آنها عبارت است از:

  • انتخاب کلید واژه
  • شناخت ساختار کامل سایت
  • استراتژی بازاریابی آنلاین و ترغیب به واکنش
  • لینک سازی

 

منبع : https://websima.com/سئو/



:: برچسب‌ها: سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()