نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, عینک‌های هوشمند
اگر چه عینک‌های هوشمند هنوز محصولاتی محبوب محسوب نمی‌شوند، اما یک شرکت فناوری نمونه‌ای از این محصول را تولید کرده که از قابلیت‌های بسیار متنوعی برخوردار است. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، شرکت نورت فوکالز از تولید عینک هوشمندی خبر داده که یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد آن، کنترل سایت اسپاتیفای است. این سایت که یک پلتفرم مشهور پخش موسیقی به حساب می‌آید از این پس با استفاده از عینک هوشمند نورت فوکالز قابل کنترل است.

 

به بیان دیگر، برای تغییر موسیقی در حال پخش و کم و زیاد کردن صدای آن در سایت اسپاتیفای از این به بعد می‌توان از عینک یادشده استفاده کرد. برای این کار از یک حلقه کوچک که بر روی یکی از دسته‌های این عینک نصب شده، استفاده می‌شود.

 

از این عینک می‌توان برای مسیریابی سریع و دریافت اطلاعات ترافیکی و میزان تأخیر وسایل حمل و نقل عمومی نیز بهره گرفت. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این عینک تبادل پیام است که به خصوص در نشست‌های کاری مفید خواهد بود. عینک یادشده قادر به ضبط فایل صوتی و سپس ارسال خودکار متن آن از طریق ایمیل است تا گیرنده بتواند پیام مدنظر را مطالعه کند.

 

نمایش اطلاعات آب و هوایی، پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند الکسا برای کنترل لوازم خانگی سازگار با این فناوری، قابلیت اتصال به گوشی‌های اندرویدی یا آیفون و پشتیبانی از بلوتوث از جمله دیگر قابلیت‌های این گوشی ۶۰۰ دلاری است که به زودی روانه بازار می‌شود

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023986.html



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, دقیق‌ترین ساعت مچی
شرکت ساعت سازی سیتیزین از تولید دقیق‌ترین ساعت مچی دنیا خبر داده که قرار است تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ برای فروش عرضه شود و نور خورشید منبع اصلی تأمین انرژی آن است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این ساعت که با استفاده از یک کریستال کوارتز جدید طراحی شده از دقت ±۱ در سال برخوردار است. به بیان دیگر، حداکثر میزان خطای ساعت یادشده در سال از یک ثانیه فراتر نمی‌رود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, دقیق‌ترین ساعت مچی

ساعت یادشده که Caliber ۰۱۰۰ نام دارد، در مقایسه با تمامی ساعت‌های مچی رقیب در بازار دقت بسیار بالایی دارد. معمولاً دقت ساعت‌های مچی گران قیمت و خوش ساخت در بازار ±۱۵ است و این ساعت‌ها هر ماه ۱۵ ثانیه تأخیر داشته یا به جلو می‌روند.

 

قرار است این ساعت گران بها در سه مدل مختلف روانه بازار شود. در مجموع تنها ۸۰۰ عدد از این ساعت توسط شرکت سیتیزن تولید می‌شود. در درون قاب ۳۷.۵ میلیمتری هر یک از این ساعت‌ها از فناوری تأمین انرژی خاص سیتیزین موسوم به سوپر کوارتز – که مبتنی بر دریافت انرژی خورشید و استفاده از یک باتری خاص لیتیوم تیتانیومی است - و فناوری اختصاصی افزایش دقت استفاده شده است.

 

ساعت یادشده با یک بار شارژ باتری تا شش ماه قابل استفاده است و در صورت قرار گرفتن در حالت صرفه جویی این زمان به هشت ماه افزایش می‌یابد. این ساعت در دمای مابین منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد به خوبی عمل می‌کند. مقاومت در برابر ضربه و میدان‌های مغناطیسی از جمله دیگر مزایای این ساعت است.

