انواع نیچ مارکتینگ
نوشته شده توسط : ساحل

انواع روش‌های نیچ مارکتینگ
بازاریابی جاویژه یا همان نیچ مارکتینگ هم روش‌های مختلفی برای پیاده کردن دارد. بسیاری از مباحث این سرنوشت انواع نیچ مارکتینگ می‌تواند با بحث تعیین بازار هدف مرتبط باشد. شما استفاده از روش‌های نیچ مارکتینگ، در حال گزینش یک بازار قصد برای تکاپو هستید.

نیچ مارکتینگ با تمرکز بر روی سوژه خاص

در تقدیر راهبرد نیچ مارکتینگ مثال‌هایی از انتخاب یک سوژه خاص زده شد و دقیقا این یک مدل نیچ مارکتینگ است. به‌جای یک شاخه کلی باید در این روش، ریزتر شده و الی جایی که می‌خواهید دایره موضوعی خویش را کوچک‌تر کنید. در این حالت نه‌تنها می‌توانید به‌سرعت در آن سوژه رشد کنید، بلکه برند‌سازی و در ضمن سئو و بهنیه سازی سایت شما نیز راحت‌تر از حالت‌های کلی است. مثال: ۱) تاسیس فروشگاه اینترنتی ساعت. ۲) تاسیس فروشگاه اینترنتی دوربین به‌جای راه‌اندازی یک فروشگاه در جستار محصولات دیجیتال و…

نیچ مارکتینگ محلی

مدل دیگری از نیچ مارکتینگ می‌تواند ربطی به موضوع کار و جنبش نداشته باشد، بلکه مرز‌های جغرافیایی ملاک کار باشد. گزینش یک شهر برای ارائه محصول و یا خدمات می‌تواند رشد شما را چندین برابر کند. همچنین اگر در یک شهر بزرگ و پرجعیت مشابه تهران حیات می‌کنید، می‌توانید به‌جای شهر، محله‌های گوناگون را قصد قرار دهید. این طریق اغلب برای کسب و کارهایی مناسب است که خدمات ارائه می‌دهند. برای نمونه خدمات ثبت سفارش آنلاین (تاکسی، غذا و…) بهره‌گیری از این روش در شهرهای حقیر که امکانات اینترنتی شهرهای کبیر را ندارند می‌تواند بسیار موثر باشد. مثال: تاکسی‌های اینترنتی که امروزه بسیار پراستفاده شده‌اند، می‌تواند برنامه احسان برای آغاز شغل شما در یک شهر حقیر که این امکان را ندارد باشد. توجه: این مورد از نیچ مارکتینگ در ریشه-بن-بیخ در انتخاب محله‌ها برای کار و جنبش صحیح است نه یک شهر سایر که یک امکان را ندارد. زیرا در تعریف نیچ مارکتینگ محلی (Local Niche Marketing) باید در یک محیط (مانند شهر) چشم وهمچشمی وجود داشته باشد و شما برای بدست آوردن مشتریان خود، در یک محله خاص تمرکز کنید لغایت بتوانید آنها را جذب سوداگری خویش کنید. با این هستی این تعریف معرفی شده نادرست نیست ولی اغلب یک گونه طریق گزینش بازار منظور است تا نیچ مارکتینگ.

نیچ مارکتینگ محصول

نیچ مارکتینگ محصول وقتی به پیشه شما می‌آید که بخواهید در بازاری که محصولات مشابهی وجود دارد، یک فرآورده در ظاهر همانند را با ویژگی‌های خاص وارد بازار کنید. در این مدل نباید کسب و کارها را باره رسیدگی پیمان دهید، بلکه محصولات و ویژگی‌های آنها باید برای شما مهم باشد. در یک فرآورده خاص هم می‌‌توان با تخصصی‌تر کردن، مشتریان اکثریت را توسط آورد. برای مثال یک وب‌سایت آموزشی که مقوله آشپزی کار و جنبش می‌کند، می‌خواهد محصولاتی را در سایت خویش برای فروش حاضر کند. با یک بررسی متوجه می‌شود که پکیچ‌های آموزشی آشپزی بسیاری وجود دارد اما اگر او هم یک پکیچ آموزشی کله پزی ارائه کند، بخت پایینی برای جذب مشتری دارد. ولی اگر در محصول خود هم مشابه نیچ مارکتینگ موضوعی، تخصصی‌تر شغل کرده و برای نمونه یک پکیچ تعلیم طباخی محلی را ارائه کند، قطعا موفق‌تر حالت قبل خواهد بود.

نیچ مارکتینگ گروه‌های سنی و جنسی

برای چشم وهمچشمی آسان‌تر در یک بازار رقابتی می‌توانید از این طریق که مثل طریق قبل، اغلب به بازار منظور مربوط می‌شود در نیچ مارکتینگ استفاده کنید. گروه‌های سنی ویژه همانند کودکان و سالمندان، گروه‌هایی هستند که کمتر محتوا، فرآورده و خدماتی برای آنها هستی دارد و اگر شما آنها را مدنظر پیمان دهید می‌توانید یک گام جلوتر بروید. همچنین گزینش جنسیت برای حوضه تکاپو هم می‌‌تواند با بازاریابی دهان‌به‌دهان (Word Of Mouth Marketing) رشد سریع‌تری را برای شما به‌همراه داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: