نوشته شده توسط : ساحل

به طور خلاصه، VoIP یا Voice Over IP، فناوری انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان برقراری تماس های تلفنی را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد.

تا ۳۰ سنه قبل واژه ای به اسم اینترنت هستی نداشت و وابستگی محاوره ای فقط از راه شبکه عمومی تلفن (PSTN) شدنی بود. در ضمن ارسال داده به گزیده تر در فواصل بعید هزینه ی بسیاری به تعقیب داشت؛ ولی در طی چند سنه گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده‌ایم؛ گسترش رایانه‌ های شخصی، فناوری‌ های جدید ارتباطی همچون تلفن های سلولی و بالاخره شبکه مفصل اینترنت.

نسل جدید ارتباطات از طریق چت و پست الکترونیکی برقرار شد و تجارت در سایه ی وب تولدی دوباره یافت. حال ما گواه انقلابی واقعی در دانشمند ارتباطات هستیم. کسان با به کارگیری کامپیوتر شخصی یا تلفن همراه و اینترنت به امور کاری خویش می پردازند و یا اغلب اوقات فراغت خود را در این دنیای بی بی گمان سپری می‌کنند. تبادل اطلاعات (تصویر، صدا و مستندات) را به راحتی انجام می‌ دهند و با استفاده از نرم افزارهای کاربردی از طریق اینترنت به تبادل نظر با یکدیگر می‌پردازند. همگی این مسایل، امروزه در سایه یک تکنولوژی اتمام می شود که گسترش روز افزونش تمامی ارتباطات را تحت الشعاع پیمان دیتا و آن تکنولوژی VoIP است.

ویپ VoIP چیست و چگونه شغل می‌کند؟
صوت یا صدای انسان سیگنالی آنالوگ است. پس در خاستگاه از یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال، استفاده می شود. با توجه به اینکه صوت می‌ بایست جهت انتقال از راه شبکه IP به بسته‌ هایی از جنس داده تبدیل شوند، دیجیتال شدن سیگنال صوت باید اتمام پذیرد. همانطور که در شکل ذیل مشاهده می کنید در طی مراحل تبدیل آنالوگ به دیجیتال، کدک‌ ها نقش مهمی ایفا می‌کنند که برای اطلاع از شیوه کارکرد کدک‌ ها و گونه ها آنها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. جزییات را در شکل زیر می توانید نگریستن نمایید.

محاسبه پهنای باند لازم برای مکالمات VoIP
کدک در ویپ VoIP

در طرف روبرو پس از دریافت، عمل عکس انجام خواهد پذیرفت. سیگنال دیجیتال که از راه شبکه IP انتقال یافته، در مقصد و بدست یک تبدیل کننده از حالت سیگنال دیجیتال به آنالوگ تبدیل می شود.

دیکد کردن در ویپ VoIP

سیگنال دیجیتال زیاد ساده‌تر مهارشدنی است. فشرده سازی، مسیریابی، تبدیل آن به فرمتی پسندیده و ثابت در برابر نویز از مواردی است که مهار آن ها در حالت دیجیتال ساده تر سپریدن می پذیرد.

روند انتقال داده در VoIP

روند انتقال داده در شبکه ویپ

ارزان بودن به کارگیری شبکه ی داده جهت انتقال صوت، کاربرد بهینه از پهنای باند، توانایی ارسال با نرخ بیت های مختلف، امکان انتخاب کیفیت مکالمه و در نتیجه تعیین میزان خرج از طرف کاربر و اضافه نمودن سرویس های جدید از مزایای این فناوری می باشند. این فناوری به اتفاق با مزایای بسیاری که ارائه می دهد، با توجه به ماهیت شبکه های IP، ریسک های امنیتی نیز در پی دارد و استفاده از آن نباید بدون در عقیده گرفتن ملاحظات امنیتی انجام شود. در پیوستگی به شرح مزایای این تکنولوژی پرکاربرد می پردازیم.

مزایای ویپ (VoIP)
از نقطه نظرهای متفاوتی می نا به رسیدگی مزایای این تکنولوژی پرداخت که بالطبع تفریق هزینه های جاری، از جمله جذاب ترین خاصیت های این فناوری است که بعضی از انگیزه ها این امر عبارتند از:

۱. بی نیازی از سیم کشی مجزا

این فناوری از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی استفاده می کند که خرج ی کابل کشی مجزا را از میان می برد. هم چنین در صورت جابجایی محل کاربر، سایر دردسر سیم کشی به مکان جدید وجود نخواهد داشت.

۲. کنفرانس‌های صوتی و تصویری

سازمان هایی که برای سپریدن امور خود از برقراری کنفرانس ها در بستر VoIP استفاده می‌ نمایند، از هزینه های برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به مسافت های کاربران (حتی در ابعاد بین المللی) ممانعت می کنند.

۳. یکی کردن دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی

همان طور که می دانید امروزه استفاده از نرم افزارهای تلفنی (SoftPhone) در سازمان‌ها و حتی سیستم های خانگی به چهره روزافزون در حال گسترش می باشد. به کارگیری این نرم افزارها جایگزینی برای IP-Phone به احصاییه میرود که تنها بیچارگی به Handset دارد. لذا بدین صورت می توانید از هزینه های موجود بکاهید.

۴. تماس کاربران خارج از سازمان به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا

کاربران این سیستم از طریق اینترنت توانا به تماس با سازمان مورد نظر خود می‌باشند. این خاصیت برای کارکنانی که بیرون از پیرامون دفتر هستند، علاوه بر کسر هزینه ها موجب تسهیل تماس های تلفنی نیز می شود.

۵. اشاعه آسان

گسترش و اضافه کردن کاربر در این سیستم ها به سادگی اتمام پذیر است و برخلاف سیستم های پیشین نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر هستی ندارد.

۶. مدیریت متمرکز و آسان

مراکز تلفن مبتنی بر VoIP محیطی را تحت شبکه در گزین کردن کاربر قرار می دهند که از طریق آن می‌تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری نماید. در ضمن از دیگر مزیت های ویپ می طاقت به موارد پایین اشاره کرد:

ترکیب کارکردهای صدا و دیتا
کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به انگیزه ادغام شبکه دیتا و شبکه تلفنی
امکان ترکیب کردن محصولات تولید کنندگان مختلف (بدلیل به کارگیری استاندارها جهانی و عدم وابستگی به روش‌های پیاده سازی)
پویایی و ترقی روز افزون شبکه های ویپ
قابليت برنامه نويسی آسان تر و گسترش و در نتیجه یکپارچگی با سیستم های مختلف
پشتیبانی از كليه امكانات مخابراتی كنونی و حتی ارايه خدمات جديد، با هزينه‌ی بسيار پايين و آسانی اجرايی بالا
امکانات ویپ (VoIP)
برخی امکانات این سیستم جدید به شرح پایین می‌باشد:

۱. امکان ارائه عدد تلفن های درونی به شمار بالا

با پروا به ظرفیت سیستم تلفنی که راه اندازی شده است، می توانید شمار گوناگون درونی ها را داشته باشید.

۲. امکان گرفتن پیام صوتی (Voicemail)

با به کارگیری این سرویس، در چهره عدم امکان پاسخگویی کاربر، می نا برای او پیام گذاشت. کاربر در زمان دلخواه توانا به شنیدن این پیام بوده و امکان ارسال پیام به ایمیل وی نیز امکان پذیر خواهد بود.

۳. ضبط مکالمات

این امکان وجود دارد که همگی مکالماتی که در بستر ویپ در سیستم شما صورت می‌گیرد، ضبط شده و در سیستم شما اندوخته گردند.

۴. تلفن های نرم افزاری (SoftPhone)

با نصب تلفن‌های نرم افزاری امکان دسترسی به داخلی‌های کاربران از راه رایانه فراهم می‌باشد. با به کارگیری این ویژگی کاربرانی که بیرون از پیرامون سازمان هستند، امکان ارتباط با سازمان را کماکان خواهند داشت. در ضمن این امکان وجود دارد که از لپ تاپ یا موبایل به عنوان وسیله ارتباطی استفاده کرد.

۵. فکس یا Fax to Email

با استفاده از این ویژگی، قابلیت ارسال فکس های دریافتی به ایمیل وجود خواهد داشت. بدین صورت خدمت بزرگواری به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد. از سوی دیگر اندوخته شدن اسنادی از این قبیل در ایمیل، دسترس پذیری آن ها را بالا می برد.

خرید تجهیزات voip

۶. VoiceMail to Fax

همانطور که پیشتر نیز اشاره شده، این امکان نیز یکتا دیگر از قابلیت هایی است که تکنولوژی VoIP در اختیار می گذارد که البته ملزم به وجود امکانات شبکه ای جهت گسیل داشتن پیام های صوتی به ایمیل می باشد.

۷. Interactive Voice Response

این ویژگی (IVR) با تماس کاربران منوی صوتی را فراهم می کند تا برای اتصال به تقسیم مورد نظر عدد همان دسته را بر پایه پیامی که پخش می شود وارد کند. برای مثال در هنگام تماس با سازمانی که حائز تقسیم هایی از قبیل فروش، پشتیبانی، مالی و... است، نخست پیامی برای مخاطب توزیع می شود که برای وابستگی با هر تقسیم عدد ای اعلام می‌شود. سپس کاربر با برگزیدن شماره‌ها به دسته باره نظرش هدایت می شود.

۸. رسته انتظار

با استفاده از این ویژگی، در چهره اشغال بودن خط شما، تماس های مخاطبان شما از دست نرفته بلکه در رسته قرار دیتا می شوند الی به هنگام آزاد شدن شماره شما، تماس برپا شود.

۹. تنظیم ساعات اداری

این خاصیت هم یکتا از موارد کاربردی در پیاده سازی سیستم های تلفنی سازمان ها به آمار میرود که در سیستم های بر پایه VoIP به راحتی قابل سپریدن خواهد بود.

۱۰. گزارش گیری

این امکان هستی دارد که تمام تماس های کاربران به صورت گزارش در این سیستم ذخیره شود که در وارسی بر تماس ها و ارائه گزارش هایی که بیانگر نحوه پاسخگویی و تعداد تماس هاست، مفید می باشد.

محدودیت‌های ویپ (VoIP)
تکنولوژی VoIP حائز محدوديت های مختص به خود است كه در پیوستگی به بعضی از آن ها اشاره می گردد. مهمترين مسئله در وابستگی کيفيت صدا است. در دنيای واقعی شرايط به گونه‌ای‌ است که تضمین کیفیت بالای تماس ها، کاری مشکل و نیازمند درست شغل کردن عوامل مختلف است.

همانطور که پیشتر اشاره شد، تکنولوژی ویپ، ‌صوت را به داده ديجيتال تبديل و پس از قرار دادن در بسته های اطلاعاتی آن ها را از طريق شبکه IP، ارسال می نمايد. همانند ساير نوع‌های داده، بسته‌ های اطلاعاتی ممكن است با همان اولويتی كه ارسال شده اند به مقصد نرسند. سيستم دريافت كننده قادر به بازسازی مجدد بسته های اطلاعاتی صرف نظر از اولويت دريافت آن ها می باشد. ماهيت تبديل صوت به چهره بلادرنگ است و اين بدان معنی است كه در صورتی كه بسته های اطلاعاتی با اولويت ارسال در مقصد دريافت نشوند،‌ در زمان بازسازی مجدد دیتا (تبديل داده ديجيتال به صوت) سكوت را گواه خواهيم بود؛ برای غلبه بر این دشوار تمهیداتی از قبیل به کارگیری پروتکل‌ های RTCP ارائه شده است که مسایلی از این دست پیش نخواهد آمد. فشرده سازی و برگرداندن دیتا به حالت اوليه، سربار پردازشی مختص به خود را خواهد داشت. علاوه بر اين، فشرده سازی افت كيفيت صدا را به تعقیب خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

پوسته‌های تلگرامی, حذف مطالب ارسالی در تلگرام

تعویض پوسته تگرام

 

اپلیکیشن تلگرام بعد از فراز و نشیب‌های زیاد بالاخره خود را قابل دانست تا نسخه دسکتاپ (مخصوص سیستم‌های‌عامل‌ ویندوز و مک او‌اس‌ایکس) را به نسخه 1.0 ارتقا دهد و به این عدد برسد! رسیدن به این نسخه شاید برای بسیاری از کاربران یک جهش عادی باشد، اما برای تلگرامی‌ها یک اتفاق بزرگ است، چرا که پیش از این نیز امکانات زیادی در این اپلیکیشن گنجانده شده بود و حالا با انتشار این نسخه اتفاقات زیاد دیگری نیز رخ داده است. 

 

برخی از این اتفاقات طراحی رابط کاربری و انیمیشن‌ها به همراه پشتیبانی از امکاناتی همچون تعویض پوسته، سنجاق کردن گفت‌وگوها به ابتدای فهرست ، حذف مطالب و مشاهده گروه‌های مشترک با دیگر مخاطبان است.

 

اگر دوست دارید با این امکانات بیشتر آشنا شوید و همین حالا عملکرد آنها را تست کنید در ادامه با ما همراه شوید.