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023945.html



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, تلفن 5G
سامسونگ از اولین تلفن 5G جهان در کره جنوبی رونمایی کرد. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، سامسونگ گلکسی S10 را که ۵G است، رونمایی کرد. 

 

گلکسی S10 که اولین گوشی جهان مجهز به ۵G است، با یک سرعت فوق سریع دیروز راه‌اندازی شد. 

 

سامسونگ اولین تلفن هوشمند موجود در جهان با فناوری نسل پنجم را ساخته است؛ نسل پنجم اینترنت تلفن همراه منجر به ایجاد یک تحول عظیم خواهد شد. 

 

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G  هستند.

 

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11024030.html



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برای راه‌اندازی سوداگری اینترنتی و سپریدن دیجیتال مارکتینگ حتما باید وبسایتی متناسب با کسب و کارتان داشته باشید. قبلا اینجا در باره لزوم طراحی سایت برای داشتن کسب و کار اینترنتی گفتگو کردیم. فراموش نکنید وبسایتی که طراحی می‌کنید حتما باید متناسب با سوداگری اینترنتی شما شود.

 

پس اگر پیمان است وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوید حتما باید با نما گونه ها وبسایتها حتی در کران مبتدی، اطلاعاتی داشته باشید. در پیوسته این مطلب با مهرارقام همراه شوید تا در باره انواع طراحی سایت داینامیک و استاتیک اغلب آشنا شوید.

وبسایتها برای مدیریت مطالب از دو شیوه داینامیک و استاتیک فرمانبرداری می‌کنند.

مزایای طراحی سایت داینامیک چیست

طراحی سایت استاتیک
طراحی سایت استاتیک یا ایستا که سایر کمتر یا بهتر بگوییم به ندرت از آن استفاده می‌شود سایتهایی هستند که در آنها ضرورتی برای تغییر مدام اطلاعات پرماسیدن نمی‌شود. سایتهای ایستا از چند صفحه html ساختن شده است و بیشتر از آن برای معرفی کاربرد می‌شوند. بیشتر سایتهای استاتیک را چیزی چون کارت ویزیت می‌دانند. مطالب در سایت استاتیک مقاوم هستند، به روزرسانی اطلاعات در آن به ندرت انجام می‌شود و در آنها بیچارگی به ارائه خدمات آنلاین نیست. نظر به اینکه سایت استاتیک پنل مدیریتی ندارد ایجاد تغییرات در آن حتما باید به وسیله خویش طراح سایت انجام شود یا کاربر باید اطلاعات کافی در باره html داشته باشد. از این رو به انگیزه دشواری ها زیادی که دارد خرج برای ساخت و طراحی سایت استاتیک کمتر از نوع سایر است.

طراحی سایت داینامیک
داینامیک متعلق به کلمه‌هاست که در بیشتر علوم متعلق به بهره‌گیری شده است. پویایی سایتهای داینامیک این امکان را می‌دهد که درونمایه آن قابلیت تغییر داشته باشد. در این نوع از سایتها کارفرما می‌تواند بعد از طراحی سایت خود به روز رسانی وبسایت را به عهده بگیرد. مهار تمامی بخشهای سایت بدون بیچارگی به طراحی سایت به عهده خود صاحب وبسایت است. طراحی سایت داینامیک به جای طراحی جداگانه صفحات در فرمت html به وسیله سیستمهای مدیریت درونمایه اتمام می‌شود. معمولا یک قالب برای سیستم مدیریت محتوا طراحی شده، مطالب و صفحات وبسایت از مهار پنل سیستم مدیریت درونمایه مدیریت می‌شود. در مطالب بعدی اغلب در باره سیستم مدیریت محتوا گفتگو خواهیم کرد.

معمولا همه سایتهایی که حائز سیستم ثبت‌نام هستند یا سایتهای خبری، آموزشی، فروشگاهی و... که تغییرات در آنها نقش مهمی دارد به چهره داینامیک ساخته می‌شود. در سایتهای داینامیک نیازمندیهای بیننده مورد برررسی قرار می‌گیرد و بر پای بست، آن طرحی انعطاف‌پذیر ساخته می‌شود.