 

تعویض پوسته: انجام این کار بسیار ساده است و در حال حاضر کانال رسمی Themes مسئولیت انتشار پوسته‌های تلگرامی را به عهده دارد. (‌به‌زودی ابزارهای لازم برای ساخت پوسته توسط شما نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت)

 

نرم‌افزار تلگرام در رایانه خود را به جدیدترین نسخه (1.0) به‌روزرسانی کرده و پس از آن به لینک زیر مراجعه کنید:

 https://t.me/themes

 

در کانال به‌نمایش درآمده مجموعه‌ای از پوسته‌ها به همراه تصاویری از پیش‌نمایش هر پوسته برای شما قابل مشاهده است. روی هریک از پوسته‌های دلخواه کلیک کرده و منتظر بمانید تا پس از دریافت فایل‌های پوسته، ضمن به‌نمایش درآمدن پیش‌نمایش پوسته، گزینه Apply this theme نیز برای شما نمایش داده شود.

 

روی گزینه Apply this theme کلیک کرده و در صورتی‌که از پوسته انتخاب شده رضایت دارید گزینه keep changes را کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

توجه: در صورت نیاز به بازگشت به حالت اولیه کافی است از منوی اصلی روی Settings کلیک کرده و در بخش Chat Background گزینه Use Default Color Theme را انتخاب کنید.

 

حذف مطالب ارسالی: حواس‌پرتی، زیاد بودن کارها و بسیاری از مسائل دیگر ممکن است موجب شود مطلبی را اشتباهی در یک گفت‌وگوی خصوصی ارسال کنید یا آن را به گروه یا سوپر گروهی که در آن عضویت دارید بفرستید و قصد داشته باشید آن را سریع حذف کنید. خوشبختانه این قابلیت نیز همچون قابلیت ویرایش مطالب به تلگرام اضافه شده و در نسخه جدید شما می‌توانید مطالب ارسال شده خود را حتی در گفت‌وگوهای خصوصی براحتی حذف کنید.

 

روی مطلب ارسالی کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Delete Message را انتخاب کنید.

 

در صورتی‌که مطلب انتخابی در یک گفت‌وگوی خصوصی باشد برای حذف مطلب و عدم نمایش به مخاطب باید علامت چک‌مارک کنار گزینه Delete For User را نیز فعال کرده و روی گزینه Delete کلیک کنید. در صورتی‌که پیام موردنظر در یک گروه یا سوپر گروه است نیز کافی است با کلیک مجدد روی گزینه Delete عملیات حذف را تائید کنید.

 

گروه‌های مشترک با دیگر مخاطبان: شاید به‌صورت کاملا اتفاقی در برخی گروه‌ها عضو باشید و پس از مدتی آیدی یکی از دوستان یا آشنایان‌تان را نیز در آن گروه مشاهده کنید! بسیاری از کاربران ممکن است در گروه‌هایی به‌صورت مشترک با یکدیگر عضو شده باشند و در نسخه جدید تلگرام قابلیت مشاهده سریع و آسان این گروه‌های مشترک در اختیار شما قرار گرفته است. با استفاده از این روش به‌راحتی می‌توانید ببینید با هریک از مخاطبان خود در چه گروه‌هایی به‌صورت مشترک حضور دارید.

 

از منوی اصلی روی Contacts کلیک کرده و در ادامه روی نام مخاطب موردنظر کلیک کنید.

در بالای پنجره گفت‌وگو، روی نام مخاطب کلیک کنید تا صفحه پروفایل او برای شما نمایش داده شود.

چنانچه در گروه‌هایی به‌صورت مشترک حضور داشته باشید در بخش Shared Media گزینه‌ای با عنوان Group In Common را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک روی گزینه Group In Common نام گروه‌هایی را که به‌صورت مشترک در آنها عضو هستید مشاهده خواهید کرد.

منبع:jamejamonline.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اگر نمی دانید چگونه در اینستاگرام قرار دهید، این مطلب را مطالعه کنید.

مدت زمانی است که قابلیت پخش زنده برای کاربران آمریکایی اینستاگرام فعال شده است اما حالا این شبکه اجتماعی، ویژگی جدید خود را برای اکثر کشور ها از جمله ایران فعال کرده است. شما با استفاده از این قابلیت می توانید از خود و محیط اطراف به صورت زنده ویدئو ضبط کنید و آن را بین کاربران به اشتراک بگذارید.

 

برای به اشتراک گذاشتن ویدئو های زنده باید:

وارد نرم افزار اینستاگرام شوید

وارد your story شوید

وارد تب Live شوید

دکمه Start Live Story را لمس کنید و فیلم خود را ضبط کنید

 

آموزش Live اینستاگرام ,  نرم افزار اینستاگرام

اشتراک گذاشتن ویدئو های زنده در اینستاگرام

 

منبع:yjc.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

VoIP

ویپ مخفف کلمات «Voice over Internet Protocol» و به معنای انتقال صدا در بستر شبکه کامپیوتری یا اینترنت است.
مرکز تلفن PBX چیست؟
PBX مخفف واژه ها «Private Branch eXchange» است. دستگاه PBX که به مرکز تلفن سانترال نیز نامدار است
مانند یک مرکز مخابرات حقیر در یک گردآور پیمان می‌گیرد و تماس‌های بین کسان را درون یک اداره یا کمپانی پایدار می‌کند.
این دستگاه بعد از اخذ تماس، نسبت به راهبری و انتقال تماس‌گیرنده به بخش‌های گوناگون اقدام می‌کند.

خط تلفن VOIP


معرفی IP-PBX (سیستم تلفنی ویپ)
خدمات سانترال،VOIP
مرکز تلفن بر پایه ویپ (IP-PBX)، به عنوان نسل جدید ارتباطات تلفنی در حال تعویض با سانترال‌های آنالوگ (PBX) مانند پاناسونیک است
و در آینده‌ای نه چندان دور بطور کامل جایگزین آن خواهد شد.
سرویس VoIP در بستر شبکه به شما این امکان را می‌دهد که با رایانه شخصی، تلفن تحت شبکه، تلفن همراه یا تلفن عادی که به رابط ویپ متصل است،
تماس تلفنی برقرار نمایید. در ضمن بر روی شبکه وایرلس موجود در کمپانی یا اماکن عمومی می‌توانید مکالمه تلفنی اتمام دهید.
این مطلب جالب را حتما مطالعه کنید : نحوه ارتقاء ورژن دستگاهای سانترال و کارتهای سانترال سری TDA-TDE
سیستم تلفنی ویپ چگونه کار می‌کند؟
در نظام تلفنی مبتنی بر ویپ، برقراری تماس تلفنی شما از راه شبکه درونی (LAN) و یا اینترنت چهره می‌گیرد.
مرکز تلفن ویپ، کلیه قابلیت‌های سانترال‌های فعلی را به صورت رایگان در گزین کردن شما پیمان می‌دهد
و علاوه بر آن امکانات و سرویس‌های متنوع و زیاد گسترده‌ای را فراهم می‌کند.
همانند مرکز تلفن سانترال، خطوط تلفنی مخابرات به دستگاه‌های IP-PBX متصل می‌شوند و به تعداد نامحدود خط داخلی می‌توان تعریف کرد.
مسیر پاسخگویی به تماس ورودی توسط این مرکز برنامه‌ریزی می‌شود.
این راه می‌تواند به خط داخلی، پخش صوت، صندوق صوتی، دستگاه فکس، صف تماس و نظایر این هدایت شود.
خدمات سانترال و voip
مرکز تلفن IP-PBX را می‌توان به صورت نرم‌افزاری نیز روی یک کامپیوتر نصب کرد
یا این‌که از سخت‌افزارهایی که اخص این شغل طراحی شده‌اند بهره‌گیری کرد.
نرم‌افزارهای مختلفی برای این هدف وجود دارد مانند
استریسک، الستیکس، FreePBX ،FreeSWITCH ،۳CX و … . چون ارتباطات از طریق شبکه کامپیوتری‌ است،
همه اجزای این سیستم تلفنی، مبتنی بر IP هستند یعنی هم مرکز تلفن و هم گوشی‌های تلفن‌ حائز IP هستند.
به همین دلیل گوشی‌های تلفن ویپ را IP-Phone می‌نامند.
این مطلب جالب را حتما مطالعه کنید : تنظیم ساعت سانترال
مزایای سیستم تلفنی ویپ
سیستم‌های تلفنی ویپ نسبت به مراکز تلفن سانترال، پایداری و انعطاف بیش‌تری دارند.
تلفن‌های معمولی با سیگنال‌های آنالوگ پیشه می‌کنند و محدودیت‌های زیادی را به همراه دارند
اما سامانه تلفنی ویپ با سیگنال‌های دیجیتال کار می‌کند
و علاوه بر کاربری بسیار آسان‌تر، می‌توانند خدمات اغلب و کیفیت بالاتری را در برگزیدن کاربران قرار دهند.
در پیوستگی با شماری از مزایای ویپ آشنا می‌شوید.
– کاهش هزینه‌های مکالمه: امکان برقراری تماس مجانی تحت شبکه بین شعب در درون یا بیرون از کشور
– کاهش هزینه‌های راه‌اندازی، تغییر و نگهداری:
بدون نیاز به کابل‌کشی تلفن، تعریف و جابه‌جایی راحت داخلی‌ها
– برقراری مکالمات و کنفرانس‌های صوتی و تصویری:
امکان برپایی بستگی صوتی و تصویری با کیفیت بالا، بدون در نظر اخذ پس مسافت
– دسترسی آسان بدون محدودیت مکانی:
در هر نقطه جغرافیایی که به شبکه و یا اینترنت دسترسی دارید می‌توانید از امکانات ویپ بهره‌گیری کنید.
– گنجایش نامحدود خطوط:
امکان افزایش خطوط تلفن ورودی با کمترین هزینه، افزایش نامحدود شماره‌های داخلی بدون هزینه
– مدیریت متمرکز و آسان:
رابط کاربری تحت وب برای تعریف داخلی‌ها، ایجاد تلفن گویا، صف تماس، صندوق صوتی، گزارش‌گیری از تماس‌ها، راه‌اندازی سرور مجازی فکس و بسیاری قابلیت‌های دیگر.
– به کارگیری کامپیوتر و موبایل به عنوان گوشی تلفن ویپ:
امکان برقراری تماس با نصب نرم‌افزار SoftPhone بر روی سیستم عامل
– امکان یکپارچه شدن با زیرساخت سازمان:
سیستم VoIP فقط امکان مکالمه به شما نمی‌دهد.
سیستم VoIP می‌تواند با CRM و بانک‌های اطلاعاتی سازمان شما نیز تعامل داشته باشد.
– راه‌اندازی تلفن‌گویا (IVR):
ایجاد منشی تلفنی هوشمند بر پای بست، احتیاج سازمان و متناسب با شرایط همانند موعد تماس، شماره تلفن بیننده و …
– سرور فکس:
ارسال و دریافت فکس برای کل افراد و بدون احتیاج به دستگاه فکس
– امکان به کارگیری بستر شبکه بی‌سیم برای پیوستگی تلفنی
– گزارش‌گیری، شنود، ضبط و وارسی بر مکالمات
– توزیع تماس قابل برنامه‌ریزی بین اپراتورها
– صندوق صوتی
کاربردهای سیستم تلفنی ویپ
۱) طراحی تلفن‌گویا (IVR)های پیچیده: سامانه‌های نظرسنجی تلفنی، پرداخت، اطلاع‌رسانی، تلفن‌بانک، رزرو بلیط …
۲) توسعه مراکز تماس پرترافیک
۳) ارتباط سامانه تلفنی و CRM
۴) یکپارچه‌سازی تمام کانال‌های ارتباطی
این مطلب جالب را حتما مطالعه کنید : تروجان چیست ؟
راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ
اگر شما تصمیم به پیاده‌سازی نظام تلفنی VoIP در سازمان خویش دارید،
ابتدا همگی نیازهای خود را مشخص کنید سپس با در عقیده دریافت خرج و زمان، مراحل ذیل طی نمایید.
۱) نخستین قدم،
نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن IP-PBX است.
برای این هدف یگانه از این دو شیوه را برگزیدن کنید:
– به کارگیری یک مرکز تلفن IP-PBX سخت‌افزاری:
نمونه‌های مختلفی از این دستگاه‌ها هستی دارد.
قابلیت‌های آنها در شخصی‌سازی، گزارش‌گیری، ظرفیت خطوط شهری، تعداد داخلی‌ها و گنجایش تماس هم‌زمان بسیار متفاوت است.
– نصب مرکز تلفن نرم‌افزاری بر روی کامپیوتر:
برای این هدف با توجه به حجم تماس‌های سازمان باید کامپیوتر یا سرور مناسبی را گزینش کنید.
سرور می‌تواند فیزیکی یا مجازی باشد. نرم‌افزارهای مختلفی برای این منظور وجود دارند از جمله استریسک، الستیکس و فری‌پی‌بی‌ایکس و …
۲) قدم دوم،
پیکربندی سرور IP-PBX است مشابه تنظیم خطوط شهری، داخلی‌ها، IVR‌ و دیگر نیازها.
برای پیوستگی خط شهری به IP-PBX می‌توانید از روش‌های ذیل استفاده کنید:
– گیت‌وی (VoIP Gateway): گیت‌وی با ظرفیت پسندیده خریداری کنید.
خطوط شهری را به گیت‌وی وصل کنید و گیت‌وی را از طریق شبکه به IP-PBX شناسایی کنید.
– برد تلفنی ویپ (VoIP Telephony Card): برد با ظرفیت موردنظر را در رایانه نصب کنید و خطوط مخابراتی را به آن وصل کنید.
– پورت‌های IP-PBX: اگر IP-PBX‌ شما سخت‌افزاری است و ورودی خط شهری (FXO)می‌پذیرد، خطوط شهری را به آن وصل کنید.
این مطلب جالب را حتما مطالعه کنید : تعمیر سانترال
۳) در مرحله آخر
باید شماره‌های درونی که در IP-PBX تعریف شده‌اند را در تلفن‌های افراد تنظیم کنید لغایت امکان برقراری تماس برای آن‌ها فراهم شود.
دستگاه‌های تلفن در سیستم ویپ، می‌توانند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشند. به طور چکیده با روش‌های زیر می‌توان یک تلفن ویپ را راه‌اندازی کرد:
– استفاده از تلفن معمولی (آنالوگ):
ساده‌ترین روش استفاده از رابط ATA به عنوان Gateway برای تبدیل تلفن‌های آنالوگ به تلفن ویپ است.
این آلت این امکان را به شما می‌دهد که از تلفن‌های آنالوگ فعلی‌تان استفاده کنید.
بدین ترتیب می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.
– به کارگیری IP-Phone:
تلفن شبکه یا آی‌پی‌فون همانند گوشی تلفن معمولی روی میز قرار می‌گیرد و بدست یک کابل شبکه، به شبکه متصل می‌شود.
بر اساس دربایستن خود، می‌توانید از مدل‌های ساده یا مترقی (با امکانات بی‌سیم، منشی، تماس تصویری و …) سهم ببرید.
– به کارگیری سافت‌فون (SoftPhone):
اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید می‌توانید به جای خرید تلفن‌های IP-Phone، نرم‌افزار آن را روی کامپیوتر یا موبایل نصب نمایید.
نرم‌افزارهای زیادی برای این قصد در سیستم‌عامل‌های مختلف وجود دارند، همانند Bria ،Zoiper ،۳CX و …
تجهیزات اصلی ویپ
برقراری ارتباطات تلفنی بر پایه ویپ نیازمند ساز و برگ ویژه در این گویه است. در پیوسته به دستگاه‌ها و ابزارهای اصلی در این فن‌آوری اشاره می‌شود.
– مرکز تلفن ویپ (IP-PBX)
سیستم اصلی برای برقراری و مدیریت تماس‌ها
– گیت‌وی (Gateway)
برای پیوستگی خطوط مخابراتی به مرکز تلفن ویپ
– برد تلفنی (Telephony Card)
برای بستگی خطوط مخابراتی به مرکز تلفن ویپ نرم‌افزاری
– دستگاه تلفن ویپ (IP-Phone)
گوشی تلفن تحت شبکه که برای دریافت یا برپایی تماس کاربرد می‌شود. گونه ها مترقی آن می‌توانند مکالمات تصویری را با کیفیت بالا (HD) پایدار کنند.
– ماژول‌های FXS و FXO
این ماژول‌ها روی بردها و گیت‌وی‌ها وجود دارند یا اضافه می‌گردند و برای پیوست خط شهری (FXO) یا گوشی تلفن آنالوگ به مرکز تلفن ویپ (FXS) استفاده می‌شوند.
– ماژول حذف اکو (Echo Canceller)
قطعه سخت‌افزاری روی برد تلفنی برای حذف بازتاب صدا
تجهیزات جانبی ویپ
– مبدل ATA
این گیت‌وی، به تلفن آنالوگ معمولی یک IP برگزیدن می‌دهد و با دیجیتال کردن صدا، قابلیت بهره‌گیری در شبکه ویپ را فراهم می‌کند.
– هدست‌های ویژه گوشی‌های ویپ
برای بهره‌گیری اپراتورها در مراکز تماس (Call Center)
– ماژول توسعه گوشی تلفن
به منظور افزایش خطوط داخلی و کلیدهای عملیاتی برای مدیریت تماس‌ها در تلفن‌های IP-Phone‌ استفاده می‌شود.
– کارت تلفنی GSM
با نصب این کارت روی سرور ویپ، امکان برقراری تماس‌ در شبکه تلفن همراه فراهم می‌گردد.
این مطلب جالب را حتما مطالعه کنید : تلفن سانترال دست دوم
اصطلاحات متداول در ویپ
– Asterisk, Elastix, FreePBX
سرورهای نرم‌افزاری متن‌باز که برای برپایی مرکز تلفن مبتنی بر ویپ کاربرد می‌شوند.
– Call Pickup
قابلیت پاسخ‌دادن به تماس در حال زنگ گوشی دیگران بدست گوشی خودتان.
– DialPlan
قوانینی متنی قابل تنظیم در مرکز تلفن ویپ است که بر بنیاد آن تماس‌ها و شماره‌های ورودی و خروجی تفسیر و هدایت می‌شوند.
– DID (Direct Inward Dialing)
امکان تماس سر راست و بدون واسطه از خارج با داخلی افراد یک سازمان
– DND (Do Not Disturb)
در چهره پرکار کردن این گزینه روی گوشی تلفن، تلفن موردنظر دیگر زنگ نمی‌خورد.
– Echo
اکو، انعکاس یا برگشت صدایی است که شدنی است در مکالمات تلفنی بوجود بیاید.
– FoIP (Fax over IP)
ارسال و گرفتن فکس به صورت دیجیتال در بستر شبکه
– FXO (Foreign Exchange Office)
برای پیوندیدن خط تلفن ثابت مخابرات به مرکز تلفن ویپ احتیاج هست مرکز تلفن (برد تلفنی یا گیت‌وی) پورت FXO داشته باشد.
– FXS (Foreign Exchange Station)
برای استفاده از گوشی تلفن معمولی (آنالوگ) باید آن را به پورت FXS وصل کرد. این پورت می‌تواند روی حصار (پریز معمولی)، برد تلفنی، گیت‌وی یا مرکز تلفن باشد.
– PSTN (Public Switched Telephone Network)
شبکه عمومی مخابرات یا شبکه تلفن تغییر ناپذیر که از سیم‌های مسی برای انتقال صدا استفاده می‌کند.
– ISDN (Integrated Services Digital Network)
راه‌کار دیجیتال کردن شبکه PSTN برای انتقال هم‌زمان چندین صدا و داده روی یک خط
– PRI-E1/PRI-T1
دو استاندارد براي خطوط ديجيتال ISDN است که به ترتیب گنجایش ۲۴ و ۳۰ وابستگی هم‌زمان را فراهم می‌کند.
– SIP (Session Initiated Protocol)
استانداردی است که به ساز و برگ ویپ اجازه می‌دهد در یک شبکه ویپ با هم پیوستگی پایدار کنند.
– SIP Server
بخش اصلی در سامانه IP-PBX است که ارتباطات بر پایه SIP را مدیریت می‌کند.
– SIP Trunk
یک کانال ارتباطی است برای انتقال صدا و تصویر بین دو سیستم ویپ، بر بنیاد استاندارد SIP.
– IAX (Inter Asterisk eXchange protocol)
پروتکل ارتباطی ویژه استریسک که نسبت به SIP از امنیت بالاتری برخوردار است.
– IVR (Interactive Voice Response)
IVR یا تلفن‌گویا، سیستم پاسخ‌گویی تلفنی است که در آن تماس مشتری توسط رایانه پاسخ داده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



فلش درایو USB, کاربردهای یو اس بی

یک درایو USB می‌تواند تعداد زیادی بازی را در خود نگهداری کند 

 

اگر شما هم تصور می‌کنید که از یک فلش درایو USB تنها برای تبادل داده استفاده می‌شود باید بدانید که اینطور نیست. از یک فلش درایو USB می‌توان برای کاربردهای متعددی استفاده کرد. ما در ادامه این مقاله به 10 کاربرد جالب توجه برای استفاده مجدد از فلش درایو بلااستفاده شما خواهیم پرداخت.

 

1. گوگل کروم اختصاصی خود را روی یک کامپیوتر دیگر اجرا کنید

خیلی چیزهای شخصی مثل پسوردها و مسواک‌تان وجود دارد که شما تمایل ندارید با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین شما نباید مرورگر وب دیگران را استفاده کنید. Portable Apps نام وب‌سایتی است که اپلیکیشن‌هایی را جمع آوری می‌کند که می‌توان آنها را روی درایو USB اجرا کرد. این وب‌سایت نسخه‌ای از مرورگر کروم به نام Google Chrome Portable را ارائه کرده است که یک نسخه از این مرورگر را روی یک فلش درایو اجرا می‌کند.

شما می‌توانید با قرار دادن این مرورگر روی فلش درایو خود آن را با خود به همراه داشته باشید و روی یک کامپیوتر اشتراکی بدون تداخل با نسخه‌های دیگر کروم از آن است استفاده کنید.

 

2. اسکن کردن ویروس

اگر فکر می‌کنید یک کامپیوتر به ویروس آلوده شده است می‌توانید از یک اپلیکیشن پرتابل نصب شده روی یک درایو USB استفاده کنید تا کامپیوتر مورد نظر را اسکن کرده و فایل‌های آلوده را پاکسازی کند.

 

وبسایت Portable Apps چند گزینه از جمله ClamWin Portable, McAfee Stinger Portable و Spybot-Search & Destroy Portable را به شما پیشنهاد می‌کند. تنها کافی است یکی از آنها را روی فلش درایو نصب کنید، آن را به کامپیوتر مشکوک به ویروس متصل کنید و این آنتی ویروس را برای پاکسازی اجرا کنید.

 

3. یک درایو ریکاوری ویندوز بسازید

منتظر نباشید تا کامپیوتر ویندوز شما از کار بیافتد. با تبدیل کردن یک فلش درایو یدکی به یک درایو بازیابی برای روز مبادا آماده باشید. یک درایو بازیابی به شما اجازه می‌دهد در زمانی که ویندوز شما با مشکل مواجه شد (حتی اگر قادر به اجرا شدن نبود) از ابزارهای عیب یابی برای رفع مشکل استفاده کنید.

 

این دستورالعمل مایکروسافت را برای ساخت این درايو دنبال كنيد. اگر گزینه پشتیبان گیری از فایل‌های سیستمی‌ را انتخاب کنید ممکن است حداقل به یک فلش درایو 16 گیگابایتی نیاز داشته باشید، اما در عوض چنین درایوی به شما اجازه می‌دهد در صورت لزوم ویندوز را دوباره نصب کنید.

بعد از این که ساخت این درايو به اتمام رسید روی آن برچسب بزنید و آن را یک جای مطمئن نگهداری کنید تا در زمان بروز مشکل بتوانيد از آن استفاده کنید.

 

4. اجرای بازی

یک درایو USB می‌تواند تعداد زیادی بازی را در خود نگهداری کند تا هر وقت که مایل بودید با اتصال آن به یک کامپیوتر از اوقات فراغت خود لذت ببرید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت Portable Apps فهرست بلندی از بازی های مخصوص فلش درایو را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای سرگرم نگه داشتن کودکان استفاده کنید.

 

فلش درایو USB, کاربردهای یو اس بی

با تبدیل کردن یک فلش درایو یدکی به یک درایو بازیابی برای روز مبادا آماده باشید

 

5. ناشناس بمانید

Tails یک سیستم عامل پرتابل با شعار «حریم خصوصی همه جا برای همه» است. شما می‌توانید Tails را از روی یک درایو USB روی یک کامپیوتر به صورت یک سیستم عامل مستقل اجرا کنید و فعالیت‌های خود را خصوصی و ناشناس نگه دارید.

در واقع شما برای تنظیمات اولیه Tails به دو درایو USB نیاز دارید که به نظر کمی‌ دردسرساز می‌رسد، اما سایت Tails شما را در انجام این فرآيند یاری می‌کند.

 

Tails یک روش ایده‌ال برای محافظت از حريم خصوصی شما در زمان‌هایی است که از یک کامپیوتر عمومی‌ یا غیر قابل اعتماد استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای باقی نگذاشتن ردپای فعالیت‌های خود استفاده کنید.

 

6. کارت‌های تجاری خود را به شکل USB تحویل دهید

این مورد زیاد به استفاده مجدد از یک فلش درایو قدیمی‌ مربوط نمی‌شود. این روش مربوط به معرفی و ارائه کسب و کار شما به شیوه‌ای مدرن و دیجیتالی است. با یک جستجوی سریع آن‌لاین می‌توانید چندین تولیدکننده در زمینه ارائه کارتهای تجاری USB را پیدا کنید.

 

یک کارت تجاری USB اطلاعات بسیار بیشتری از صرفا اطلاعات تماس شما را در خود دارد و می‌تواند شامل سوابق کاری، نوع خدمات و محصولات ارائه شده از طرف شما و انواع مختلفی از فایل‌ها و اطلاعات دیجیتال مورد نظر شما باشد.

 

7. تجربه استفاده از ویندوز را تقویت کنید

مایکروسافت از مدتها قبل یک ویژگی ویندوز کمتر شناخته شده به نام ReadyBoost را ارائه کرده است. این قابلیت به منظور سرعت بخشیدن به فرآیندهایی خاص در کامپیوتر که از هارد درایوهای استاندارد استفاده می‌کند به کار می‌رود. هر چند ReadyBoost ممکن است مزایایی برای برخی از کامپیوترهایی که ویندوز 10 را اجرا می‌کنند نیز به همراه داشته باشد، اما بیشترین تاثیر و افزایش سرعت را کسانی تجربه خواهند کرد که از کامپیوترهای قدیمی‌تر و یا نسخه‌های قبلی سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند.