مزایای وبسایت داینامیک
مزایای طراحی سایت داینامیک چیست

امروزه سایر کسی از سایت استاتیک استفاده نمی‌کند به طوری که به راحتی می‌توان گفت طراحی سایت استاتیک به همه منسوخ شده است. مقابل آن مدیریت سایت داینامیک بدون داشتن نزاکت فنی راحت است و کم و بسیار شدن اطلاعات سایت به راحتی سپریدن می‌شود. در این دسته از مطلب بعضی از مزایای طراحی سایت داینامیک را برمی‌شماریم.

بر خلاف سایت استاتیک کارفرمای سایت داینامیک بدون بیچارگی به طراح سایت می‌تواند مدیریت آن را به عهده بگیرد. یعنی کارفرما بدون وابستگی به طراح سایت می‌تواند مدیر سایت خودش باشد.
ایجاد تغییر در سایت داینامیک به راحتی و گاه با جایگزینی یک کد انجام می‌شود در حالی که در سایت استاتیک گاه برای تغییر یک قالب باید تمامی صفحات وب تغییر پیدا کند.
در طراحی سایت داینامیک اگر هدف ویرایش تقسیم خاصی که در تمام صفحات تکرار شده را داشته باشید کافی است همان دسته را تغییر دهید، پویایی سایت کمک می‌کند تغییرات در کل جا اعمال شود. در حالی که این کار برای سایتهای استاتیک احتیاج به تغییر در تمام صفحات دارد.
سیستم مدیریت محتوای مجانی هزینه‌های مربوط به طراحی سایت داینامیک را نسبت به استاتیک تفریق داده است. این امر کمک می‌کند عملیاتهای زمانبر و هزینه‌بردار در ساخت سایت را ذیل آورد.
طراحی سایت داینامیک امکان به روز رسانی محتوا را می‌دهد. این امکان برای کسانی که سوداگری اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اند یا دیجیتال مارکتنیگ انجام می‌دهند از اهمیت فوقانی برخوردار است. محتوای جدید کاربران را دوباره به سایت برمی‌گرداند یا کاربرانی همیشگی برایتان می‌سازد. این شغل کمک می‌کند در موتورهای جست‌وجو نیز بهتر و بیشتر دیده شوید.
معایب طراحی سایت داینامیک
پس از تعریف مزایای به کارگیری سایت داینامیک احتمالاً دشوار به نظر بیاید که این گونه از سایت می‌تواند معایبی هم داشته باشد. پویایی این سایت بی‌شک برای آن دردسرهایی را هم به به اتفاق دارد. اگر می‌خواهید وبسایتی داینامیک داشته باشید حتما باید از آنها تازه داشته و طرز کاربرد درست متعلق به را بدانید.

مزایای طراحی سایت داینامیک چیست

هزینه بالای سرور

از آنجایی که اطلاعات در سایت داینامیک روی دیتابیس ذخیره می‌شود هزینه حفاظت این اطلاعات بالاست. پردازنده سرور برای به کارگیری بانک اطلاعاتی باید مدام شغل کند. هر چه شمار بازدید افزایش یابد حجم پیشه پردازنده سرور نیز افزایش خواهد یافت. برای همین سرور به حافظه رم بیشتری بیچارگی دارد. همین امر هزینه سرور سایت را نیز بالا خواهد برد.