 

این قابلیت برای کامپیوترهایی که از درایوهای حالت جامد (مثل اکثر لپتاپ‌های پیشرفته امروزی) استفاده می‌کنند کار نخواهد کرد.

ReadyBoost یک فلش درایو خارجی را به یک کش هارد دیسک تبدیل می‌کند. مایکروسافت یک راهنما برای تنظیمات درايو ReadyBoost در ویندوز 7 را ارائه کرده است که برای اغلب نسخه‌های اخیر این سیستم عامل نیز قابل استفاده است. اگر کامپیوتر شما هم با مشکل سرعت مواجه است بد نیست این ویژگی را امتحان کنید.

 

8. یک ابزار تبادل اطلاعات سری (Dead Drop) بسازید

در اصطلاحات جاسوسی Dead Drop به روشی برای انتقال اطلاعات سری گفته می‌شود. استفاده از فلش درایو USB به عنوان Dead Drop برای اولین بار توسط یک هنرمند مفهومی‌ به نام آرام بارتول معرفی شد و از آن زمان در تمام دنیا فراگير شده است.

 

افرادی که در این طرح مشارکت می‌کنند فلش درایوهای خود را در یک مکان عمومی‌، مثلا بین یک دیوار یا روی یک درخت قرار می‌دهند. کاربران Dead Drop تشویق می‌شوند تا محتوا و فایل‌های مورد علاقه خود را به این شكل به اشتراک بگذارند.

البته باید توجه داشته باشید كه با متصل کردن کامپیوتر خود به یک درایو USB ناشناس با خطرناک امنیتی بالقوه خطرناکی مواجه خواهید شد.

 

9. آن را به کلید کامپیوتر خود تبدیل کنید

شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار Predator یک درایو USB را به کلیدی برای باز کردن قفل کامپیوتر ویندوز خود تبدیل کنید. تنها کافی است Predator را دانلود کنید و روی کامپیوتر خود و یک فلش درایو نصب کنید. بعد از انجام تنظیمات کامپیوتر شما تنها زمانی کار خواهد کرد که این درايو USB به آن متصل شده باشد.

 

فلش درایو را از کامپیوتر جدا کنید تا صفحه نمایش تیره شده و ماوس و کیبورد غیرفعال شود. با وصل کردن مجدد این فلش درایو نیز همه چیز به حالت اول بازمی‌گردد.

Predator را می‌توان روی چند کامپیوتر استفاده کرد، به این ترتیب یک فلش درایو می‌تواند قفل بیشتر از یک دستگاه را باز کند. همچنین شما می‌توانید از چند فلش درایو به عنوان کلید برای یک کامپیوتر استفاده کنید، به این ترتیب اعضای یک گروه یا خانواده می‌توانند قفل یک کامپیوتر مشخص را باز کنند.

 

10. حمل فایل‌های مهم در حین سفر

اگر قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید، مشاوران سفر همیشه به شما توصیه می‌کنند یک نسخه پشتیبان از مدارک خود مثل گذرنامه، کارت شناسایی، شماره تماس‌های ضروری، مسیر و برنامه سفر تهیه کنید.

شما می‌توانید یک کپی فیزیکی از مدارک خود داشته باشید، اما یک فلش درایو USB کوچک که در کیف شما پنهان شده است می‌تواند در مواقع لزوم یک کپی دیجیتال از تمام مدارک شما را در اختیارتان بگذارد

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/useful-usbflash1-drive.html



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



فلش درایو USB, کاربردهای یو اس بی

یک درایو USB می‌تواند تعداد زیادی بازی را در خود نگهداری کند 

 

اگر شما هم تصور می‌کنید که از یک فلش درایو USB تنها برای تبادل داده استفاده می‌شود باید بدانید که اینطور نیست. از یک فلش درایو USB می‌توان برای کاربردهای متعددی استفاده کرد. ما در ادامه این مقاله به 10 کاربرد جالب توجه برای استفاده مجدد از فلش درایو بلااستفاده شما خواهیم پرداخت.

 

1. گوگل کروم اختصاصی خود را روی یک کامپیوتر دیگر اجرا کنید

خیلی چیزهای شخصی مثل پسوردها و مسواک‌تان وجود دارد که شما تمایل ندارید با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین شما نباید مرورگر وب دیگران را استفاده کنید. Portable Apps نام وب‌سایتی است که اپلیکیشن‌هایی را جمع آوری می‌کند که می‌توان آنها را روی درایو USB اجرا کرد. این وب‌سایت نسخه‌ای از مرورگر کروم به نام Google Chrome Portable را ارائه کرده است که یک نسخه از این مرورگر را روی یک فلش درایو اجرا می‌کند.

شما می‌توانید با قرار دادن این مرورگر روی فلش درایو خود آن را با خود به همراه داشته باشید و روی یک کامپیوتر اشتراکی بدون تداخل با نسخه‌های دیگر کروم از آن است استفاده کنید.

 

2. اسکن کردن ویروس

اگر فکر می‌کنید یک کامپیوتر به ویروس آلوده شده است می‌توانید از یک اپلیکیشن پرتابل نصب شده روی یک درایو USB استفاده کنید تا کامپیوتر مورد نظر را اسکن کرده و فایل‌های آلوده را پاکسازی کند.

 

وبسایت Portable Apps چند گزینه از جمله ClamWin Portable, McAfee Stinger Portable و Spybot-Search & Destroy Portable را به شما پیشنهاد می‌کند. تنها کافی است یکی از آنها را روی فلش درایو نصب کنید، آن را به کامپیوتر مشکوک به ویروس متصل کنید و این آنتی ویروس را برای پاکسازی اجرا کنید.

 

3. یک درایو ریکاوری ویندوز بسازید

منتظر نباشید تا کامپیوتر ویندوز شما از کار بیافتد. با تبدیل کردن یک فلش درایو یدکی به یک درایو بازیابی برای روز مبادا آماده باشید. یک درایو بازیابی به شما اجازه می‌دهد در زمانی که ویندوز شما با مشکل مواجه شد (حتی اگر قادر به اجرا شدن نبود) از ابزارهای عیب یابی برای رفع مشکل استفاده کنید.

 

این دستورالعمل مایکروسافت را برای ساخت این درايو دنبال كنيد. اگر گزینه پشتیبان گیری از فایل‌های سیستمی‌ را انتخاب کنید ممکن است حداقل به یک فلش درایو 16 گیگابایتی نیاز داشته باشید، اما در عوض چنین درایوی به شما اجازه می‌دهد در صورت لزوم ویندوز را دوباره نصب کنید.

بعد از این که ساخت این درايو به اتمام رسید روی آن برچسب بزنید و آن را یک جای مطمئن نگهداری کنید تا در زمان بروز مشکل بتوانيد از آن استفاده کنید.

 

4. اجرای بازی

یک درایو USB می‌تواند تعداد زیادی بازی را در خود نگهداری کند تا هر وقت که مایل بودید با اتصال آن به یک کامپیوتر از اوقات فراغت خود لذت ببرید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت Portable Apps فهرست بلندی از بازی های مخصوص فلش درایو را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای سرگرم نگه داشتن کودکان استفاده کنید.

 

فلش درایو USB, کاربردهای یو اس بی

با تبدیل کردن یک فلش درایو یدکی به یک درایو بازیابی برای روز مبادا آماده باشید

 

5. ناشناس بمانید

Tails یک سیستم عامل پرتابل با شعار «حریم خصوصی همه جا برای همه» است. شما می‌توانید Tails را از روی یک درایو USB روی یک کامپیوتر به صورت یک سیستم عامل مستقل اجرا کنید و فعالیت‌های خود را خصوصی و ناشناس نگه دارید.

در واقع شما برای تنظیمات اولیه Tails به دو درایو USB نیاز دارید که به نظر کمی‌ دردسرساز می‌رسد، اما سایت Tails شما را در انجام این فرآيند یاری می‌کند.

 

Tails یک روش ایده‌ال برای محافظت از حريم خصوصی شما در زمان‌هایی است که از یک کامپیوتر عمومی‌ یا غیر قابل اعتماد استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای باقی نگذاشتن ردپای فعالیت‌های خود استفاده کنید.

 

6. کارت‌های تجاری خود را به شکل USB تحویل دهید

این مورد زیاد به استفاده مجدد از یک فلش درایو قدیمی‌ مربوط نمی‌شود. این روش مربوط به معرفی و ارائه کسب و کار شما به شیوه‌ای مدرن و دیجیتالی است. با یک جستجوی سریع آن‌لاین می‌توانید چندین تولیدکننده در زمینه ارائه کارتهای تجاری USB را پیدا کنید.

 

یک کارت تجاری USB اطلاعات بسیار بیشتری از صرفا اطلاعات تماس شما را در خود دارد و می‌تواند شامل سوابق کاری، نوع خدمات و محصولات ارائه شده از طرف شما و انواع مختلفی از فایل‌ها و اطلاعات دیجیتال مورد نظر شما باشد.

 

7. تجربه استفاده از ویندوز را تقویت کنید

مایکروسافت از مدتها قبل یک ویژگی ویندوز کمتر شناخته شده به نام ReadyBoost را ارائه کرده است. این قابلیت به منظور سرعت بخشیدن به فرآیندهایی خاص در کامپیوتر که از هارد درایوهای استاندارد استفاده می‌کند به کار می‌رود. هر چند ReadyBoost ممکن است مزایایی برای برخی از کامپیوترهایی که ویندوز 10 را اجرا می‌کنند نیز به همراه داشته باشد، اما بیشترین تاثیر و افزایش سرعت را کسانی تجربه خواهند کرد که از کامپیوترهای قدیمی‌تر و یا نسخه‌های قبلی سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند.

 

این قابلیت برای کامپیوترهایی که از درایوهای حالت جامد (مثل اکثر لپتاپ‌های پیشرفته امروزی) استفاده می‌کنند کار نخواهد کرد.

ReadyBoost یک فلش درایو خارجی را به یک کش هارد دیسک تبدیل می‌کند. مایکروسافت یک راهنما برای تنظیمات درايو ReadyBoost در ویندوز 7 را ارائه کرده است که برای اغلب نسخه‌های اخیر این سیستم عامل نیز قابل استفاده است. اگر کامپیوتر شما هم با مشکل سرعت مواجه است بد نیست این ویژگی را امتحان کنید.

 

8. یک ابزار تبادل اطلاعات سری (Dead Drop) بسازید

در اصطلاحات جاسوسی Dead Drop به روشی برای انتقال اطلاعات سری گفته می‌شود. استفاده از فلش درایو USB به عنوان Dead Drop برای اولین بار توسط یک هنرمند مفهومی‌ به نام آرام بارتول معرفی شد و از آن زمان در تمام دنیا فراگير شده است.

 

افرادی که در این طرح مشارکت می‌کنند فلش درایوهای خود را در یک مکان عمومی‌، مثلا بین یک دیوار یا روی یک درخت قرار می‌دهند. کاربران Dead Drop تشویق می‌شوند تا محتوا و فایل‌های مورد علاقه خود را به این شكل به اشتراک بگذارند.

البته باید توجه داشته باشید كه با متصل کردن کامپیوتر خود به یک درایو USB ناشناس با خطرناک امنیتی بالقوه خطرناکی مواجه خواهید شد.

 

9. آن را به کلید کامپیوتر خود تبدیل کنید

شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار Predator یک درایو USB را به کلیدی برای باز کردن قفل کامپیوتر ویندوز خود تبدیل کنید. تنها کافی است Predator را دانلود کنید و روی کامپیوتر خود و یک فلش درایو نصب کنید. بعد از انجام تنظیمات کامپیوتر شما تنها زمانی کار خواهد کرد که این درايو USB به آن متصل شده باشد.

 

فلش درایو را از کامپیوتر جدا کنید تا صفحه نمایش تیره شده و ماوس و کیبورد غیرفعال شود. با وصل کردن مجدد این فلش درایو نیز همه چیز به حالت اول بازمی‌گردد.

Predator را می‌توان روی چند کامپیوتر استفاده کرد، به این ترتیب یک فلش درایو می‌تواند قفل بیشتر از یک دستگاه را باز کند. همچنین شما می‌توانید از چند فلش درایو به عنوان کلید برای یک کامپیوتر استفاده کنید، به این ترتیب اعضای یک گروه یا خانواده می‌توانند قفل یک کامپیوتر مشخص را باز کنند.

 

10. حمل فایل‌های مهم در حین سفر

اگر قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید، مشاوران سفر همیشه به شما توصیه می‌کنند یک نسخه پشتیبان از مدارک خود مثل گذرنامه، کارت شناسایی، شماره تماس‌های ضروری، مسیر و برنامه سفر تهیه کنید.

شما می‌توانید یک کپی فیزیکی از مدارک خود داشته باشید، اما یک فلش درایو USB کوچک که در کیف شما پنهان شده است می‌تواند در مواقع لزوم یک کپی دیجیتال از تمام مدارک شما را در اختیارتان بگذارد

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/useful-usbflash1-drive.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



فلش درایو USB, کاربردهای یو اس بی

یک درایو USB می‌تواند تعداد زیادی بازی را در خود نگهداری کند 

 

اگر شما هم تصور می‌کنید که از یک فلش درایو USB تنها برای تبادل داده استفاده می‌شود باید بدانید که اینطور نیست. از یک فلش درایو USB می‌توان برای کاربردهای متعددی استفاده کرد. ما در ادامه این مقاله به 10 کاربرد جالب توجه برای استفاده مجدد از فلش درایو بلااستفاده شما خواهیم پرداخت.

 

1. گوگل کروم اختصاصی خود را روی یک کامپیوتر دیگر اجرا کنید

خیلی چیزهای شخصی مثل پسوردها و مسواک‌تان وجود دارد که شما تمایل ندارید با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین شما نباید مرورگر وب دیگران را استفاده کنید. Portable Apps نام وب‌سایتی است که اپلیکیشن‌هایی را جمع آوری می‌کند که می‌توان آنها را روی درایو USB اجرا کرد. این وب‌سایت نسخه‌ای از مرورگر کروم به نام Google Chrome Portable را ارائه کرده است که یک نسخه از این مرورگر را روی یک فلش درایو اجرا می‌کند.

شما می‌توانید با قرار دادن این مرورگر روی فلش درایو خود آن را با خود به همراه داشته باشید و روی یک کامپیوتر اشتراکی بدون تداخل با نسخه‌های دیگر کروم از آن است استفاده کنید.

 

2. اسکن کردن ویروس

اگر فکر می‌کنید یک کامپیوتر به ویروس آلوده شده است می‌توانید از یک اپلیکیشن پرتابل نصب شده روی یک درایو USB استفاده کنید تا کامپیوتر مورد نظر را اسکن کرده و فایل‌های آلوده را پاکسازی کند.

 

وبسایت Portable Apps چند گزینه از جمله ClamWin Portable, McAfee Stinger Portable و Spybot-Search & Destroy Portable را به شما پیشنهاد می‌کند. تنها کافی است یکی از آنها را روی فلش درایو نصب کنید، آن را به کامپیوتر مشکوک به ویروس متصل کنید و این آنتی ویروس را برای پاکسازی اجرا کنید.

 

3. یک درایو ریکاوری ویندوز بسازید

منتظر نباشید تا کامپیوتر ویندوز شما از کار بیافتد. با تبدیل کردن یک فلش درایو یدکی به یک درایو بازیابی برای روز مبادا آماده باشید. یک درایو بازیابی به شما اجازه می‌دهد در زمانی که ویندوز شما با مشکل مواجه شد (حتی اگر قادر به اجرا شدن نبود) از ابزارهای عیب یابی برای رفع مشکل استفاده کنید.

 

این دستورالعمل مایکروسافت را برای ساخت این درايو دنبال كنيد. اگر گزینه پشتیبان گیری از فایل‌های سیستمی‌ را انتخاب کنید ممکن است حداقل به یک فلش درایو 16 گیگابایتی نیاز داشته باشید، اما در عوض چنین درایوی به شما اجازه می‌دهد در صورت لزوم ویندوز را دوباره نصب کنید.

بعد از این که ساخت این درايو به اتمام رسید روی آن برچسب بزنید و آن را یک جای مطمئن نگهداری کنید تا در زمان بروز مشکل بتوانيد از آن استفاده کنید.

 

4. اجرای بازی

یک درایو USB می‌تواند تعداد زیادی بازی را در خود نگهداری کند تا هر وقت که مایل بودید با اتصال آن به یک کامپیوتر از اوقات فراغت خود لذت ببرید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت Portable Apps فهرست بلندی از بازی های مخصوص فلش درایو را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای سرگرم نگه داشتن کودکان استفاده کنید.

 

فلش درایو USB, کاربردهای یو اس بی

با تبدیل کردن یک فلش درایو یدکی به یک درایو بازیابی برای روز مبادا آماده باشید

 

5. ناشناس بمانید

Tails یک سیستم عامل پرتابل با شعار «حریم خصوصی همه جا برای همه» است. شما می‌توانید Tails را از روی یک درایو USB روی یک کامپیوتر به صورت یک سیستم عامل مستقل اجرا کنید و فعالیت‌های خود را خصوصی و ناشناس نگه دارید.

در واقع شما برای تنظیمات اولیه Tails به دو درایو USB نیاز دارید که به نظر کمی‌ دردسرساز می‌رسد، اما سایت Tails شما را در انجام این فرآيند یاری می‌کند.

 

Tails یک روش ایده‌ال برای محافظت از حريم خصوصی شما در زمان‌هایی است که از یک کامپیوتر عمومی‌ یا غیر قابل اعتماد استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای باقی نگذاشتن ردپای فعالیت‌های خود استفاده کنید.

 

6. کارت‌های تجاری خود را به شکل USB تحویل دهید

این مورد زیاد به استفاده مجدد از یک فلش درایو قدیمی‌ مربوط نمی‌شود. این روش مربوط به معرفی و ارائه کسب و کار شما به شیوه‌ای مدرن و دیجیتالی است. با یک جستجوی سریع آن‌لاین می‌توانید چندین تولیدکننده در زمینه ارائه کارتهای تجاری USB را پیدا کنید.

 

یک کارت تجاری USB اطلاعات بسیار بیشتری از صرفا اطلاعات تماس شما را در خود دارد و می‌تواند شامل سوابق کاری، نوع خدمات و محصولات ارائه شده از طرف شما و انواع مختلفی از فایل‌ها و اطلاعات دیجیتال مورد نظر شما باشد.

 

7. تجربه استفاده از ویندوز را تقویت کنید

مایکروسافت از مدتها قبل یک ویژگی ویندوز کمتر شناخته شده به نام ReadyBoost را ارائه کرده است. این قابلیت به منظور سرعت بخشیدن به فرآیندهایی خاص در کامپیوتر که از هارد درایوهای استاندارد استفاده می‌کند به کار می‌رود. هر چند ReadyBoost ممکن است مزایایی برای برخی از کامپیوترهایی که ویندوز 10 را اجرا می‌کنند نیز به همراه داشته باشد، اما بیشترین تاثیر و افزایش سرعت را کسانی تجربه خواهند کرد که از کامپیوترهای قدیمی‌تر و یا نسخه‌های قبلی سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند.

 

این قابلیت برای کامپیوترهایی که از درایوهای حالت جامد (مثل اکثر لپتاپ‌های پیشرفته امروزی) استفاده می‌کنند کار نخواهد کرد.

ReadyBoost یک فلش درایو خارجی را به یک کش هارد دیسک تبدیل می‌کند. مایکروسافت یک راهنما برای تنظیمات درايو ReadyBoost در ویندوز 7 را ارائه کرده است که برای اغلب نسخه‌های اخیر این سیستم عامل نیز قابل استفاده است. اگر کامپیوتر شما هم با مشکل سرعت مواجه است بد نیست این ویژگی را امتحان کنید.

 

8. یک ابزار تبادل اطلاعات سری (Dead Drop) بسازید

در اصطلاحات جاسوسی Dead Drop به روشی برای انتقال اطلاعات سری گفته می‌شود. استفاده از فلش درایو USB به عنوان Dead Drop برای اولین بار توسط یک هنرمند مفهومی‌ به نام آرام بارتول معرفی شد و از آن زمان در تمام دنیا فراگير شده است.

 

افرادی که در این طرح مشارکت می‌کنند فلش درایوهای خود را در یک مکان عمومی‌، مثلا بین یک دیوار یا روی یک درخت قرار می‌دهند. کاربران Dead Drop تشویق می‌شوند تا محتوا و فایل‌های مورد علاقه خود را به این شكل به اشتراک بگذارند.

البته باید توجه داشته باشید كه با متصل کردن کامپیوتر خود به یک درایو USB ناشناس با خطرناک امنیتی بالقوه خطرناکی مواجه خواهید شد.

 

9. آن را به کلید کامپیوتر خود تبدیل کنید

شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار Predator یک درایو USB را به کلیدی برای باز کردن قفل کامپیوتر ویندوز خود تبدیل کنید. تنها کافی است Predator را دانلود کنید و روی کامپیوتر خود و یک فلش درایو نصب کنید. بعد از انجام تنظیمات کامپیوتر شما تنها زمانی کار خواهد کرد که این درايو USB به آن متصل شده باشد.

 

فلش درایو را از کامپیوتر جدا کنید تا صفحه نمایش تیره شده و ماوس و کیبورد غیرفعال شود. با وصل کردن مجدد این فلش درایو نیز همه چیز به حالت اول بازمی‌گردد.

Predator را می‌توان روی چند کامپیوتر استفاده کرد، به این ترتیب یک فلش درایو می‌تواند قفل بیشتر از یک دستگاه را باز کند. همچنین شما می‌توانید از چند فلش درایو به عنوان کلید برای یک کامپیوتر استفاده کنید، به این ترتیب اعضای یک گروه یا خانواده می‌توانند قفل یک کامپیوتر مشخص را باز کنند.

 

10. حمل فایل‌های مهم در حین سفر

اگر قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید، مشاوران سفر همیشه به شما توصیه می‌کنند یک نسخه پشتیبان از مدارک خود مثل گذرنامه، کارت شناسایی، شماره تماس‌های ضروری، مسیر و برنامه سفر تهیه کنید.

شما می‌توانید یک کپی فیزیکی از مدارک خود داشته باشید، اما یک فلش درایو USB کوچک که در کیف شما پنهان شده است می‌تواند در مواقع لزوم یک کپی دیجیتال از تمام مدارک شما را در اختیارتان بگذارد

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/useful-usbflash1-drive.html



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با این تعریف سیستمهایی که داری بوت دو یا چند گانه هستند و در اثناء بوت شدن یک سیستم عامل گزینش شده و کنترل دشوار انگیزه ها را بر عهده می گیرد در گستره مجازی سازی قرار نمی گیرند.

مجازی سازی به طور کلی به دو طریق اتمام می شود:
Type1 گونه یک و چیره دست آن اصطلاحا به آن baremetal hypervisor نیز می گویند :

شامل استفاده از یک سیستم عامل ویژه مجازی سازی در سرور فیزیکی (Host) و در گزین کردن دریافت منابع اصلی همانند رم ، پردازنده و دیسک در سیستم میزبان و واگذاری و مدیریت منابع بین سیستم عاملهایی که به عنوان مهمان (Guest) نصب می شوند، در این گونه مجازی سازی به سیستم عامل میزبان که وظیفه کنترل و بخش I/O و منابع اصلی سرور بین سیستم عاملها را دارد هایپروایزر (هایپرویزور hypervisor) گویند.

 

کاربرد Hypervisor در مجازی سازی چیست

Type2 یا گونه دوم جنبه آزمایشگاهی و کاربردهای خانگی دارد
در این گونه مجازی سازی یک نرم اسباب که نصب و استعمال زیاد سهولت دارد با چند مرحله next در سیستم عامل ما نصب می شود و همانند هر برنامه کاربردی سایر یا Application در سیستم عامل اولیه نصب می شود و امکان ایجاد ماشین مجازی یا سیستم عامل دیگری در لپ تاپ و کامپیوتر شخصی را به ما می دهد. از جمله معروفترین نمونه های این نوع می تاب به VMWare Workstation و Virtual Box اشاره نمود.

ماشنهای مجازی نوع یک خویش به دو نوع تقسیم می شوند. هایپروایزرهایی که فرمان استفاده از منابع بین سیستم عاملهای میهمان به صورت اشتراکی میدهند مثل OpenVZ
و بخش دیگر هایپرویزورهایی که به هر سیستم عامل مهمان مقدار مشخص شده منابع مشکل افزاری را واگذار می کنند و در صورت پر شدن منابع هر میهمان، میهمان دیگری مبتلا سخت نمی شود. این گونه مجازی در کرایه سرورهای مجازی VPS - VDS برای کرایه کنننده بسیار اهمیت دارد زیرا مطمئن خواهد بود مقدار حافطه یا پرازنده مورد نظر کاملا اختصاصی است.
از جمله هایپرویزورهایی که از این بخش هستند vmWare ESXi ، Ms HyperV و Cytrix Xen می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 

مرورگر‌های اینترنتی, پنجره‌های pop-up

باز کردن پنجره‌های Pop-up در یک تب جدید در مرورگر‌های اینترنتی

پنجره‌های Pop-up به پنجره‌هایی گفته می‌شود که غالباً دارای محتوای تبلیغاتی بوده و به هنگام بازدید از یک صفحه اینترنتی به طور خودکار پدیدار می‌شوند. باز شدن این پنجره‌ها به عنوان به یک پنجره‌ی جدید در مرورگر شاید چندان باب میل کاربران نباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی باز کردن پنجره‌های Pop-up در یک تب جدید بپردازیم. به طوری که این پنجره‌ها درون مرورگر به عنوان یک تب جدید نمایش داده شوند نه به عنوان یک پنجره‌ی جدید. این کار بر روی مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم قابل انجام است.

مرورگر Mozilla Firefox
ابتدا در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.
سپس در قسمت Search عبارت browser.link.open_newwindow.restriction را وارد نمایید.
اکنون در نتایج یافته شده بر روی browser.link.open_newwindow.restriction دوبار کلیک کنید و مقدار آن را از 2 به 0 تغییر دهید.
سپس روی OK کلیک کنید.