مشکلات امنیتی سایت داینامیک

پیشتر گفتیم اطلاعات وبسایتهای داینامیک روی سرور ذخیره می‌شود همین امر مایه می‌شود خطرات امنیتی برای سرور وجود داشته باشد. برای حفظ این امنیت هیچ کس جز صاحب سایت نباید به بانک اطلاعاتی آن سایت دسترسی داشته باشد. برای بازداری از اتفاقاتی چون هک باید در طراحی و کدنویسی سیستم مدیریت محتوای وبسایت دقت شود. از این جهت دقت در انتخاب شرکتی که طراحی سایت را بنیادی و با دقت انجام می‌دهد زیاد مهم است. طراحی درست و به کارگیری روشهای مطمئن کد کردن اطلاعات می‌تواند امنیت سایت داینامیک را بالا برد.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون های جدید
به گفته یکی از تحلیلگران محصولات اپل، سری آیفون های ۲۰۱۹ میلادی مجهز به قابلیت شارژ بی سیم دو طرفه خواهند بود، یعنی با قراردادن یک دستگاه بی سیم پشت آیفون می توان آن را شارژ کرد. 

به گزارش مهر به نقل از سی نت، شایعات زیادی درباره ویژگی‌های آیفون ۱۱ منتشر شده است. در این میان «مینگ چی کو» یکی از تحلیلگران با سابقه محصولات این شرکت معتقد است سری آیفون‌هایی ۲۰۱۹ مجهز به شارژ بی سیم دو طرفه خواهند بود. این بدان معناست که کاربران می‌توانند یک دستگاه که قابلیت شارژ بی سیم دارد را با قرار دادن پشت آیفون شارژ کنند. آیفون می‌تواند شارژ را به طور بی سیم به دستگاه دیگر منتقل کند.

 

به عنوان مثال کاربران می‌توانند ایرپادهای بی سیم خود را به این وسیله شارژ کنند. برای این منظور حجم باتری‌های اپل به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. این تحلیلگر پیش بینی می‌کند باتری یک آیفون ۵.۸ اینچی ۲۰ تا ۲۵ درصد و آیفون ۶.۵ اینچی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بزرگ‌تر خواهد بود.

 

هرچند این ویژگی تا به حال برای کاربران اپل عرضه نشده است اما در موبایل‌های اندروید این قابلیت قبلاً عرضه شده و سامسونگ نیز ویژگی مشابهی را در سری «گلکسی اس ۱۰» ارائه کرده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11024079.html



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برای طراحی سایت به چه ابزاری احتیاج داریم؟

مهم‌ترین دست موزه برای طراحی سایت اختصاصی وردپرس زبان های برنامه نویسی گوناگون هستند. ابزارهای طراحی سایت، معمولا با پروا به اینکه در چه پروسه‌ ای از بحث طراحی وب درگیرند، می‌توانند کاملا از هم متفاوت باشند. این افزارها معمولا در گذر زمان با نسخه‌هایی جدیدتر جایگزین می‌شوند تا شغل طراحی سایت را راحت ‌تر و مفیدتر کنند. البته فناوری که پشت هر کدام از این ابزارها پیمان دارد، همچنان تغییر ناپذیر می‌ماند و تنها کارایی آن‌ها است که دستخوش تغییر می‌شود.

 

برای طراحی سایت از دست موزه و تکنولوژی‌ هایی مثل HTML، CSS، PHP یا هر زبان و فناوری دیگری مربوط به طراحی سایت استفاده کند.

02

طراحی اختصاصی تارنما چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است وب سایت هایی که طراحی اختصاصی دارند از همان اول بر پایه بیچارگی مشتری چه از لحاظ گرافیکی و چه از عقیده پیاده سازی سپریدن میشود. در تارنما های اختصاصی از CMS کاربرد نمیشود یعنی سایت از اول بصورت کاملا اختصاصی برای مشتری برنامه نویسی میشود.

طراحی سایت وردپرس باید توسط کسان شغل کشته و تیمی پیاده سازی شود. گرد از مزایای سایتهایی با طراحی اختصاصی متناسب بودن با نوع نیاز مشتری از هر لحاظ مییاشد و تنها نکته منفی هزینه و وقت بسیار باید صرف تهیه آن شود.اکثر سایتهای پردرآمد از طراحی های اختصاصی استفاده میکنند.