مرورگر Microsoft Internet Explorer
پس از اجرای مرورگر بر روی دکمه‌ی Tools کلیک کرده و Internet Options را انتخاب کنید.
سپس در همان تب General و در قسمت Tabs بر روی دکمه‌ی Settings کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی When a pop-up is encountered را بر روی Always open pop-ups in a new tab تنظیم کنید.
اکنون پنجره‌های باز را OK کنید.

مرورگر Google Chrome
برای این‌کار نیازمند افزونه‌ای به نام One Window هستیم. بدین منظور توسط مرورگر کروم وارد آدرس زیر شوید:

https://chrome.google.com/webstore/detail/one-window/papnlnnbddhckngcblfljaelgceffobn

سپس بر روی دکمه ADD TO CHROME کلیک کنید.
چند لحظه صبر کرده و پس از نمایش پنجره Confirm New Extension بر روی دکمه Add کلیک کنید.
اکنون صبر کنید تا افزونه دانلود شده و به طور خودکار بر روی مرورگر نصب شود.
منبع:tarfandestan.com

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

فایرفاکس 18, موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس 18 به یک PDFخوان داخلی مجهز شده است که البته به طور پیش‌فرض غیرفعال است. بدین معنا که دیگر برای مطالعه‌ی فایل‌های PDF در محیط اینترنت، نیازمند نرم‌افزارهای جانبی نظیر Adobe Acrobat Reader نخواهید بود و به وسیله‌ی این قابلیت جدید فایرفاکس می‌توانید در همان پنجره‌ی فایرفاکس فایل‌های PDF را مطالعه کنید. در این ترفند به معرفی نحوه فعال‌سازی این قابلیت مخفی خواهیم پرداخت.

ابتدا اگر هنوز فایرفاکس خود را به نسخه‌ی 18 به‌روزرسانی نکرده‌اید این کار را انجام دهید (از طریق ورود به منوی Firefox و سپس انتخاب Help > About Firefox).
حال در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.
سپس در قسمت Search عبارت pdfjs.disabled را وارد نمایید.
اکنون در نتایج یافته شده بر روی pdfjs.disabled دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از true به false تغییر کند.
با این کار PDFخوان داخلی فایرفاکس فعال شده است می‌توانید فایل‌های PDF را در محیط فایرفاکس مطالعه کنید.

اما برای این که فایل‌های PDF به طور پیش‌فرض از این پس توسط خود فایرفاکس باز شوند، بدین صورت عمل کنید:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Firefox کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.
سپس به بخش Application بروید.
حال گزینه‌ی (Portable Document Format (PDF را بر روی Preview in Firefox تنظیم کرده و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون فایل‌های PDF در محیط وب به صورت آنلاین توسط فایرفاکس باز می‌شوند.

منبع:tarfandstan.com

 

 


:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آیا از وارد شدن به جستار سئو می ترسید؟ آیا بدلیل مخارج بالا متعلق به منصرف شده اید؟ آیا اندیشه میکنید رسیدن به رتبه برتر گوگل نشدنی-ناشدنی است؟

تمام این تفکرات را بعید بریزید. هم شما و هم هر کس دیگری میتواند در این مقوله قدم بگذارد. بدون ترس با مطالعه مقالات و کتاب های مربوطه به موفقیت های نکوداشتن در زمان مختصر دست پیدا میکنید. اما به شرط علاقه !

شما با قرار دادن یک کد در سایت نمی توانید به رتبه برتر گوگل برسید. هیچوقت در سئو به پیگیری یک شیوه جادویی و سریع برای رسیدن به اهداف خود نباشید. اگر گرایش به یادگیری مبحث سئو دارید، با ما به اتفاق باشید. ما در این نوشتار با آموزش مقدماتی سئو در خدمت شما عزیزان هستیم.

سئو چیست؟
به عنوان یک صاحب مشاغل در این عصر دیجیتال، شما به حضور آنلاین بیچارگی دارید. بسیاری از ملت برای خرید محصولات، جستجوی خدمات و یافتن اطلاعات به وبسایت ها مراجعه می کنند. به همین خاطر تارنما شما باید برای دیده شدن به جایگاه خوبی در گوگل برسد. برای سپریدن این کار شما باید مبحث سئو یا SEO رایاد بگیرید.

عبارت SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. شغل موتوهای جستجو بر بنیاد خزنده ها و الگوریتم های آن می باشد. خزنده ها لینک ها را دنبال کرده و اطلاعات آن ها را در پایگاه داده اندوخته میکنند.بعد از خزنده ها، الگوریتم ها وارد شده و کیفیت لینک ها را بررسی میکنند.به این ترتیب لینک های معتبر و پسندیده با سلیقه کاربر پیدا میشود.

انواع سئو:
On-page : کلیه اقداماتی که بطور سر راست در تارنما برای درمان جایگاه آن در رتبه بندی های جستجو اتمام میشود. مانند: کیفیت کلی محتواها ، عملکرد صفحه و ساختار درونمایه و …
Off-page : کلیه اقداماتی که مایه رتبه بندی سایت میشود. مانند: لینک سازی و انواع آن، اعتبار دامنه، شبکه های اجتماعی، برندسازی و ….
اهمیت بهینه سازی وب سایت:
آیا می دانستید ۸۰ درصد بازدید سایت شما از راه موتورهای جستجو سپریدن می شود؟
آیا می دانستید روز به روز افراد برای خرید و تعبيه دربایستن های خویش از تارنما کاربرد می کنند؟
آیا می دانستید اکثر کاربران فقط نتیجه های جستجو در صفحه نخست موتور جستجو گر را نگریستن می کنند؟
آیا می دانستید بیشتر بازدید کننده ها توسط گوگل و Yahoo وارد وب سایت شما می شوند؟
مردم اعتماد زیادی به نتایج برتر موتورهای جستجو دارند. اگر گوگل وب سایت شما را بین سه تا پنج نتیجه برتر جستجو پیمان دهد، به کاربران می فهماند که این وب سایت حائز کیفیت است. چی بهتر از این که کاربر وارد سایت شود. فروش شما اغلب شده و شدامد وب سایت افزایش می یابد. این کار مایه میشود شما راحت تر به بازار منظور خود دسترسی پیدا کنید.

اهمیت سئو
اهمیت سئو
هشت مرحله مهم برای رسیدن به سئو موفق :
اجازه دسترسی به موتورهای جستجو برای آنالیز سایت
تولید محتوای با کیفیت
بهینه سازی تمام صفحات و مطالب خود برای کلیدواژه های مورد نظر
ایجاد لینک های داخلی و خارجی
افزایش سرعت لود و تجربه کاربری سایت
اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
قراردادن Title، Description و URL مناسب
آیا گذرگاه دیگری هم برای آمدن به صفحه نخست گوگل است؟
بله، استفاده از تبلیغ در گوگل. اما باید در عقیده داشت که این هزینه به دلار پرداخت می شود. این قضیه برای تارنما های ایرانی خیلی با صرفه نیست. در ضمن استفاده از این تبلیغات نیازمند دانش تخصصی است.

مبانی سئو

هزینه افزایش رتبه سایت و بهینه سازی سایت چقدر است؟
عدد ریزبین برای این پیشه هستی ندارد. معیارهایی همچون تعداد رقیبان، میزان کاربرد رقبا از تکنیک های سئو، تعداد جستجوهای روزانه و… در بها تاثیرگذار است.

چه مدت درازا می کشد تا به رتبه نکوداشتن برسیم؟
ابتدا باید تارنما شما و وب سایت رقباء تحلیل شود. سپس میزان جستجو بر روی کلمه کلیدی مورد نظر و چندین پارامتر دیگر مورد رسیدگی پیمان گیرد. نمیتوان مدت دقیقی را تعیین کرد.

بهترین موتور جستجو کدام است؟
بدون برباد دان وقت جواب میدهیم گوگل !

شک نکنید که کمپانی گوگل بزرگترین موتور جستجوی عالم را در کمر بستن دارد. بر اساس احصاء منتشر شده بیش از ۹۰% کاربران دانشمند از این موتور برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنند. گوگل با تفکر قوی و وانگهی عملکرد خوب توانسته است طیف وسیعی از کاربران را به خود جذب کند. پس طبیعی است که شما با تمرکز بروی این سایت بتوانید در سئو به کامیابی برسید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 

این روز‌ها نقش تکنولوژی به قدری در زندگی ما پررنگ شده است که حتی در مهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه هم از اینترنت استفاده می‌کنیم.

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که مجبور شوید برای دادن رمز وای – فای خود به مهمان یا دوستان خود کل خانه و اطراف مودم را زیر و رو کنید. اما آیا می‌توان بدون نیاز به رمز، وای – فای منزل را با دیگران به اشتراک گذاشت؟

 

iOS ۱۱ قابلیتی دارد که امکان اشتراک رمز بدون نیاز به پسورد را برای کاربران آیفون فراهم می‌کند.

با استفاده از این قابلیت برای اشتراک وایفای خود با مهمان یا دوستان خود به جای فشار آوردن به مغز خود برای یاداوری رمز و گشتن اطراف مودم و لابلای کاغذ‌های خود، کافی ست فقط آیفون خود را نزدیک آیفون وی بگیرید و به وی اجازه دسترسی شبکه اینترنت خود را بدهید. این قابلیت کار را برای کاربران iOS فوق العاده آسان کرده است. البته این قابلیت فقط درصورتی کارآیی خواهد داشت که هردو طرف از آیفون و iOS ۱۱ استفاده کنند.

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 اشتراک رمز بدون نیاز به پسورد  برای کاربران آیفون

 

چگونه وایفای را به اشتراک بگذاریم؟

برای اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز، ابتدا از مهمان خود بخواهید به setting برود و صفحه Wi-Fi connection را باز کند. سپس نام وای فای شما را انتخاب کند. در مرحله آخر زمانی که باکس پسورد باز می‌شود تا رمز را وارد کنید فقط کافی ست آیفون خود را به آیفون مهمان خود نزدیک کنید تا اتصال وی با وای فای شما برقرار شود.

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 

همزمان یک اعلان بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا مایل به اشتراک پسورد وای فای هستید یا خیر؛ و همین. با کلیک بر روی گزینه بله، آیفون مهمان شما به وای فای منزل متصل می‌شود و تمام.

 

این قابلیت یکی از قابلیت‌های محبوب iOS ۱۱ است که در بسیاری از مواقع مطمئناً برای همه کاربرد خواهد داشت. درضمن نکته آخر این که شما از همین روش برای اتصال دیتای گوشی خود هم می‌توانید استفاده کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/wifi-sharing2-friends.html



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 

این روز‌ها نقش تکنولوژی به قدری در زندگی ما پررنگ شده است که حتی در مهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه هم از اینترنت استفاده می‌کنیم.

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که مجبور شوید برای دادن رمز وای – فای خود به مهمان یا دوستان خود کل خانه و اطراف مودم را زیر و رو کنید. اما آیا می‌توان بدون نیاز به رمز، وای – فای منزل را با دیگران به اشتراک گذاشت؟

 

iOS ۱۱ قابلیتی دارد که امکان اشتراک رمز بدون نیاز به پسورد را برای کاربران آیفون فراهم می‌کند.

با استفاده از این قابلیت برای اشتراک وایفای خود با مهمان یا دوستان خود به جای فشار آوردن به مغز خود برای یاداوری رمز و گشتن اطراف مودم و لابلای کاغذ‌های خود، کافی ست فقط آیفون خود را نزدیک آیفون وی بگیرید و به وی اجازه دسترسی شبکه اینترنت خود را بدهید. این قابلیت کار را برای کاربران iOS فوق العاده آسان کرده است. البته این قابلیت فقط درصورتی کارآیی خواهد داشت که هردو طرف از آیفون و iOS ۱۱ استفاده کنند.

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 اشتراک رمز بدون نیاز به پسورد  برای کاربران آیفون

 

چگونه وایفای را به اشتراک بگذاریم؟

برای اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز، ابتدا از مهمان خود بخواهید به setting برود و صفحه Wi-Fi connection را باز کند. سپس نام وای فای شما را انتخاب کند. در مرحله آخر زمانی که باکس پسورد باز می‌شود تا رمز را وارد کنید فقط کافی ست آیفون خود را به آیفون مهمان خود نزدیک کنید تا اتصال وی با وای فای شما برقرار شود.

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 

همزمان یک اعلان بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا مایل به اشتراک پسورد وای فای هستید یا خیر؛ و همین. با کلیک بر روی گزینه بله، آیفون مهمان شما به وای فای منزل متصل می‌شود و تمام.

 

این قابلیت یکی از قابلیت‌های محبوب iOS ۱۱ است که در بسیاری از مواقع مطمئناً برای همه کاربرد خواهد داشت. درضمن نکته آخر این که شما از همین روش برای اتصال دیتای گوشی خود هم می‌توانید استفاده کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/wifi-sharing2-friends.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 

این روز‌ها نقش تکنولوژی به قدری در زندگی ما پررنگ شده است که حتی در مهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه هم از اینترنت استفاده می‌کنیم.