03

طراحی وب سایت شرکتی چیست؟

مهم ترین کار برای شرکت‌ها برای داشتن سایتی کاربردی و زیبا به کارگیری طراحی تارنما شرکتی است.در پیوستگی شما را با خاصیت های طراحی سایت شرکتی آشنا خواهیم کرد.

آنلاینر با ارائه مثال طراحی سایت فروشگاهی شما را برای ایده دریافت همراهی می‌کند.

کاربران قبل از آنکه به سراغ یک شرکتی در فضای فیزیکی بروند ابتدا در موتورهای جستجو آن را جستجو می‌کنند. چندین پیشنهاد از طرف موتورهای جستجو مواجه می‌شوند و اگر کسان برای اولین بار با کمپانی شما آشنا می‌شوند یک تصویر ایده آل از کسب و کارتان نبینند مطمئنا جذب کارتان نخواهند شد و اغلب مشتریان خود در فضای مجازی را از دست خواهید داد. بنابراین برای جذب مخاطبان بیشتر در فضای آنلاین باید طراحی سایت شرکتی خود را جذاب و کاربر پسند سپریدن دهید.

04

سیستم مدیریت محتوایی باره دربایستن برای طراحی سایت شرکتی

وردپرس، جوملا، دروپال،.. سیستم های مدیربت درونمایه می باشند. یکتا از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا در ایران و دیگر کشورها وردپرس می باشد. ویژگی های منحصربه فرد وردپرس موارد پایین را دربرگیرنده می‌شوند:

پلتفرم انعطاف پذیر
متن باز یا اپن سورس
پوسته و قالب های متنوع
بروز رسانی خودکار
دارای توسعه دهنده‌های زیاد
دسترسی سریع و آسان به نصب نرم افزار

ویژگی های تارنما های شرکتی چیست؟

یک سایت ایده آل باید ساختاری استاندارد داشته و از جذابیت خاصی بهرمند باشد. تمام این موارد باید متناسب با نیازهای یک شرکت پیاده سازی شود.یک سایت برای تمام حوزه‌ها یکسری ویژگی‌ها مشترک مثل‌ سرعت بارگذاری بالا، قابلیت توسعه، ریسپانسیو و… را دربرگیرنده می‌گردد.

برخی از خاصیت های سایت شرکتی عبارتند از:

طراحی صفحات اختصاصی

برای شناسایی محصولات یا خدمات هر شرکت باید صفحاتی متناسب با همان خدمت یا محصول پیاده سازی گردد. از این طریق می توانید مخاطبان بسیاری را جذب کنید.

طراحی صفحات تماس با ما

در طراحی سایت مهم ترین بخش برای بستگی برپا کردن با مخاطبان صفحه تماس با ما است. اما در طراحی صفحات تماس با ما باید یکسری خلاقیت و ظرافت هایی را به هزینه دهید لغایت درصد بالای از مخاطبان با شما پیوستگی پایدار کنند

شبکه های اجتماعی

یکی از راه های جذب مخاطب شبکه های اجتماعی است که بایدبر بنیاد یکسری اصول پیاده سازی. باید سیستم‌های اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی در سایت‌ها به واقعیت ایجاد گردد تا مطالب و پست‌های جذاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, قفل تلفن همراه
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، سوءظن یکی از دلایل مهمی است که افراد ترجیح می‌دهند از اثرانگشت به عنوان رمز تلفن همراه خود استفاده کنند. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، از هر 5 مرد یک نفر قفل تلفن همراه خود را با اثر انگشت باز می‌کند.

 

این نظرسنجی میان بیش از 2 هزار انگلیسی صورت گرفته و نشان می‌دهد، مردها  ترجیح می‌دهند به جای الگو که به عنوان رمز تلفن همراه استفاده می‌شود از اثر انگشت خود استفاده کنند.

 

در حال حاضر گروهی از محققین علوم رایانه در دانشگاه‌های نیویورک و میشیگان در حال کار بر روی توسعه ساختار اثر انگشتی هستند که می‌تواند قفل هر دستگاهی را که توسط اثر انگشت حفاظت می شود بشکند.

 

این محققین کار خود را با بررسی پایگاه داده‌ای متشکل از نمونه‌های بسیار زیاد اثر انگشت آغاز کردند.

 

پژوهشگران و کارشناسان فناوری علت تلاش برای توسعه ساختارشکن اثر انگشت را افزایش شمار طلاق‌‌ها اعلام کردند و باور دارند این موضوع می‌تواند به دوام ارتباطات کمک کند.

 

مارتین گرف از دانشگاه ولز می‌گوید: «فناوری به این معنی است که راه‌های بسیار بیشتری برای به دست آوردن اطلاعات وجود دارد، پس نباید مانعی در کار باشد».

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11024084.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اخبار,اخبار تکنولوژی

شرکت "نورث" به تازگی عینک هوشمند ساخت خود را بروزرسانی کرده و ویژگی‌های منحصر به فردی در آن افزوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ورج، شرکت "نورث"( North) که عینک‌های هوشمند می‌سازد، در هفته جاری اعلام کرده که عینک هوشمند "نورث فوکال" خود را بروزرسانی کرده است.

 

در نسخه بروزرسانی شده این عینک کاربران قادر خواهند بود با استفاده از عینک، در هدفون و یا دستگاه شنیداری دیگر، به جست‌وجوی آهنگ بپردازند، اسم آهنگ و خواننده را ببینند و حجم صدا را کم و زیاد کنند.

 

این کارها با استفاده از یک حلقه کنترلی همراه عینک انجام می‌شود که در داخل انگشت کاربر جای می‌گیرد.

 

از نکات جالب این عینک هوشمند این است که اگر فردی در حال رانندگی باشد، خاموش می‌شود.

 

کاربران همچنین می‌توانند از طریق میکروفن داخلی عینک یادداشت‌های صوتی خود را ضبط کنند. پس از آن صدای آنها به سرورهای شرکت ارسال می‌گردد تا در آنجا پردازش شوند.

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/banews29982.html



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر شما کسی هستید که در چند سال گذشته وب سایتی طراحی کرده اید، احتمالا در ارتباط با ی ریسپانسو بودن طراحی وب شنیده اید. این اصطلاح گردآور ای از تکنیک هایی را پوشش می دهد که اجازه می دهند لغایت طراحی سایت به گونه ای منعطف باشد الی در صفحات نمایش مختلف با اندازه های متنوع قابل اجرا باشد.

طراحی ریسپانسیو به این چهره عمل می کند که وب سایت شما متناسب با ابعاد گوناگون و متعارف گوشی های همراه و تبلت ها تغییر کرده و هماهنگ می شود. به گونه ای که با تغییر سایز صفحه، فونت ها و لینک ها کاملا در جای پسندیده خودشان قرار می گیرند و دیگر نیازی نیست الی کاربر صفحه را بزرگ و یا کوچک کند.

طراحی سایت ریسپانسیو با طرح بندی شروع می شود که این قابلیت را دارد لغایت با پروا به صفحه ی نمایش منبسط و یا فشرده شود، برای این منظور در طرح بندی های جدید بیشتر از مقادیر و نسبت ها به جای اندازه و موقعیت مقاوم کاربرد می کنند.

سایت ریسپانسیو

طراحی تارنما ریسپانسیو با استفاده از یک اسکریپت کار می کند که اندازه ی صفحه نمایشی را که تارنما در آن دیده می شود را مشخص می کند. این اسکریپت می تواند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و یا هر دستگاه دیگری را تشخیص دهد و سپس با استفاده از سایت را در اندازه و فرمت مناسب نمایش دهد.