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که مجبور شوید برای دادن رمز وای – فای خود به مهمان یا دوستان خود کل خانه و اطراف مودم را زیر و رو کنید. اما آیا می‌توان بدون نیاز به رمز، وای – فای منزل را با دیگران به اشتراک گذاشت؟

 

iOS ۱۱ قابلیتی دارد که امکان اشتراک رمز بدون نیاز به پسورد را برای کاربران آیفون فراهم می‌کند.

با استفاده از این قابلیت برای اشتراک وایفای خود با مهمان یا دوستان خود به جای فشار آوردن به مغز خود برای یاداوری رمز و گشتن اطراف مودم و لابلای کاغذ‌های خود، کافی ست فقط آیفون خود را نزدیک آیفون وی بگیرید و به وی اجازه دسترسی شبکه اینترنت خود را بدهید. این قابلیت کار را برای کاربران iOS فوق العاده آسان کرده است. البته این قابلیت فقط درصورتی کارآیی خواهد داشت که هردو طرف از آیفون و iOS ۱۱ استفاده کنند.

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 اشتراک رمز بدون نیاز به پسورد  برای کاربران آیفون

 

چگونه وایفای را به اشتراک بگذاریم؟

برای اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز، ابتدا از مهمان خود بخواهید به setting برود و صفحه Wi-Fi connection را باز کند. سپس نام وای فای شما را انتخاب کند. در مرحله آخر زمانی که باکس پسورد باز می‌شود تا رمز را وارد کنید فقط کافی ست آیفون خود را به آیفون مهمان خود نزدیک کنید تا اتصال وی با وای فای شما برقرار شود.

 

اشتراک رمز وای فای, اشتراک وای فای بدون نیاز به رمز

 

همزمان یک اعلان بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا مایل به اشتراک پسورد وای فای هستید یا خیر؛ و همین. با کلیک بر روی گزینه بله، آیفون مهمان شما به وای فای منزل متصل می‌شود و تمام.

 

این قابلیت یکی از قابلیت‌های محبوب iOS ۱۱ است که در بسیاری از مواقع مطمئناً برای همه کاربرد خواهد داشت. درضمن نکته آخر این که شما از همین روش برای اتصال دیتای گوشی خود هم می‌توانید استفاده کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/wifi-sharing2-friends.html



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



مرورگر موبایل اندروید, با سرعت ترین مرورگر موبایل

 بهترین مرورگر موبایل

 

شاید از آن دسته افرادی هستید که همیشه در گوشی موبایل خود از یک مرورگر استفاده می‌کنید، شاید هم مرتبا مرورگرتان را تغییر می‌دهید. همان‌طور که برای کامپیوترهای خانگی انواع و اقسام مرورگر وجود دارد، این تنوع در گوشی‌ها هم مشاهده می‌شود و هرکدام از این مرورگرها معایب و مزایای خودشان را دارند.

اگر می‌خواهید بهترین مرورگر را با توجه به نیازهای خود پیدا کنید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

 

گوگل کروم (اندروید، iOS)

مرورگر کروم، انتخاب پیش‌فرض بسیاری از کاربران است. یکی از دلایل چنین محبوبیتی این است که کاربران نسخه‌ی موبایل این مرورگر، می‌توانند به اطلاعات گسترده‌ای از نسخه‌ی دسکتاپ کروم مانند تاریخچه‌ی وب‌گردی، «بوک‌مارک‌ها» (bookmarks)، اطلاعات حساب‌های کاربری و دیگر موارد دسترسی داشته باشند. نسخه‌ی موبایل این مرورگر مانند نسخه‌ی دسکتاپ آن سریع و روان است و همچنین قابلیت‌های جانبی جالبی هم در آن وجود دارد. ازجمله‌ی این قابلیت‌های جانبی می‌توان به امکان جستجو از طریق صدا اشاره کرد.

 

مرورگر کروم مشخصه‌های جذاب زیادی دارد که امکان جستجو با یک‌بار لمس، صرفه‌جویی در مصرف داده و امکان دانلود سایت با فشردن یک دکمه، فقط برخی از این مشخصه‌ها به شمار می‌رود. در نسخه‌ی موبایل کروم هم مانند نسخه‌ی دسکتاپ آن، امکان ترجمه‌ی سایت وجود دارد که در صورت تمایل، سایت‌های خارجی به زبان موردنظر شما ترجمه می‌شوند.

البته این نکته را باید ذکر کنیم که در طی بررسی‌های مختلف، کروم عنوان سریع‌ترین مرورگر گوشی را دریافت نکرده و ازلحاظ ویژگی‌ها هم در رتبه‌ی نخست قرار نمی‌گیرد

 

اپل سافاری (iOS)

سافاری مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل iOS است. اپل هم مرتبا ویژگی‌های جدیدی را در این مرورگر تعبیه می‌کند. مثلا از ویژگی‌های نسخه‌ی جدید آن می‌توان به امکان بلاک کردن هوشمند تبلیغات و پیوستگی بیشتر با سیری اشاره کرد. همانند کروم، اگر از نسخه‌ی دسکتاپ سافاری استفاده کنید می‌توانید اطلاعات مختلفی را بین نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ آن سینک کنید.

 

در سافاری به لطف آی‌کلاود، حتی امکان سینک تب‌های بازشده در بین دسکتاپ و گوشی هم فراهم است. با توجه به این ویژگی‌ها و البته پیوستگی زیاد آن با iOS، چندان عجیب نیست که کاربران پروپاقرص اپل از استفاده از این مرورگر دست نمی‌کشند. البته سافاری ازلحاظ ظاهری و رابط کاربری چندان جذاب نیست، اما درهرحال ازلحاظ ویژگی‌های جذاب دستش پر است و حداقل مانند گوگل فعالیت‌های کاربران را زیر نظر نمی‌گیرد.

در آزمایش‌های صورت گرفته، سافاری نتایج خوبی را کسب کرده و نباید قابلیت‌های جذابی مانند حالت مطالعه‌ی این مرورگر را از قلم انداخت.

 

موزیلا فایرفاکس (اندروید، iOS)

روزگاری فایرفاکس به‌عنوان جایگزین اینترنت اکسپلورر محسوب می‌شد و بعدها به‌عنوان جایگزین گوگل کروم شناخته شد. اگر از نسخه‌ی دسکتاپ آن استفاده می‌کنید، منطقی است که از نسخه‌ی موبایل آن هم بهره ببرید، زیرا می‌توان اطلاعات مختلفی را بین این دو نسخه سینک کرد. تب‌ها در فایرفاکس ظاهر بهتری نسبت به کروم دارند و حرکت بین آن‌ها راحت‌تر است. همچنین در این مرورگر به‌راحتی می‌توان موتور جستجوی پیش‌فرض را تغییر داد. علاوه بر این، در نسخه‌ی موبایل فایرفاکس افزونه‌های متنوعی وجود دارد که برای اهداف مختلف می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

فایرفاکس رابط کاربری جذابی دارد و تا حد زیادی می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد. پشتیبانی از افزونه‌های گسترده هم دلیل دیگری است که فایرفاکس را به کروم یا سافاری ترجیح دهید. ازلحاظ سرعت هم فایرفاکس در iOS موفق شده نتایج خوبی را به دست آورد اما در اندروید چندان قوی ظاهر نشده؛ هرچند بهتر است خودتان با آن کار کنید و شخصا برای استفاده از آن تصمیم بگیرید. 

 

مرورگر موبایل اندروید, با سرعت ترین مرورگر موبایل

 با سرعت ترین مرورگر موبایل

 

اُپرا (اندروید) و اُپرا مینی (اندروید، iOS)

اُپرا مرورگر نوآور و البته مظلومی است که برای انواع و اقسام پلتفرم‌ها مانند اندروید، iOS، ویندوز و macOS ارائه شده است. البته برای نسخه‌ی موبایل آن، تمرکز توسعه‌دهندگان اُپرا عمدتا معطوف به اندروید است و در iOS فقط از نسخه‌ی کم‌حجم آن به نام «اُپرا مینی» می‌شود استفاده کرد. وب‌گردی و جستجو در اپلیکیشن اصلی اُپرا در اندروید خیلی راحت و روان است و مانند دیگر مرورگرها، سینک کردن اطلاعات آن در پلتفرم‌های مختلف به‌راحتی انجام می‌شود.

 

اپلیکیشن اصلی اُپرا قابلیت صرفه‌جویی در مصرف داده را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن، حجم کمتری از داده‌های کاربر مصرف می‌شود. اُپرا مینی موجود در اندروید و iOS هم کم‌حجم و سریع است و هم قابلیت صرفه‌جویی مصرف داده در آن تعبیه‌شده. ازلحاظ سرعت کلی هم نمی‌توان به‌طور قطع در مورد آن نظر داد؛ زیرا در برخی از بررسی‌ها، اُپرا در اندروید موفق شده مکان اول را کسب کند ولی در بعضی دیگر از بررسی‌های مربوط به iOS، در پایین جدول قرار گرفته است.

 

مایکروسافت اج (اندروید، iOS)

مایکروسافت «اج» (Edge) از تازه‌نفس‌ترین مرورگرهای گوشی‌های هوشمند است که به‌تازگی به‌صورت آزمایشی برای اندروید و iOS عرضه‌شده. باوجود این‌که این مرورگر هنوز به‌صورت رسمی ارائه نشده، اما نسخه‌ی iOS این مرورگر در آزمایش‌های مختلف موفق شده که رتبه‌ی خوبی را کسب کند. البته اگر اهل استفاده از کروم و فایرفاکس در دسکتاپ و گوشی خود هستید، احتمالا چند میلی‌ثانیه سرعت بیشتر باعث نمی‌شود که به استفاده از اج روی بیاورید.

 

کدام یک بهترین است؟

انتخاب بهترین مرورگر کار غیرممکنی است؛ زیرا اگر کاربری به‌طور گسترده از اکوسیستم اپل استفاده کند، به‌احتمال‌زیاد مرورگر سافاری را انتخاب می‌کند و اگر هم وقت زیادی را صرف اکوسیستم گوگل کرده باشد، مرورگر مورد نظرش احتمالا کروم خواهد بود. این را باید در نظر گرفت که اپلیکیشن‌های معروفی مانند توییتر، فیسبوک و تلگرام، مرورگر مختص به خودشان را دارند و در سیستم‌عاملی مانند iOS استفاده از مرورگر پیش‌فرض یعنی سافاری راحت‌تر است؛ به‌خاطر تمام این مسائل، معمولا دلایل قانع‌کننده‌ی زیادی برای تعویض مرورگر وجود ندارد.

 

کاربرانی هم که به استفاده از مرورگرهای فایرفاکس و اُپرا عادت کرده‌اند، فارغ از خوب یا بد بودن مرورگر، معمولا به استفاده از مرورگر دیگری روی نمی‌آورند. نسخه‌ی موبایل مایکروسافت اج هم که تازه‌نفس است ولی باوجود کاربران زیاد ویندوز، پتانسیل خوبی برای رشد دارد. درنهایت باید گفت که هرچند هرکدام از این مرورگرها نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند، اما معمولا تفاوت کیفیت‌های آن‌ها آن‌قدر بارز نیست که موجب تشویق کاربر برای استفاده از مرورگر جدیدی شود.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/best-mobile1-browser.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

انتخاب واژه ها کلیدی مناسب احد از دغدغه‌های مدیران وبسایت‌ها و نویسندگان محتواهای اینترنتی است.
اولین و شاید مهمترین قسمت در استراتژی سئو، بهینه‌سازی محتوا بر پای بست، واژه ها کلیدی مناسب است.
در نوشتار چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟ راهکارهای برتر برای سئو مقالات به تعریف واژه ها کلیدی و دلیل اهمیت آنها پرداخته‌ام که در ذیل قسمتی از متن آن را مجدد بیان خواهم کرد.

کلمات کلیدی چیست ؟ همان واژه ها و جملاتی که کاربر در کادر جستجوی گوگل وارد می‌کند و بدست آن به سایت ما یا رقیبانمان هدایت می‌شود.

کدام کلمات کلیدی برای محتوای ما مناسب‌ترند؟

باید بدانیم روش گزینش مناسبترین واژه ها کلیدی برای محتوای سایت چگونه است؟

با ما به اتفاق شوید لغایت در چند مرحله نحوه برگزیدن واژه ها کلیدی پسندیده را با هم رسیدگی کنیم.

بررسی واژه ها کلیدی
سپریدن بررسی و پیدا کردن واژه ها کلیدی از قبل، بخشی مهم از تولید محتوای عالی است.
ازآنجاکه باید واژه ها کلیدی منظور خویش را در عنوان مقاله و متن آن بیاورید، بیچارگی است که پیش از شروع به نوشتن، واژه ها کلیدی خود را برگزیدن کنید.
در حال تعبيه آموزشی جامع برای شیوه گزینش واژه ها کلیدی هدفمند هستیم که به زودی آن را به چهره رایگان در سایت قرار خواهیم داد.

اگر هرگز جستجوی واژه ها کلیدی را اتمام نداده‌­اید، احتمالاً بخواهید راهنمای سایت hubspot برای تازه‌کاران را مطالعه کنید.

از میان تمامی عوامل سئو داخلی، برای یادگیری این عامل باید بیشترین وقت را صرف کنید.