ریسپانسیو شدن تصاویری که در تارنما به پیشه اسیر می شوند، گرد از موارد مهمی است که طراحان وب سایت باید ‌ به آن توجه کنند، به غیر از عکس ها وکتور که محدود به ابعاد پیکسلی نیستند، تصاویر با عرض و درازا مقاوم برای ریسپانسیو شدن اغلب مشکل ساز می شوند. برای رفع این دشوار می طاقت از تگ <picture> کاربرد کرد که از تگ های HTML5 محسوب می شوند و استفاده از تصاویر مختلف بسته به صفحه ی نمایش و بهره‌گیری خاصیت max-width از طریق های ریسپانسیو کردن تصاویر به آمار می آید.

یادگیری و استفاده از المان هایی مشابه تشخیص دستگاه، نشانه گذاری های پسندیده وسایر تکنیک های ریسپانسیو کردن دارای اهمیت زیاد می باشد و کارایی زیادی بر راحتی استفاده ی صفحه ی وب سایت شما برای کاربر می گذارد.

چرا باید صفحات ریسپانسیو داشته باشیم؟
این موضوع دو دلیل بسیار ساده و مهم دارد: سئو، مخاطبان. ریسپانسیو بودن صفحه در حال حاضر گرد از فاکتور های مهم سئو محسوب می شود. نمی تاب به سادگی از سئو و تاثیرات آن گذشت. ولی در سوی دیگر نیز مخاطبان هستند که آنها را نیز نمی توان فراموش کرد. باید پروا کرد امروزه سایر ماننده ماضی کل از کامپیوتر های رومیزی برای دیدن صفحات وب استفاده نمی کنند. بسیاری از کاربران از گوشی های به اتفاق (موبایل) و یا تبلت های خودشان برای دید صفحات وب کاربرد می کنند. ریسپانسیو نبودن یعنی دلسرد کردن این مخاطبان.

باز کردن یک سایت در گوشی، که ابعاد آن هیچ تناسبی با دستگاه ندارد، و یا اسکرول کردن بسیار زیادی برای پیدا کردن تقسیم مورد عقیده نیاز دارند، اغلب کاربران را به سوی بستن صفحات شما می برد. سایت شما تنها لغایت زمانی زنده است که بیننده های خودش را داشته باشد، اگر می خواهید وب سایتی داشته باشید که مخاطبان را مایوس نکنید، همین امروز سایتتان را ریسپانسیو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اخبار,اخبار تکنولوژی

شرکت آمازون اعلام کرده که بلندگوهای هوشمند الکسای این شرکت از این پس قادر به ارائه اطلاعات حساس پزشکی به کاربران و مدیریت این اطلاعات هستند.

به گزارش مهر به نقل از اسین ایج، کاربران بلندگوهای مذکور از این پس می‌توانند از الکسا بخواهند تا اطلاعات مربوط به سلامت و سوابق پزشکی آنها را به صورت صوتی ارائه کند.

 

بدین منظور کیت جدیدی به بلندگوهای مذکور اضافه شده که به برنامه نویسان و توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا بر مهارت‌های الکسا در این ارتباط بیفزایند و دسترسی به داده‌های پزشکی مردم را در مراکز پزشکی و آزمایشگاه‌ها ممکن کنند. البته از هم اکنون نگرانی‌هایی در مورد حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران خدمات مذکور به وجود آمده است.

 

بلندگوهای الکسا می‌توانند داده‌های دریافتی در مورد قند خون و غیره را علاوه بر انتقال و پخش، ذخیره کنند. برنامه ریزی برای مراجعه به پزشک و تعیین وقت دکتر، ارسال نسخه‌ها و دستورات پزشک از مطب یا بیمارستان، انتقال نسخه و به روزرسانی آن از جمله دیگر خدماتی است که از این طریق در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/banews29991.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()