حتی لازم نیست کتابی بخرید. راهنمای قطعی جستجوی کلیدواژه از سایت بک­لینکو کافی است. وقتی که می‌گویم در اثناء اتمام جستجوی واژه ها کلیدی خواب ندارم، جدی می­‌گویم.

استفاده از واژه ها کلیدی
گوگل در طول سال‌های پسین باهوش‌­تر شده است.
با آنکه باید از کلمات کلیدی در محتوای خویش استفاده کنید، ولی چپاندن کلمات کلیدی­ در متن الی جایی که ممکن است، به جای اینکه رتبه­‌بندی شمارا بهبود بخشد، به آن آفت می‌­رساند.
این روزها، انباشت واژه ها کلیدی و چپاندن آن ناممکن و اشتباه است.

امروزه، به کارگیری کلمات کلیدی، اغلب در مورد معناشناسی آنها می باشد.
گوگل در تفسیر معنای واژه ها کلیدی جستجوگران زیاد عالی عمل می‌کند، به حدی که برای فرآوری کنندگان محتوا ترسناک است.

گوگل نه تنها به کلمات کلیدی نگاه می‌­کند، بلکه به مترادف­‌های آن‌ها نیز پروا دارد الی بداندمنظور شما از نگارش عبارتی همانند « علاءالدین اصف» چیست.

گوگل می‌­داند که شما شاید به دنبال هر علاءالدینی نیستید، بلکه می‌­فهمد که شما به پیگیری فروشگاه­‌های زنجیره­ای علاءالدین در اصفهان هستید و این را با بررسی جستجوهای مشابه که ممکن است دربرگیرنده کلید واژه‌­هایی همانند «فروشگاه»، «موبایل» و … شوند بفهمد.

انتخاب واژه ها کلیدی: نحوه برگزیدن مناسبترین کلمات کلیدی برای محتوای سایت
انتخاب کلمات کلیدی: نحوه گزینش مناسبترین واژه ها کلیدی برای محتوای سایت

تا جایی که اطمینان حاصل کنید کلمات کلیدی شما ازنظر استراتژیک در مکان­های مهم (نظیر عنوان، URL و توضیحات متا) پیمان دارند، لازم نیست صدبار آن‌ها را در متن خود تکرار کنید.

تنها بر خواننده متمرکز شوید و مداوم و چندبار کلمات کلیدی خود را در محتوا بگنجانید.

انتخاب واژه ها کلیدی
ما تنها به‌طور مختصر به جستجوی و بررسی کلمات کلیدی پرداختیم.
این عنوان، آنقدر مهم است که بخشی مستقل و از آن خودش را می‌­طلبد. دلیلش این است که تقریباً ۹۰ درصد سئو حول محور انتخاب واژه کلیدی می‌­چرخد.

البته این آمارگرفتن را از خودم در آوردم، اما نکته را فهمیدید.
کلمات کلیدی فرمایش خواهند کرد که هر قطعه از متن در چه مورد خواهد بود.
کلمات کلیدی تعیین می‌کنند که نام سایت خود را چه چیزی بگذارید و برند خود را به‌صورت آنلاین چگونه توصیف کنید.

کلمات کلیدی حتی روش تشکیل لینک را هم به شما امر می‌کنند و این باره تاکتیک‌­هایی که برگزیدن می‌­کنید و شیوه پیاده­‌سازی آن‌ها را دربرگیرنده می‌­شود.

اشتباه در برگزیدن واژه ها کلیدی
اشتباه رایج دیگری که کسان اتمام می­‌دهند این است که آن‌ها متوقف می­‌شوند.
شاید کسان سایت خود را بازطراحی کنند یا کمپین بازاریابی جدیدی مسیر بیاندازند.

برای گرد دو هفته آن را پیوستگی می­‌دهند و صفحات خویش را بروزرسانی می­کنند و سپس متوقف می‌­شوند.
آن‌ها فکر می­‌کنند که جستجوی واژه کلیدی یکبار اتمام می­‌شود و دیگر تمام. در واقعیت، کاملاً برعکس است. بهترین سئو کاران همش در حال جستجوی واژه کلیدی هستند.
همچنین دائماً ارزیابی می­‌کنند که آیا کلمات کلیدی محتوای آن‌ها همچنان عاقلانه هستند یا خیر.

در پایین به دو اشتباه افراد در باره انتخاب واژه ها کلیدی اشاره خواهیم کرد:
اشتباه رایج یک: انتخاب کلمه کلیدی اشتباه
تصور کنید شما خدمات مشاوره­ای کسب‌وکار می­‌فروشید. شدنی است خدمات شما در درازا سنه ۱۰ میلیون تومان برای مشتری هزینه داشته باشد.

یعنی اندکی کمتر از یک میلیون تومان در ماه، بعد مبلغ زیادی نیست. اما نسبتا گران است.

اکنون اگر شما رتبه یک «نکات مجانی برای رشد کسب و کار» را داشته باشید، حدس بزنید مخاطبین شما از چه نوعی هستند؟

افرادی به سایت شما خواهند آمد که به تعقیب مطالب رایگان هستند! و این یعنی که احتمالاً وقتی وارد سایت شما می­‌شوند، از شما هیچ خدماتی را خریداری نخواهند کرد.

همان یک کلمه کلیدی ممکن است صد هزار نفر را ماهانه وارد سایت شما کند.

با این حال، شاید مخاطبین اشتباهی هستند. بعد عاقلانه نیست بر حسب آن، رتبه­‌ای بگیرید!

بهتر است کلمه کلیدی متفاوتی را انتخاب کنید، حتی اگر این شغل به معنی از دست دادن ۹۹۰ بازدید در ماه باشد.

در موردش اندیشه کنید: اگر فقط یک یا دو تن هم مطلب شمارا بخوانند و به سمت شما رغبت پیدا کنند، قدمی رو به جلو برداشته­‌اید. با این حال این مورد، فقط سخت رایج نیست. در واقع مورد بعدی، رایج­‌تر است.

اشتباه رایج دوم : نادیده اخذ رقابت
کلمه کلیدی را از نخست صحیح انتخاب کرده‌­اید.
ازنظر بافتی به کاری که اتمام می‌­دهید مربوط است. و با آنچه می­‌فروشید هم هماهنگی بهتری دارد.
پس پیشه بعدی که باید انجام بدهید چیست؟
ممکن است یک دست موزه بررسی کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا حتی SEMrush را که یک ابزاری پولی است، باز کنید.
چند ایده در آن‌ها تایپ کنید و نتیجه بگیرید.
به‌طور طبیعی، میل شما به سمت کلماتی خواهد بود که بیشترین تعداد جستجو را به خویش وابستگی داده‌­اند.

اما نکته­‌ای است که شما آن را نادیده می­‌گیرید.

انتخاب کلمات کلیدی سئو

قابلیت شما برای رتبه اخذ به خاطر یک کلمه کلیدی اغلب به رقبایی که در مقابل خویش دارید وابسته است.

برای مثال کلید کلمه «بازاریابی محتوا» را رسیدگی کنیم:

“بازاریابی محتوا”

مدیرباش سئو چیست ؟ سئو درونی سئو خارجی بازاریابی محتوا
سئو چیست ؟ سئو درونی سئو بیگانه بازاریابی محتوا
در ماه تقریباً ۱۰۰ لغایت یک هزار جستجو را به خود اختصاص می‌­دهد. خیلی عالی است. واژه کلیدی خیلی محبوبی در سطح اینترنت نیست.

اما برای آغاز خوب است.

مشکل زمانی قبل می‌­آید که سایت خود را با سایر سایت­‌هایی که در گوگل رتبه احسان دارند سنجش می­‌کنید.

سئو چیست ؟ بازاریابی محتوا
سئو چیست ؟ بازاریابی محتوا
آیا اعتبار حوزه و صفحه­ این سایت­‌ها را می‌‌بینید؟
آیا شمار دامنه­‌های ریشه­ لینک ­دهنده آن‌ها را می بینید؟ برای بیشتر سایت­‌ها ماه‌ها درازا خواهد کشید که به چیزی تقریبا آن‌ها برسند.

این یعنی اینکه بخت شما برای اینکه خیلی سریع یکتا از آنها را از سه رتبه اول خارج کنید، کم و بیش به صفر است. پس پس آن چه اتفاقی رخ می­‌دهد؟

البته در تصویر بالا بحث ویکی پدیا جداست.
در نتیجه کسان مستقیماً به سمت واژه ها کلیدی طولانی می­روند.
آن‌ها این‌گونه تصور می­کنند که چون حجم این تقسیم از واژه ها کمتر است، بعد رقابب هم بر سر آن‌ها کمتر خواهد بود.

متأسفانه این فرمایش همش صادق نیست.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

این مطلب به شما می آموزد که چگونه از Google Play در Android خارج شوید، با خروج از یک حساب Google در تلفن خود و همچنین نحوه خروج از وب سایت Google Play در رایانه.

 

روش 1

در آندروید:

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

تنظیمات را باز کنید . این برنامه با آیکون چرخدنده است که معمولا در کشوی برنامه Android شما قرار دارد.

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

روی Accounts ضربه بزنید این لیست تمام حسابهایی را که در تلفن Android خود وارد کرده اید، نشان می دهد.

در بعضی از نسخه های Android، این ممکن است در زیر "Cloud & Accounts" یا  "Accounts & Sync" یا چیزی شبیه باشد. 

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

روی Google ضربه بزنید این در کنار آیکون سفید با قرمز، زرد، سبز و آبی پایتخت "G" قرار دارد. این لیستی از تمام حسابهای Google را که در گوشی هوشمند اندرویدی خود وارد کرده اید، نمایش می دهد.

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

از حساب کاربری که میخواهید از آن خارج شوید ضربه بزنید این گزینه تمام گزینه های آن حساب را نشان می دهد.

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

روی ⋮ ضربه بزنید این آیکون با سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالای تنظیمات حساب Google است. این یک منوی کشویی را نمایش می دهد.

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

روی Remove account ضربه بزنید. این دومین گزینه در منوی کشویی در گوشه سمت راست است. این پاپ آپ پنجره تأیید را نمایش می دهد.

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

روی Remove account ضربه بزنید این تایید می کند که شما می خواهید حساب کاربری گوگل را حذف کنید و از همه برنامه هایی که از آن حساب Google استفاده می کنند را بیرون کنید.

 

روش 2

در دسکتاپ :

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

به https://play.google.com در مرورگر وب بروید شما می توانید از هر مرورگر وب بر روی کامپیوتر یا مک استفاده کنید.

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

بر روی تصویر نمایه خود کلیک کنید تصویر نمایه شما در گوشه بالا سمت راست وب سایت است. این یک منوی کشویی را نمایش می دهد.

 

سایت گوگل پلی, استفاده از گوگل پلی

 

روی Sign Out کلیک کنید این شما را از حساب Google خود از وب سایت Google Play خارج می کند.

برای ورود به سیستم، روی «Sign In» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و با آدرس ایمیل و رمز عبور مرتبط با حساب Google Play خود وارد شوید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/exit-googleplay2-android.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

شما می توانید یک آدرس ایمیل بازیابی را به حساب Google خود اضافه کنید تا در صورتی که حساب شما غیرفعال شود یا گذرواژه خود را فراموش کنید از آن استفاده کنید. 

 

مراحل :

 

 ایمیل بازیابی چیست, ایمیل بازیابی جیمیل

 

به https://myaccount.google.com/u/1/ بروید در صورت درخواست، با ایمیل و رمز عبور خود وارد شوید.

 

 ایمیل بازیابی چیست, ایمیل بازیابی جیمیل

 

در نوار منوی سمت چپ بر روی Security کلیک کنید.

در یک دستگاه تلفن همراه، گزینه "Security" در جدول پیمایش محتویات در بالای صفحه قرار می گیرد. 

 

 ایمیل بازیابی چیست, ایمیل بازیابی جیمیل

 

به پایین بروید Ways we can verify it's you .

 

 ایمیل بازیابی چیست, ایمیل بازیابی جیمیل

 

روی Recovery email کلیک کنید.

اگر قبلا ایمیل بازیابی را پیش از این تنظیم کرده باشید، خواهید دید که در آن لیست شده است. شما هنوز هم می توانید بر روی همان جعبه کلیک کنید تا آن را تغییر دهید. 

 

 ایمیل بازیابی چیست, ایمیل بازیابی جیمیل

 

رمز عبور خود را تأیید کنید. فیلد رمز عبور را پر کنید و روی Next کلیک کنید.

 

 ایمیل بازیابی چیست, ایمیل بازیابی جیمیل

 

روی دکمه ADD RECOVERY EMAIL کلیک کنید.

اگر قبلا یک ایمیل بازیابی وجود دارد، برای تغییر آن، روی مداد خاکستری به سمت راست کلیک کنید. 

 

 ایمیل بازیابی چیست, ایمیل بازیابی جیمیل

 

آدرس ایمیل که می خواهید به عنوان یک بازیابی در جعبه استفاده کنید را وارد کنید. این آدرس ایمیل باید یکی باشد که شما دسترسی آسان داشته باشید. سپس روی دکمه Done کلیک کنید.

اگر بعد از تنظیم آن، باید آدرس را تغییر دهید، می توانید با کلیک بر روی مداد خاکستری در کنار ایمیل وارد شده برای ویرایش آن کلیک کنید. 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/recoveryemail-oogle2-account.html



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()